Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

Ik val zo maar weer in het draadje dus misschien is dit al lang behandeld maar: waarom blijft met nu toch maar bezig die qr code te handhaven? Wat voor zin heeft dat nu gevaccineerden ook anderen kunnen besmetten?
Ik (risicogroep, 2x geprikt en booster) zit liever in een groep net geteste ongevaccineerden dan in een groep gevaccineerden met qr code. Voor mij voelt het nu niet veilig om naar de horeca te gaan eigenlijk. 

Of is het puur omdat 1G niet praktisch uitvoerbaar is? 

dubbel geplaatst, sorry, kan weg

Lexus schreef op 27-01-2022 om 09:22:

Ik val zo maar weer in het draadje dus misschien is dit al lang behandeld maar: waarom blijft met nu toch maar bezig die qr code te handhaven? Wat voor zin heeft dat nu gevaccineerden ook anderen kunnen besmetten?
Ik (risicogroep, 2x geprikt en booster) zit liever in een groep net geteste ongevaccineerden dan in een groep gevaccineerden met qr code. Voor mij voelt het nu niet veilig om naar de horeca te gaan eigenlijk.

Eens… in mijn omgeving iemand geboosterd  mag weg toch maar getest Ivm klachten. Positief, andere ingezien doorgemaakte infectie, (daardoor niet kunnen boosteren. Je moet 3 maanden wachten) en ja hoor die mag in quarantaine. O en die pcr test hartstikke negatief. 
nog veel meer gevallen. Van boosters en Corona maar die zijn op ervaring maar cijfers zijner niet zou ik graag feitelijk zien.

Hier idem. Behave de de booster. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

27-01-2022 om 15:42

1G is niet uitvoerbaar inderdaad. Geen capaciteit. Ook zijn sneltesten niet betrouwbaar genoeg, zeker niet bij omikron.

2G en ook 3G zijn niet ideaal of waterdicht, ik geloof niet dat er iemand is die beweerd dat dat wel zo is, maar reduceren wél het aantal besmettingen. Afhankelijk van hoeveel reductie en hoe veel besmettingen er zijn, kan dat net het verschil maken tussen wel en geen overbelaste zorg en zo.

Coreopsis schreef op 27-01-2022 om 15:42:

[..]

1G is niet uitvoerbaar inderdaad. Geen capaciteit. Ook zijn sneltesten niet betrouwbaar genoeg, zeker niet bij omikron.

2G en ook 3G zijn niet ideaal of waterdicht, ik geloof niet dat er iemand is die beweerd dat dat wel zo is, maar reduceren wél het aantal besmettingen. Afhankelijk van hoeveel reductie en hoe veel besmettingen er zijn, kan dat net het verschil maken tussen wel en geen overbelaste zorg en zo.

Daar zijn wel grote twijfels over gezien de recente ontwikkelingen en berekeningen. Denk dat de zelftest waarschijnlijk beter zouden beschermen dan een qr waar ik mee binnen kan komen terwijl ik corona heb.

Dit testen was het beleid wat Denemarken had en daarnaast het beter dan de 2 strijd hier. Qr wordt ook niet goed uitgelegd aan het vroege publiek. ( zie nieuws van gisteren )

dutch33 schreef op 27-01-2022 om 15:59:

[..]

Daar zijn wel grote twijfels over gezien de recente ontwikkelingen en berekeningen. Denk dat de zelftest waarschijnlijk beter zouden beschermen dan een qr waar ik mee binnen kan komen terwijl ik corona heb.

Dit testen was het beleid wat Denemarken had en daarnaast het beter dan de 2 strijd hier. Qr wordt ook niet goed uitgelegd aan het vroege publiek. ( zie nieuws van gisteren )

Momenteel is het enige wat we nog proberen is om de snelheid waarmee iedereen besmet raakt nog een beetje af te remmen om te voorkomen dat de hele maatschappij tot stilstand komt. Zelfs met de achterstand in de verwerking van testen vind ik de cijfers opvallen. Bijvoorbeeld bij de tieners zit de piek al op 800 besmettingen per 100.000 per dag. Ik ga ervan uit dat er in werkelijkheid nog veel meer zijn, het is al dagen lastig om een testafspraak te maken, en waarom zou je, als je de herstelcode van de QR niet nodig hebt. Gewoon thuis wachten tot je weer beter bent. Maar gelukkig zien we nog steeds geen stijging bij de zestigplussers.

[..]

Dit testen was het beleid wat Denemarken had en daarnaast het beter dan de 2 strijd hier. Qr wordt ook niet goed uitgelegd aan het vroege publiek. ( zie nieuws van gisteren )

Denemarken heeft een QR pas... (tot de 31e)

terpstra schreef op 27-01-2022 om 16:35:

[..]

En al in de zomer en daar werd goed op gecontroleerd.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

27-01-2022 om 22:46

[..]

Bij Omikron wordt wel aangeraden om dan ook een keelswap te doen omdat daar de hoogste concentratie zit. Als je alleen neus doet en je test negatief kun je toch positief zijn zonder keeltest. 

Tickel schreef op 27-01-2022 om 22:46:

[..]

Bij Omikron wordt wel aangeraden om dan ook een keelswap te doen omdat daar de hoogste concentratie zit. Als je alleen neus doet en je test negatief kun je toch positief zijn zonder keeltest.

zelftesten zijn maar voor ca 30% betrouwbaar als je geen klachten hebt.

Vaccineren helpt beter tegen besmettingen tegengaan. 

gr Angela

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

27-01-2022 om 23:28

Angela1967 schreef op 27-01-2022 om 23:01:

[..]

gr Angela

Oké

Gr Tickel

terpstra schreef op 27-01-2022 om 16:35:

[..]

Dat is dan toch klaar! Mocht willen dat wij dat deden wat is het toch dat je mensen het fijn vinden? Echt schijnveiligheid.

Angela1967 schreef op 27-01-2022 om 23:01:

[..]

gr Angela

Waar komt deze data vandaan? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.