Coronavirus Covid-19
11v11
30-08-2021 om 13:50
Vaccinatieplicht NL
Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.
Peiling
Indirecte vaccinatieplicht in NL?
Fleurtje_5
06-10-2021 om 09:10
Lollypopje schreef op 06-10-2021 om 08:36:
Het nieuws dat ze corona had is al va 2 maanden geleden en zelfs toen vroeg ik me af, en velen met mij, hoe het kon dat mensen dachten dat ze immuun waren. Het was al aan het begin van het vaccineren, eind vorig jaar bekend dat het niet zo was.
Dus oud nieuws, wat je deelt.
Dat blijkt. Maar ze kan er nu nog steeds iets over gezegd hebben? Het stond gisteren, 5 oktober 2021, in onze krant op pagina 3. Onderaan mét foto van Willeke.
Lollypopje
06-10-2021 om 09:12
Fleurtje_5 schreef op 06-10-2021 om 09:10:
[..]
Dat blijkt. Maar ze kan er nu nog steeds iets over gezegd hebben? Het stond gisteren, 5 oktober 2021, in onze krant op pagina 3. Onderaan mét foto van Willeke.
Dat kan. Maar je brengt het alsof het nieuws is. Dat is het niet.
Als er nu gevaccineerden zijn die dat niet weten hebben ze onder een steen geleefd.
Fleurtje_5
06-10-2021 om 09:15
Lollypopje schreef op 06-10-2021 om 09:12:
[..]
Dat kan. Maar je brengt het alsof het nieuws is. Dat is het niet.
Als er nu gevaccineerden zijn die dat niet weten hebben ze onder een steen geleefd.
Ik zal het voor je ophalen.
Fleurtje_5
06-10-2021 om 09:15
Fleurtje_5 schreef op 05-10-2021 om 23:31:
Vanmorgen las ik in de krant dat Willeke Alberti corona heeft gehad en dat ze dacht dat ze nooit meer op het podium zou staan. Ze was wel volledig gevaccineerd en had gedacht dat ze dan veilig zou zijn.
Ik dacht wel meteen 'ik zeg het toch steeds, we moeten allemaal voorzichtig blijven, ongevaccineerden maar ook gevaccineerden, want we zijn er nog lang niet'.
Ik wou het even checken of ik dat goed had gelezen en tikte zonet de naam van Willeke in. Een artikel uit mei '21 waarin ze zei dat ze het optredens miste, ze stond al 60 jaar op de planken en had moeite dat het vanwege corona niet kon.
En berichten uit augustus. Willeke heeft corona in augustus gehad. Ze treed regelmatig op in verzorgingstehuizen maar met de soloconcerten gaat ze dan nu toch stoppen.
Maar toen kwam ik berichten tegen waarin ze toch wel heftige uitspraken deed, ze wist van wie ze corona had gekregen, iemand uit haar privésfeer, en ze was woest. En ze wil niet meer werken of omgaan met ongevaccineerden.
Maar ook een artikel waarin ze zegt dat ze niemand wil kwetsen of veroordelen, en de woorden "Ik heb dat beslist zo niet bedoeld".
Zie.
Dat laatste kan ze zelfs anno oktober 2021 nog hebben gezegd over reacties die ze in augustus 2021 heeft gekregen.
Lollypopje
06-10-2021 om 09:18
Fleurtje_5 schreef op 06-10-2021 om 09:15:
[..]
Ik zal het voor je ophalen.
En dat gebruik je vervolgens als argument dat gevaccineerden ook voorzichtig moeten zijn.
Alsof ze allemaal nog steeds denken dat ze immuun zijn.
Poezie
06-10-2021 om 09:58
Als Willeke niet ingeënt zou zijn had ze het waarschijnlijk niet overleefd door deze onvoorzichtige ongevaccineerde.
Des te meer reden om de coronapas te (blijven) gebruiken, en zelfs verplicht te stellen in privé situaties.
TriflingButterfly90
06-10-2021 om 11:16
waarom toch steeds dat gehak op elkaar? Laat iedereen toch in zijn waarde, welke overtuiging diegene ook heeft.
Fleur leest in de krant van gisteren over Willeke Alberti. Dat is dus voor haar nieuws en voor de krant ook. Dat anderen dit al weten maakt niet dat dit voor haar wel nieuws is.
Persoonlijk vind ik vooral al dat gehak op elkaar van alle kanten en kampen enorm naar aan deze pandemie, los van de ziekte zelf.
Lollypopje
06-10-2021 om 11:22
Poison schreef op 06-10-2021 om 11:16:
waarom toch steeds dat gehak op elkaar? Laat iedereen toch in zijn waarde, welke overtuiging diegene ook heeft.
Fleur leest in de krant van gisteren over Willeke Alberti. Dat is dus voor haar nieuws en voor de krant ook. Dat anderen dit al weten maakt niet dat dit voor haar wel nieuws is.
Persoonlijk vind ik vooral al dat gehak op elkaar van alle kanten en kampen enorm naar aan deze pandemie, los van de ziekte zelf.
99% van wat Fleur post is vooral om duidelijk te maken hoe gevaarlijk, slecht en onwetend gevaccineerden zijn. Dit artikel is voor haar slechts een argument om dat punt te kunnen versterken.
Dat is vooral waar mensen zich bij haar aan storen. Een hoop gegoogle en het verdraaien van woorden die niet in haar straatje passen.
Voor een open gesprek sta ik zeker open, maar iedereen die daartoe een poging heeft gewaagd met haar is van een koude kermis thuis gekomen. Want dan wordt weer verdraait wat ze zeggen, om vooral de ander als fout aan te kunnen wijzen.
Dat is vooral de hoofdreden waarom mensen vooral op Fleur reageren zoals ze reageren. En daarom neem ik me wederom voor om niet meer op haar te reageren. Dat lukt me vast wel weer een week.
Fleurtje_5
06-10-2021 om 12:59
Poison schreef op 06-10-2021 om 11:16:
Fleurtje_5
06-10-2021 om 13:05
Lollypopje schreef op 06-10-2021 om 11:22:
[..]
99% van wat Fleur post is vooral om duidelijk te maken hoe gevaarlijk, slecht en onwetend gevaccineerden zijn. Dit artikel is voor haar slechts een argument om dat punt te kunnen versterken.
Dat is vooral waar mensen zich bij haar aan storen. Een hoop gegoogle en het verdraaien van woorden die niet in haar straatje passen.
Voor een open gesprek sta ik zeker open, maar iedereen die daartoe een poging heeft gewaagd met haar is van een koude kermis thuis gekomen. Want dan wordt weer verdraait wat ze zeggen, om vooral de ander als fout aan te kunnen wijzen.
Dat is vooral de hoofdreden waarom mensen vooral op Fleur reageren zoals ze reageren. En daarom neem ik me wederom voor om niet meer op haar te reageren. Dat lukt me vast wel weer een week.
Lief dat je de discussie wilt 'leiden', maar iedereen kan zelf lezen wat Fleur schrijft. Dat lukt vast wel zonder jouw 'voorwoord'.
Iedereen kan me loepen.
Fleurtje_5
06-10-2021 om 13:23
Poezie schreef op 06-10-2021 om 09:58:
Als Willeke niet ingeënt zou zijn had ze het waarschijnlijk niet overleefd door deze onvoorzichtige ongevaccineerde.
Des te meer reden om de coronapas te (blijven) gebruiken, en zelfs verplicht te stellen in privé situaties.
Bedoel je echt een coronapas in privé situaties verplichten ?????? Dat ma een pas moet kunnen tonen als haar zoon op visite komt?
Lollypopje
06-10-2021 om 13:29
Fleurtje_5 schreef op 06-10-2021 om 13:05:
[..]
Lief dat je de discussie wilt 'leiden', maar iedereen kan zelf lezen wat Fleur schrijft. Dat lukt vast wel zonder jouw 'voorwoord'.
Iedereen kan me loepen.
Ik hoef niks te leiden. Ik reageer op Poisons post.
Fleurtje_5
06-10-2021 om 13:34
Lollypopje schreef op 06-10-2021 om 13:29:
[..]
Ik hoef niks te leiden. Ik reageer op Poisons post.
.........wel ALWEER over mij.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.