Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Wanneer is de volgende coronapersconferentie?

Het kabinet lijkt nog niet tot actie bereid, maar binnenskamers wordt er vast al druk overlegd over wat er moet gebeuren om de huidige coronagolf te bedwingen (tenminste dat hoop ik). Wanneer denken jullie dat de volgende persconferentie is?

Peiling

Wanneer is de volgende persconferentie
88 stemmen
3%
2%
0%
58%
26%
10%

De nieuwe coronavariant is nu ook vastgesteld in België.Volgens de VRT gebeurde dat bij iemand die vakantie had gevierd in Egypte en die niet was gevaccineerd.Het is het eerste geval met de nieuwe Zuid-Afrikaanse variant in Europa. Buiten zuidelijk Afrika is de mutatie ook gevonden in Israël en Hongkong.Er zijn aanwijzigingen dat de variant besmettelijker is dan de deltavariant. Gisteren werd de ontdekking van de nieuwe variant bekendgemaakt.De WHO bespreekt of de mutatie moet worden bestempeld als zorgwekkend.In Zuid- Afrika lopen de coronacijfers snel op.

NOS teletekst pagina 127

wild-flower schreef op 26-11-2021 om 15:31:

De nieuwe coronavariant is nu ook vastgesteld in België.Volgens de VRT gebeurde dat bij iemand die vakantie had gevierd in Egypte en die niet was gevaccineerd.Het is het eerste geval met de nieuwe Zuid-Afrikaanse variant in Europa. Buiten zuidelijk Afrika is de mutatie ook gevonden in Israël en Hongkong.Er zijn aanwijzigingen dat de variant besmettelijker is dan de deltavariant. Gisteren werd de ontdekking van de nieuwe variant bekendgemaakt.De WHO bespreekt of de mutatie moet worden bestempeld als zorgwekkend.In Zuid- Afrika lopen de coronacijfers snel op.

NOS teletekst pagina 127

Ongevaccineerden zouden wat mij betreft niet meer mogen vliegen. 

redbulletje schreef op 26-11-2021 om 15:33:

[..]

Ongevaccineerden zouden wat mij betreft niet meer mogen vliegen.

Dat ik zie ik ook nog wel gebeuren .
De Europese Commissie wil dat de QR-code voor volledig gevaccineerden in het Europese coronapaspoort, het Digitaal Corona Certificaat, negen maanden na de laatste prik komt te vervallen. In de praktijk komt dit  erop neer dat mensen straks een boosterprik moeten halen om nog vrij  (zonder test) naar alle EU-landen te kunnen reizen.

wild-flower schreef op 26-11-2021 om 15:36:

[..]

Dat ik zie ik ook nog wel gebeuren .
De Europese Commissie wil dat de QR-code voor volledig gevaccineerden in het Europese coronapaspoort, het Digitaal Corona Certificaat, negen maanden na de laatste prik komt te vervallen. In de praktijk komt dit erop neer dat mensen straks een boosterprik moeten halen om nog vrij (zonder test) naar alle EU-landen te kunnen reizen.

Zolang ze er maar voor zorgen dat je je binnen die 9 maanden kunt laten boosteren lijkt me dat een prima plan! 

Bij zo'n cargo vlucht gaan er geen 500 passagiers mee, maar slechts een crew van 4 of zo. De sjouwers gaan niet mee en raken de goederen ook niet aan want dat wordt allemaal op flight pallets aangeleverd. Dat is een kwestie van goed tetrissen door de planners zodat het er als een puzzel in past. Zo'n passagiersvlucht is wat dat betreft een drama want al die tassen en zo worden 1 voor 1 aangeleverd en moeten vrijwel handmatig in dat ruim gepropt worden. 
Een korte cargo vlucht is een kwestie van laden, vliegen, lossen, bij tanken, laden en weer gaan. Een stilstaand vliegtuig kost veel te veel. Zeker nu er minder vracht met de passagiersvluchten mee kan omdat die gewoon minder vliegen. 
En er is wel veel vraag naar cargo vluchten want een zeecontainer is ook nergens te krijgen. 

Die crew kan je dan weer prima scheiden van de sjouwers, en op de luchthaven stop je ze gewoon afgezonderd in een hotel, en dan weer terug. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

26-11-2021 om 15:42

redbulletje schreef op 26-11-2021 om 15:38:

[..]

Zolang ze er maar voor zorgen dat je je binnen die 9 maanden kunt laten boosteren lijkt me dat een prima plan!

Mij ook.

Drietje schreef op 26-11-2021 om 11:15:

[..]

Maar je hoort ook veel artsen zeggen dat het prima is als het onder kinderen rondgaat. Zij zijn het probleem niet, maar juist de oplossing. Want de immuniteit schiet omhoog onder die groep. Zonder dat je ze hoeft te vaccineren.

Maar ze besmetten wel hun ouders .

" Een huishouden dat een schoolkind bevat, heeft tot 30 procent meer kans om Covid-19 op te lopen. Dat blijkt uit een studie van het Pasteur
Instituut in Parijs. Die kans wordt ook nog groter naarmate de kinderen
jonger zijn. " 

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211126_95190687

wild-flower schreef op 26-11-2021 om 16:04:

[..]

Maar ze besmetten wel hun ouders .

" Een huishouden dat een schoolkind bevat, heeft tot 30 procent meer kans om Covid-19 op te lopen. Dat blijkt uit een studie van het Pasteur
Instituut in Parijs. Die kans wordt ook nog groter naarmate de kinderen
jonger zijn. "

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211126_95190687

De besmettingen ansich zijn het probleem niet, want als gevaccineerde heb je een veel lagere kans om in het ziekenhuis te komen. Zaak is dus dat die ouders zich laten vaccineren en hun kinderen ouder dan 12 ook.

Dat met een beetje afstandbewaren tot de kwetsbaren (opa's en oma's) dan is er al veel gewonnen.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

26-11-2021 om 16:38

Ysenda schreef op 26-11-2021 om 16:28:

[..]

De besmettingen ansich zijn het probleem niet, want als gevaccineerde heb je een veel lagere kans om in het ziekenhuis te komen. Zaak is dus dat die ouders zich laten vaccineren en hun kinderen ouder dan 12 ook.

Dat met een beetje afstandbewaren tot de kwetsbaren (opa's en oma's) dan is er al veel gewonnen.

Nou precies. Zo moeilijk is dat allemaal niet. Ik snap ook wel dat opa's en oma's niet twee jaar wachten om met hun kleinkinderen te knuffelen, of om op te passen of zo. Maar nu even niet. 

Drietje schreef op 26-11-2021 om 16:38:

[..]

Nou precies. Zo moeilijk is dat allemaal niet. Ik snap ook wel dat opa's en oma's niet twee jaar wachten om met hun kleinkinderen te knuffelen, of om op te passen of zo. Maar nu even niet.

Onze buren wonen samen met oma in 1 huis. Zoontje zit op de basisschool. En een FB-vriend van mij heeft haar schoonmoeder in huis. Sommige mensen kiezen er voor om juist nu er samen voor te staan. 

Hinoki schreef op 26-11-2021 om 16:41:

[..]

Onze buren wonen samen met oma in 1 huis. Zoontje zit op de basisschool. En een FB-vriend van mij heeft haar schoonmoeder in huis. Sommige mensen kiezen er voor om juist nu er samen voor te staan.

3 Generaties onder één dak is juist hartstikke risicovol nu. Zeker als het ongevaccineerde kinderen betreft. 

Drietje schreef op 26-11-2021 om 16:38:

[..]Maar nu even niet.

Wanneer dan wel? 

Dit virus zal nooit verdwijnen en  zal blijven muteren.

" De Nationale Politie houdt rekening met onaangekondigde demonstraties, ongeregeldheden en mogelijk rellen na de persconferentie van vrijdagavond over een aanscherping van de coronamaatregelen. Een woordvoerder van de korpsleiding zegt dat de politie voorbereid is ,,op al dan niet aangekondigde demonstraties".

Gelukkig komt de regen  met 'bakken naar beneden' , zal een hoop schelen 

wild-flower schreef op 26-11-2021 om 17:42:

" De Nationale Politie houdt rekening met onaangekondigde demonstraties, ongeregeldheden en mogelijk rellen na de persconferentie van vrijdagavond over een aanscherping van de coronamaatregelen. Een woordvoerder van de korpsleiding zegt dat de politie voorbereid is ,,op al dan niet aangekondigde demonstraties".

Gelukkig komt de regen met 'bakken naar beneden' , zal een hoop schelen

Ik hoop het!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.