Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Wanneer is de volgende coronapersconferentie?

Het kabinet lijkt nog niet tot actie bereid, maar binnenskamers wordt er vast al druk overlegd over wat er moet gebeuren om de huidige coronagolf te bedwingen (tenminste dat hoop ik). Wanneer denken jullie dat de volgende persconferentie is?

Peiling

Wanneer is de volgende persconferentie
88 stemmen
3%
2%
0%
58%
26%
10%

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

24-11-2021 om 22:31

Coreopsis schreef op 24-11-2021 om 22:07:

Waar lees jij dat de ziekenhuizen een scholensluiting willen? Ik heb nog niemand horen oproepen tot een scholensluiting. Wel mensen die zorgen daarover hebben. Wat ik hoor en lees is vooral een aansporing aan het kabinet om nu eindelijk eens een keer in te grijpen en niet opnieuw te lang af te wachten.

Rutte en De Jonge en co laten hun oren veel te veel naar de economie en relschoppers hangen. In plaats van af te gaan op wat wetenschappers adviseren. En dan gaat het dus mis en krijg je chaos. Keer op keer.

Gommers gisteren in de tweede kamer. https://nos.nl/l/2406726#UPDATE-container-57497634

Coreopsis schreef op 24-11-2021 om 21:40:

Wie kijkt nu ook naar nieuwsuur? Ziekenhuizen roepen het kabinet op om landelijk de laatste fase voor code zwart uit te roepen...

Mijn 75+ ouders hebben inmiddels besloten samen min of meer in preventieve quarantaine te gaan. Geen bezoek meer, niet naar winkels, gelukkig wonen ze landelijk dus kunnen wel een ommetje maken. Ze wonen hier 3 uur rijden vandaan, dus we zien elkaar sowieso niet wekelijks. Maar voorlopig wordt het weer (video)bellen.

Aaargh, ik gun hen een onbezorgde oude dag. Mijn kinderen een onbezorgde jeugd, met veel gemopper over vroeg opstaan want school. Maar het hele land wordt gegijzeld door die weigeraars en ontkenners.

Niet gezien, maar ik volg vanaf vrijdag het voorbeeld van jouw ouders. Heb morgen nog verplichtingen. Daarna kies ik ervoor om zo goed als in quarantaine te gaan. Geen winkels en openbare gelegenheden meer. Wel nog naar personal trainer (= buiten). En school/zwemmen. Maar als dat dicht gaat, in feite ook niet meer. 

Ben me er al een paar dagen goed op voor aan het bereiden. 

Eerlijk gezegd verwacht ik vanaf zaterdag een volledige lockdown tot en met de eerste zondag van januari. Dus alles, behalve supermarkten/essentiële winkels.

Ik blijf overigens wel naar buiten gaan. Veel wandelen en fietsen.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

24-11-2021 om 22:43

Mija schreef op 24-11-2021 om 22:20:

[..]

Maar denk je dan dat De Jonge gelijk heeft dat het best nog een tijdje kan? Wat is dan de werkelijke situatie? Want als er van het kabinet niks zinnigs meer te verwachten valt, wat op het moment in ieder geval de situatie lijkt, waar moet dan de sturing vandaan komen? Dit is toch gewoon paniekvoetbal? De vraag is dan: is dat terecht? Ik begrijp dat jij denkt: laat maar komen dan dat code zwart. Maar de zorgmensen die zich nu roeren denken daar duidelijk anders over. Die willen daar niet mee worden opgezadeld en zetten een breekijzer tussen de deur. Wat valt er nog uit te ruilen en onderhandelen? De politiek is volkomen impotent. Uit het kabinet komen nog louter bezweringen. De tweede kamer wil de tijd nemen, zorgvuldigheid voor alles, en vergadert volgende week misschien wel weer een keer over serieuze maatregelen. En intussen ligt Corona straatlengtes voor op zijn achtervolgers. Ik weet niet wat er aan de hand is maar alle bestuurskracht lijkt door het putje gespoeld. Het is dat België en Duitsland ook bepaald niet lekker gaan. Anders zou ik zeggen: herindelen?

Ja, dat denk ik. Liever niet natuurlijk, dat is logisch. Maar ik denk dat de sluiting van scholen, het verbieden van sporten en het beperken van bezoek in deze fase meer schade veroorzaakt dan uitgestelde zorg. Zelfs als niet alle coronapatiënten meer kunnen worden opgenomen. 25 procent van de jongeren is regelmatig depressief. Kinderen hebben leerachterstanden, maar ook motorische, sociale en emotionele achterstanden. De gezondheid is achteruit gegaan door sluiting van sportscholen. Alleenstaanden zijn sterk vereenzaamd door het thuiswerken. Ouderen door de beperking van bezoek. Er zijn enorme wachtlijsten in de jeugdhulp. Ik denk echt dat het niet meer opweegt tegen het open houden van de zorg voor iedereen. Kinderen en jongeren hebben ten koste van zichzelf ouderen en kwetsbaren beschermd.  Ik denk dat het tijd is om nu de kinderen en jongeren te beschermen ten koste vaag de ouderen en kwetsbaren. Zeker omdat het gros van degenen die met corona in het ziekenhuis komen of niet gevaccineerd zijn of vrij oud en zwak zijn. 

Dat klinkt misschien hard. Maar ik vind het veel harder om kinderen die hun hele leven nog voor zich hebben bewust te beschadigen.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

24-11-2021 om 22:45

Ik heb deze week ook extra thuis gewerkt. Op mijn werk zijn we weer terug in het regime dat je thuiswerkt, tenzij. Ik kan zelf niet alles vanuit huis doen dus ik ben één dag naar mijn werk gegaan. Het was echt belachelijk hoe vol de treinen zaten. Mensen wíllen kennelijk gewoon in lockdown of zo. 

En dan lees je dat Willem-Alexander een vliegtuig met Feyenoord-supporters naar een of andere wedstrijd heeft gevlogen. Niet te geloven gewoon hoe ver die man buiten de realiteit staat. De zorg staat vlak voor code zwart, ondernemers zijn de wanhoop voorbij en hij vliegt een potentieel besmettingscluster in het rond, gewoon omdat het kan 

Ik vind dat eigenlijk die hele grote zwijgende meerderheid eens de straat op zou moeten gaan. Laat die maar eens hard roepen over de afgeschaalde reguliere zorg en de mensen die ernstig ziek zijn en waarvan operaties worden uitgesteld. Veel meer voorbeelden geven van vaders, moeders, broers, zussen, partners, kinderen die al weken op een heupoperatie wachten of erger op een hart/kanker-operatie.
Ik ben er helemaal klaar mee. Van mij kan die vaccinatieplicht er komen. 

Drietje schreef op 24-11-2021 om 22:43:

[..]

Ja, dat denk ik. Liever niet natuurlijk, dat is logisch. Maar ik denk dat de sluiting van scholen, het verbieden van sporten en het beperken van bezoek in deze fase meer schade veroorzaakt dan uitgestelde zorg. Zelfs als niet alle coronapatiënten meer kunnen worden opgenomen. 25 procent van de jongeren is regelmatig depressief. Kinderen hebben leerachterstanden, maar ook motorische, sociale en emotionele achterstanden. De gezondheid is achteruit gegaan door sluiting van sportscholen. Alleenstaanden zijn sterk vereenzaamd door het thuiswerken. Ouderen door de beperking van bezoek. Er zijn enorme wachtlijsten in de jeugdhulp. Ik denk echt dat het niet meer opweegt tegen het open houden van de zorg voor iedereen. Kinderen en jongeren hebben ten koste van zichzelf ouderen en kwetsbaren beschermd. Ik denk dat het tijd is om nu de kinderen en jongeren te beschermen ten koste vaag de ouderen en kwetsbaren. Zeker omdat het gros van degenen die met corona in het ziekenhuis komen of niet gevaccineerd zijn of vrij oud en zwak zijn.

Dat klinkt misschien hard. Maar ik vind het veel harder om kinderen die hun hele leven nog voor zich hebben bewust te beschadigen.

Dat is een politiek standpunt. En ik kan heel gemakkelijk met jou meedenken. Ik vind de schade aan andere mensenlevens ook buitenproportioneel. En ik vind onderhand ook dat ongevaccineerden hun conclusies moeten trekken en verantwoordelijkheid moeten nemen.

Maar dit is helemaal niet wat De Jonge zegt en doet. Die draagt niet deze keuze uit. Hij laat het er ogenschijnlijk gewoon op aankomen, terwijl hij ondertussen het volk sust en zegt dat code zwart nog lang niet hier is. Deze koers gaat het als politiek standpunt nooit halen! Politici gaan echt niet hardop zeggen dat ze het acceptabel vinden dat mensen zonder behandeling sterven. Ze kunnen al niet productief  debatteren over 2G! De enige manier om het zo te laten eindigen is door te falen. Dat heeft het kabinet denk ik wel door. Maar de ziekenhuizen laten zich daar dus niet zomaar inrommelen. En dat begrijp ik ook wel. Zij moeten dat straks verkopen aan patiënten en families, staan als het misgaat tussen mensen die liggen te creperen, tussen de lijken. Ik meende dat jij ook in het ziekenhuis werkt, Drie? Zie jij daar dan niet verschrikkelijk tegenop om die fase in te gaan? Ik zou er zelf veel moeite mee hebben als ik geacht werd het uit te voeren, moet ik eerlijk zeggen. Nu al, mensen afbellen die een kankeroperatie moeten hebben? Dat is toch niet te doen! Dus dan, in Godsnaam, toch maar weer een lockdown. Ik zie het alternatief toch als het puntje bij paaltje komt als onacceptabel in een moderne samenleving. Ik weet niet of het mogelijk is de politiek en het bestuur nog meer schade toe te brengen maar het vertrouwen in de overheid zal daar een kolossale dreun van krijgen. Het kan ons ooit allemaal gebeuren. Als de politiek het niet meer weet en met de handen op de rug gaat staan. Dat is de boodschap die er vanuit zal gaan. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

24-11-2021 om 23:14

763?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.8&desiredformat=webp

Als mensen zich nou verdorie gewoon eens aan de basismaatregelen hielden. Anderhalve meter afstand houden en een mondkapje dragen in de lift. Hoe moeilijk is dat nou, überhaupt, en al zeker als je een voorbeeldfunctie hebt.
Foto uit Het Parool van vandaag

Wednesday schreef op 24-11-2021 om 22:45:

En dan lees je dat Willem-Alexander een vliegtuig met Feyenoord-supporters naar een of andere wedstrijd heeft gevlogen. Niet te geloven gewoon hoe ver die man buiten de realiteit staat. De zorg staat vlak voor code zwart, ondernemers zijn de wanhoop voorbij en hij vliegt een potentieel besmettingscluster in het rond, gewoon omdat het kan

Lekkere PR-blunder weer. Het was natuurlijk helemaal niet de bedoeling dat hij uit de anonimiteit zou komen. En die supporters? Tja, het mag kennelijk. Als je kaartje en tickets hebt, spoel je die niet door de plee als het kabinet zijn handen er vanaf trekt. Als de regering geen verantwoordelijkheid neemt, waarom zou jij het dan in je eentje doen? Al die andere lui gaan ook! 

Evaluna schreef op 24-11-2021 om 21:32:

[..]

Ik hoorde ook dat ze er op school heel serieus rekening mee houden dat ze vrijdag te horen krijgen dat ze maandag dicht zijn voor 2 weken (en dus tot de kerstvakantie).

Zo zonde, al die beloften zijn niets waard geweest. Arme kinderen...

Het is vier weken tot de kerstvakantie. Al ga ik er ook vanuit dat als de scholen nu dicht gaan, ze niet na twee weken weer open gaan. We weten hoe dat gaat.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

25-11-2021 om 07:41

Wednesday schreef op 24-11-2021 om 21:04:

[..]

Nee! Dan verlies ik echt het laatste beetje vertrouwen in de politiek! Dat het bedrijf van mijn man kapot wordt gemaakt is nog tot daaraan toe (hoewel…) maar de scholen dicht, dat kúnnen ze gewoon niet menen.

Het stikt er van de besmettingen.  Wat is dan jouw oplossing?

Mija schreef op 24-11-2021 om 23:14:

[..]

Lekkere PR-blunder weer. Het was natuurlijk helemaal niet de bedoeling dat hij uit de anonimiteit zou komen. En die supporters? Tja, het mag kennelijk. Als je kaartje en tickets hebt, spoel je die niet door de plee als het kabinet zijn handen er vanaf trekt. Als de regering geen verantwoordelijkheid neemt, waarom zou jij het dan in je eentje doen? Al die andere lui gaan ook!

Ik vind het geen pr blunder, hij staat gewoon op de pilotenlijst bij KLM, hij vliegt vrij regelmatig een vlucht.

Alleen deze keer is het viral gegaan.

Hoewel ik het niet slim vind van de supporters doen ze niet iets wat binnen de huidige regels niet mag. 

Ysenda schreef op 25-11-2021 om 08:22:

[..]

Ik vind het geen pr blunder, hij staat gewoon op de pilotenlijst bij KLM, hij vliegt vrij regelmatig een vlucht.

Hoewel ik het niet slim vind van de supporters doen ze niet iets wat binnen de huidige regels niet mag.

Dit.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

25-11-2021 om 08:41 Topicstarter

Ysenda schreef op 25-11-2021 om 08:22:

[..]

En om zijn brevet te houden moet hij ook regelmatig vlieguren maken (al was het PR technisch vast beter als hij een andere vlucht had gekozen).

Ik hoop nog steeds dat er geen zware lockdown volgt , maar ik hoop wel op nieuwe maatregelen , waarbij ze kijken naar waar daadwerkelijk de meeste besmettingen zijn  . Dat vind ik het meest eerlijk  en ik denk niet dat dat de winkels en droge horeca zijn .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.