Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Ze vrezen een tweedeling in de maatschappij?

Malibu2 schreef op 07-08-2021 om 14:03:

Er belanden toch juist relatief veel zwangere, ongevaccineerde vrouwen op de IC vanwege corona?

Sommige zwangere vrouwen zijn bang voor de gevolgen van het vaccin voor het ongeboren kind.

(er was een stuk van mijn tekst weggevallen): door de dikke buik komen de longen in de verdrukking en dat levert extra risico op.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

07-08-2021 om 14:06

Er belanden toch juist relatief veel zwangere, ongevaccineerde vrouwen op de IC vanwege corona?

Ja, klopt

Klopt. Als niet gevaccineerde gezonde jonge zwangere loop je net zoveel risico om op de IC te belanden dan een oude dikke man. 

Wednesday schreef op 07-08-2021 om 13:05:

[..]

Maar wat zie jij in deze situatie dan precies als het opgeheven vingertje? Het is gewoon een discussie: als je iemands argumenten niet logisch vindt, dan vraag je daarop door totdat duidelijk wordt hoe iemand tot zijn mening komt. Daarna kun je alsnog van mening verschillen natuurlijk. Maar hier lijkt het alsof mensen helemaal geen argumenten hebben! Alleen vage onlustgevoelens. Dat roept bij mij echt duizend vragen op, omdat het wel ergens over gaat.

Ik ben zelf gevaccineerd, dus ik heb geen argumenten tegen vaccinatie. Ik vind alleen dat men hier (maar vaker online) niet normaal praat tegen en over mensen die niet vaccineren die zich zorgen maken over de tweedeling. Dat zelfvoldane, daar ben ik allergisch voor. 

Wat voorbeelden, dit is alleen van pagina 1 en 2 van dit topic:

" Ik kan alleen maar denken: wat een verwende nesten."

"Je bent niets meer als je jezelf niet als potentieel slachtoffer kunt neerzetten."

"In welke Disney wereld denkt men te leven"

"Dan zoeken het die wappies het maar lekker zelf uit. "

"Het komt er in principe op neer dat mijn student voor het tweede volle jaar op rij een soort van loi- cursus online krijgt, zonder docenten of medestudenten te kennen. Omdat een deel van de mensen zich niet laat vaccineren. "

"Maar sommige tot op het bot verwende Nederlanders denken dat ze tekort wordt gedaan, dat ze overal 'recht' op hebben."

"Daarom heb ik een hekel aan die mensen en druk me nu zwak uit."

Dit heeft niks met discussie en doorvragen te maken toch?

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

07-08-2021 om 16:06

Dank voor het toelichten. Ik zie deze quotes niet als zelfvoldaan. Die van die verwende nesten is van mij en zo voel ik het ook echt. Ze hoeven zich niet te vaccineren, kunnen meeliften op de hoge vaccinatiegraad en kunnen door middel van testen alles doen wat nodig is. En dan nog klagen over een tweedeling. 

Wel eens dat die quotes geen discussie zijn. Maar dat komt ook doordat er geen weerwoord op komt.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

07-08-2021 om 16:09

Ik blijf me afvragen waarom bepaalde beslissingen die niet enkel consequenties hebben voor het individu niet bevraagd zouden mogen worden. In plaats daarvan vinden sommige zich tekort gedaan enkel omdat men kritisch is. 

Waarom klagen over de consequenties: tweedeling (valt reuze mee hier in Nederland ) van je eigen beslissingen? 

Overigens kwam er op mijn vraag waarom iemand zich niet wilde vaccineren geen antwoorden. 

Wednesday schreef op 07-08-2021 om 16:06:

Dank voor het toelichten. Ik zie deze quotes niet als zelfvoldaan. Die van die verwende nesten is van mij en zo voel ik het ook echt. Ze hoeven zich niet te vaccineren, kunnen meeliften op de hoge vaccinatiegraad en kunnen door middel van testen alles doen wat nodig is. En dan nog klagen over een tweedeling.

Wel eens dat die quotes geen discussie zijn. Maar dat komt ook doordat er geen weerwoord op komt.

Voor weerwoord moet je wel open staan. Dat men daarvoor open staat blijkt uit geen enkele van deze quotes. En zo begon dit topic dus al.

Of het zelfvoldaan is, is inderdaad subjectief.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

07-08-2021 om 16:32

Rondstruiner schreef op 07-08-2021 om 16:25:

[..]

Voor weerwoord moet je wel open staan. Dat men daarvoor open staat blijkt uit geen enkele van deze quotes. En zo begon dit topic dus al.

Of het zelfvoldaan is, is inderdaad subjectief.

Je haalt een paar quotes uit een topic van pagina's lang en meent dat deze representatief zijn voor het hele topic. 

Goh. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

07-08-2021 om 16:44

Rondstruiner schreef op 07-08-2021 om 16:25:

[..]

Voor weerwoord moet je wel open staan. Dat men daarvoor open staat blijkt uit geen enkele van deze quotes.

Nou, ik sta heel erg open voor rationele argumenten. De irrationele argumenten kennen we nu wel, die zijn allemaal allang overtuigend weerlegd. Daar heb ik inderdaad weinig geduld meer mee en met mij volgens mij heel veel mensen. 

---

---

07-08-2021 om 16:52

Borrelhap schreef op 07-08-2021 om 13:54:

[..]

Ja het is ontzettend zuur. Ook omdat er nog geen duidelijk effectieve behandeling is.

Long covid valt onder de milde variant. Maar ook long covid patiënten zorgen voor een druk op de zorg en de maatschappij. Ik kan niet werken nu, dus zit al 4 maanden ziek thuis. Dat kost geld. Daarnaast volg ik ergo- en fysiotherapie. Voor long covid patiënten is daar een fonds voor gecreëerd in de basisverzekering. Dat kost geld. Ik heb zelf bijna 2 maanden moeten wachten voor ik bij een sportarts terecht komt. Door long covid patiënten lopen de wachttijden op.

Mijn partner lag op de IC en mocht pas zes weken na de positieve coronatest naar de fysio. Dat had niets met wachtlijsten te maken. 

Nummer

Nummer

07-08-2021 om 16:56 Topicstarter

Rondstruiner schreef op 07-08-2021 om 15:59:

[.opsomming verwijderd.]

Dit heeft niks met discussie en doorvragen te maken toch?

Nogmaals: van mij hoeft niemand zich te vaccineren maar blijf dan lekker thuis. Eis dan niet vervolgens op dat de samenleving ook voor jou open gaat. Alle doden die nu vallen, alle mensen op de IC nu en alle mensen die nu ziek zijn komen door de openstelling juni/juli. Toen juist de ongevaccineerden of niet voldoende gevaccineerden perse los moesten in de nacht/events etc. Kun je daarop reageren? 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

07-08-2021 om 16:58

Mijn partner moest een kanker operatie ondergaan, die is uitgesteld omdat er teveel covid patiënten in de omringende ziekenhuizen lagen. En hij was echt niet de enige zoals iedereen heeft kunnen lezen in de kranten.

Maar niet kritisch zijn hoor, dat zou wel eens onaardig kunnen zijn en tot tweedeling kunnen lijden.

Hetvrijewoord schreef op 07-08-2021 om 16:32:

[..]

Je haalt een paar quotes uit een topic van pagina's lang en meent dat deze representatief zijn voor het hele topic.

Goh.

Ik was in gesprek met Wednesday en mijn bericht was een reactie op een vraag van haar. Niets meer en niets minder.

Ik haalde de quotes uit slechts de eerste twee pagina's van dit inderdaad vele pagina's tellende topic. Het hadden er nog veel meer kunnen zijn, dus het is best representatief voor een aantal posters hier. Hoewel dat niet direct mijn opzet was. Maar nu jij er toch over begint.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

07-08-2021 om 17:06

Maar goed: weinig zorgen over de gevolgen van covid voor de gehele maatschappij maar wel over een vermeende 'tweedeling' waarin men zelf een cruciale rol speelt.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.