Coronavirus Covid-19
11v11
30-08-2021 om 13:50
Vaccinatieplicht NL
Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.
Peiling
Indirecte vaccinatieplicht in NL?
Rachel.
24-09-2021 om 11:53
Coreopsis schreef op 24-09-2021 om 10:25:
[..]
Ik meen me te herinneren (maar weet de bron niet meer) dat de regel is dat je geen QR nodig hebt om even wat te kopen, maar wel als je in de kantine wilt gaan zitten. Vergelijkbaar met afhalen en binnen eten in de andere horeca.
Klopt in horeca geld het ook dat je zonder pas niet binnen mag zitten maar wel op het terras, dus al bestel vanaf het terras eten en drinken dan zou je overigs geen gebruik van de wc mogen maken.
---
24-09-2021 om 20:55
https://www.ad.nl/show/jandino-asporaat-stopt-tour-vanwege-coronapas-ik-kan-hier-niet-aan-meewerken~a21f1465/ hoezo krijgt de mevrouw met kanker geen qr code? Ze kan toch gewoon een test laten doen?
QuizzicalOpossum53
24-09-2021 om 21:03
--- schreef op 24-09-2021 om 20:55:
https://www.ad.nl/show/jandino-asporaat-stopt-tour-vanwege-coronapas-ik-kan-hier-niet-aan-meewerken~a21f1465/ hoezo krijgt de mevrouw met kanker geen qr code? Ze kan toch gewoon een test laten doen?
Beetje raar verhaal inderdaad. Als die mevrouw haar immuunsysteem zo zwak is zal ze sowieso niet in een vol theater gaan zitten lijkt me. Dus dan heeft ze toch niks aan zo'n vinkje. Denk dat Jandino gewoon principieel tegen is. Dat mag natuurlijk.
ShowyHummingbird30
24-09-2021 om 21:11
Drietje schreef op 24-09-2021 om 21:03:
[..]
Beetje raar verhaal inderdaad. Als die mevrouw haar immuunsysteem zo zwak is zal ze sowieso niet in een vol theater gaan zitten lijkt me. Dus dan heeft ze toch niks aan zo'n vinkje. Denk dat Jandino gewoon principieel tegen is. Dat mag natuurlijk.
Het lijkt me inderdaad maar een half verhaal. Maar ja, de genuanceerde versie is minder interessant voor zowel Jandino als de krant.
Ysenda
24-09-2021 om 21:23
de dame in kwestie heeft kanker en kan daardoor niet gevaccineerd worden. Maar wil geen stokjes in haar neus elke keer als ze iets leuks wilden in de tijd die haar nog rest aldus het ad.
Ze kan dus wel een qr code krijgen maar niet op haar voorwaarden. En ergens heeft ze een punt want ze wil wel een vaccin maar dat kan niet en elke keer een stokje is ook echt niet fijn. Zoon is inmiddels 9x bij de ggd getest en dat loopt van ik voel nauwelijks iets tot bloedneuzen maar meestal misselijk van de na-smaak. Ik heb maar 2 testen gehad. De eerste ging nog wel, de tweede resulteerde in een paniekaanval die ze zich in de teststraat nog heugen.
ShowyHummingbird30
24-09-2021 om 21:26
Ysenda schreef op 24-09-2021 om 21:23:
de dame in kwestie heeft kanker en kan daardoor niet gevaccineerd worden. Maar wil geen stokjes in haar neus elke keer als ze iets leuks wilden in de tijd die haar nog rest aldus het ad.
Ze kan dus wel een qr code krijgen maar niet op haar voorwaarden. En ergens heeft ze een punt want ze wil wel een vaccin maar dat kan niet en elke keer een stokje is ook echt niet fijn. Zoon is inmiddels 9x bij de ggd getest en dat loopt van ik voel nauwelijks iets tot bloedneuzen maar meestal misselijk van de na-smaak. Ik heb maar 2 testen gehad. De eerste ging nog wel, de tweede resulteerde in een paniekaanval die ze zich in de teststraat nog heugen.
Als je zo ziek bent dat je lichaam een vaccin niet aan kan, dan is het sowieso bijzonder onverstandig om je in grote groepen te bewegen. Los van corona kunnen daar allerlei ziektes rondgaan (gewone griep bijvoorbeeld) die voor haar levensbedreigend zijn. Heel rot, maar heeft weinig met de coronacheckregels te maken.
Piggy_in_the_Mirror
24-09-2021 om 22:06
Ik was vanavond in een restaurant, het zat helemaal vol, heel gezellig. Echt nergens 1,5 m afstand of wat dan ook. Toen bedacht ik me ineens dat dat vanaf morgen niet meer zomaar mag, maar dat iedereen gecontroleerd moet worden.
Ik vind het allemaal zo absurd. Vandaag zat ik daar met misschien wel een heleboel ongevaccineerden, morgen mogen ze opeens niet meer binnen zonder test 😶
Wobbelkont
24-09-2021 om 22:08
Hier ook een voetbalkantine met zo’n 1000 leden, en nog veel meer ouders, toeschouwers, vrijwilligers en sponsoren.
Wij gaan het eerste weekend steekproefsgewijs controleren. Wanneer je bij de deur gaat staan (en wij hebben drie deuren…) controleren, zal iedereen zeggen dat ze alleen wat af zullen halen, en dus geen code hoeven te laten zien.
Ik mag morgenvroeg als eerste steekproeven gaan afnemen. Ik heb het “geluk” dat ik al 10 jaar op de zaterdag rondloop (achter de bar of in de keuken) en dat de meesten mij dus ook kennen, en hopelijk ook niet te naar gaan reageren.
Maandag gaan we evalueren.
BumpyGrasshopper95
24-09-2021 om 22:09
Piggy_in_the_Mirror schreef op 24-09-2021 om 22:06:
Ik was vanavond in een restaurant, het zat helemaal vol, heel gezellig. Echt nergens 1,5 m afstand of wat dan ook. Toen bedacht ik me ineens dat dat vanaf morgen niet meer zomaar mag, maar dat iedereen gecontroleerd moet worden.
Ik vind het allemaal zo absurd. Vandaag zat ik daar met misschien wel een heleboel ongevaccineerden, morgen mogen ze opeens niet meer binnen zonder test 😶
Vandaag geldt de 1,5m Regel nog. Dat oh zo gezellige restaurant lapt regels dus aan zijn laars.
Piggy_in_the_Mirror
24-09-2021 om 22:13
Mallebeppie schreef op 24-09-2021 om 22:09:
[..]
Vandaag geldt de 1,5m Regel nog. Dat oh zo gezellige restaurant lapt regels dus aan zijn laars.
Haha ja, dat is waar natuurlijk. Ze zijn echt de enige niet, zag ik daar wel overal. Was er ook nog een regel dat je uit 1 huishouden moet zijn? Ik volg het eerlijk gezegd niet meer zo erg goed.
Ysenda
24-09-2021 om 22:22
ik was gister ook uit eten, maar daar hingen tussen de tafels schermen, maximaal 4 aan een tafel.
Gevolg van mijn keuze om uit eten te gaan is wel dat ik vandaag gelijk uit mijn werk om 1 uur mijn bed in ben gegaan, eind van de middag zoon naar training gebracht en daarna begon mijn hele lichaam te krampen, lopen gaat moeilijk dus ik denk dat ik vannacht op de bank moet slapen omdat het niet veilig is om naar boven te gaan. Zoon is gelukkig naar zijn vriendin want elk geluidje is te veel. Ik hoop dat ik me zondag beter voel want 2 dagen nagenieten van 1 dinertje is niet iets wat je elke keer wilt. Dat zijn voor mij de gevolgen van een iets drukkere omgeving.
Piggy_in_the_Mirror
24-09-2021 om 23:05
Ysenda schreef op 24-09-2021 om 22:22:
ik was gister ook uit eten, maar daar hingen tussen de tafels schermen, maximaal 4 aan een tafel.
Gevolg van mijn keuze om uit eten te gaan is wel dat ik vandaag gelijk uit mijn werk om 1 uur mijn bed in ben gegaan, eind van de middag zoon naar training gebracht en daarna begon mijn hele lichaam te krampen, lopen gaat moeilijk dus ik denk dat ik vannacht op de bank moet slapen omdat het niet veilig is om naar boven te gaan. Zoon is gelukkig naar zijn vriendin want elk geluidje is te veel. Ik hoop dat ik me zondag beter voel want 2 dagen nagenieten van 1 dinertje is niet iets wat je elke keer wilt. Dat zijn voor mij de gevolgen van een iets drukkere omgeving.
Krijg je dat allemaal van drukte? Dat lijkt me echt rot 😮
Ysenda
24-09-2021 om 23:30
Piggy_in_the_Mirror schreef op 24-09-2021 om 23:05:
[..]
Krijg je dat allemaal van drukte? Dat lijkt me echt rot 😮
Yes, meestal niet zo heftig maar een dag ben ik meestal toch wel bezig met het verwerken.
Vandaar mijn oproep om wat meer ruimte te geven aan iedereen.
Fleurtje_5
25-09-2021 om 08:35
Ysenda schreef op 24-09-2021 om 22:22:
En dit heb je alleen van de drukte tijdens een rustig etentje.
Gelukkig kan jij er wel nog bij werken.
Er zijn ook mensen die echt doodziek worden als een lichaam-oneigenstof word ingespoten. En er veel langer dan 2 dagen voor nodig hebben om dit te verwerken. Want als het eenmaal in je lijf zit heb je het er nog niet uit.
ShowyHummingbird30
25-09-2021 om 08:39
Fleurtje_5 schreef op 25-09-2021 om 08:35:
[..]
En dit heb je alleen van de drukte tijdens een rustig etentje.
Gelukkig kan jij er wel nog bij werken.
Er zijn ook mensen die echt doodziek worden als een lichaam-oneigenstof word ingespoten. En er veel langer dan 2 dagen voor nodig hebben om dit te verwerken. Want als het eenmaal in je lijf zit heb je het er nog niet uit.
En om nog maar een dooddoener (pun intended) erin te gooien: er zijn ook mensen die doodgaan aan een niet nader te noemen virus.
Mind you: die hele coronacheck is er níet om gevaccineerden te beschermen. Die zullen niet ernstig ziek worden. Die check is er om óngevaccineerden te beschermen. Die kunnen na besmetting namelijk doodgaan.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.