Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

Ysenda schreef op 29-09-2021 om 15:22:

[..]

Wat dus pleit voor een hernieuwde volledige lock down voor iedereen.

Niet dus, want de kans dat je als je niet-gevaccineerde op de IC terecht komt is 20x hoger dan als je gevaccineerd bent. 
Draai het eens om: als je als gevaccineerde geen risico loopt op ziekenhuis opname, waarom zou je dan solidair zijn met niet gevaccineerde mensen en in lockdown gaan?

Duizendpoot schreef op 29-09-2021 om 15:40:

[..]

Niet dus, want de kans dat je als je niet-gevaccineerde op de IC terecht komt is 20x hoger dan als je gevaccineerd bent.
Draai het eens om: als je als gevaccineerde geen risico loopt op ziekenhuis opname, waarom zou je dan solidair zijn met niet gevaccineerde mensen en in lockdown gaan?

Het draagvlak voor lockdowns is zeker totaal weg. Dat blijkt duidelijk uit de verschillende draadjes hier. Niemand wil weer alles dicht.

[..]

Omdat niet alle niet gevaccineerden dat doen uit vrije wil maar uit medische noodzaak en omdat ik als gevaccineerde hun ook wil beschermen. 

Als ik als gevaccineerde iemand nog kan besmetten omdat de kans dat ik zelf besmet raak hoger is doordat anderen die wel gevaccineerd kunnen worden maar dat niet doen dan moeten we degenen die niet gevaccineerd kunnen worden en daardoor kwetsbaarder zijn beschermen door de kans op besmetting te verkleinen door het aantal mogelijke contacten te verminderen. 

Ik denk dus niet alleen aan mijzelf, maar juist aan de ander door mij wel te laten vaccineren.

Aantal besmettingen is weer aan het stijgen (in 9 vd 25 gezondheidsregio's) en ook het percentage positieve testen stijgt. Volkskrant 15.34 uur vanmiddag.

Angela1967 schreef op 29-09-2021 om 23:51:

Aantal besmettingen is weer aan het stijgen (in 9 vd 25 gezondheidsregio's) en ook het percentage positieve testen stijgt. Volkskrant 15.34 uur vanmiddag.

Vergelijk het even met vorige week woensdag. Toen was het nog 120 besmettingen hoger. 

Daarnaast worden volgens mij ook de positieve testen van toegang voor testen mee genomen. 

AAOXrno.img?h=600&w=799&m=6&q=60&o=f&l=f

Het gemiddelde aantal positieve tests zakte na zaterdag 18 september
onder de tweeduizend. In de weken ervoor schommelde dat aantal tussen de
twee- en drieduizend per dag.

Wederom is het aantal coronapatiënten in Nederlandse ziekenhuizen gedaald.

...........

In Nederland zijn inmiddels 23,5 miljoen coronaprikken gezet. Het
aantal prikken stijgt de laatste weken aanzienlijk langzamer dan aan het
begin van de zomer.
Toen waren er ongeveer anderhalf miljoen inentingen
per week.

Ruim 80 procent van de Nederlandse volwassenen is
inmiddels volledig tegen COVID-19 gevaccineerd. Het aantal vaccinaties
wordt iedere dinsdag en donderdag bijgewerkt op het coronadashboard.

NU.nl 29 sept.'21 https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig/de-coronacijfers-van-vandaag/ar-AAOXtHv?ocid=mailsignout&li=BBoPOOe

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

30-09-2021 om 05:17

-River- schreef op 29-09-2021 om 23:57:

[..]

Vergelijk het even met vorige week woensdag. Toen was het nog 120 besmettingen hoger.

Daarnaast worden volgens mij ook de positieve testen van toegang voor testen mee genomen.

Ja dat klopt. Meer dan honderdduizend testen voor toegang, waarmee er een hoop mensen zonder klachten uit worden gepikt.

[..]

Omdat óók gevaccineerden voorzichtig moeten blijven. We zijn er nog lang niet.

Het afschaffen van de 1,5 m. en de mondkapjes is niet uit te leggen als je de waarschuwingen van artsen en hoogleraren hebt gelezen.

In België en Duitsland loopt nog iedereen met mondkapje, ook gevaccineerden. Zonder mondkapje kom je een winkel niet binnen, ook als je alle prikken hebt gehad.

Als je niet in lockdown wilt gaan zul je daar naar moeten leven. Die paar mensen die nu nog niet gevaccineerd zijn hebben daar vast een goede reden voor. En zullen zo-voorzichtig-als-kan leven. Die ongevaccineerden (medische reden) worden echter niet meer in bescherming genomen als zij wel een negatieve test nodig hebben om door een ruimte te mogen lopen (op weg naar een toilet) waar mensen rond lopen die net zoveel virussen in hun neus kunnen hebben als een besmet persoon, en daar zelf niets of weinig van merken. En er is ook niemand die aan hen vraagt of ze negatief getest zijn.

Daarom vind ik gelijke behandeling voor gevaccineerden én ongevaccineerden echt nodig wil je straks niet weer in lockdown gaan. Voor sommige ongevaccineerden zal er misschien weinig veranderen want zij leven al zeer voorzichtig en misschien al terug getrokken.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

30-09-2021 om 05:23

Angela1967 schreef op 29-09-2021 om 23:51:

Elke woensdag is hoger dan de dinsdag, maar op weekbasis daalt het nog steeds. Je zou denken dat de Volkskrant na anderhalf jaar wel weet dat je niet per dag moet kijken maar per week, omdat het aantal testen enorm kan verschillen per dag. 

Er wordt trouwens wel een stijging van besmettingen verwacht en ook een stijging van opnames, maar vooralsnog dalen alle cijfers. 

-River- schreef op 29-09-2021 om 23:57:

[..]

Plus, dat er ook gevaccineerden positief zijn getest.

Ik kreeg eergisteren telefoon dat een afspraak niet kon doorgaan omdat iemand positief was getest én behoorlijk ziek was geworden, maar toch volledig gevaccineerd was.

Als je dan al flink last had van bijwerkingen mag je het straks weer herhalen. Anders ga je als ongevaccineerde door het leven en mag je baas je misschien zelfs ontslaan. Maar geen nood voor de volgende ronde is al 134 miljoen euro gereserveerd:

https://www.ad.nl/politiek/mogelijk-twee-keer-herprikken-in-2022-kabinet-reserveert-134-miljoen-euro~ace32607/

Het kabinet houdt er serieus rekening mee dat de gehele
bevolking volgend jaar opnieuw twee keer moet worden ingeënt tegen het
coronavirus. Dat blijkt uit de vorige week gepresenteerde begroting van
het ministerie van Volksgezondheid.

Daarin is voor volgend jaar een bedrag van 134 miljoen euro gereserveerd voor dit scenario.

..................etc.etc.etc.........

Fleurtje_5 schreef op 30-09-2021 om 05:21:

[..]

Omdat óók gevaccineerden voorzichtig moeten blijven. We zijn er nog lang niet.

Het afschaffen van de 1,5 m. en de mondkapjes is niet uit te leggen als je de waarschuwingen van artsen en hoogleraren hebt gelezen.

In België en Duitsland loopt nog iedereen met mondkapje, ook gevaccineerden. Zonder mondkapje kom je een winkel niet binnen, ook als je alle prikken hebt gehad.

Als je niet in lockdown wilt gaan zul je daar naar moeten leven. Die paar mensen die nu nog niet gevaccineerd zijn hebben daar vast een goede reden voor. En zullen zo-voorzichtig-als-kan leven. Die ongevaccineerden (medische reden) worden echter niet meer in bescherming genomen als zij wel een negatieve test nodig hebben om door een ruimte te mogen lopen (op weg naar een toilet) waar mensen rond lopen die net zoveel virussen in hun neus kunnen hebben als een besmet persoon, en daar zelf niets of weinig van merken. En er is ook niemand die aan hen vraagt of ze negatief getest zijn.

Daarom vind ik gelijke behandeling voor gevaccineerden én ongevaccineerden echt nodig wil je straks niet weer in lockdown gaan. Voor sommige ongevaccineerden zal er misschien weinig veranderen want zij leven al zeer voorzichtig en misschien al terug getrokken.

Huh?! Nu doe je net of alle mensen zonder vaccinatie daar een medische reden voor hebben. Dat is natuurlijk niet zo. Sterker nog: de mensen die ik ken, die geen vaccin willen, kiezen daar juist voor omdat ze vertrouwen op hun eigen immuunsysteem. No way dat die voorzichtig zijn! Integendeel zelfs. 

Liara schreef op 29-09-2021 om 15:37:

[..]

Het allergrootste deel van de bevolking kan zich wel laten vaccineren, maar jij richt je blik blijkbaar liever op de kleine groep die dat niet kan. En daar moet alles dan voor wijken. Zo werkt dat natuurlijk niet.

Als er bijvoorbeeld tien asielzoekers terug worden gestuurd omdat het in hun land van herkomst niet onveilig is, dan komen ze in tig talkshows dagenlang niet uitgepraat. Dan lopen mensen met toeters en bellen de straat op en nemen het op voor die tien mensen. Heel mooi.

Het enige wat ik vraag is 'gelijke behandeling'. Een ongevaccineerde mag zich ook iets veiliger voelen als die (zonder klachten) zich wel de moeite neemt om zich te laten testen, om met een negatief testbewijs naar het toilet of winkel te 'mogen' gaan. Een testbewijs omdat anders de horecazaak word gesloten.

En die moeite neemt een ongevaccineerde om zich dan, op weg naar het toilet, tussen mensen te mogen begeven die geen testbewijs nodig denken te hebben (vanwege een groen vinkje dat ze een poos geleden hebben gekregen) maar in de tussentijd wel besmet kunnen zijn.

Iedereen testen bij gelegenheden, Alleen zo doe je er alles aan om een lockdown te voorkomen.

Doornroosje75 schreef op 30-09-2021 om 07:08:

[..]

Huh?! Nu doe je net of alle mensen zonder vaccinatie daar een medische reden voor hebben. Dat is natuurlijk niet zo. Sterker nog: de mensen die ik ken, die geen vaccin willen, kiezen daar juist voor omdat ze vertrouwen op hun eigen immuunsysteem. No way dat die voorzichtig zijn! Integendeel zelfs.

Je hebt gelijk, Natuurlijk ken ik ze niet. Bij lange na niet.

Ik neem aan dat bij dit kleine aantal ongevaccineerden (vergeleken met begin dit jaar is het aantal klein) mensen zitten die vast een goede reden hebben om het niet te doen.

En als ze zelf geen medische reden hebben en zich toch niet laten vaccineren hebben ze daar vast ook een reden voor. Misschien zagen ze van heel dicht bij hoe hun zus wekenlang menstrueerde, of hoe hun tante last kreeg van gordelroos, of een tia. Of hun moeder die niet meer kan slapen door de krampen. Of ze lazen berichten van artsen die er huiverig tegenover stonden of staan.

Fleurtje_5 schreef op 30-09-2021 om 07:09:

[..]

Iedereen testen bij gelegenheden, Alleen zo doe je er alles aan om een lockdown te voorkomen.

Dat is ook nog steeds het overheidsadvies, alleen mogen gevaccineerden dat doen met een zelftest omdat ze a. al een lagere kans hebben om besmet te raken en b. een lagere virusload hebben bij besmetting zonder klachten. Heb je de spotjes op tv en internet gemist?

Bij klachten moet ook de gevacineerde naar de GGD teststraat en in isolatie tot de uitslag er is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.