Coronavirus Covid-19
11v11
30-08-2021 om 13:50
Vaccinatieplicht NL
Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.
Peiling
Indirecte vaccinatieplicht in NL?
ShowyHummingbird30
25-09-2021 om 08:41
Ysenda schreef op 24-09-2021 om 23:30:
[..]
Yes, meestal niet zo heftig maar een dag ben ik meestal toch wel bezig met het verwerken.
Vandaar mijn oproep om wat meer ruimte te geven aan iedereen.
Ik herken er wel iets in, maar heb gelukkig lang niet zoveel last als jij. Wel genoeg om zeer selectief te zijn in wanneer ik wel of niet drukte op zoek.
QuizzicalOpossum53
25-09-2021 om 08:49
Keijzer ondermijnt het draagvlak nog even extra.
"Demissionair staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken heeft bedenkingen bij de invoering van het coronatoegangsbewijs, zegt ze in een interview met De Telegraaf. Ze wijst op de hoge vaccinatiegraad en vindt het 'niet uit te leggen' dat mensen via de pas moeten laten zien gevaccineerd of getest te zijn om toegang tot een café of restaurant te krijgen. ,,Als je in een samenleving bent beland waar je bang voor elkaar moet zijn, tenzij je een bewijsje kunt laten zien, dan moet je je echt even achter je oren krabben en je afvragen: willen we deze kant op?", aldus de CDA-politica."
Fleurtje_5
25-09-2021 om 09:03
Coreopsis schreef op 25-09-2021 om 08:39:
[..]
En om nog maar een dooddoener (punt intended) erin te gooien: er zijn ook mensen die doodgaan aan een niet nader te noemen virus.
Mind you: die hele coronacheck is er níet om gevaccineerden te beschermen. Die zullen niet ernstig ziek worden. Die check is er om óngevaccineerden te beschermen. Die kunnen na besmetting namelijk doodgaan.
Hoe krom gedacht. Het word ongevaccineerden gewoon met opzet moeilijk gemaakt. En de horeca is 'het snoepje' dat de ongevaccineerde over de streep moet trekken.
Intussen dreigt minister Grappenhaus met flinke stappen richting horeca als ze niet controleren, terwijl deze minister vorig jaar toen er nog 17 miljoen ongevaccineerden rondliepen (en aan hen gevraagd werd om 1,5 m. afstand te houden, en een maximaal aantal gasten mag ontvangen, zelfs op een afscheidsplechtigheid) op zijn eigen bruiloft met veel gasten niks-geen afstand hield.
Men kan getest worden. Een ongevaccineerde moet naar een risicovolle locatie of loods, ......waar het personeel heel-terecht van top tot teen helemaal is ingepakt, zelfs ingepakt in een afgesloten hokje zitten, omdat er ook mensen met coronaklachten getest worden, en mensen die in een hoog-risico-land zijn geweest en sinds deze week niet in quarantaine hoeven, ........om getest te worden zodat de ongevaccineerde naar het toilet mag als ze buiten op een rustig terras een kop koffie heeft gedronken. En de kelner die haar dat kopje koffie bracht en bij wie ze dat kopje koffie kon betalen, waarschijnlijk ook niet gevaccineerd is.
Maar bij de race op Zandvoort was de toiletjuffrouw of toiletmeneer ook helemaal van top tot teen ingepakt ,inclusief het bordje waar men 25 eurocent op kan leggen, vanwege de angst om besmetting?
ShowyHummingbird30
25-09-2021 om 09:08
Fleurtje_5 schreef op 25-09-2021 om 09:03:
[..]
Hoe krom gedacht. Het word ongevaccineerden gewoon met opzet moeilijk gemaakt. En de horeca is 'het snoepje' dat de ongevaccineerde over de streep moet trekken.
Nee hoor. Alle maatregelen in coronatijd waren om overbelasting van de zorg te voorkomen. Gevaccineerden komen nauwelijks nog in het ziekenhuis terecht.
Vrijwel alle ongevaccineerden zullen corona krijgen. En dat wil je niet allemaal tegelijk, want dan etc etc
Fleurtje_5
25-09-2021 om 09:16
Coreopsis schreef op 25-09-2021 om 09:08:
[..]
Nee hoor. Alle maatregelen in coronatijd waren om overbelasting van de zorg te voorkomen. Gevaccineerden komen nauwelijks nog in het ziekenhuis terecht.
Vrijwel alle ongevaccineerden zullen corona krijgen. En dat wil je niet allemaal tegelijk, want dan etc etc
Vorig jaar was er capaciteit voor 17 miljoen ongevaccineerden. En nu mogen die paar ongevaccineerden niet eens naar het toilet als ze buiten op het terras een kop thee hebben gedronken. (Binnen zitten doen ze nooit, omdat het binnen voor hen te druk kan zijn)
CuddlyReindeer95
25-09-2021 om 09:19
Als je je niet vaccineert, moet je accepteren dat sommige dingen even wat lastiger zijn. Hoop zo dat dat huiliegedrag snel ophoudt.
Piggy_in_the_Mirror
25-09-2021 om 09:22
Fleurtje_5 schreef op 25-09-2021 om 09:16:
[..]
Vorig jaar was er capaciteit voor 17 miljoen ongevaccineerden. En nu mogen die paar ongevaccineerden niet eens naar het toilet als ze buiten op het terras een kop thee hebben gedronken. (Binnen zitten doen ze nooit, omdat het binnen voor hen te druk kan zijn)
hoe naïef. Natuurlijk zitten zij wel binnen.
Piggy_in_the_Mirror
25-09-2021 om 09:24
Wednesday schreef op 25-09-2021 om 09:19:
Als je je niet vaccineert, moet je accepteren dat sommige dingen even wat lastiger zijn. Hoop zo dat dat huiliegedrag snel ophoudt.
Ik ook.
ShowyHummingbird30
25-09-2021 om 09:25
Fleurtje_5 schreef op 25-09-2021 om 09:16:
[..]
Zou jij terug willen naar de maatregelen van vorig jaar? Ik niet.
Fleurtje_5
25-09-2021 om 09:27
Coreopsis schreef op 25-09-2021 om 08:39:
[..]
En om nog maar een dooddoener (pun intended) erin te gooien: er zijn ook mensen die doodgaan aan een niet nader te noemen virus.
Mind you: die hele coronacheck is er níet om gevaccineerden te beschermen. Die zullen niet ernstig ziek worden. Die check is er om óngevaccineerden te beschermen. Die kunnen na besmetting namelijk doodgaan.
Site Rijksoverheid:
U blijft verplicht 10 dagen thuis (thuisquarantaine) na een verblijf in
een zeerhoogrisicogebied. Deze quarantaineplicht geldt ook voor
reizigers met een vaccinatiebewijs (tot 22 september) of herstelbewijs.
Met een coronatest op dag 5 kunt u de duur van het thuisblijven
verkorten. Er gelden uitzonderingen op de verplichte thuisquarantaine. Vanaf 22 september hoeft u niet verplicht in quarantaine als u volledig gevaccineerd bent.
ShowyHummingbird30
25-09-2021 om 09:30
Fleur, ik ga niet reageren op posts waar alleen een link of citaat in staat.
Ysenda
25-09-2021 om 09:33
Fleurtje_5 schreef op 25-09-2021 om 08:35:
[..]
En dit heb je alleen van de drukte tijdens een rustig etentje.
Gelukkig kan jij er wel nog bij werken.
Er zijn ook mensen die echt doodziek worden als een lichaam-oneigenstof word ingespoten. En er veel langer dan 2 dagen voor nodig hebben om dit te verwerken. Want als het eenmaal in je lijf zit heb je het er nog niet uit.
Wat een vreemde link leg je tussen dingen. De verbanden die je legt kloppen ook niet.
Mijn stukje gaat over elkaar wat meer ruimte geven, afstand houden, niet over gevolgen die bij een zeer klein aantal mensen die gevaccineerd worden mogelijk kunnen optreden. En ik zeg het bewust zo als het er staat zeer klein aantal en mogelijk. Dat gaat om een paar 100 mensen op miljoenen gezette vaccinaties. De kans op een verkeersongeval met blijvende lichamelijke gevolgen is vele vele malen groter.
Mijn lichamelijke reactie op een dinertje heeft helemaal niets te maken met de gevolgen van een vaccinatie, Covid of anders gerelateerd, maar zuiver op drukte en weinig afstand houden.
Dit soort afwegingen, 'kan ik wel, kan ik niet iets doen', heb ik de gevolgen er voor over, maak ik al mijn hele bewuste leven. Ik heb kinderfeestjes van mijn vriendinnetjes op de lagere school over geslagen, examen feesten, bruiloften waar je dan een uurtje heen gaat terwijl je eigenlijk gevraagd bent getuige te zijn. De laatste 1,5 jaar was er ineens veel meer ruimte voor mij en niet alleen mij maar een grote groep die hier ook in meer of mindere mate last van heeft om ook fijne dingen te kunnen doen. Die groep wordt op zo'n 15-20% van de bevolking geschat, zou fijn zijn als er dan toch wat meer ruimte zou blijven. Want die dingen die iedereen graag doet doe ik ook graag maar met wat minder 'drukte'.
Dus geen Pathé maar wel het filmhuis alleen daar draait James Bond dan weer niet. Wel het kleine theater, maar niet de schouwburg, mis je wel de voorstelling die je eigenlijk wil zien. Wel het kleine museum en niet de Nachtwacht.
En ja, ik ben blij dat ik er bij kan werken, maar niet fulltime, gelukkig in een baan waar ik voldoende verdien in mijn deeltijd aanstelling om leuke dingen te kunnen doen en bij een werkgever die kubusjes in de ballenbak kan waarderen op wat ze kunnen en probeert rekening te houden met wat ze nodig hebben om te presteren.
Fleurtje_5
25-09-2021 om 09:36
Coreopsis schreef op 25-09-2021 om 09:25:
[..]
Zou jij terug willen naar de maatregelen van vorig jaar? Ik niet.
Nee, ik wil dat iedereen gelijk behandeld word.
Een ongevaccineerde kan veiliger en gezonder leven leiden dan een gevaccineerde. Een gevaccineerde kan ziek zijn maar dat groene vinkje is voldoende om overal naar toe te 'mogen'. Hij hoeft niet eens in quarantaine als de kans op besmetting zeer hoog is. En daardoor toch besmet kan zijn met een of andere besmettelijke mutant.
Een ongevaccineerde moet een bewijs laten zien dat hij/zij niet ziek is zodat hij naar het toilet mag, en moet voor dat bewijsje naar een grote hal waar er meer risico op besmetting kan zijn dan bij hem thuis. Daar kan hij zelfs een zieke reiziger tegen komen die net van te voren zijn papieren zakdoek in de grote afvalzak heeft gegooid, een afvalzak vol met witte papieren gebruikte zakdoekjes, waar iedereen eerst flink in moest snuiten (en die bak staat in het zelfde kleine hokje als waar de test plaats vind) en daardoor het virus door de lucht heeft verplaatst. En dan zegt de ingepakte tester 'doe je mond maar wijd open zodat ik met het stokje achter in je keel kan'.
Ysenda
25-09-2021 om 09:48
Fleurtje_5 schreef op 25-09-2021 om 08:3Er zijn ook mensen die echt doodziek worden als een lichaam-oneigenstof word ingespoten. En er veel langer dan 2 dagen voor nodig hebben om dit te verwerken. Want als het eenmaal in je lijf zit heb je het er nog niet uit.
Dagelijks neem je lichaamsoneigenstoffen tot je! Iedereen en altijd. Alle voedingsmiddelen zitten vol met lichaamsoneigenstoffen. Ook groenten, fruit, alles. Al eens de ingrediënten van een sinaasappel bekeken? Daar zitten meer gevaarlijke stoffen in dan in de 0,3 ml die een vaccin bevat. Een vaccin bevat 100% bekende stoffen, stoffen die voor ze op grote schaal gebruikt mogen worden op veiligheid getest worden van petrischaal tot een controle groep mensen (die groep testpersonen neemt wel een risico! Dat doen ze voor jou en mij zodat wij een veilig vaccin kunnen krijgen) De gebruikte stoffen worden tijdens de productie, die onder zeer gecontroleerde omstandigheden gaat zodat je ook weet welke stoffen er gemaakt worden, uiterst nauwkeurig gecontroleerd voor ze vrijgeven worden. Zo zorgvuldig wordt dat niet gedaan met voedingsmiddelen anders dan zuigelingenvoeding.
En ja, er zullen altijd mensen ziek worden van een medische handeling maar dat risico is zeer klein en meestal is de risico groep al in beeld voor een behandeling op de markt komt. En dat is ook de reden dat medische handelingen ook altijd gevolgd worden. Je zal het maar zijn ja, dat is heel naar, maar het is als samenleving niet te verantwoorden om 10.000en op te offeren om 1 of 2 personen te redden en dat is de afweging die de gezondheidsraad steeds maakt om een behandeling wel of niet toe te laten.
QuizzicalOpossum53
25-09-2021 om 09:48
Ysenda schreef op 25-09-2021 om 09:33:
[..]
Wat een vreemde link leg je tussen dingen. De verbanden die je legt kloppen ook niet.
Mijn stukje gaat over elkaar wat meer ruimte geven, afstand houden, niet over gevolgen die bij een zeer klein aantal mensen die gevaccineerd worden mogelijk kunnen optreden. En ik zeg het bewust zo als het er staat zeer klein aantal en mogelijk. Dat gaat om een paar 100 mensen op miljoenen gezette vaccinaties. De kans op een verkeersongeval met blijvende lichamelijke gevolgen is vele vele malen groter.
Mijn lichamelijke reactie op een dinertje heeft helemaal niets te maken met de gevolgen van een vaccinatie, Covid of anders gerelateerd, maar zuiver op drukte en weinig afstand houden.
Dit soort afwegingen, 'kan ik wel, kan ik niet iets doen', heb ik de gevolgen er voor over, maak ik al mijn hele bewuste leven. Ik heb kinderfeestjes van mijn vriendinnetjes op de lagere school over geslagen, examen feesten, bruiloften waar je dan een uurtje heen gaat terwijl je eigenlijk gevraagd bent getuige te zijn. De laatste 1,5 jaar was er ineens veel meer ruimte voor mij en niet alleen mij maar een grote groep die hier ook in meer of mindere mate last van heeft om ook fijne dingen te kunnen doen. Die groep wordt op zo'n 15-20% van de bevolking geschat, zou fijn zijn als er dan toch wat meer ruimte zou blijven. Want die dingen die iedereen graag doet doe ik ook graag maar met wat minder 'drukte'.
Dus geen Pathé maar wel het filmhuis alleen daar draait James Bond dan weer niet. Wel het kleine theater, maar niet de schouwburg, mis je wel de voorstelling die je eigenlijk wil zien. Wel het kleine museum en niet de Nachtwacht.
En ja, ik ben blij dat ik er bij kan werken, maar niet fulltime, gelukkig in een baan waar ik voldoende verdien in mijn deeltijd aanstelling om leuke dingen te kunnen doen en bij een werkgever die kubusjes in de ballenbak kan waarderen op wat ze kunnen en probeert rekening te houden met wat ze nodig hebben om te presteren.
Ik vind het echt heel vervelend voor je dat je zo snel overbelast raakt, maar ik snap nog steeds niet wat je dan wilt van anderen. Want de afgelopen 1,5 jaar kon er vooral heel veel niet. De dingen die wel konden, wandelen in de natuur, coffee to go op een bankje, kunnen nu ook nog.
Als je naar de bios wilt, of een restaurant, dan zitten daar meer mensen. Moeten die dan thuis bijven zodat jij de ruimte hebt? Ik snap dat je moeite hebt met terug naar normaal, maar ik snap niet wat anderen daarin voor verantwoordelijkheid hebben.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.