Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Ze vrezen een tweedeling in de maatschappij?

Kipjexx schreef op 07-08-2021 om 20:06:

[..]

Ik zeg niet dat je er niks van mag vinden. Maar ik zie wel hoe iedereen die, om wat voor reden dan ook, geen vaccin neemt, hier gelijk als wappie, decadent, egoistisch wordt weggezet. En dát vind ik niet nodig en niet eerlijk.

Kipjexx, je doet het nu heel makkelijk af. Het gaat juist exact wél om de redenen. 

En de enige reden die ik me kan voorstellen is dat je dood gaat of erg ziek wordt van het vaccin. Dan baal je vast zelf ook heel erg dat je je niet kunt laten vaccineren, want hoe moet je je dan beschermen (de optie om dan maar covid op te lopen zal dan ook niet goed zijn voor je gezondheid). En natuurlijk weet iedereen die zich niet laat inenten heus wel dat anderen dat raar vinden, waarom denk je dat ze zo heftig reageren? Het is voor hen veel makkelijker om mensen die zich wel laten vaccineren, aan te vallen op hun gedrag/reactie. 

gr Angela

WickedCurlew89

WickedCurlew89

07-08-2021 om 21:28

Kipjexx schreef op 07-08-2021 om 20:03:

[..]

Ik vraag me af of je mijn reactie helemaal begrijpt. Ik bedoel dus dat wanneer iedereen tegen het vaccin zou zijn en we ons allemaal niet zouden laten vaccineren, dat we daar dan met z'n allen vast een goede reden voor zouden hebben. Zoals wanneer er bijvoorbeeld allemaal hele heftige bijwerkingen binnen een paar weken aan het licht waren gekomen.

Vaag. Het gaat je hier om hypothetische goede redenen?

Angela1967 schreef op 07-08-2021 om 21:18:

[..]

Kipjexx, je doet het nu heel makkelijk af. Het gaat juist exact wél om de redenen.

En de enige reden die ik me kan voorstellen is dat je dood gaat of erg ziek wordt van het vaccin. Dan baal je vast zelf ook heel erg dat je je niet kunt laten vaccineren, want hoe moet je je dan beschermen (de optie om dan maar covid op te lopen zal dan ook niet goed zijn voor je gezondheid). En natuurlijk weet iedereen die zich niet laat inenten heus wel dat anderen dat raar vinden, waarom denk je dat ze zo heftig reageren? Het is voor hen veel makkelijker om mensen die zich wel laten vaccineren, aan te vallen op hun gedrag/reactie.

gr Angela

Dat dat voor jou de enige reden zou zijn om je niet te laten vaccineren betekent niet dat dit ook voor anderen zo is. Het voorbeeld van de vrouw die zwanger wil worden, ik kan me heel goed voorstellen dat zo iemand misschien liever geen (enkel) vaccin, of wat voor andere medicatie dan ook neemt. Ik zeg niet dat het een reden ís of per definitie zou moeten zijn, maar het kan wel voor iemand een reden zijn om te zeggen: ik sla nu even over. En wie ben jij dan om daarover te oordelen? 

Hetvrijewoord schreef op 07-08-2021 om 21:28:

[..]

Vaag. Het gaat je hier om hypothetische goede redenen?

Lees anders even terug, je haalt het nu helemaal uit z'n verband. Dit was als reactie op de statement dat we geen 90% vaccinatiegraad zouden halen als iedereen zo zou denken als de niet-gevaccineerden. Lijkt me ook al hypothetisch toch? Je gaat hier veel te diep op in...

WickedCurlew89

WickedCurlew89

07-08-2021 om 22:00

Kipjexx schreef op 07-08-2021 om 21:32:

[..]

Dat dat voor jou de enige reden zou zijn om je niet te laten vaccineren betekent niet dat dit ook voor anderen zo is. Het voorbeeld van de vrouw die zwanger wil worden, ik kan me heel goed voorstellen dat zo iemand misschien liever geen (enkel) vaccin, of wat voor andere medicatie dan ook neemt. Ik zeg niet dat het een reden ís of per definitie zou moeten zijn, maar het kan wel voor iemand een reden zijn om te zeggen: ik sla nu even over. En wie ben jij dan om daarover te oordelen?

Zolang zo iemand zich tussen de mensen blijft begeven en dus het risico loopt besmet te worden en anderen te besmetten met allerlei maatschappelijke gevolgen kan en mag een ander die daar op enigerlei manier last van kan ondervinden daar absoluut een mening of oordeel over hebben.

Graag zelfs.

Kipjexx schreef op 07-08-2021 om 21:32:

[..]

Wie ik ben om daarover te oordelen? Het gaat niet om de kleurkeuze van een auto ofzo. 

Dat is toch precies de essentie van vaccineren? Je laat  je vaccineren als jouw lijf daar tegen kan opdat we mensen beschermen wiens lijf geen ziekte of vaccinatie aan kan. En bijvoorbeeld om gezondheidspersoneel vrij te houden voor zorg die niet met vaccinaties opgelost kan worden. 

Waarom zou ik niet een oordeel mogen hebben over gedrag dat mij rechtstreeks raakt?

Gr Angela

Het is alsof je met opzet, frontaal wordt aangereden door een auto op het fietspad en wanneer je er iets over zegt, de automobilist je op hoge poten gaat vertellen dat je geen oordeel mag hebben over de botsing, want iedereen mag zelf weten waar en hoe hard hij rijdt en dat botsingen niet zo erg zijn, omdat andere mensen ook doodgaan. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

07-08-2021 om 22:14

Julali schreef op 07-08-2021 om 22:10:

Het is alsof je met opzet, frontaal wordt aangereden door een auto op het fietspad en wanneer je er iets over zegt, de automobilist je op hoge poten gaat vertellen dat je geen oordeel mag hebben over de botsing, want iedereen mag zelf weten waar en hoe hard hij rijdt en dat botsingen niet zo erg zijn, omdat andere mensen ook doodgaan.

Niet echt. Zelf bepalen waar en hoe hard je rijdt met een auto kan niet onbeperkt in Nederland. Zelf bepalen of je gevaccineerd wilt worden wel uiteraard.

Sophia_! schreef op 07-08-2021 om 18:20:

[..]

Er liggen 200 mensen op de ic's, dat is toch helemaal niet veel?

Dat is bijna een derde van de totale capaciteit gedurende de zomervakantie, dus veel.

En de afgelopen 24 uur zijn er 4 (niet gevaccineerde) zwangeren op mijn IC opgenomen met Covid. Dat is ook veel. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

07-08-2021 om 23:43

Sun.lover schreef op 07-08-2021 om 22:44:

[..]

Dat is bijna een derde van de totale capaciteit gedurende de zomervakantie, dus veel.

En de afgelopen 24 uur zijn er 4 (niet gevaccineerde) zwangeren op mijn IC opgenomen met Covid. Dat is ook veel.

Triest. Ik denk zelf dat nu, met de Deltavariant, alle niet- gevaccineerden binnen een paar maanden besmet zullen raken. Het is kiezen of delen. Vaccinatie of besmetting.

Nummer

Nummer

08-08-2021 om 00:08 Topicstarter

Rondstruiner schreef op 07-08-2021 om 17:15:

[..]

Het probleem met de nachtclubs en events in juni en juli is veroorzaakt door het kabinet met hun 'Dansen met Janssen', en het aanmoedigen de dag na vaccinatie al direct los te gaan ipv 14 dagen wachten. Dat was echt een blunder eerste klas, hoe verzin je het.

Wacht gewoon eens af wat er straks gaat gebeuren, als iedereen die gevaccineerd wil worden, gevaccineerd is. De vaccinatiegraad is enorm hoog in dit land, kijk eerst eens gewoon of het genoeg is. Ik geloof niet dat de ic's straks weer vol liggen, maar als dat toch zo is, betekent dat ook dat de vaccins niet voldoende werken. Dan hebben we wel een groter probleem dan die relatief kleine groep die niet wil.

Ik ben ook van mening dat vaccinatie onze uitweg is uit deze ellende, althans dat hoop ik. Maar mensen kunnen en mogen daar gewoon ook anders over denken, dit is een vrij land en dat moet zo blijven wat mij betreft. Van ze eisen dat ze dan maar thuis blijven vind ik belachelijk. In zo'n land wil ik niet leven, en gelukkig willen onze politici dit tot nu toe ook niet.

Sophia_! schreef op 07-08-2021 om 18:20:
[..]

Er liggen 200 mensen op de ic's, dat is toch helemaal niet veel?

Het gaat niet om vol. Iedereen die er nu ligt komt doordat er opeens van alles werd geopend. Dansen met Janssen was een fout advies maar geen weldenkend persoon die ik ken heeft daar naar gehandeld. Het laagste aantal op de IC was 75 half juli, dus 125 meer. Terwijl het minder had moeten zijn. Alle doden die nu vallen komt ook weer door niet gevaccineerden of Dansen met Janssen (en corona doorgeven aan niet gevaccineerden over het algemeen). Hoe moeten we aantonen dat niet gevaccineerden ons nog steeds in gevaar brengen? Ga lekker thuis niet gevaccineerd zitten wezen en zeur niet over wat je allemaal niet mag. En inderdaad stop met gratis testen voor toegang: betalen of vaccineren!

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

08-08-2021 om 08:00

Nummer schreef op 08-08-2021 om 00:08:

[..]

En inderdaad stop met gratis testen voor toegang: betalen of vaccineren!

Eens, ik snap niet dat we dit gedrag faciliteren met belastinggeld. 

[..]

[..]

Misschien moet jij eens gaan leren om dingen in context te lezen. Dat gaat je niet zo goed af zie ik opnieuw.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

08-08-2021 om 08:32

Rondstruiner schreef op 08-08-2021 om 08:23:

[..]

[..]

Misschien moet jij eens gaan leren om dingen in context te lezen. Dat gaat je niet zo goed af zie ik opnieuw.

Waarom zo op de man? Mensen zijn het gewoon niet met je eens en dat wordt hier keer op keer onderbouwd. 

Wednesday schreef op 08-08-2021 om 08:32:

[..]

Waarom zo op de man? Mensen zijn het gewoon niet met je eens en dat wordt hier keer op keer onderbouwd.

Nee, daar heeft het niets mee te maken, het is niet op de man. Mensen lezen niet goed.

Deze poster trekt iedere keer dingen uit de context en gaat dan makkelijk scoren met oneliners. Dat vind ik niet netjes discussiëren.

Lees even terug anders. A zegt: de vaccinatiegraad is hoog genoeg. B zegt: ja maar , wat als dat niet zo was? Die stelt dus een hypothetische vraag. A komt vervolgens met een hypothetisch antwoord op die hypothetische vraag. En dan komt deze poster opeens B aanvallen omdat ze met hypothetisch redenen komt. Ja, omdat er een hypothetische vraag gesteld werd!

Schiet mij maar lek. Dat ik daar iets van zeg is niet op de man. Mensen moeten eens beter lezen. In context!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.