Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Ze vrezen een tweedeling in de maatschappij?

Hetvrijewoord schreef op 07-08-2021 om 16:58:

Mijn partner moest een kanker operatie ondergaan, die is uitgesteld omdat er teveel covid patiënten in de omringende ziekenhuizen lagen. En hij was echt niet de enige zoals iedereen heeft kunnen lezen in de kranten.

Maar niet kritisch zijn hoor, dat zou wel eens onaardig kunnen zijn en tot tweedeling kunnen lijden.

Eens. Ik snap niet dat mensen zulk asociaal gedrag kunnen vertonen, maar o wee als er kritiek opkomt, want je mag natuurlijk nooit over iemand oordelen 

Dat er ondertussen mensen doodgaan, omdat de bedden op de IC bezet zijn door anti vaxxers daar mag je niks van vinden. Ik vind daar dus wel iets van. Sterker nog, ik heb er een keihard oordeel over en dat mag ik hebben. 

Nummer schreef op 07-08-2021 om 16:56:

[..]

Nogmaals: van mij hoeft niemand zich te vaccineren maar blijf dan lekker thuis. Eis dan niet vervolgens op dat de samenleving ook voor jou open gaat. Alle doden die nu vallen, alle mensen op de IC nu en alle mensen die nu ziek zijn komen door de openstelling juni/juli. Toen juist de ongevaccineerden of niet voldoende gevaccineerden perse los moesten in de nacht/events etc. Kun je daarop reageren?

Het probleem met de nachtclubs en events in juni en juli is veroorzaakt door het kabinet met hun 'Dansen met Janssen', en het aanmoedigen de dag na vaccinatie al direct los te gaan ipv 14 dagen wachten. Dat was echt een blunder eerste klas, hoe verzin je het.

Wacht gewoon eens af wat er straks gaat gebeuren, als iedereen die gevaccineerd wil worden, gevaccineerd is. De vaccinatiegraad is enorm hoog in dit land, kijk eerst eens gewoon of het genoeg is. Ik geloof niet dat de ic's straks weer vol liggen, maar als dat toch zo is, betekent dat ook dat de vaccins niet voldoende werken. Dan hebben we wel een groter probleem dan die relatief kleine groep die niet wil.

Ik ben ook van mening dat vaccinatie onze uitweg is uit deze ellende, althans dat hoop ik. Maar mensen kunnen en mogen daar gewoon ook anders over denken, dit is een vrij land en dat moet zo blijven wat mij betreft. Van ze eisen dat ze dan maar thuis blijven vind ik belachelijk. In zo'n land wil ik niet leven, en gelukkig willen onze politici dit tot nu toe ook niet.

Rondstruiner schreef op 07-08-2021 om 17:15:

[..]

Het probleem met de nachtclubs en events in juni en juli is veroorzaakt door het kabinet met hun 'Dansen met Janssen', en het aanmoedigen de dag na vaccinatie al direct los te gaan ipv 14 dagen wachten. Dat was echt een blunder eerste klas, hoe verzin je het.

Wacht gewoon eens af wat er straks gaat gebeuren, als iedereen die gevaccineerd wil worden, gevaccineerd is. De vaccinatiegraad is enorm hoog in dit land, kijk eerst eens gewoon of het genoeg is. Ik geloof niet dat de ic's straks weer vol liggen, maar als dat toch zo is, betekent dat ook dat de vaccins niet voldoende werken. Dan hebben we wel een groter probleem dan die relatief kleine groep die niet wil.

Ik ben ook van mening dat vaccinatie onze uitweg is uit deze ellende, althans dat hoop ik. Maar mensen kunnen en mogen daar gewoon ook anders over denken, dit is een vrij land en dat moet zo blijven wat mij betreft. Van ze eisen dat ze dan maar thuis blijven vind ik belachelijk. In zo'n land wil ik niet leven, en gelukkig willen onze politici dit tot nu toe ook niet.

De relatief kleine groep die niet wil bestaat uit best veel mensen. Ook nu liggen er veel (ongevaccineerde) mensen met Covid op de IC waardoor operaties weer uitgesteld worden. Met het inhalen van de achterstanden in de reguliere zorg moeten we zo min mogelijk Covid-patiënten hebben/krijgen. En hoe groter de groep niet gevaccineerden hoe moeilijker dat wordt. 
Maar goed, die mensen lijken alleen maar bezig te zijn met me myself and I. 

Sophia_!

Sophia_!

07-08-2021 om 18:20

Sun.lover schreef op 07-08-2021 om 18:12:

[..]

De relatief kleine groep die niet wil bestaat uit best veel mensen. Ook nu liggen er veel (ongevaccineerde) mensen met Covid op de IC waardoor operaties weer uitgesteld worden. Met het inhalen van de achterstanden in de reguliere zorg moeten we zo min mogelijk Covid-patiënten hebben/krijgen. En hoe groter de groep niet gevaccineerden hoe moeilijker dat wordt.
Maar goed, die mensen lijken alleen maar bezig te zijn met me myself and I.

Er liggen 200 mensen op de ic's, dat is toch helemaal niet veel? 

Sophia_! schreef op 07-08-2021 om 18:20:

[..]

Er liggen 200 mensen op de ic's, dat is toch helemaal niet veel?

Dat zijn wel 200 plekken die beschikbaar waren geweest voor patiënten met een levensbedreigende ziekte, die al heel lang wachten op een plekje en die nu worden ingenomen door anti vaxxers die daar niet hadden hoeven liggen als ze gewoon hun vaccin hadden gehaald. 

Ik vind ook dat ze nu de gratis testen af moeten schaffen. Iedereen die wil heeft nu de kans gehad om je te laten vaccineren. Wil je dan ergens naar toe dan betaal je zelf maar voor een test. 

Sophia_!

Sophia_!

07-08-2021 om 18:28

Julali schreef op 07-08-2021 om 18:25:

[..]

Dat zijn wel 200 plekken die beschikbaar waren geweest voor patiënten met een levensbedreigende ziekte, die al heel lang wachten op een plekje en die nu worden ingenomen door anti vaxxers die daar niet hadden hoeven liggen als ze gewoon hun vaccin hadden gehaald.

Ja, uiteraard, maar om te doen voorkomen of de ic's uitpuilen is wel wat overdreven. 

watertoren schreef op 07-08-2021 om 18:26:

Ik vind ook dat ze nu de gratis testen af moeten schaffen. Iedereen die wil heeft nu de kans gehad om je te laten vaccineren. Wil je dan ergens naar toe dan betaal je zelf maar voor een test.

Eens. Behalve voor de groepen die de kans nog niet hebben gehad zich volledig te laten vaccineren. 

De dertigers zijn nu pas net volledig gevaccineerd, dus het duurt nog even voordat iedereen twee weken na de 2e prik is. 

Sophia_!

Sophia_!

07-08-2021 om 18:30

watertoren schreef op 07-08-2021 om 18:26:

Nog lang niet iedereen heeft zijn tweede vaccinatie gehad. Ik zou dan zeggen na 1 september de gratis tests afschaffen. 

Sophia_!

Sophia_!

07-08-2021 om 18:33

Maar ik begin de niet-gevaccineerden wel te begrijpen op deze manier. Ze worden ook hier behandeld als uitschot. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

07-08-2021 om 18:33

Ik zie niet welke voordelen het gratis testen afschaffen heeft, behalve wellicht een klein financieel voordeel. Lijkt mij niet opwegen tegen de nadelen namelijk dat mensen zich laten afhouden van testen bij klachten.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

07-08-2021 om 18:35

Sophia_! schreef op 07-08-2021 om 18:28:

[..]

Ja, uiteraard, maar om te doen voorkomen of de ic's uitpuilen is wel wat overdreven.

Verpleegkundigen en artsen hebben ook vakantie.  Dus in bepaalde ziekenhuizen is er wel degelijk bepaalde druk op het moment. 

Mallebeppie schreef op 07-08-2021 om 18:35:

[..]

Verpleegkundigen en artsen hebben ook vakantie. Dus in bepaalde ziekenhuizen is er wel degelijk bepaalde druk op het moment.

Mijnheer Gommers vertelde dat laatst inderdaad nog in een talkshow. Ze moeten de roosters wel rond kunnen krijgen nu een aantal zorgmedewerkers overwerkt zijn en/of op hun zuurverdiende vakantie. Als de ziekenhuis/IC opnames verder stijgen lukt dat niet meer.

Daarnaast moeten ze zich voorbereiden op de grote inhaalklus die op ze ligt te wachten na de vakantie. 

Sophia_!

Sophia_!

07-08-2021 om 18:49

Mallebeppie schreef op 07-08-2021 om 18:35:

[..]

Verpleegkundigen en artsen hebben ook vakantie. Dus in bepaalde ziekenhuizen is er wel degelijk bepaalde druk op het moment.

Dat is wel waar natuurlijk. 

Hetvrijewoord schreef op 07-08-2021 om 18:33:

Ik zie niet welke voordelen het gratis testen afschaffen heeft, behalve wellicht een klein financieel voordeel. Lijkt mij niet opwegen tegen de nadelen namelijk dat mensen zich laten afhouden van testen bij klachten.

Of gaan frauderen met uitslagen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.