Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

Sun.lover schreef op 06-09-2021 om 09:01:

[..]

Nee, de wappies zijn de mensen die ontkennen Corona te hebben, dat maskers dragen onzin is. Dat wij meespelen in het complot van de regering. Die geen afstand houden, commentaar hebben op de behandeling (Ivermeticine en dergelijke), je bedreigen, enzovoort.
Wij zien ook veel mensen die, als ze bij ons komen met Corona of wakker worden nadat ze een week op de buik hebben gelegen en met een spoedkeizesnee een extreem prematuur kind hebben gekregen, die spijt hebben dat ze geen vaccin hebben genomen.
Dat vind ik wel triest vooral omdat het zo gemakkelijk voorkomen had kunnen worden.

Ik heb even moeten zoeken naar dit bericht, want gisteren vond ik de folder die bij de vaccinatieoproepkaart én bij folder van de Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu zat. Een folder van april 2021. Daarop staat dat het RIVM zwangeren adviseert de vaccinatie uit te stellen tot na de zwangerschap.

Nu is daar niets meer over terug te vinden.

Sun.lover schreef op 06-09-2021 om 13:42:

[..]

[..]

Dat advies is al langer aangepast. Dus al die zwangeren hebben bewust extra risico gelopen. En mij maakt het voor de zwangeren niet uit, eigen schuld. Maar de kinderen die de rest van hun leven hier de gevolgen van ondervinden wel.

Jij vind gevaccineerden wappies die zich zogenaamd veilig wanen?

Nou ik denk daar anders over. De wappies nemen geen prikken, houden zich niet aan maatregelen, testen niet enz.

De gevaccineerden die ik ken doen allemaal nog voorzichtig.

En hoe je het ook went of keert. De niet gevaccineerden zorgen voor de druk op de zorg, en zeker op de IC’s. En zij zorgen dus ook ervoor dat er maatregelen nodig zijn.

Blijft pijnlijk om dan dit te lezen.

Daglichtlamp schreef op 30-09-2021 om 21:02:

Vandaag weer zo'n triest bericht op het AD. Blijkbaar ooit finalist bij de verkiezing van de sterkste man, nu gestorven aan covid. Zijn zoon ligt in coma, ook covid. De familie wil niet toegeven dat er niet gevaccineerd is, maar tussen de regels doorlezend is dat waarschijnlijk wel het geval.

Het is natuurlijk super relevant of ie al dan niet gevaccineerd was. Al zal iedereen het anekdotische voorbeeld weer spinnen in zijn of haar voordeel en of narratief.

Veel van de bijwerkingen van het vaccin/corona zijn hart en vaat gerelateerd. Sterkste mannen zijn doorgaans veelvuldig aan de steroiden (geweest). Steroïden zijn ook slecht voor zowel hart als vaten. Mijn hypothese: het vaccin OF Corona en icm steroiden gebruik matchen niet lekker. Bekijk de instagram pagina van Generation Iron waar het vol staat met dode bodybuilders.

Corona en een versleten cardiovasculair systeem matchen ook niet lekker. Ongeacht vaccin is corona vooral een aanslag op de longen en vaten, hetgeen waarom diabetes en obesitas zulke dodelijke co-mobiliteiten zijn bij corona.

Heb je die dus al een opdonder gegeven met jaren lang roken, drinken, steroïden, niet bewegen, verkeerd eten of schade door hyperglycemia, dan is corona extra gevaarlijk.

Fleurtje_5 schreef op 01-10-2021 om 11:39:

[..]

Ik heb even moeten zoeken naar dit bericht, want gisteren vond ik de folder die bij de vaccinatieoproepkaart én bij folder van de Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu zat. Een folder van april 2021. Daarop staat dat het RIVM zwangeren adviseert de vaccinatie uit te stellen tot na de zwangerschap.

Omdat dat advies in mei! al is ingetrokken. Toen was al duidelijk dat de risico's van corona vele malen groter zijn dan van vaccinatie.

Lollypopje schreef op 01-10-2021 om 11:53:

[..]

Omdat dat advies in mei! al is ingetrokken. Toen was al duidelijk dat de risico's van corona vele malen groter zijn dan van vaccinatie.

Precies, typisch dat Fleurtje dit soort berichten en updates dan weer totaal heeft gemist.

Fleurtje_5 schreef op 01-10-2021 om 11:39:

[..]

Dat is al lang achterhaald.

Vialiva schreef op 01-10-2021 om 12:59:

[..]

Dat is al lang achterhaald.

Mooi. Maar om dan te zeggen 'eigen schuld' omdat iemand een folder van de RIVM heeft ontvangen, een folder die ergens in april is gedrukt, en waarin staat dat zwangeren
geadviseerd worden de vaccinatie ná de bevalling te doen, legt die folder op het schap 'to do na bevalling', en als ze in juli of augustus op de corona-afdeling wakker word na een keizersnede vind ik het toch erg pijnlijk dat er dan word gezegd 'eigen schuld'.

Hoelang is er onderzoek naar gedaan? Van april tot mei (ik las hier dat het advies in mei is terug getrokken) is niet zo lang hoor.

Fleurtje_5 schreef op 01-10-2021 om 13:15:

[..]

Mooi. Maar om dan te zeggen 'eigen schuld' omdat iemand een folder van de RIVM heeft ontvangen, een folder die ergens in april is gedrukt, en waarin staat dat zwangeren
geadviseerd worden de vaccinatie ná de bevalling te doen, legt die folder op het schap 'to do na bevalling', en als ze in juli of augustus op de corona-afdeling wakker word na een keizersnede vind ik het toch erg pijnlijk dat er dan word gezegd 'eigen schuld'.

Hoelang is er onderzoek naar gedaan? Van april tot mei (ik las hier dat het advies in mei is terug getrokken) is niet zo lang hoor.

Er is al veel langer onderzoek grdaan. Het besluit is genomen omdat in andere landen zoals de VS zwangeren wel gewoon gevaccineerd werden en ze aar de cijfers van hadden. Dus cijfers van ongeveer een half jaar.

En daarbij was het uitgebreid in het nieuws dat zwangeren gevaccineerd konden worden en zal een goede verloskundige ook zorgen dat die die kennis heeft en deelt met de cliënten.

Dus vrouwen die na augustus nog in het ziekenhuis belanden, hadden al die informatie gewoon kunnen hebben.

Dus jouw beweringen slaan als een tang op een varken.

Lollypopje schreef op 01-10-2021 om 13:28:

[..]

Er is al veel langer onderzoek grdaan. Het besluit is genomen omdat in andere landen zoals de VS zwangeren wel gewoon gevaccineerd werden en ze aar de cijfers van hadden. Dus cijfers van ongeveer een half jaar.

En daarbij was het uitgebreid in het nieuws dat zwangeren gevaccineerd konden worden en zal een goede verloskundige ook zorgen dat die die kennis heeft en deelt met de cliënten.

Dus vrouwen die na augustus nog in het ziekenhuis belanden, hadden al die informatie gewoon kunnen hebben.

Dus jouw beweringen slaan als een tang op een varken.

Je hebt gelijk. Mei 2021 heeft men het besluit om zwangeren te adviseren niet te vaccineren ingetrokken. Maar dan...

https://www.umcutrecht.nl/nieuws/nederlands-onderzoek-naar-zwangeren-en-corona
08-05-2021
.........
Zwangere vrouwen met corona lopen een groter risico op de ic te belanden
dan vrouwen met corona in dezelfde leeftijdscategorie die niet zwanger
zijn. Dit blijkt nu voor het eerst uit Nederlands onderzoek. Toch krijgt
deze groep vrouwen geen voorrang bij vaccinaties.

“Het verbaast me dat er voor zwangeren met COVID-19 weinig aandacht is”, zegt Kitty Bloemenkamp, hoogleraar verloskunde in het UMC Utrecht.

..................

Fleurtje_5 schreef op 01-10-2021 om 13:38:

[..]

Je hebt gelijk. Mei 2021 heeft men het besluit om zwangeren te adviseren niet te vaccineren ingetrokken. Maar dan...

https://www.umcutrecht.nl/nieuws/nederlands-onderzoek-naar-zwangeren-en-corona
08-05-2021
.........
Zwangere vrouwen met corona lopen een groter risico op de ic te belanden
dan vrouwen met corona in dezelfde leeftijdscategorie die niet zwanger
zijn. Dit blijkt nu voor het eerst uit Nederlands onderzoek. Toch krijgt
deze groep vrouwen geen voorrang bij vaccinaties.

“Het verbaast me dat er voor zwangeren met COVID-19 weinig aandacht is”, zegt Kitty Bloemenkamp, hoogleraar verloskunde in het UMC Utrecht.

..................

Klopt ze kregen geen voorrang. Daarom zei ik ook iedereen die NA augustus! In het ziekenhuis belande.

Al nam ik het daarmee ruim, want veel twintigers en dertigers konden begin augustus al volledig gevaccineerd zijn op basis van geboortejaar.

Wat wil je precies met dit citaat? Op een gegeven moment is besloten om gewoon zo snel mogelijk alle jaargangen op te roepen i.p.v. telkens nieuwe voorrangsgroepen toe te voegen. Daardoor zijn sommige zwangeren inderdaad later gevaccineerd dan had gekund als ze wel voorrang gekregen hadden.
Voor nu is dat niet meer relevant. Iedereen die wil had nu geprikt kunnen worden.

Ik kan me nog wel voorstellen dat je wat huiveriger was om te vaccineren als zwangere, zeker nadat maandenlang gezegd is dat je moest wachten. Om dan 'eigen schuld' te zeggen vind ik behoorlijk lomp, maar ik zou dat dus over geen enkele ziekte zeggen. 

Bierdopjes schreef op 01-10-2021 om 11:49:

[..]

Het is natuurlijk super relevant of ie al dan niet gevaccineerd was. Al zal iedereen het anekdotische voorbeeld weer spinnen in zijn of haar voordeel en of narratief.

Veel van de bijwerkingen van het vaccin/corona zijn hart en vaat gerelateerd. Sterkste mannen zijn doorgaans veelvuldig aan de steroiden (geweest). Steroïden zijn ook slecht voor zowel hart als vaten. Mijn hypothese: het vaccin OF Corona en icm steroiden gebruik matchen niet lekker. Bekijk de instagram pagina van Generation Iron waar het vol staat met dode bodybuilders.

Corona en een versleten cardiovasculair systeem matchen ook niet lekker. Ongeacht vaccin is corona vooral een aanslag op de longen en vaten, hetgeen waarom diabetes en obesitas zulke dodelijke co-mobiliteiten zijn bij corona.

Heb je die dus al een opdonder gegeven met jaren lang roken, drinken, steroïden, niet bewegen, verkeerd eten of schade door hyperglycemia, dan is corona extra gevaarlijk.

Als je niet bent ingeënt is corona extra gevaarlijk.

Geloof mij maar dat mijnheer, evenals zijn zoon die op de ic aan de beademing ligt, niet was ingeënt. 

willem1959 schreef op 01-10-2021 om 17:13:

[..]

Als je niet bent ingeënt is corona extra gevaarlijk.

Geloof mij maar dat mijnheer, evenals zijn zoon die op de ic aan de beademing ligt, niet was ingeënt.

Lijkt me aannemelijk maar ik ga niet oordelen voor daar uitsluitsel over is.

Zoals ik überhaupt niet oordeel over mensen hun individuele keuze. 

IrritatingRam15

IrritatingRam15

02-10-2021 om 02:03

Ik ken 2 mensen die echt zware corona gehad hadden. Mijn eigen vader (die al 2 jaar op rij een zware longontsteking had voor corona z'n intrede deed) en de moeder van een erg goede vriend van ons die al jaren aan zware diabetes lijdt. Beiden in de 70.

Ik ken ook 2 mindere gevallen, 2 vrienden van mijn dochter (23).
Die 2 hadden allebei overgewicht.

Er is iets in dit virus dat het extra triggert, longen, overgewicht, iets.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.