Coronavirus Covid-19
11v11
30-08-2021 om 13:50
Vaccinatieplicht NL
Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.
Peiling
Indirecte vaccinatieplicht in NL?
Poezie
06-10-2021 om 16:37
Daglichtlamp schreef op 06-10-2021 om 16:36:
Mijn idee is dat er een anti-vaccinatieagenda onder zit, zoveel mogelijk twijfel zaaien zonder zelf duidelijk standpunt in te nemen.
Mee eens.
Wel laf om dat zo te doen.
QuizzicalOpossum53
06-10-2021 om 17:16
Daglichtlamp schreef op 06-10-2021 om 16:36:
Mijn idee is dat er een anti-vaccinatieagenda onder zit, zoveel mogelijk twijfel zaaien zonder zelf duidelijk standpunt in te nemen.
Exact.
majorette2005
06-10-2021 om 18:26
Reden is, lijkt het, dat hoe dan ook de gevaccineerden de schuldige zijn . Waarom anders zo drammen?
Gevacccineerden weten echt wel wat Fleurtje 100x neerzet hier.
Desire
06-10-2021 om 19:41
Desire schreef op 06-10-2021 om 15:37:
[..]
Ik begrijp wat je zegt Lollypopje, maar toch zou ik de boodschap liever willen omzetten naar een vraag.
Dus @Fleurtje, wat denk jij te bereiken met jouw “zenden” in topics als deze? Welke boodschap wil jij overbrengen of denk jij over te brengen, want dat is mij nog steeds niet duidelijk namelijk? Is het wel een duidelijk standpunt vanuit jezelf en jouw zgn ‘mening en gevoel’ (en zo ja, wat/welke is deze dan?) of is het een simpel ‘kont tegen de krib gooien en het standaard oneens zijn’ met het merendeel van de forummers?
Ik lees en begrijp alle reacties, maar aan Fleurtje mijn bovenstaande vragen te beantwoorden met haar eigen standpunten.
Liara
06-10-2021 om 20:30
*laat maar weer. Sorry, Ik blijf erin trappen. Kun je niet een topic op negeer zetten?
Bierdopjes
06-10-2021 om 22:20
het gaat weer de foute kant op met de cijfers, precies een dikke week na invoering van de schijnveilige pas.
Het is nog even afwachten wat er precies gaat gebeuren maar get %postief en het aantal positieven stijgt nu behoorlijk.
We hebben nu ongeveer evenveek opnamen dan in juni terwijl we een factor 10 minder testen doen... Het zal toch niet dat het overgrote gedeelte helemaal niet bezig is met risicomijding maar gewoon vrijheid blijheid viert met het groene vinkje.
Angela1967
06-10-2021 om 22:31
Bierdopjes schreef op 06-10-2021 om 22:20:
het gaat weer de foute kant op met de cijfers, precies een dikke week na invoering van de schijnveilige pas.
Het is nog even afwachten wat er precies gaat gebeuren maar get %postief en het aantal positieven stijgt nu behoorlijk.
We hebben nu ongeveer evenveek opnamen dan in juni terwijl we een factor 10 minder testen doen... Het zal toch niet dat het overgrote gedeelte helemaal niet bezig is met risicomijding maar gewoon vrijheid blijheid viert met het groene vinkje.
Wat was ook al weer het plan, Bierdopjes? Minder besmettingen? nee . . . (tromgeroffel . . ) geen overlopende ziekenhuizen! En je combineert weer twee dingen die niet met elkaar te maken hebben (minder testen en meer opnamen).
gr Angela
Daglichtlamp
06-10-2021 om 22:32
Bierdopjes schreef op 06-10-2021 om 22:20:
Ik kijk op het dashboard altijd naar corona in het rioolwater. Dat cijfer stijgt, maar echt nog maar heel langzaam. Vorig jaar oktober lag dat cijfer veel hoger dan nu.
Sophia_!
06-10-2021 om 22:33
Jinek gaat nu over dit onderwerp, best interessant om (terug) te kijken.
TriflingButterfly90
07-10-2021 om 07:22
Ok, dan snap ik het misschien een beetje qua felheid van reacties. Maar dan nog, als je haar posts zo erg vindt dan lees he ze toch niet? Ipv steeds dat gehakketak?
Al ben ik nog steeds van mening (mijn mening dus!!!) dat de qrcode niet nodig is en mensen benadeelt, ook al vindt de rechter dit niet. Maar de tweedeling vind ik dus het ergst van alles. De hele tijd over en weer gehak op elkaar. Niet elkaars mening of visie willen horen want jij als (niet)gevaccineerde hebt de waarheid in pacht ofzo. En ik denk nog steeds dat als iemand in januari 2020 gezegd had dat we alleen nog met een qrcode ergens binnen mochten mensen enorm zouden hebben geprotesteerd en dat als een onzinverhaal af zouden hebben gedaan. En daarmee hecht ik dus geen waardeoordeel aan de mensen die de qrcode helemaal prima vinden. Ik ben zelf namelijk wel gevaccineerd (achteraf liever niet gedaan, maar goed), maar het voelt voor mij niet goed elke keer mezelf met een code en idbewijs te moeten legitimeren als ik een kop koffie wil drinken. En ik vind het niet uit te leggen dat het voor horeca wel moet en niet in winkels etc. Dat ik 3 uur kan shoppen met iemand maar die persoon dan niet spontaan mee kan gaan lunchen daarna omdat hij of zij niet gevaccineerd is en niet getest op dat moment. Voelt gewoon voor mij (wederom mijn mening en mijn gevoel) niet goed.
coolpack2
07-10-2021 om 08:51
Ik vind dat hele "Als we dit x tijd geleden hadden geweten..." een beetje een onzinargument. Wees blij dat we zo in luxe en vrijheid leven dat dit simpelweg niet zomaar bij ons opkwam. In feite zijn we zó gezegend dat we überhaupt niet hadden stil gestaan bij de mogelijkheid van een pandemie. En daar vind ik ook niks mis mee. Maar dat je als mensheid te maken kunt krijgen met zaken die je eens niet meteen kunt controleren, is een feit. Hoef je niet elke dag bij stil te staan, maar is gewoon zo. En dan nog: zie hoe snel er vaccinaties waren. Ik ben daar blij mee. Een humane manier om hieruit te komen in plaats van een zwart scenario of nog veel meer en langere beperkingen.
Bierdopjes
07-10-2021 om 11:54
Angela1967 schreef op 06-10-2021 om 22:31:
[..]
Wat was ook al weer het plan, Bierdopjes? Minder besmettingen? nee . . . (tromgeroffel . . ) geen overlopende ziekenhuizen! En je combineert weer twee dingen die niet met elkaar te maken hebben (minder testen en meer opnamen).
gr Angela
Als dat zo was, waarom zijn de standen waakzaam zorgelijk enz gebaseerd op postief getesten?
Het zou inderdaad om opnames moeten gaan, dat ben ik met je eens, dan kun je namelijk ook beter op risicogroep definieren. Bmi, longaandoeningen, slecht vatenstelsel en ouderen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.