Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

Glamourlama schreef op 07-10-2021 om 08:34:

Die tweedeling was er al.

Nee die pas heeft dat behoorlijk verergerd omdat je nu dus letterlijk kleur moet bekennen. Het morele deugrapaille circelredeneert dat het blijkbaar heel eng is ondanks vaccinatie naast een niet gevaccineerde is (die net zo goed 7x beter beschermd kab zijj door antistoffen) en vergeet en passant dat zijn of haar mate van vrijheid niet meer waard is van iemand anders. (Al denkt men dat wel)

Gisterenavond bij Jinek die oud-bokser die liep te klagen dat je als ongevaccineerde nergens meer welkom was.
Hij was niet gevaccineerd en had zich laten testen.
En zat dus gewoon met de gevaccineerden in de studio, dus hoezo nergens meer welkom?!

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

07-10-2021 om 12:11

Poezie schreef op 07-10-2021 om 12:08:

Gisterenavond bij Jinek die oud-bokser die liep te klagen dat je als ongevaccineerde nergens meer welkom was.
Hij was niet gevaccineerd en had zich laten testen.
En zat dus gewoon met de gevaccineerden in de studio, dus hoezo nergens meer welkom?!

Hij zal door het boksen wel wat minder hersencellen hebben over gehouden, dat hij daar zelf niet op kon komen. 

Bierdopjes schreef op 07-10-2021 om 12:01:

[..]

Nee die pas heeft dat behoorlijk verergerd omdat je nu dus letterlijk kleur moet bekennen. Het morele deugrapaille circelredeneert dat het blijkbaar heel eng is ondanks vaccinatie naast een niet gevaccineerde is (die net zo goed 7x beter beschermd kab zijj door antistoffen) en vergeet en passant dat zijn of haar mate van vrijheid niet meer waard is van iemand anders. (Al denkt men dat wel)

Nee het is voor de gevaccineerde gemiddeld genomen niet eng om naast de niet gevaccineerde te zitten. De reden dat we vaccinatiedrang hebben is omdat de niet gevaccineerde, die nog geen covid gehad heeft, een grotere kans heeft om de zorg te overbelasten.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

07-10-2021 om 13:02

Glamourlama schreef op 07-10-2021 om 08:34:

Die tweedeling was er al.

Exact, maar dat boeit de de zelfbenoemde vrijheidsstrijders niet want daar hadden ze nooit last van dus niet interessant. Pas als je de vrijheid hebt eigen keuzes te maken gaat men klagen over consequenties.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

07-10-2021 om 14:28

Bierdopjes schreef op 07-10-2021 om 11:54:

[..]

Als dat zo was, waarom zijn de standen waakzaam zorgelijk enz gebaseerd op postief getesten?

Het zou inderdaad om opnames moeten gaan, dat ben ik met je eens, dan kun je namelijk ook beter op risicogroep definieren. Bmi, longaandoeningen, slecht vatenstelsel en ouderen.

Die normen worden binnenkort aangepast. Inderdaad minder focus op besmettingen en meer op opnames. Zou 1 dezer dagen op het dashboard moeten worden aangepast. 

AcidicShark11

AcidicShark11

07-10-2021 om 15:16

Poison schreef op 07-10-2021 om 07:22:

Ok, dan snap ik het misschien een beetje qua felheid van reacties. Maar dan nog, als je haar posts zo erg vindt dan lees he ze toch niet? 

Beetje lastig als ze constant gequote wordt kan ik je zeggen. Ze staat bij mij onder de negeer maar alsnog is dit topic lezen/meediscussiëren niet te doen zo. 

Poison schreef op 07-10-2021 om 07:22:

Ok, dan snap ik het misschien een beetje qua felheid van reacties. Maar dan nog, als je haar posts zo erg vindt dan lees he ze toch niet? Ipv steeds dat gehakketak?
Al ben ik nog steeds van mening (mijn mening dus!!!) dat de qrcode niet nodig is en mensen benadeelt, ook al vindt de rechter dit niet. Maar de tweedeling vind ik dus het ergst van alles. De hele tijd over en weer gehak op elkaar. Niet elkaars mening of visie willen horen want jij als (niet)gevaccineerde hebt de waarheid in pacht ofzo. En ik denk nog steeds dat als iemand in januari 2020 gezegd had dat we alleen nog met een qrcode ergens binnen mochten mensen enorm zouden hebben geprotesteerd en dat als een onzinverhaal af zouden hebben gedaan. En daarmee hecht ik dus geen waardeoordeel aan de mensen die de qrcode helemaal prima vinden. Ik ben zelf namelijk wel gevaccineerd (achteraf liever niet gedaan, maar goed), maar het voelt voor mij niet goed elke keer mezelf met een code en idbewijs te moeten legitimeren als ik een kop koffie wil drinken. En ik vind het niet uit te leggen dat het voor horeca wel moet en niet in winkels etc. Dat ik 3 uur kan shoppen met iemand maar die persoon dan niet spontaan mee kan gaan lunchen daarna omdat hij of zij niet gevaccineerd is en niet getest op dat moment. Voelt gewoon voor mij (wederom mijn mening en mijn gevoel) niet goed.

Ik snap de felle reacties niet. Ik hou wel van een stevige discussie zolang het ontopic is en niet op-de-man.

Altijd (of zo goed als altijd) quote ik het bericht mee waar ik op reageer. Wel zo eerlijk, dan kan iedereen zelf lezen waar ik op antwoord. Dan valt er niets te verdraaien want het staat gewoon zwart op wit.

Voor mijn gevoel deed ik niet aan victimblaming in mijn antwoord over Willeke Alberti. Ze schreef zelf dat ze dacht dat ze veilig was door de vaccinatie. Mocht dat wel zo opgevat worden als victimblaiming, dan wil ik daar mijn excuses voor aanbieden. Maar het meest stoort me 'dat het er wel van gemaakt word' ook als het niet zo is.

Er is me gewezen op mijn postgedrag, teveel linkjes, te lange citaten. Dat probeer ik niet meer te doen.

Zolang ben ik eigenlijk nog niet actief op deze coronapijler. Al mijn berichten zijn gewoon na te lezen als je me 'loept'.

Eerst reageerde ik op het dit topic 'Vaccinatieplicht". Daarna op het topic "vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat IC's vol raken?' en uiteindelijk heb ik zelf een topic geopend : Dit is toch water naar de zee dragen, toch?" Op de twee laatst genoemde reageer ik al een tijdje niet meer vanwege de nare reacties. Laatst genoemde topic kwam er meteen al op de eerste pagina nare reactie, terwijl het onderwerp best een discussie waard is vind ik.

Voor de zoveelste keer zeg ik: Ik ben geen
anti-vaxxer en ook geen corona-ontkenner. Doch ben ik niet gevaccineerd
en heb daar een goede reden voor. Een reden die verder niemand op dit forum iets aangaat. En ik kan het ook begrijpen als mensen een andere keuze maken.

Wat ik wel vind is dat ongevaccineerden maar óók gevaccineerden getest horen te worden als ze de horeca bezoeken, want we zijn er nog lang niet, en ik vind met deze coronapas veel ongelijkheid. Ze mogen wel samen winkelen in drukke winkels, samen sporten, voetballen, elkaar om de nek vliegen als er een doelpunt is gemaakt, gezamelijk douchen, maar dan niet gezamenlijk door de kantine lopen. 

Dit topic ga ik nu ook verlaten. Ik wens jullie veel wijsheid en geluk. Doei.

de telegraaf hint al op verlenging ná 1 november. Wie zag dat nu aankomen dat het kabinet een worst voorhoudt om het erdoor te krijgen en vervolgens gewoon behoudt net zoals de avondklok. De werking van de qr code is nog helemaal niet aangetoont en om ons heen (vlaanderen, Denemarken engeland en noorwegen) zijn ze in missionaire status verstandiger dan onze hugo.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/478717977/ook-na-1-november-nog-geen-streep-door-coronapas

coolpack2 schreef op 07-10-2021 om 08:51:

Ik vind dat hele "Als we dit x tijd geleden hadden geweten..." een beetje een onzinargument. Wees blij dat we zo in luxe en vrijheid leven dat dit simpelweg niet zomaar bij ons opkwam. In feite zijn we zó gezegend dat we überhaupt niet hadden stil gestaan bij de mogelijkheid van een pandemie. En daar vind ik ook niks mis mee. Maar dat je als mensheid te maken kunt krijgen met zaken die je eens niet meteen kunt controleren, is een feit. Hoef je niet elke dag bij stil te staan, maar is gewoon zo. En dan nog: zie hoe snel er vaccinaties waren. Ik ben daar blij mee. Een humane manier om hieruit te komen in plaats van een zwart scenario of nog veel meer en langere beperkingen.

Dit! We zijn niks gewend en strontverwend. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

08-10-2021 om 15:54

Bierdopjes schreef op 08-10-2021 om 08:49:

de telegraaf hint al op verlenging ná 1 november. Wie zag dat nu aankomen dat het kabinet een worst voorhoudt om het erdoor te krijgen en vervolgens gewoon behoudt net zoals de avondklok. De werking van de qr code is nog helemaal niet aangetoont en om ons heen (vlaanderen, Denemarken engeland en noorwegen) zijn ze in missionaire status verstandiger dan onze hugo.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/478717977/ook-na-1-november-nog-geen-streep-door-coronapas

Er is nooit sprake geweest van een vooraf bepaalde mogelijke einddatum.  Stemmingmakerij dus.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

08-10-2021 om 16:00

Mallebeppie schreef op 08-10-2021 om 15:54:

[..]

Er is nooit sprake geweest van een vooraf bepaalde mogelijke einddatum. Stemmingmakerij dus.

Precies, er wordt begin november gekeken hoe we ervoor staan en dan definitief besloten. Er is nooit iets anders gezegd of geïnsinueerd. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

08-10-2021 om 16:04

https://nos.nl/video/2397810-rutte-over-coronapas-1-november-wordt-maatregel-opnieuw-bekeken

Hier kan iedereen met eigen oren horen dat er geen einddatum was. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

08-10-2021 om 16:06

Wednesday schreef op 08-10-2021 om 16:04:

https://nos.nl/video/2397810-rutte-over-coronapas-1-november-wordt-maatregel-opnieuw-bekeken

Hier kan iedereen met eigen oren horen dat er geen einddatum was.

Ja maar het roept zo lekker. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

08-10-2021 om 16:11

Hetvrijewoord schreef op 08-10-2021 om 16:06:

[..]

Ja maar het roept zo lekker.

Ik stoor me wel aan die onwetendheid moet ik zeggen. Prima als je niet op de hoogte bent, maar houd dan gewoon je mond. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.