Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

Fleurtje_5 schreef op 06-10-2021 om 13:23:

[..]

Bedoel je echt een coronapas in privé situaties verplichten ?????? Dat ma een pas moet kunnen tonen als haar zoon op visite komt?

Wat vind jij ervan dat Willeke is besmet door een onvoorzichtig ongevaccineerd persoon?

Poezie schreef op 06-10-2021 om 13:35:

[..]

Wat vind jij ervan dat Willeke is besmet door een onvoorzichtig ongevaccineerd persoon?

Triest voor Willeke, ze dacht dat ze veilig was, maar toen ze ziek
werd wees ze een ongevaccineerde uit haar privé-sfeer aan als 'domme
ongevaccineerde'.

Was het wel de ongevaccineerde-uit-haar-privésfeer? Of denkt ze dat hij/zij de schuldige was? Een ongevaccineerde is dan toch meestal doodziek als hij/zij corona heeft.

Misschien was Willeke zelf ook niet heel voorzichtig toen ze dacht dat ze veilig was omdat ze gevaccineerd is.

Niemand gaat voor de grap iemand infecteren met
corona. Van wie heeft Jan, Piet, Mien, Youp, Truus of Klaas het gekregen?

Ik zou willen zeggen "Kijk vooral naar 'hoe kom ik hier goed uit'? in plaats van 'wie geef ik hier nou eens flink de schuld van?'
Als die ongevaccineerde corona heeft gehad zou hij/zij nu wel een natuurlijke immuniteit hebben. Toch?

Onlangs kreeg ik telefoon dat een afspraak niet kon doorgaan omdat iemand (volledig gevaccineerd) ziek was en positief was getest. Daar blijf ik dan ver bij uit de buurt als ik dat weet.

Fleurtje_5 schreef op 06-10-2021 om 14:19:

[..]

Triest voor Willeke, ze dacht dat ze veilig was, maar toen ze ziek
werd wees ze een ongevaccineerde uit haar privé-sfeer aan als 'domme
ongevaccineerde'.

Was het wel de ongevaccineerde-uit-haar-privésfeer? Of denkt ze dat hij/zij de schuldige was? Een ongevaccineerde is dan toch meestal doodziek als hij/zij corona heeft.

Misschien was Willeke zelf ook niet heel voorzichtig toen ze dacht dat ze veilig was omdat ze gevaccineerd is.

Niemand gaat voor de grap iemand infecteren met
corona. Van wie heeft Jan, Piet, Mien, Youp, Truus of Klaas het gekregen?

Ik zou willen zeggen "Kijk vooral naar 'hoe kom ik hier goed uit'? in plaats van 'wie geef ik hier nou eens flink de schuld van?'
Als die ongevaccineerde corona heeft gehad zou hij/zij nu wel een natuurlijke immuniteit hebben. Toch?

Onlangs kreeg ik telefoon dat een afspraak niet kon doorgaan omdat iemand (volledig gevaccineerd) ziek was en positief was getest. Daar blijf ik dan ver bij uit de buurt als ik dat weet.

O wauw, victim blaming 

Daar krijg je op een ander forum een weekban voor

"Als die ongevaccineerde corona heeft gehad zou hij/zij nu wel een natuurlijke immuniteit hebben. Toch?" Nee, als je al corona hebt gehad kun je het best nog een tweede keer krijgen.

Wat toevallig trouwens, dat uitgerekend jij mensen kent die gevaccineerd zijn en toch corona hebben gekregen. Iedereen in mijn omgeving is gevaccineerd, maar werkelijk niemand heeft alsnog corona gekregen.

Poezie schreef op 06-10-2021 om 14:50:

[..]

O wauw, victim blaming

Daar krijg je op een ander forum een weekban voor

"Als die ongevaccineerde corona heeft gehad zou hij/zij nu wel een natuurlijke immuniteit hebben. Toch?" Nee, als je al corona hebt gehad kun je het best nog een tweede keer krijgen.

Wat toevallig trouwens, dat uitgerekend jij mensen kent die gevaccineerd zijn en toch corona hebben gekregen. Iedereen in mijn omgeving is gevaccineerd, maar werkelijk niemand heeft alsnog corona gekregen.

Ik ken twee mensen, één 65, ander tegen de 80. Beiden gekregen na 1 of 2 vaccinaties. Amper ziek geweest.

De andere 70+er die het kreeg voor vaccinatie daarentegen Dus ben ik dankbaar dat die anderen al (deeps) gevaccineerd waren.

Overigens waren beiden nog ruim voor Willeke Alberti en zij wisten weldegelijk dat ze niet imuun waren. Gewoon pech gehad dus.

Lollypopje schreef op 06-10-2021 om 15:00:

[..]

Ik ken twee mensen, één 65, ander tegen de 80. Beiden gekregen na 1 of 2 vaccinaties. Amper ziek geweest.

De andere 70+er die het kreeg voor vaccinatie daarentegen Dus ben ik dankbaar dat die anderen al (deeps) gevaccineerd waren.

Overigens waren beiden nog ruim voor Willeke Alberti en zij wisten weldegelijk dat ze niet imuun waren. Gewoon pech gehad dus.

Ik zeg ook niet dat het niet bestaat, ik vind het enkel frappant dat het nou net in Fleurtje haar omgeving is gebeurd.

Poezie schreef op 06-10-2021 om 15:18:

[..]

Ik zeg ook niet dat het niet bestaat, ik vind het enkel frappant dat het nou net in Fleurtje haar omgeving is gebeurd.

Dat is uiteraard ook zeer frapant. Maar goed Fleurtje is Fleurtje zullen we maar zeggen. Sowieso geen goed gesprek mee mogelijk.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

06-10-2021 om 15:35

Dit begrepen de meesten al, maar toch nogmaals:

"Coronatoegangsbewijs mag blijven, is niet discriminerend of onwettig 

...Volgens de rechter is het vragen naar het coronatoegangsbewijs niet in strijd met het discriminatieverbod, omdat het voor iedereen van 13 jaar en ouder geldt. Iedereen heeft ook toegang tot de locaties waar het bewijs wordt gevraagd. En mensen kunnen zelf kiezen of ze zich willen laten vaccineren of met een negatief testbewijs ergens naar binnen willen. Daarom is van verboden discriminatie geen sprake, staat in het vonnis. Het vragen naar een QR-code is volgens de rechter ook geen onevenredige inbreuk op andere grondrechten, mensenrechten of de privacybepalingen uit de AVG..."

Bron: NOS

https://nos.nl/artikel/2400564-coronatoegangsbewijs-mag-blijven-is-niet-discriminerend-of-onwettig

Lollypopje schreef op 06-10-2021 om 15:28:

[..]

Dat is uiteraard ook zeer frapant. Maar goed Fleurtje is Fleurtje zullen we maar zeggen. Sowieso geen goed gesprek mee mogelijk.

Ik begrijp wat je zegt Lollypopje, maar toch zou ik de boodschap liever willen omzetten naar een vraag. 

Dus @Fleurtje, wat denk jij te bereiken met jouw “zenden” in topics als deze? Welke boodschap wil jij overbrengen of denk jij over te brengen, want dat is mij nog steeds niet duidelijk namelijk? Is het wel een duidelijk standpunt vanuit jezelf en jouw zgn ‘mening en gevoel’ (en zo ja, wat/welke is deze dan?) of is het een simpel ‘kont tegen de krib gooien en het standaard oneens zijn’ met het merendeel van de forummers? 

Desire schreef op 06-10-2021 om 15:37:

[..]

Ik begrijp wat je zegt Lollypopje, maar toch zou ik de boodschap liever willen omzetten naar een vraag.

Dus @Fleurtje, wat denk jij te bereiken met jouw “zenden” in topics als deze? Welke boodschap wil jij overbrengen of denk jij over te brengen, want dat is mij nog steeds niet duidelijk namelijk? Is het wel een duidelijk standpunt vanuit jezelf en jouw zgn ‘mening en gevoel’ (en zo ja, wat is deze dan?) of is het een simpel ‘kont tegen de krib gooien en het standaard oneens zijn’ met het merendeel van de forummers?

Ik snap dat je dat doet, maar dat heb ik allang op gegeven. In het begin het gesprek aan gegaan. Oprechte en geinteresseerde vragen gesteld, maar behalve dat ze mijn woorden verdraaide geen antwoorden gehad. Vooral een hoop knip en plak stukjes en om het antwoord heen praten.

Anderen die het probeerden liepen tegen hetzelfde aan.

Maar wie weet heb jij meer succes 👍

Lollypopje schreef op 06-10-2021 om 15:41:

[..]

Ik snap dat je dat doet, maar dat heb ik allang op gegeven. In het begin het gesprek aan gegaan. Oprechte en geinteresseerde vragen gesteld, maar behalve dat ze mijn woorden verdraaide geen antwoorden gehad. Vooral een hoop knip en plak stukjes en om het antwoord heen praten.

Anderen die het probeerden liepen tegen hetzelfde aan.

Maar wie weet heb jij meer succes 👍

Er valt weinig te verdraaien aan mijn vrij heldere directe vragen en als daar geen helder antwoord op kan volgen lijkt mij de conclusie vrij duidelijk. Dan zie ik het enkel als provoceren en zuigen, toch?

WickedCurlew89

WickedCurlew89

06-10-2021 om 15:45

Desire schreef op 06-10-2021 om 15:37:

[..]

knip

Dit heeft geen enkele zin en maakt dit topic tot een onnodige one-woman show. 

Desire schreef op 06-10-2021 om 15:44:

[..]

Er valt weinig te verdraaien aan mijn vrij heldere directe vragen en als daar geen helder antwoord op kan volgen lijkt mij de conclusie vrij duidelijk. Dan zie ik het enkel als provoceren en zuigen, toch?

En dat is het dus ook.

Daarom reageerde ik ook op Poison, om uit te leggen waar de reacties op haar vandaan kwamen. Dat het niet voort komt uit een andere mening hebben.

Hetvrijewoord schreef op 06-10-2021 om 15:45:

[..]

Dit heeft geen enkele zin en maakt dit topic tot een onnodige one-woman show.

Proberen kan geen kwaad toch en ik hoop dat het voor het forumbeheer dan ook duidelijk is, kunnen ze hopelijk meteen een eind maken aan de one-woman-show 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

06-10-2021 om 15:53

Desire schreef op 06-10-2021 om 15:47:

[..]

Proberen kan geen kwaad toch en ik hoop dat het voor het forumbeheer dan ook duidelijk is, kunnen ze hopelijk meteen een eind maken aan de one-woman-show

Zoal eerder geschreven: is allang geprobeerd.

Mijn idee is dat er een anti-vaccinatieagenda onder zit, zoveel mogelijk twijfel zaaien zonder zelf duidelijk standpunt in te nemen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.