Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

https://nos.nl/artikel/2399581-steeds-meer-prikafspraken-na-invoeren-verplicht-coronatoegangsbewijs
Het werkt, elk prik die er gezet wordt is er eentje. Elke prik maakt de kans dat iemand vanwege corona in het ziekenhuis terecht komt kleiner.
Natuurlijk overtuig je niet de echte wappies, maar die overtuig je volgens mij op geen enkele  manier.

Daglichtlamp schreef op 28-09-2021 om 16:40:

https://nos.nl/artikel/2399581-steeds-meer-prikafspraken-na-invoeren-verplicht-coronatoegangsbewijs
Het werkt, elk prik die er gezet wordt is er eentje. Elke prik maakt de kans dat iemand vanwege corona in het ziekenhuis terecht komt kleiner.
Natuurlijk overtuig je niet de echte wappies, maar die overtuig je volgens mij op geen enkele manier.

Goed bericht, net zoals deze https://nos.nl/liveblog/2399521-lichte-toename-prikken-bij-jongeren-uitspraak-geding-tegen-coronapas-uiterlijk-6-oktober

Fleurtje_5 schreef op 28-09-2021 om 11:36:

[..]

ps. en zo zijn er ook mensen die zoals Jandino, Douwe Bob, oa dat restaurant in Utrecht, die er niet aan mee willen doen.

Kijk, stoer hoor, bij je standpunt blijven! En dat is geen egoïsme?

Band Douwe Bob stapt op nadat zanger tour cancelde om coronapas

De band van zanger Douwe Bob is opgestapt, schrijft 3voor12, het muziekplatform van de VPRO. Reden voor de breuk tussen de band en de zanger is dat Douwe Bob zijn tour gecanceld heeft omdat hij het niet eens is met het gebruik van de coronapas.

Op Instagram kondigde Douwe Bob aan "er niet aan mee te willen doen" nadat hij was geweigerd in een bioscoop omdat hij niet gevaccineerd of getest is. Nu steeds meer artiesten zeggen te stoppen met het gebruik van de coronapas, lopen de betrokken technici en achtergrondmusici ook inkomsten mis.

"Het is heel zuur dat er nu weer heel veel kan en mag, maar dat die mensen toch met lege handen staan", zei de Kunstenbond eerder.

Yasminaaa schreef op 28-09-2021 om 11:17:

[..]

En waar blijkt dan uit dat de coronapas zorgt voor een lagere druk op de zorg? Denk je dat de ongevaccineerden die bijna nergens meer binnenkomen allemaal alleen in huis blijven zitten? Die komen ook gewoon bij elkaar hoor alleen dan elders met eventuele besmettingen van dien. Verder is het door de hoge vaccinatiegraad en de steeds toenemende immuniteitsgraad helemaal niet waarschijnlijk dat al die mensen ineens binnen een maand ziek worden en ook nog eens in het ziekenhuis belanden. Sowieso ligt de vaccinatiegraad binnen de risicogroepen extra hoog, zeker in vergelijking met de niet risicogroepen. Nu gold er al een tijd de 1,5 meter die overigens op veel plekken niet meer werd nageleefd. Toch daalden de besmettingen en de vaccinatiegraad. Kortom het invoeren van een coronapas is disproportioneel , onnodig en compleet nutteloos.

Risico management heet dat. Jij hebt geen probleem als het mis gaat kennelijk want anders vond jij ook het voordeel van de pas opwegen tegen het nadeel.

Punt is dat niemand kan voorspellen. Jij niet, ik ook niet. 

Dus het gaat om het afwegen van 2 risico's. Wie lijdt wanneer het meeste bij welke oplossing.

Als jij  denkt dat we op een glijdende schaal naar beneden zitten qua 'big brother overheid'  met deze pas en absoluut geen enkele concessie wil doen hieraan vanwege dat risico dan gaat het jou niet in eerste instantie om een inhoudelijke oplossing

Iemand anders kan jouw risico wel invoelen maar het risico op zorg-problemen echt nu groter vinden en meer vertrouwen heeft in overheid.

Dus ja wie heeft gelijk? Het is allebei belangrijk: we willen geen politie-big brother staat maar is dat werkelijk de toekomst?

Gr Angela

Ik geef die band groot gelijk dat ze zijn opgestapt. Artiesten die optredens cancelen vind ik heel egoïstisch persoonlijk. Zij kunnen het financieel aan om zo principieel te zijn op dat gebied, maar ze vergeten al die mensen die van hen afhankelijk zijn qua inkomen. Niet alleen de band, maar ook alle technici, ander ondersteunend personeel en de pop podia en theaters en hun personeel. Al die mensen hebben al 1,5 jaar amper inkomen. Zij hebben dit nodig om rond te komen en iemand die zonder kan besluit gewoon even voor hen dat zij geen inkomen hebben.

Angela1967 schreef op 28-09-2021 om 17:16:

[..]

Risico management heet dat. Jij hebt geen probleem als het mis gaat kennelijk want anders vond jij ook het voordeel van de pas opwegen tegen het nadeel.

Punt is dat niemand kan voorspellen. Jij niet, ik ook niet.

Dus het gaat om het afwegen van 2 risico's. Wie lijdt wanneer het meeste bij welke oplossing.

Als jij denkt dat we op een glijdende schaal naar beneden zitten qua 'big brother overheid' met deze pas en absoluut geen enkele concessie wil doen hieraan vanwege dat risico dan gaat het jou niet in eerste instantie om een inhoudelijke oplossing

Iemand anders kan jouw risico wel invoelen maar het risico op zorg-problemen echt nu groter vinden en meer vertrouwen heeft in overheid.

Dus ja wie heeft gelijk? Het is allebei belangrijk: we willen geen politie-big brother staat maar is dat werkelijk de toekomst?

Gr Angela

Maar dan nog blijkt nergens uit dat zon coronapas werkt. Daar wordt helemaal aan vooebij gegaan terwijl het daar juist om draait. Ik denk dat de oplossing heel anders moet zijn. Mensen op een andere manier overhalen zich te vaccineren. Meer vertrouwen scheppen in plaats van juist meer wantrouwen (waar de coronapas voor zorgt, hierdoor gaan mensen alleen maar meer radicaliseren ni ze worden uitgesloten). Even nog iets langer de 1,5 meter aanhouden etc.

Natuurlijk overtuig je niet de echte wappies, maar die overtuig je volgens mij op geen enkele manier.

Dat is dan wel weer mooi. Die blijven dan zo goed als zeker uit het ziekenhuis.

Yasminaaa schreef op 28-09-2021 om 17:44:

[..]

Maar dan nog blijkt nergens uit dat zon coronapas werkt. Daar wordt helemaal aan vooebij gegaan terwijl het daar juist om draait. Ik denk dat de oplossing heel anders moet zijn. Mensen op een andere manier overhalen zich te vaccineren. Meer vertrouwen scheppen in plaats van juist meer wantrouwen (waar de coronapas voor zorgt, hierdoor gaan mensen alleen maar meer radicaliseren ni ze worden uitgesloten). Even nog iets langer de 1,5 meter aanhouden etc.

Je plaat blijft nogal hangen.

Bierdopjes schreef op 24-09-2021 om 09:38:

[..]

Nee dat kun je niet. Als jij me als sporter weigert op een plek waar die regel niet geldt bel ik gewoon de politie. Je hebt geen fuck te maken met mijn qr code en je krijgt hem ook niet te zien. Als je me dan alsnog de toegang wil ontzeggen discrimineer je me namelijk. Dat is hetzelfde als je vrouwen zou weigeren aan de deur of donkere mensen. Mag ook niet

Zie je het ook al voor je, het uitspelende team wordt uitgesloten en je wint daardoor de wedstrijd. en hoe denk je dat het bij de betalende leden valt, of teamgenoten dat pietje niet mag meevoetballen omdat jij met je deugvinger staat te wapperen?

Heb je het woord discriminatie wel eens gegoogeld? Je wordt niet uitgesloten op basis van kenmerken, je hebt nml gewoon een keuze. Als je kiest niet te vaxxen moet je niet gaan mauwen over discriminatie. Moet niet gekker worden zeg.

Yasminaaa schreef op 28-09-2021 om 17:44:

[..]

lees wat ik schrijf.

Jij hebt geen bewijs dat de coronapas niet werkt, ik kan niet voorspellen dat ie wel werkt. Jouw probleem is heel anders dan mijn probleem. Laten we elkaar niet lastig vallen met voorspellingen over die coronapas. 

Jij denkt dat het middel erger is dan de kwaal, maar het gaat jou niet om besmettingen voorkomen. Mij wel. Snap je niet dat je dan eindeloos kan 'discussiëren' maar dat het helemaal geen zin heeft? En als je het snapt dan hoef je ook niet over 'mijn mening' over de coronapas te beginnen. 

gr Angela

Salomewinterqueen schreef op 28-09-2021 om 18:16:

[..]

Heb je het woord discriminatie wel eens gegoogeld? Je wordt niet uitgesloten op basis van kenmerken, je hebt nml gewoon een keuze. Als je kiest niet te vaxxen moet je niet gaan mauwen over discriminatie. Moet niet gekker worden zeg.

En voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden wegens medische redenen? Die hebben geen normale keuze maar worden hier wel de dupe van. Die kunnen geen normaal leven leiden. Uitsluiting wegens medische redenen zoals hier nu gebeurt is zeker niet minder erg dan uitsluiting op basis van ras. Dat zou je beiden niet moeten willen.

Daglichtlamp schreef op 28-09-2021 om 14:32:

[..]

Je weet toch wel dat mensen met klachten naar de GGD teststraat gaan? Dat is een andere dan de teststraat voor testen voor toegang.

Dat had ik wel verwacht, maar nee, dat was niet zo.
Nu niet meer iig.

Er is hier maar één teststraat en daar gaat alles naar toe. Er was maar
één loket, een gang, en er was maar een testruimte open. De andere
testruimtes waren gesloten.

In de testruimte stond één volle afvalzak met gebruikte opgefrommelde papieren zakdoekjes en blauwe gummy handschoenen. Allemaal zakdoekjes waar alle voorgangers in moesten snuiten voordat ze de testruimte betraden, en dan in de open afvalbak konden gooien.

En die volle afvalbak met vuile zakdoeken stond open in
het kleine testhok, een hokje ter grote van ongeveer 1 bij 2 meter. En
dan zegt de aardige testmevrouw. 'Doe je mond maar wijd open', terwijl
'een meter verder op' die afvalbak staat.

Op de site van de GGD moet je eerst tig vragen beantwoorden waarom je de test aanvraagt. Alle vragen goed doorlopen, geen klachten, niet in buitenland geweest, niet op school geweest, etc.etc.etc. en dan kom je toch terecht daar waar ook mensen met klachten de test laten doen.

En het teststraatpersoneel zat en liep heel terecht erbij als waren ze astronauten in de ruimte terwijl er alleen een testbewijs voor toegang nodig was.

Het werkt... Het heeft een miniem effect. Er werden 5 weken geleden nog nog 250.000 gezet en in de zomer was het anderhalf miljoen per week en nu zitten we op 70.000. en daar hebben ze de hele maatschapij voor in tweeen gedeeld.

Een beetje data analyst zou je kunnen vertellen dat het netto effect over die twee weken rond de 90.000 extra is, (zonder ingrijpen rond de 60k, nu 150k. Das dus. 0,075%. Van de bevolking boveven de 18

Maargoed, het was maar een neveneffect toch?

zie coronabeeld.nl voor een betere grafiek. Nos laat dit natuurlijk weer weg.

Salomewinterqueen schreef op 28-09-2021 om 18:16:

[..]

Hoe stel jij vast dat ik niet gevaccineerd ben als ik weiger je te laten zien óf ik dat ben of niet. 

zullen we ook homos uitsluiten als ze mauwen over disciminatie? Ze kunnen toch ook gewoon een vrouw neuken? Of zullen we ongelovigen ook gewoon weigeren in de sportclub tenzij ze een weesgegroetje doen?

Zie ook de kamervragen van sgp hierover die ook al vaststelde dat er om een vaccinatie bewijs werd gevraagd op plekken waar dat niet mag.

Fleurtje_5 schreef op 28-09-2021 om 19:01:

[..]

Dat had ik wel verwacht, maar nee, dat was niet zo.
Nu niet meer iig.

Er is hier maar één teststraat en daar gaat alles naar toe. Er was maar
één loket, een gang, en er was maar een testruimte open. De andere
testruimtes waren gesloten.

In de testruimte stond één volle afvalzak met gebruikte opgefrommelde papieren zakdoekjes en blauwe gummy handschoenen. Allemaal zakdoekjes waar alle voorgangers in moesten snuiten voordat ze de testruimte betraden, en dan in de open afvalbak konden gooien.

En die volle afvalbak met vuile zakdoeken stond open in
het kleine testhok, een hokje ter grote van ongeveer 1 bij 2 meter. En
dan zegt de aardige testmevrouw. 'Doe je mond maar wijd open', terwijl
'een meter verder op' die afvalbak staat.

Op de site van de GGD moet je eerst tig vragen beantwoorden waarom je de test aanvraagt. Alle vragen goed doorlopen, geen klachten, niet in buitenland geweest, niet op school geweest, etc.etc.etc. en dan kom je toch terecht daar waar ook mensen met klachten de test laten doen.

En het teststraatpersoneel zat en liep heel terecht erbij als waren ze astronauten in de ruimte terwijl er alleen een testbewijs voor toegang nodig was.

Je weet toch dat testen voor toegang niet via de GGD gaat?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.