Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Weer handen schudden en drie kussen?

Julali schreef op 20-09-2021 om 11:58:

Het is een cruciaal beroep. Wij hebben een poule van vervangers klaarstaan, maar dat is alleen in nood, die komen je echt niet vervangen voor een snotneus.

Ik weet niet in welke realiteit jullie leven, maar een simpele verkoudheid is al heel lang geen reden meer om jezelf binnen te isoleren. Iedereen met kleine kinderen loopt namelijk zo'n beetje standaard met een snotneus rond.

Nou ik weet niet in welke realiteit jij leeft! Bij klachten blijf thuis, ook met alleen een snotneus en tot je getest bent MOET iemand uit die poule jou vervangen je weet namelijk niet of het een simpele snotneus is of corona. Dat kan alleen met een pcr test bepaald worden.

Als ik fietsend naar mijn vrijwilligers werk een niesbui krijg, omdat ik langs de vuilniswagen fiets waar net een bak geleegd wordt waar heel veel stof (zakloze stofzuiger los gestort in de container) uit komt waaien dan weet ik dat die snotneus geen corona is, anders niet.

Bakblik schreef op 20-09-2021 om 12:12:

[..]

Nou ik weet niet in welke realiteit jij leeft! Bij klachten blijf thui,s ook met alleen een snotneus en tot je getest bent MOET iemand uit die poule jou vervangen je weet namelijk niet of het een simpele snotneus is of corona. Dat kan alleen met een pcr test bepaald worden.

Als ik fietsend naar mijn vrijwilligers werk een niesbui krijg, omdat ik langs de vuilniswagen fiets waar net een bak geleegd wordt waar heel veel stof (zakloze stofzuiger los gestort in de container) uit komt waaien dan weet ik dat die snotneus geen corona is, anders niet.

Wij doen standaard twee keer per week een zelftest. Voor de rest volgt ik de regels zoals deze nu gelden op mijn werk, die zijn net even anders dan de landelijke adviezen en daar ben ik tevreden mee. 

Het is een cruciaal beroep. Wij hebben een poule van vervangers klaarstaan, maar dat is alleen in nood, die komen je echt niet vervangen voor een snotneus.

Ik weet niet in welke realiteit jullie leven, maar een simpele verkoudheid is al heel lang geen reden meer om jezelf binnen te isoleren. Iedereen met kleine kinderen loopt namelijk zo'n beetje standaard met een snotneus rond.

Het beleid is nog steeds thuisblijven en testen bij klachten. Ik vind het dan bijzonder asociaal, laks en een "schijt aan de omgeving mentaliteit" dat je dan met kans om anderen te besmetten dan toch naar je werk gaat. Doe dan eerst een officiele test...

Ysenda schreef op 20-09-2021 om 10:20:

Ik pleit juist voor iets er tussen in, dus niet helemaal terug naar hoe het was, maar geef mensen de ruimte in die supermarkt, ga niet over iemand heen hangen die iets op het onderste schap pakt wacht gewoon even.
Ga niet op 10 cm achter iemand in de kassa rij staan. Ga niet iedereen kussen en knuffelen houd dat beperkt tot een kleine groep.
Maak de apparatuur in de sportschool schoon voor je naar een ander apparaat gaat.

Blijf zoveel mogelijk thuis werken. Blijf thuis tot je de test uitslag hebt als je verkoudheidsklachten hebt. Ga dan niet toch naar je werk.

Wordt een afscheid beter als er 300 mensen komen? Ik heb er ook diverse mogen organiseren, en de beste en meest memorabele waren die waar we met 20-30 personen waren. Ook al voor de coronatijd, ook met jongere mensen.

Niet zo dicht achter iemand gaan staan, dat was voorheen ook vervelend en dan gaf ik ook aan dat ze wel wat meer afstand mochten nemen.

Niet iedereen kussen en knuffelen deed ik ook al niet.

Volgens mij moet je in de sportschool toch altijd even het aparaat afnemen? Zo was dat in die van mij wel.

Thuiswerken ga ik alleen maar doen als ik verplicht word. Maar dat mensen thuis werken als ze verkouden of zo zijn, is wel slim. Ik denk dat dit wel meer voor gaat komen indien het werk er geschikt voor is.

watertoren schreef op 20-09-2021 om 10:11:

Ik zie in mijn omgeving eigenlijk al een hele tijd dat mensen weer handen schudden en geen afstand meer houden en dat vooral in de horeca. Ik merk aan mezelf ook dat ik niet meer zo bezig ben met Corona nu ik zelf en iedereen in mijn omgeving 2 keer ingeent is.

Dat begrijp ik. Ik kom alleen nog steeds weer mensen tegen die niet gevaccineerd blijken. En dat niet even meteen zeggen (terwijl ze dus wel binnen 1,5 meter willen komen), want 'dan krijg je maar discussie'. Dan ben ik blij dat ik toch al wat voorzichtig was. 

Julali schreef op 20-09-2021 om 12:14:

[..]

Wij doen standaard twee keer per week een zelftest. Voor de rest volgt ik de regels zoals deze nu gelden op mijn werk, die zijn net even anders dan de landelijke adviezen en daar ben ik tevreden mee.

Nog maar een keer, die zelftest is een wassen (snot)neus als je die doet als je 'licht verkouden' bent.

Ja? Hier niet hoor. Niemand hier trouwens. Als je je aan de regels houdt ben je helemaal niet altijd verkouden. Ik zou inzetten op een kuurtje vit C en D

Het kussen ga ik niet meer doen, tenzij bv de man van een vriendin is overleden of ik mijn kind na lange tijd weer zie

Handen schudden is soms wel handig, juist om iets ( bespreking/ontmoeting ) te starten en te eindigen
Handen geven op een verjaardag...pfff ik was altijd al van een zwaai en dan roepen: iedereen van harte gefeliciteerd
Dat hou ik zo

Salomewinterqueen schreef op 20-09-2021 om 19:19:

[..]

Ja? Hier niet hoor. Niemand hier trouwens. Als je je aan de regels houdt ben je helemaal niet altijd verkouden. Ik zou inzetten op een kuurtje vit C en D

Tenzij je hooikoorts hebt dan..

Oprecht verbaasd dat er nog mensen zijn die nog altijd zoveel afstand houden. Zelfs van familie en vrienden. Dat gebeurd hier al heel lang niet meer. We geven gewoon weer feestjes en begroeten elkaar weer met knuffels, kussen of handen. Eigenlijk al sinds de meeste gevaccineerd zijn. Ook die paar die niet gevaccineerd zijn doen daar gewoon aan mee. 
Enige wat dus voor mij gaat veranderen is dat je niet meer ongemakkelijk hoeft te vragen wat doe jij? Straks gewoon weer m'n hand uitsteken bij vreemde (want van familie en vrienden weet ik het al wel). Als diegene het dan niet wil uiteraard ook helemaal prima trouwens. 

RaSa schreef op 23-09-2021 om 16:21:

Oprecht verbaasd dat er nog mensen zijn die nog altijd zoveel afstand houden. Zelfs van familie en vrienden. Dat gebeurd hier al heel lang niet meer. We geven gewoon weer feestjes en begroeten elkaar weer met knuffels, kussen of handen. Eigenlijk al sinds de meeste gevaccineerd zijn. Ook die paar die niet gevaccineerd zijn doen daar gewoon aan mee.
Enige wat dus voor mij gaat veranderen is dat je niet meer ongemakkelijk hoeft te vragen wat doe jij? Straks gewoon weer m'n hand uitsteken bij vreemde (want van familie en vrienden weet ik het al wel). Als diegene het dan niet wil uiteraard ook helemaal prima trouwens.

Ja, ik hou nog afstand. De veilige afstand is 1.5 meter. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

23-09-2021 om 17:51

Ik heb zelf de hele pandemie op locatie moeten werken, helaas, maar er zijn nog steeds heel strenge regels in het (heel grote) bedrijf. Mensen die elkaar een hand geven op de werkvloer? Nee, dat is hier absoluut (nog) niet aan de orde en dat hoor ik ook vanuit andere, vergelijkbare bedrijven. De meeste werknemers daar werken sowieso nog 80%-90% van de tijd vanuit huis. 

Privé merk ik wel dat mensen de draad weer oppikken. Er zijn echt heel veel feestjes en uitjes in mijn familie- en vriendenkring. 

Ik ook hoor, totaal geen behoefte aan. Zou een uitgestoken hand trouwens best ongemakkelijk vinden. Maarrr.... toch ook wel bij écht bekenden waarvan ik weet dat ze niet echt roekeloos gedrag vertonen, of alle feestjes aflopen, dan doe ik al wel een omhelzing. (geen kussen en handen schudden)

Rachel. schreef op 23-09-2021 om 16:08:

[..]

Tenzij je hooikoorts hebt dan..

Dan ben dus niet verkouden.

Gr Angela

Shropshire schreef op 23-09-2021 om 15:32:

Het kussen ga ik niet meer doen, tenzij bv de man van een vriendin is overleden of ik mijn kind na lange tijd weer zie

Handen schudden is soms wel handig, juist om iets ( bespreking/ontmoeting ) te starten en te eindigen
Handen geven op een verjaardag...pfff ik was altijd al van een zwaai en dan roepen: iedereen van harte gefeliciteerd
Dat hou ik zo

Hoezo iedereen? ik snap daar nooit wat van? Waarom zou je de nicht van de achterbuuv die daar toevallig zit en je niet kent feliciteren?

Ik feliciteer alleen de jarige, man en hooguit ouders als die er zijn. Verder niemand. En ga al helemaal niemand kussen. Pre corona alleen de jarige. Nu niemand. Moet eerlijk zeggen dat ik ook nog geen enkele verjaardag heb gehad (heerlijk: lekker zo houden)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.