Coronavirus Covid-19
11v11
30-08-2021 om 13:50
Vaccinatieplicht NL
Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.
Peiling
Indirecte vaccinatieplicht in NL?
Yasminaaa
28-09-2021 om 12:02
Fleurtje_5 schreef op 28-09-2021 om 11:50:
[..]
Nee, toen waren er nog maar zeer weinigen gevaccineerd. In het ziekenhuis in Geleen was een groot deel van het personeel in mei of juni 2021 niet eens gevaccineerd.
De voorzichtigheid, mondkapjes, handen wassen, bepaald aantal mensen in een winkel, en afstand houden heeft m.i. geholpen.
Nu zie je amper nog iemand de desinfecteerder gebruiken als ze ergens naar binnen lopen. Winkelkarren worden niet meer afgeveegd. En afstand houden is er helemaal niet meer bij. En mensen gaan niet meer in quarantaine als ze zich niet ziek voelen, en reizigers hoeven sinds vorige week niet eens meer in quarantaine als ze thuis komen uit een zeer hoog risicogebied.
Tja, maar iemand die voorzichtig leeft (vanwege beperkingen) en drukke plaatsen vermijd, moet wel elke dag getest worden als ze vanaf een terras of buitenplaats van een horecazaak naar het toilet moet.
Ja dat slaat toch nergens op. Zelfs wanneer iemand op een terras zit msg die niet eens naar de wc. Belachelijk. Dan ga je daar ook niet graag zitten toch. Wat denk je van de mensen die zich niet kunnen laten vaccineren. Daar is het extra sneu voor.
Desire
28-09-2021 om 12:03
Fleurtje_5 schreef op 28-09-2021 om 11:36:
[..]
ps. en zo zijn er ook mensen die zoals Jandino, Douwe Bob, oa dat restaurant in Utrecht, die er niet aan mee willen doen.
Uiteindelijk treffen ze enkel de ondernemers hiermee, hun optredens blijven toch wel staan tot een ander moment.
Yasminaaa
28-09-2021 om 12:05
Desire schreef op 28-09-2021 om 12:03:
[..]
Uiteindelijk treffen ze enkel de ondernemers hiermee, hun optredens blijven toch wel staan tot een ander moment.
Ja maar wanneer iedereen zomaar mee werkt en dit blijft doen dan wordt dit systeem ook in stand gehouden.
Desire
28-09-2021 om 12:06
Yasminaaa schreef op 28-09-2021 om 12:02:
[..]
Dan ga je daar ook niet graag zitten toch. Wat denk je van de mensen die zich niet kunnen laten vaccineren. Daar is het extra sneu voor.
Denk je werkelijk dat de mensen die zich niet kúnnen laten vaccineren, vanwege hun gezondheid, zich op dit moment onder grote groepen mensen gaan begeven, die kijken wel extra uit?!
Desire
28-09-2021 om 12:07
Yasminaaa schreef op 28-09-2021 om 12:05:
[..]
Ja maar wanneer iedereen zomaar mee werkt en dit blijft doen dan wordt dit systeem ook in stand gehouden.
Tuurlijk joh
Yasminaaa
28-09-2021 om 12:08
Desire schreef op 28-09-2021 om 12:06:
[..]
Denk je werkelijk dat de mensen die zich niet kúnnen laten vaccineren, vanwege hun gezondheid, zich op dit moment onder grote groepen mensen gaan begeven, die kijken wel extra uit?!
Een wat kleiner terras kan dan toch wel. Daar is het dan niet zo druk en het is in de buitenlucht. En het is toch ook wel.logisch dat wanneer je lekker wat zit te drinken op een terras dat je dan een keer naar de wc moet? Ik vind het haast mensonterend als je die mensen dan niet zomaar binnen mag laten.
Vialiva
28-09-2021 om 12:10
Fleurtje_5 schreef op 28-09-2021 om 11:50:
[..]
Nee, toen waren er nog maar zeer weinigen gevaccineerd. In het ziekenhuis in Geleen was een groot deel van het personeel in mei of juni 2021 niet eens gevaccineerd.
De voorzichtigheid, mondkapjes, handen wassen, bepaald aantal mensen in een winkel, en afstand houden heeft m.i. geholpen.
Nu zie je amper nog iemand de desinfecteerder gebruiken als ze ergens naar binnen lopen. Winkelkarren worden niet meer afgeveegd. En afstand houden is er helemaal niet meer bij. En mensen gaan niet meer in quarantaine als ze zich niet ziek voelen, en reizigers hoeven sinds vorige week niet eens meer in quarantaine als ze thuis komen uit een zeer hoog risicogebied.
Tja, maar iemand die voorzichtig leeft (vanwege beperkingen) en drukke plaatsen vermijd, moet wel elke dag getest worden als ze vanaf een terras of buitenplaats van een horecazaak naar het toilet moet.
Dat zeg ik: toen was er nog nauwelijks iemand gevaccineerd en waren de maatregelen veel ingrijpender: lockdowns. Dankzij het vaccineren hebben we nu dergelijke maatregelen niet meer nodig en is alleen de coronapas nog een maatregel, totdatde vaccinatiegraad hoog genoeg is en ook dat kan worden los gelaten.
LydiaDietz
28-09-2021 om 12:10
Fleurtje_5 schreef op 28-09-2021 om 11:53:
[..]
Dit inderdaad. Horecazaken hebben het toch al zo zwaar gehad de afgelopen tijd. Ze kunnen het zich niet permitteren. Maar daarom vind ik het heel goed van Mona Keijzer dat ze zegt 'hier doe ik niet meer aan mee'. En laat dit dan ook groot in de krant laat zetten.
Juist daarom vind ik dat de horeca niet zo moet klagen en blij moet zijn met wat er nu naar omstandigheden mogelijk is. De zaak had ook nog wat langer dicht kunnen blijven. Of voor de helft gevuld met 1,5 meter er tussen. Dat maakt het niet minder rot en vervelend. Ik gun ieder zijn brood. Maar we zitten in een pandemie.
Yasminaaa
28-09-2021 om 12:13
Desire schreef op 28-09-2021 om 12:07:
[..]
Tuurlijk joh
Wanneer men merkt in den haag dat er gewoon geen draagvlak is en het nagenoeg onuitvoerbaar is dan kunnen ze op een gegeven moment niet anders dan het afschaffen.dat bedoel ik daarmee.
Desire
28-09-2021 om 12:22
LydiaDietz schreef op 28-09-2021 om 12:10:
[..]
Juist daarom vind ik dat de horeca niet zo moet klagen en blij moet zijn met wat er nu naar omstandigheden mogelijk is. De zaak had ook nog wat langer dicht kunnen blijven. Of voor de helft gevuld met 1,5 meter er tussen. Dat maakt het niet minder rot en vervelend. Ik gun ieder zijn brood. Maar we zitten in een pandemie.
Precies, en ik ontken ook niet dat de horeca ontzettend getroffen is tijdens Covid, maar om nu je poot zo stijf te houden vind ik gewoon erg dom en zeuren om het zeuren.
Desire
28-09-2021 om 12:23
Yasminaaa schreef op 28-09-2021 om 12:13:
[..]
Wanneer men merkt in den haag dat er gewoon geen draagvlak is en het nagenoeg onuitvoerbaar is dan kunnen ze op een gegeven moment niet anders dan het afschaffen.dat bedoel ik daarmee.
Dat zal moeten blijken, we gaan het zien en tot die tijd handhaaf je gewoon de maatregelen.
Yasminaaa
28-09-2021 om 12:25
Desire schreef op 28-09-2021 om 12:23:
[..]
Dat zal moeten blijken, we gaan het zien en tot die tijd handhaaf je gewoon de maatregelen.
Ja maar dan houden ze het gewoon in stand omdat mensen er gewoon aan meewerken.
Piggy_in_the_Mirror
28-09-2021 om 12:30
Yasminaaa schreef op 28-09-2021 om 12:25:
[..]
Net of Den Haag erbij gebaat is om allerlei maatregelen in stand te houden. De hele pandemie wordt er al zo over 'ze' gesproken, dat slaat toch nergens op. Zij willen ook echt wel terug naar het oude normaal.
Desire
28-09-2021 om 12:31
Yasminaaa schreef op 28-09-2021 om 12:25:
[..]
Klopt, dat is ook de bedoeling van handhaving
Yasminaaa
28-09-2021 om 12:34
Desire schreef op 28-09-2021 om 12:31:
[..]
Klopt, dat is ook de bedoeling van handhaving
Als helemaal niemand eraan mee zou werken dan is het niet meer te handhaven. Gevolg: afschaffen.
Maar goed dat zal helaas niet gaan gebeuren. Hopelijk maakt de rechter er vanmiddag korte metten mee.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.