Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
22-11-2021 om 16:10
Wanneer is de volgende coronapersconferentie?
Het kabinet lijkt nog niet tot actie bereid, maar binnenskamers wordt er vast al druk overlegd over wat er moet gebeuren om de huidige coronagolf te bedwingen (tenminste dat hoop ik). Wanneer denken jullie dat de volgende persconferentie is?
Peiling
Wanneer is de volgende persconferentie
OmaVan2
26-11-2021 om 10:17
In het RIVM rapport van 19 november staat dat dit voor ouderen wel wat meer is afgenomen, n.l. naar 86%.
QuizzicalOpossum53
26-11-2021 om 10:19
OmaVan2 schreef op 26-11-2021 om 09:49:
[..]
Drietje begrijpt dit zeker wel. De manier van denken verschilt echter. Drietje denkt veel meer uit het beleid, ik uit de uitvoering (ik werk in de techniek). Daar moeten regelmatig acute problemen opgelost worden, dan is het handig als je aan de juiste kant gaat zoeken naar de oorzaken, dan kan je wat stapjes overslaan of eerst een noodverband aanleggen.
Ja dat klopt inderdaad, ik vind die verschillende gezichtspunten in deze discussie juist erg interessant. Mensen die dit probleem als simpel beoordelen, snappen de complexiteit denk ik niet.
Ik probeer heel erg naar de boodschap achter de boodschap te kijken. Je moet echt zoeken om door het woud van deskundigen het echte verhaal te vinden. Zoveel tegengestelde berichten uit normaal gesproken betrouwbare bronnen, zoals Gommers, Kuipers, de omt- leden, het kabinet. Ik denk dat het voor ons moeilijk is om te bepalen wat nu de echte situatie is.
Ik denk nog steeds dat er strijd gaande is tussen medici en kabinet en dat die strijd er ook is binnen het omt. Vandaar dat het kabinet twee heel uiteenlopende adviezen heeft gekregen van het OMT. Daar kan het kabinet niet zoveel mee, dat is lastig. En daarmee komt de strijd die je onderhuids wel voelde nu aan de oppervlakte.
Het gelijk zal vast ergens in het midden liggen. Dat klopt dan wel weer met de maatregelen die nu op tafel liggen.
ShowyHummingbird30
26-11-2021 om 10:21
OmaVan2 schreef op 26-11-2021 om 08:49:
EU commissie wil stop op vliegverkeer met Zuid-Afrika. Dat is wat.
https://nos.nl/artikel/2407116-kabinet-stelt-stop-in-voor-vluchten-vanuit-zuidelijk-afrika
Gut, en hier hoeft opeens niet dagenlang over gesteggeld te worden. That's a first.
QuizzicalOpossum53
26-11-2021 om 10:21
OmaVan2 schreef op 26-11-2021 om 10:17:
In het RIVM rapport van 19 november staat dat dit voor ouderen wel wat meer is afgenomen, n.l. naar 86%.
Ja dat zag ik. Zij vonden dat niet veel. Maar het zijn er dan toch wel weer wat meer die in het ziekenhuis belanden.
redbulletje
26-11-2021 om 10:26
Coreopsis schreef op 26-11-2021 om 10:21:
[..]
https://nos.nl/artikel/2407116-kabinet-stelt-stop-in-voor-vluchten-vanuit-zuidelijk-afrika
Gut, en hier hoeft opeens niet dagenlang over gesteggeld te worden. That's a first.
Eindelijk 'ns wat daadkracht.
Hopelijk zetten ze de passagiers die nu nog invliegen wel in een quarantainehotel ipv ze gelijk los te laten. In thuisquarantaine zijn Nederlanders niet zo goed.
QuizzicalOpossum53
26-11-2021 om 10:29
Wednesday schreef op 26-11-2021 om 10:11:
[..]
Ik zit minder goed in de materie dan jij, maar is het niet zo dat in andere landen waar ze eerder zijn gaan boosteren, dit wel gunstig lijkt uit te pakken?
Is heel lastig te zeggen omdat alles in elk land op een neer gaat. Een week geleden keken we met jaloezie naar Portugal, maar daar zijn nu ook alweer maatregelen. In het VK, de VS en België zijn ze al veel verder met boosteren. Maar daar liggen in verhouding al meer mensen in het ziekenhuis dan hier. Bij ons roept de zorg gewoon veel eerder stop. We hebben minder bedden, maar misschien laten we ook wel meer andere zorg doorgaan. Dat weet ik niet.
Ik krijg zo langzamerhand het idee dat het echt een kwestie is van weerstand opbouwen door vaccins en besmet raken. Hoe meer besmettingen hoe meer weerstand wordt opgebouwd in de samenleving. Elke besmetting is een soort natuurlijke booster. Ik denk ook dat daarom het deel van het omt dat niet in de zorg zit en het kabinet het aantal besmettingen niet te ver omlaag wil brengen. Dan houd je het probleem namelijk zelf in stand want je houdt weerstand tegen. Het is alleen balanceren: hoe houd je de besmettingen op peil terwijl de zorg nog goed kan functioneren.
alhambra
26-11-2021 om 10:38
Per 12:00 vandaag een invliegverbod vanuit ZA:
https://nos.nl/artikel/2407116-vliegverbod-vanuit-zuidelijk-afrika-naar-nederland-om-nieuwe-virusvariant
Ysenda
26-11-2021 om 10:50
redbulletje schreef op 26-11-2021 om 09:45:
[..]
Zou dat bij een booster nog steeds nodig zijn dat blijven zitten? Degenen die geen allergische reactie op de eerste 2 prikken kregen kunnen toch gewoon gelijk door lopen?
Vind dit niet het moment om te gaan miepen over welk contract er aangeboden kan worden. Het is nu even alle zeilen bij zetten om zsm de crisis uit te komen.
Het vervelende van een allergie is dat het opbouwt.
Eerst ben je niet allergisch maar reageert je systeem wel, vervolgens krijg je de prikkel nog een keer, dan reageer je iets heftiger en bij een volgende keer kun je nog weer heftiger reageren.
Zo heb je in je jeugd geen last van hooikoorts maar op latere leeftijd wel.
Mija
26-11-2021 om 10:57
Coreopsis schreef op 26-11-2021 om 10:21:
[..]
En eigenlijk is dat heel erg slecht nieuws. Het laat namelijk zien dat het door iedereen ondubbelzinnig als een grote dreiging wordt ervaren. Ik hoop heel erg dat dit in bedwang te houden is. 🤞🏻
CuddlyReindeer95
26-11-2021 om 11:10
Drietje schreef op 26-11-2021 om 10:29:
[..]
k denk ook dat daarom het deel van het omt dat niet in de zorg zit en het kabinet het aantal besmettingen niet te ver omlaag wil brengen. Dan houd je het probleem namelijk zelf in stand want je houdt weerstand tegen. Het is alleen balanceren: hoe houd je de besmettingen op peil terwijl de zorg nog goed kan functioneren.
Zou dit dan juist niet de ultieme reden zijn om het onderwijs niet dicht te gooien?
QuizzicalOpossum53
26-11-2021 om 11:15
Wednesday schreef op 26-11-2021 om 11:10:
[..]
Zou dit dan juist niet de ultieme reden zijn om het onderwijs niet dicht te gooien?
Ja, inderdaad. Dat wil een deel van het OMT ook beslist niet. Maar je hoort ook veel artsen zeggen dat het prima is als het onder kinderen rondgaat. Zij zijn het probleem niet, maar juist de oplossing. Want de immuniteit schiet omhoog onder die groep. Zonder dat je ze hoeft te vaccineren.
CuddlyReindeer95
26-11-2021 om 11:20
Mija schreef op 26-11-2021 om 10:57:
[..]
En eigenlijk is dat heel erg slecht nieuws. Het laat namelijk zien dat het door iedereen ondubbelzinnig als een grote dreiging wordt ervaren. Ik hoop heel erg dat dit in bedwang te houden is. 🤞🏻
Ik zie in ieder geval het handelen van het Nederlandse kabinet toch ergens wel als goed nieuws. De laatste tijd leek het voor mij dat het kabinet in een soort parallelle werkelijkheid zat. Nu blijken ze toch enigszins daadkrachtig te kunnen handelen.
Granny71
26-11-2021 om 11:24
Wednesday schreef op 26-11-2021 om 11:20:
[..]
Ik zie in ieder geval het handelen van het Nederlandse kabinet toch ergens wel als goed nieuws. De laatste tijd leek het voor mij dat het kabinet in een soort parallelle werkelijkheid zat. Nu blijken ze toch enigszins daadkrachtig te kunnen handelen.
Alleen totaal nutteloos want met een overstap in bijvoorbeeld Marokko komen ze niet uit Zuid-Afrika en mogen ze dus gewoon binnenkomen.
CuddlyReindeer95
26-11-2021 om 11:36
Granny71 schreef op 26-11-2021 om 11:24:
[..]
Alleen totaal nutteloos want met een overstap in bijvoorbeeld Marokko komen ze niet uit Zuid-Afrika en mogen ze dus gewoon binnenkomen.
Zou jij dan voor een tijdelijk ruim reisverbod zijn? Ik misschien wel.
Granny71
26-11-2021 om 11:50
Wednesday schreef op 26-11-2021 om 11:36:
[..]
Zou jij dan voor een tijdelijk ruim reisverbod zijn? Ik misschien wel.
Ook dat zal niet lukken want je kan het vrachtverkeer onmogelijk plat leggen en zolang de vliegtuigen zichzelf niet laden, lossen en vliegen hou je altijd mensen die grenzen oversteken.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.