Coronavirus Covid-19
Salomewinterqueen
06-11-2021 om 14:16
Verjaardagsfeest en genodigden die hun buik vol hebben van corona. Hoe ga ik daar mee om?
Mijn zoon is jarig en heeft zijn ooms en tantes en opa en oma plus twee neefjes uitgenodigd. Leuk idee (was vorige maand al vanuit hemzelf geregeld) maar nu zitten we in een ietwat andere situatie weer met corona en heb ik er geen goed gevoel bij. Ik heb gevraagd of de gasten een thuistest willen doen. Daar werd wisselend heel boos en heel lacherig op gereageerd. Puntje bij paaltje: niemand heeft zin zich te conformeren naar mijn paniek. En of ze komen of ze komen niet maar we gaan er geen voorwaarden aan hangen. Zoon is pissig want waar bemoei ik me mee (op zich is het mijn huis mijn regels uiteraard) en ik word weer weggezet als paniekzaaier. Zo gaat het al bijna 2 jaar en ik ben er meer dan zat van. Zij ook maar dan de andere kant op. Hoe vinden we hierin een middenweg? Voor zover die er al is. Want we weten allemaal hoe de cijfers gaan ingeent of niet en ook dat een heel groot deel achter de voordeur en bij feestjes plaatsvindt.
Zij vinden het bullshit en hebben geen zin in paniekvoetbal. Ik vind dat we corona zeker serieus moeten nemen en samen moeten zorgen dat het veilig kan. Dat werd niet gewaardeerd en nu is er (weer) ruzie.
Wat zouden jullie doen en of adviseren?
WickedCurlew89
06-11-2021 om 19:59
Salomewinterqueen schreef op 06-11-2021 om 19:55:
Op mijn vraag in de familie app of men eerlijk wil zijn over eventuele klachten en of men een thuistestje wil doen voor we elkaar morgen treffen krijg ik als antwoord: gaaaaan we weer! En: ik heb godverdomme een qr code ik weiger me te laten testen het is graag of traag en anders kom ik niet. En ga je weer lekker met je gepaniek? Doe toch eens normaal mens! Het zijn ouderen, allochtonen en vetzakken die ziek worden. Ik ben geprikt dus mij gebeurt niks. Ik ben dat corona gezeik zat. Als je mij eisen gaat stellen zak je er maar in. Ik zal mijn betonnen burka voor je aantrekken nou goed?
Ik word compleet belachelijk gemaakt. Dat ik al 2 jaar me de neten werk in de zorg zal ze hun kont roesten. Dat is namelijk mijn eigen keus toch?
Dit is niet normaal hoor, corona of geen corona. Ik zou verwachten dat mijn partner hier in zou grijpen, ook om jou een beetje te ontzien. Zo laat je je partner toch niet uitkafferen?
QuizzicalOpossum53
06-11-2021 om 20:01
Salomewinterqueen schreef op 06-11-2021 om 19:44:
Er komen nog steeds mensen blaffend op hun werk. Die worden dan (meestal) wel verzocht verder thuis te werken maar dan zijn ze wel al op het werk geweest. Daar kan ik met mijn verstand niet bij gewoon. Er worden vrijmibo's en teamuitjes georganiseerd en etentjes met collega's. Die dingen heb ik nooit gedaan, de gehele crisis niet. Omdat het echt no way nog goed voelt.
Trouwens ik vind het wel verhelderend en troostend te lezen dat ik niet de enige ben die er zo in staat. Ik voel mij absoluut geen paniekzaaier maar omdat het hier thuis vaak zo moeizaam gaat allemaal ben ik me wel zo gaan voelen. Hier merk ik dat het gelukkig allemaal wel meevalt. Ik begon echt al te twijfelen aan mezelf en of mijn vragen niet redelijk waren.
Schoondochter bijv test altijd als ze het weekend naar ouders gaat. En slaapt al bijna 2 jaar niet meer thuis. Hier komt ze gewoon zelfs met snottebel en slaapt hier ook. Heb al zo vaak gevraagd waarom het hier anders is dan bij haar thuis. Ik ben opgehouden met het te vragen want ik ben de angsthaas en haar vader die bewust niet is gevaccineerd moet worden ontzien. Wat klopt er hier niet?
Bevestiging zoeken helpt jou helemaal niet. Wat wil je dan tegen je man zeggen: op het forum zijn vier mensen die ook vinden dat jij meer thuis moet werken en dat het feestje morgen niet door kan gaan?
Wat jij nodig hebt is juist dat je wat meer los laat. Dat je beseft dat je man en je kinderen eigen individuen zijn, die eigen beslissingen nemen. En die zijn soms anders dan jij wilt en toch moet je dan nog met elkaar een fijn gezin kunnen vormen. Daar gaat het om.
En dan kunnen hier wel wat regelfetesjisten zeggen dat jouw familie fout is en jij goed. Maar wat heb je aan die bevestiging? Je hebt het juist nodig om dichter bij elkaar te komen in plaats van verder van elkaar af. En ik kan je verzekeren dat het gros van de mensen echt niet doet wat jij doet.
Ik hoop dat je kunt genieten van de verjaardag van je zoon en de aanwezigheid van je familie. Het draait in het leven niet om het benadrukken van verschillen, maar om de verbinding.
QuizzicalOpossum53
06-11-2021 om 20:05
Mallebeppie schreef op 06-11-2021 om 20:01:
Ik zou het afblazen.
Je ziet toch wel dat het niet goed gaat met TS? Waarom dan dit advies dat de situatie alleen maar erger maakt?
Amaranth
06-11-2021 om 20:07
Het probleem is niet corona, maar een totaal gebrek aan respect vanuit je partner en (zijn?) familie.
Lollypopje
06-11-2021 om 20:07
Drietje schreef op 06-11-2021 om 20:01:
[..]
Bevestiging zoeken helpt jou helemaal niet. Wat wil je dan tegen je man zeggen: op het forum zijn vier mensen die ook vinden dat jij meer thuis moet werken en dat het feestje morgen niet door kan gaan?
Wat jij nodig hebt is juist dat je wat meer los laat. Dat je beseft dat je man en je kinderen eigen individuen zijn, die eigen beslissingen nemen. En die zijn soms anders dan jij wilt en toch moet je dan nog met elkaar een fijn gezin kunnen vormen. Daar gaat het om.
En dan kunnen hier wel wat regelfetesjisten zeggen dat jouw familie fout is en jij goed. Maar wat heb je aan die bevestiging? Je hebt het juist nodig om dichter bij elkaar te komen in plaats van verder van elkaar af. En ik kan je verzekeren dat het gros van de mensen echt niet doet wat jij doet.
Ik hoop dat je kunt genieten van de verjaardag van je zoon en de aanwezigheid van je familie. Het draait in het leven niet om het benadrukken van verschillen, maar om de verbinding.
Maar dat kan blijkbaar alleen als TO compleet naar hun toekomt, want ze weigeren zelfs het minimale en dat is bij klachten thuis blijven.
Als ik lees hoe zij compleet belachelijk wordt gemaakt, dan is respect naar haar toe ver te zoeken. Maar kennelijk moet zij al haar grenzen opgeven. Wat ze eigenlijk al doet, omdat niemand rekening met haar wil houden. Omdat de anderen ook totaal geen verbinding met haar willen maken.
Is verbinding wel echte verbinding als je jezelf compleet wegcijferd, om maar geen gezeik te krijgen?
@TO misschien is het voor jou wel goed om iemand te vinden om mee te praten, zoals de POH. Zodat je daar je hart kunt luchten en die persoon met je mee kan denken. Want deze situatie lijkt me echt heel zwaar voor je.
WickedCurlew89
06-11-2021 om 20:09
Lollypopje schreef op 06-11-2021 om 20:07:
[..]
Maar dat kan blijkbaar alleen als TO compleet naar hun toekomt, want ze weigeren zelfs het minimale en dat is bij klachten thuis blijven.
Als ik lees hoe zij compleet belachelijk wordt gemaakt, dan is respect naar haar toe ver te zoeken. Maar kennelijk moet zij al haar grenzen opgeven. Wat ze eigenlijk al doet, omdat niemand rekening met haar wil houden. Omdat de anderen ook totaal geen verbinding met haar willen maken.
Is verbinding wel echte verbinding als je jezelf compleet wegcijferd, om maar geen gezeik te krijgen?
@TO misschien is het voor jou wel goed om iemand te vinden om mee te praten, zoals de POH. Zodat je daar je hart kunt luchten en die persoon met je mee kan denken. Want deze situatie lijkt me echt heel zwaar voor je.
Helemaal mee eens.
Lijkt mij heel eenzaam voor je TO. Sterkte.
QuizzicalOpossum53
06-11-2021 om 20:10
Amaranth schreef op 06-11-2021 om 20:07:
Het probleem is niet corona, maar een totaal gebrek aan respect vanuit je partner en (zijn?) familie.
Of je neemt ze serieus en denkt: misschien heb ik inderdaad teveel zitten pushen. Laat ik nu eens even wat gas terugnemen.
BumpyGrasshopper95
06-11-2021 om 20:10
Drietje schreef op 06-11-2021 om 20:05:
[..]
Je ziet toch wel dat het niet goed gaat met TS? Waarom dan dit advies dat de situatie alleen maar erger maakt?
Dus zij moet maar slikken en stikken? Hou toch op.
Salomewinterqueen
06-11-2021 om 20:11
Drietje schreef op 06-11-2021 om 20:01:
[..]
Nou ik heb hem dus serieus net deze link toegestuurd. Zo van: ga maar eens lezen daar ik ben helemaal niet gek.
Laatste ben ik helemaal met je eens. Maar it takes two to tango.
QuizzicalOpossum53
06-11-2021 om 20:14
[..]
Ik heb TO al vaker gelezen op dit forum en op viva. En geloof me, als het echt is wat ze schrijft, dan heeft die familie groot gelijk dat ze er klaar mee zijn. En heeft zij zelf echt hulp nodig. Dus de POH lijkt me een heel goed advies. Heb te doen met haar maar zeker ook met haar gezin.
Salomewinterqueen
06-11-2021 om 20:15
[..]
Lief. En doe ik al <3
Rondstruiner
Je hebt geen invloed op het gedrag van anderen TO. Je maakt jezelf helemaal gek zo, daar schiet niemand toch iets mee op.
Probeer een manier te vinden om los te laten wat anderen doen, want iedereen graaft zich zo alleen maar verder in, in zijn of haar eigen gelijk. En het klinkt alsof jij er straks aan onderdoor gaat , voorkom dat toch joh.
Amaranth
Drietje schreef op 06-11-2021 om 20:10:
[..]
Of je neemt ze serieus en denkt: misschien heb ik inderdaad teveel zitten pushen. Laat ik nu eens even wat gas terugnemen.
Mensen die zich zo menen te uiten naar iemand die ze lief zouden moeten hebben, zou ik niet meer serieus nemen hoor.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.