Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Verjaardagsfeest en genodigden die hun buik vol hebben van corona. Hoe ga ik daar mee om?

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

06-11-2021 om 19:22

Hetvrijewoord schreef op 06-11-2021 om 19:20:

Er wordt compleet over TO’s grenzen gegaan, in ook, haar huis notabene. Kennelijk negerend wat ze overdag in de zorg meemaakt en ziet. Maar zij moet zich in feite niet zo aanstellen…

Raar.

Zij gaat toch ook enorm over de grenzen van anderen heen? Zelfs over de grenzen van haar eigen man en kinderen. 

Drietje schreef op 06-11-2021 om 18:26:

[..]

Nou precies. Het gaat niet meer om een enkel feestje. Het gaat om bijna twee jaar al inmiddels. Het gaat ook om de familieband die je kinderen hebben met ooms, tantes, opa's oma's neven en nichten. Die gaat verloren als je nooit meer allemaal samen komt.

Dan moet je als familie wat creatiever worden denk ik dan. Wij vieren deze dingen buiten in de zomer.  Met z'n allen op de camping. Die band houden we ook met zoomparties. Als je daarvoor elkaars gezondheid op het spel moet gaan zetten dan hoeft het niet.

Nu hebben wij al wat ervaring met een jong overleden nichtje dat thuis verzorgd werd (pa en ma neonatologie en ic ervaring) en we daarom niet op bezoek mochten. De enige keer dat we haar live hebben mogen zien was bij haar crematie. Dat was ruim voor corona. 

Sterkte Salome wat een moeilijke situatie ik begrijp je en vind jou wensen niet raar. Wij hebben geen thuis wonende kinderen meer en ik denk dat goed omgaan met corona en tieners erg lastig kan zijn.
Wij zeggen afspraken af als we gewoon verkouden zijn en onze kinderen komen ook niet verkouden langs en mijn studerende kind doet gevaccineerd en wel een test voordat ze naar ons komt.
Verkouden mensen niet willen ontvangen vind ik beslist niet raar en in mijn omgeving vindt niemand dat vreemd. Testen hangt voor ons van de omstandigheden af voor een kwetsbaar familielid doen wij het standaard en op verzoek doen we het ook.  
Kleine moeite toch voor een voor ieder gezellig samenkomst.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

06-11-2021 om 19:31

Drietje schreef op 06-11-2021 om 19:22:

[..]

Zij gaat toch ook enorm over de grenzen van anderen heen? Zelfs over de grenzen van haar eigen man en kinderen.

Oja? Vertel.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

06-11-2021 om 19:32

Ysenda schreef op 06-11-2021 om 19:26:

[..]

Dan moet je als familie wat creatiever worden denk ik dan. Wij vieren deze dingen buiten in de zomer. Met z'n allen op de camping. Die band houden we ook met zoomparties. Als je daarvoor elkaars gezondheid op het spel moet gaan zetten dan hoeft het niet.

Nu hebben wij al wat ervaring met een jong overleden nichtje dat thuis verzorgd werd (pa en ma neonatologie en ic ervaring) en we daarom niet op bezoek mochten. De enige keer dat we haar live hebben mogen zien was bij haar crematie. Dat was ruim voor corona.

Twee jaar lang zoom en camping? Serieus? Ik heb ook alles buiten gegaan met mijn familie (zoom vinden we verschrikkelijk), maar sinds de vaccinaties zien we elkaar als vanouds. Met knuffelen. Heb een jaar lang mijn familie niet geknuffeld. Echt ondenkbaar om dat nog langer vol te houden.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

06-11-2021 om 19:35

Hetvrijewoord schreef op 06-11-2021 om 19:31:

[..]

Oja? Vertel.

Dat zie je toch in haar laatste post. Iedereen is er helemaal klaar mee dat zij haar eigen gezin strengere regels oplegt. Zelfs haar eigen man is er klaar mee. Zou voor mij toch echt wel een reden zijn om eens kritisch mijn eigen handelen onder de loep te nemen.

Salomewinterqueen

Salomewinterqueen

06-11-2021 om 19:40 Topicstarter

Drietje schreef op 06-11-2021 om 19:35:

[..]

Dat zie je toch in haar laatste post. Iedereen is er helemaal klaar mee dat zij haar eigen gezin strengere regels oplegt. Zelfs haar eigen man is er klaar mee. Zou voor mij toch echt wel een reden zijn om eens kritisch mijn eigen handelen onder de loep te nemen.

Ik leg helemaal geen strengere regels op. En het is nog steeds het advies thuis te werken en thuis te blijven en je te laten testen bij klachten. Hier gaan ze met klachten gewoon de deur uit na een negatieve thuistest (plus aan het werk) en als ik daar wat van vind krijg ik een grote waffel. Ik vind bijv ook dat mijn man prima (meer) thuis kan werken. Hij en zijn collega's maken zichzelf veel te belangrijk. Het is niet dat ik mezelf en mijn omgeving in een gouden kooi stop maar ik ben wel van de regels omdat ik namelijk zie dat ons gedrag debet is aan deze rotzooi. En ik ben er ook zat van, geloof mij maar maar dat betekent niet dat ik laks ga lopen worden. Ik hou teveel van mijn familie en gezin om ze risico te laten lopen. Daarom ben ik ook enorm laagdrempelig met testen (ivm mijn werk) en blijf ik bij elk kuchje thuis en ben ik ook toen het niet meer hoefde mondkapjes blijven dragen.

TO, ik had niet meegekregen dat je in de zorg werkt. Dan snap ik je beter. Maar voorlopig zie ik geen eind komen aan de coronatoestand, en dat jongeren weer hun leven weer zoveel mogelijk op willen pakken is ook begrijpelijk.  Als je zeventien bent duurt een jaar eindeloos.  Jij voelt je machteloos en loopt op je tandvlees, maar misschien heeft je man het voor zijn geestelijke gezondheid nodig om regelmatig naar kantoor te gaan Is er echt geen mogelijkheid meer tot een gesprek met wat meer begrip voor elkaars standpunten zonder dat ieder zich vastbijt in het eigen gelijk? Misschien is er een neutraal iemand  die een gesprek in goede banen kan leiden? 

Ik denk dat je er goed aan zou doen om morgenochtend die verjaardag met je gezin te vieren en dan ś middags buitenshuis iets gaan doen met een vriendin en het dan echt even van je af te zetten.

Salomewinterqueen schreef op 06-11-2021 om 19:40:

[..]

Ik leg helemaal geen strengere regels op. En het is nog steeds het advies thuis te werken en thuis te blijven en je te laten testen bij klachten. Hier gaan ze met klachten gewoon de deur uit na een negatieve thuistest (plus aan het werk) en als ik daar wat van vind krijg ik een grote waffel. Ik vind bijv ook dat mijn man prima (meer) thuis kan werken. Hij en zijn collega's maken zichzelf veel te belangrijk. Het is niet dat ik mezelf en mijn omgeving in een gouden kooi stop maar ik ben wel van de regels omdat ik namelijk zie dat ons gedrag debet is aan deze rotzooi. En ik ben er ook zat van, geloof mij maar maar dat betekent niet dat ik laks ga lopen worden. Ik hou teveel van mijn familie en gezin om ze risico te laten lopen. Daarom ben ik ook enorm laagdrempelig met testen (ivm mijn werk) en blijf ik bij elk kuchje thuis en ben ik ook toen het niet meer hoefde mondkapjes blijven dragen.

Ik vind het erg verdrietig dat jij door je eigen man en zoon als zeikerd weggezet wordt terwijl ze weten dat je in de zorg werkt en dus extra moet uitkijken. Geen idee wat je er aan moet doen 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

06-11-2021 om 19:44

Drietje schreef op 06-11-2021 om 18:49:

[..]

Maar ze hebben nu geen klachten en willen geen zelftest doen zonder klachten. Is dat nou zo'n groot probleem dat je daarvoor de verjaardag van je zoon moet verpesten?

Ja. En terecht. 

Salomewinterqueen

Salomewinterqueen

06-11-2021 om 19:44 Topicstarter

Er komen nog steeds mensen blaffend op hun werk. Die worden dan (meestal) wel verzocht verder thuis te werken maar dan zijn ze wel al op het werk geweest. Daar kan ik met mijn verstand niet bij gewoon. Er worden vrijmibo's en teamuitjes georganiseerd en etentjes met collega's. Die dingen heb ik nooit gedaan, de gehele crisis niet. Omdat het echt no way nog goed voelt.

Trouwens ik vind het wel verhelderend en troostend te lezen dat ik niet de enige ben die er zo in staat. Ik voel mij absoluut geen paniekzaaier maar omdat het hier thuis vaak zo moeizaam gaat allemaal ben ik me wel zo gaan voelen. Hier merk ik dat het gelukkig allemaal wel meevalt. Ik begon echt al te twijfelen aan mezelf en of mijn vragen niet redelijk waren.

Schoondochter bijv test altijd als ze het weekend naar ouders gaat. En slaapt al bijna 2 jaar niet meer thuis. Hier komt ze gewoon zelfs met snottebel en slaapt hier ook. Heb al zo vaak gevraagd waarom het hier anders is dan bij haar thuis. Ik ben opgehouden met het te vragen want ik ben de angsthaas en haar vader die bewust niet is gevaccineerd moet worden ontzien. Wat klopt er hier niet?

WickedCurlew89

WickedCurlew89

06-11-2021 om 19:46

Drietje schreef op 06-11-2021 om 19:35:

[..]

Dat anderen ergens klaar mee zijn (waarmee precies?, ik lees hier alleen van dit feestje) is niet hetzelfde als over iemands grenzen gaan op deze manier. Het is niet zo dat omdat anderen iets zat zijn dat de schuld automatisch bij TO ligt.

De familie die is uitgenodigd houdt zich nergens aan, ze zijn gevaccineerd (neem ik aan) en dat is het, die gaan, testen niet bij klachten, gaan met klachten gewoon aan het werk. Die gaan dus met hetzelfde gemak met keelpijn of andere klachten naar die verjaardag toe. 

Verder lees ik weinig begrip voor iemand die zo ongeveer aan het eind van haar Latijn is maar zich vooral niet moet aanstellen, terwijl de gasten kennelijk overal schijt aan hebben. Laat die man en zoon boos worden op die aso-familie. Dat soort mensen zorgt dat dit alles alleen maar langer duurt.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

06-11-2021 om 19:51

Je man kan vast wel zelf inschatten hoeveel hij op kantoor moet zijn. Bemoeit hij zich ook met jouw werk? En wil je dan dat je kinderen bij elke verkoudheid thuis blijven van school en werk?

Ook al is het zo dat zij de regels iets ruimer interpreteren, dan nog is het het gewoon niet waard om er zoveel problemen over te krijgen in jouw gezin. Want weet je, de helft van islamitisch en orthodox christelijk Nederland is niet gevaccineerd. Dat is het echte probleem. Het feestje van jouw zoon verandert daar niks aan. Jij draagt mondkapjes en blijft testen, dan doe je echt genoeg. De rest is voor anderen.

Salomewinterqueen

Salomewinterqueen

06-11-2021 om 19:55 Topicstarter

Op mijn vraag in de familie app of men eerlijk wil zijn over eventuele klachten en of men een thuistestje wil doen voor we elkaar morgen treffen krijg ik als antwoord: gaaaaan we weer! En: ik heb godverdomme een qr code ik weiger me te laten testen het is graag of traag en anders kom ik niet. En ga je weer lekker met je gepaniek? Doe toch eens normaal mens! Het zijn ouderen, allochtonen en vetzakken die ziek worden. Ik ben geprikt dus mij gebeurt niks. Ik ben dat corona gezeik zat. Als je mij eisen gaat stellen zak je er maar in. Ik zal mijn betonnen burka voor je aantrekken nou goed? 

Ik word compleet belachelijk gemaakt. Dat ik al 2 jaar me de neten werk in de zorg zal ze hun kont roesten. Dat is namelijk mijn eigen keus toch?

Salomewinterqueen

Salomewinterqueen

06-11-2021 om 19:58 Topicstarter

Drietje schreef op 06-11-2021 om 19:51:

Je man kan vast wel zelf inschatten hoeveel hij op kantoor moet zijn. Bemoeit hij zich ook met jouw werk? En wil je dan dat je kinderen bij elke verkoudheid thuis blijven van school en werk?

Ook al is het zo dat zij de regels iets ruimer interpreteren, dan nog is het het gewoon niet waard om er zoveel problemen over te krijgen in jouw gezin. Want weet je, de helft van islamitisch en orthodox christelijk Nederland is niet gevaccineerd. Dat is het echte probleem. Het feestje van jouw zoon verandert daar niks aan. Jij draagt mondkapjes en blijft testen, dan doe je echt genoeg. De rest is voor anderen.

Ja hij bemoeit zich ook met mijn werk. Als ik zeg dat hij veel vaker thuis kan werken gooit hij erin dat ik dat dan ook maar moet doen. Echt zo flauw want hij weet zelf ook wel dat ik geen patienten mee naar huis kan nemen. En ja ik verwacht idd dat mijn kinderen bij verkoudheid gaan testen en thuisblijven ja. Zoals het hoort.

Iedereen bedankt voor het lezen en reageren. Had echt even behoefte mijn ei te leggen. Het lucht iig op om even gehoord te worden. Thnx.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.