Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
22-11-2021 om 16:10
Wanneer is de volgende coronapersconferentie?
Het kabinet lijkt nog niet tot actie bereid, maar binnenskamers wordt er vast al druk overlegd over wat er moet gebeuren om de huidige coronagolf te bedwingen (tenminste dat hoop ik). Wanneer denken jullie dat de volgende persconferentie is?
Peiling
Wanneer is de volgende persconferentie
Daglichtlamp
25-11-2021 om 09:01
wild-flower schreef op 25-11-2021 om 08:54:
Ik hoop nog steeds dat er geen zware lockdown volgt , maar ik hoop wel op nieuwe maatregelen , waarbij ze kijken naar waar daadwerkelijk de meeste besmettingen zijn . Dat vind ik het meest eerlijk en ik denk niet dat dat de winkels en droge horeca zijn .
Ik geloof dat het wettelijk heel lastig is om onderscheid te maken tussen droge en natte horeca.
Ik ben benieuwd of er ook weer een avondklok komt.
QuizzicalOpossum53
25-11-2021 om 09:02
wild-flower schreef op 25-11-2021 om 08:54:
Ik hoop nog steeds dat er geen zware lockdown volgt , maar ik hoop wel op nieuwe maatregelen , waarbij ze kijken naar waar daadwerkelijk de meeste besmettingen zijn . Dat vind ik het meest eerlijk en ik denk niet dat dat de winkels en droge horeca zijn .
Ik vind juist dat je moet kijken waar de meeste mensen besmet raken die in het ziekenhuis terecht komen. Dan kun je veel gerichter werken en kan de rest doordraaien. Dat zijn dus juist plekken waar vooral ouderen en ongevaccineerden komen. Koren, bridge en jeu de boulesclubs, theaters en dan specifiek in de regio's met lage vaccinatiegraad. Ik snap ook niet waar de regionale maatregelen gebleven zijn. Waarom hier alle scholen dicht doen, terwijl in de hele gemeente al tijden niemand in het ziekenhuis is beland? Vaccinatiegraad is hier boven de 90 procent, is zelfs onder tieners hoog.
Mija
25-11-2021 om 09:03
Ysenda schreef op 25-11-2021 om 08:22:
[..]
Ik vind het geen pr blunder, hij staat gewoon op de pilotenlijst bij KLM, hij vliegt vrij regelmatig een vlucht.
Alleen deze keer is het viral gegaan.
Hoewel ik het niet slim vind van de supporters doen ze niet iets wat binnen de huidige regels niet mag.
Ik begreep dat het viral was gegaan omdat een passagier hem toevallig had gespot in de cockpit. Het is een PR-blunder omdat zijn staf even had moeten nadenken over die passagiersgroep in deze situatie, al begrijp ik ook goed dat daar niet bij is stilgestaan. Het is voor hem ‘gewoon een vlucht’ om zijn vlieguren te maken, zoals hij die wel vaker maakt. Maar in de huidige situatie krijgt zo’n supportersvlucht ineens een heel andere lading. Het is uit te leggen maar evengoed wil je dit niet! Overal wordt (over)gevoelig op gereageerd. Als ik communicatieprofessional was bij het Koninklijk Huis zou ik hier echt wel stevig van balen! De factoren die van invloed zijn op zijn populariteit en imago zijn gewoon vaak ongrijpbaar, vrees ik. Maar er zit niks anders op dan te proberen er zoveel mogelijk grip op te krijgen.
PristinePorpoise22
25-11-2021 om 09:09
Drietje schreef op 25-11-2021 om 09:02:
[..]
Ik vind juist dat je moet kijken waar de meeste mensen besmet raken die in het ziekenhuis terecht komen. Dan kun je veel gerichter werken en kan de rest doordraaien. Dat zijn dus juist plekken waar vooral ouderen en ongevaccineerden komen. Koren, bridge en jeu de boulesclubs, theaters en dan specifiek in de regio's met lage vaccinatiegraad. Ik snap ook niet waar de regionale maatregelen gebleven zijn. Waarom hier alle scholen dicht doen, terwijl in de hele gemeente al tijden niemand in het ziekenhuis is beland? Vaccinatiegraad is hier boven de 90 procent, is zelfs onder tieners hoog.
De mensen uit die regio’s gaan dan gewoon naar andere regio’s waar meer mag. En als je kijkt hoeveel besmettingen er zijn onder kinderen onder de 12 kun je dus beter de scholen sluiten. En kinderen verder overal weren.
wild-flower
25-11-2021 om 09:24
Drietje schreef op 25-11-2021 om 09:02:
[..]
Mee eens . Hoewel sommigen het dan weer WEL goed voor elkaar hebben m.b.t. regels . In ons wijkcentrum kom je voor activiteiten , zoals bridgen , kaarten , biljarten alleen binnen met QR code . Zowel gasten als personeel ( vrijwilligers ) .
Angela1967
25-11-2021 om 09:26
BlueFawn schreef op 25-11-2021 om 09:09:
[..]
De mensen uit die regio’s gaan dan gewoon naar andere regio’s waar meer mag. En als je kijkt hoeveel besmettingen er zijn onder kinderen onder de 12 kun je dus beter de scholen sluiten. En kinderen verder overal weren.
bejaarden gaan niet 30 km verderop naar de bingo (om even een stereotype erin te gooien)
gr Angela
QuizzicalOpossum53
25-11-2021 om 09:34
wild-flower schreef op 25-11-2021 om 09:24:
[..]
Mee eens . Hoewel sommigen het dan weer WEL goed voor elkaar hebben m.b.t. regels . In ons wijkcentrum kom je voor activiteiten , zoals bridgen , kaarten , biljarten alleen binnen met QR code . Zowel gasten als personeel ( vrijwilligers ) .
Maar je komt ook getest binnen en dan kun je wel besmet raken. Eigenlijk moet je 2g invoeren voor iedereen boven de vijftig. Dan is het probleem opgelost. Mijn ouders zijn boven de tachtig en hebben ook hobby’s maar zien wel regelmatig uitbraken bij buurtverenigingen waarbij mensen in het ziekenhuis belanden en ook overlijden. We weten inmiddels precies wie kwetsbaar is. Ik snap dan echt niet dat je niet verder komt dan scholen sluiten. Terwijl je doelgroep op hele andere plekken zit.
QuizzicalOpossum53
25-11-2021 om 09:34
Angela1967 schreef op 25-11-2021 om 09:26:
[..]
bejaarden gaan niet 30 km verderop naar de bingo (om even een stereotype erin te gooien)
gr Angela
Exact.
Ysenda
25-11-2021 om 09:40
Angela1967 schreef op 25-11-2021 om 09:26:
[..]
gr Angela
Daar zul je nog van opkijken, er zijn vele 75 en 80 jarigen die nog gewoon auto rijden en vrolijk naar musea, voorstellingen etc gaan. De jeu de bouleclub zit vaak ook niet om de hoek en dan zijn er nog de onderlinge wedstrijden en competities die gaan nu gewoon door. Mijn ouders uit Noord Holland hebben onderlinge wedstrijden in het Westland. Gezellig een dagje uit!
Niet alleen de jongeren zijn mobieler geworden de afgelopen 50 jaar, vooral ook de ouderen.
SophisticatedCaribou75
25-11-2021 om 10:07
Mallebeppie schreef op 25-11-2021 om 07:41:
[..]
Het stikt er van de besmettingen. Wat is dan jouw oplossing?
De school van kind is nog niet dicht geweest. Nauwelijks besmettingen ook. Betreft een middelbare school. De meeste kinderen hebben netjes hun vaccinatie gehaald in de zomervakantie.
De basisschoolkinderen kunnen zich niet laten vaccineren, want dat is onethisch omdat ze dat puur voor anderen zouden doen. Dus wordt voorgesteld om ze een nog grotere leerachterstand te gunnen, want dat is wel ethisch?
SophisticatedCaribou75
25-11-2021 om 10:16
BlueFawn schreef op 25-11-2021 om 10:14:
Dan sluit je alleen de basisscholen.
Ik vind dat pittig onethisch, want de kinderen worden niet fysiek ziek van het virus. Het zou niet hun probleem mogen zijn dat een groep "volwassenen" hun verantwoordelijkheid ontloopt.
BumpyGrasshopper95
25-11-2021 om 10:29
niet_rechts schreef op 25-11-2021 om 10:07:
[..]
De school van kind is nog niet dicht geweest. Nauwelijks besmettingen ook. Betreft een middelbare school. De meeste kinderen hebben netjes hun vaccinatie gehaald in de zomervakantie.
De basisschoolkinderen kunnen zich niet laten vaccineren, want dat is onethisch omdat ze dat puur voor anderen zouden doen. Dus wordt voorgesteld om ze een nog grotere leerachterstand te gunnen, want dat is wel ethisch?
Dat is geen antwoord op de vraag eerlijk gezegd...
Ik vroeg aan wednesday wat haar oplossing is, gezien ze de scholen graag open wil houden.
PristinePorpoise22
25-11-2021 om 10:32
niet_rechts schreef op 25-11-2021 om 10:16:
[..]
Ik vind dat pittig onethisch, want de kinderen worden niet fysiek ziek van het virus. Het zou niet hun probleem mogen zijn dat een groep "volwassenen" hun verantwoordelijkheid ontloopt.
Maar ze zijn wel besmettelijk, scholen dicht en binnenhouden dus tot deze golf weer voorbij is.
er.is.maar.1.Pino
25-11-2021 om 10:40
niet_rechts schreef op 25-11-2021 om 10:16:
[..]
Helemaal eens. Ik vind het onacceptabel om de scholen te sluiten. Het zijn de volwassenen die hun verantwoordelijkheid moeten nemen dmv vaccinatie en afstand houden. Ik word er cynisch van dat geld/economie en populariteit bij stemmers in de politiek de boventoon voert. Ik vind het oneerlijk hoe nu de lasten verdeeld worden over mensen die wél hun verantwoordelijkheid nemen en de mensen die dat niet doen. Schei uit met dat gepamper en trek gewoon een streep: ben je niet-gevaccineerd zonder medische reden, dan kom je het ziekenhuis niet meer in als je Corona hebt. Dan is de ziekenhuis- en IC-capaciteit meteen weer beschikbaar voor mensen die buiten hun schuld om ziek zijn geworden.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.