Coronavirus Covid-19
11v11
30-08-2021 om 13:50
Vaccinatieplicht NL
Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.
Peiling
Indirecte vaccinatieplicht in NL?
Angela1967
18-09-2021 om 13:35
logans run
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Logan%27s_Run_(film)
Gr Angela
Bierdopjes
18-09-2021 om 14:46
Glamourlama schreef op 18-09-2021 om 11:20:
Boven de 29 is het niet erg dat je doodgaat.
90% van de sterfgevallen is ouder dan 70 jaar.
De overgrote meerderheid is ouder dan 80, +- 60%. Minder
dan 1% van de sterfgevallen is jonger dan 50 jaar.
Hoe oud wil je dat mensen worden? 120?
Fleurtje_5
18-09-2021 om 15:09
Over leeftijden en vaccins gesproken.
Dit bericht is een jaar oud. Graag zou ik willen horen of deze huisarts nog steeds achter haar mening van sept. 2020 staat.
Fleurtje_5
18-09-2021 om 15:23
Wat ik me ook afvraag: Mijn neefje was laatst thuis, hij had corona. Hij was niet ziek of zo. Maakte thuis zijn schoolwerk. En hij is met zijn 12 jaar toch ook al gevaccineerd. Maar bij het regelmatig testen bleek hij toch corona te hebben ondanks vaccinatie. Nu willen ze nóg jongere kinderen gaan vaccineren. Maar als de werking na een aantal maanden afneemt vraag ik me af of het wel zo verstandig is om op zo'n jonge leeftijd te vaccineren. Wie het weet mag het zeggen.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/kinderen Site RIVM:
Wijzigingsdatum 17-09-2021 | 20:31
Wereldwijd zijn er relatief weinig kinderen gemeld met COVID-19, de ziekte die wordt veroorzaakt door het coronavirus SARS severe acute respiratory syndrome -CoV coronavirus -2. Kinderen worden minder ernstig ziek en hoeven bijna nooit opgenomen te worden in het ziekenhuis.
.............
Over het algemeen geldt: hoe jonger het kind,
hoe kleiner de rol bij de verspreiding van het virus. Dit geldt zowel
voor de klassieke virusvariant als voor de meer besmettelijke
virusvarianten. Wel is het zo dat alle leeftijdsgroepen bij de meer
besmettelijke varianten het virus meer verspreiden dan bij de oude
varianten. Lees meer over de verspreiding van het virus.
Verspreiding op school en buiten school
Het virus blijft voorlopig nog onder ons en daarom blijft het belangrijk om, ook op school, zo goed mogelijk de hygiëneregels te volgen. Verder zijn op de scholen voorzorgsmaatregelen genomen om verdere verspreiding te voorkomen. In het servicedocument kinderopvang en basisonderwijs en servicedocument voortgezet onderwijs staat beschreven wat de scholen doen om het virus minder kans te geven zich te verspreiden onder kinderen en medewerkers. Deze maatregelen zijn gebaseerd op advies van het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu .
Besmettingen op school
De GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst doet bron- en contactonderzoek als een besmetting in de klas of op school heeft plaatsgevonden. Vanaf 20 september geldt dat bij een enkele besmetting in een groep bij de kinderdagopvang of in een klas in het basisonderwijs, niet de hele groep of klas in quarantaine moeten. Bij uitbraken met meerdere besmettingen in dezelfde klas kan de GGD een test- of quarantaineadvies geven. Dit is geen algemeen geldende richtlijn maar maatwerk.
.............etc.etc.etc.....
---
18-09-2021 om 15:51
Mallebeppie schreef op 17-09-2021 om 18:48:
[..]
Precies dit.
Het zal mij aan mijn anus oxideren waarom iemand zich laat vaccineren, áls ze zich maar laten vaccineren.
Ik hang de vlag uit als mijn wappie familielid + gezin overstag gaan naar aanleiding van deze nieuwe maatregelen.
Helemaal eens, ik begrijp ook niet waarom iemand zo'n lange reactie hierover schrijft terwijl ik alleen maar blij ben dat ze blijkbaar toch een reden hebben gevonden om zich wel te vaccineren.
---
18-09-2021 om 15:54
Bierdopjes schreef op 18-09-2021 om 09:57:
[..]
Maargoed dit zijn jongeren, die komen doorgaans toch niet op de ic. Maar wel bij opa en oma en de supermarkt, zonder pas waar ook zwakken rondlopen. En je vind dit nog steeds een top plan?
Opa en oma (en pa en ma) hadden zich allang kunnen laten vaccineren. Als ze gevaccineerd in het ziekenhuis komen is de kans veel kleiner dat ze er aan overlijden. Ja hoor, prima plan.
---
18-09-2021 om 15:55
Bierdopjes schreef op 18-09-2021 om 14:46:
[..]
90% van de sterfgevallen is ouder dan 70 jaar.
De overgrote meerderheid is ouder dan 80, +- 60%. Minder
dan 1% van de sterfgevallen is jonger dan 50 jaar.
Hoe oud wil je dat mensen worden? 120?
Als de IC's vollopen moeten we gaan kiezen en overlijden er veel meer mensen.
Bierdopjes
18-09-2021 om 17:21
tja als je de cijfers niet wil lezen, dan is het zinloos.
Opa en oma moeten zich zeker laten vaccineren. Het gaat erom dat die jongeren die domme pas moeten laten zien in de horeca, maar niet op school, openbaar vervoer of bij opa en oma thuis. En dan blijkt óók nog eens dat hij helemaal niet werkt. Tja
WickedCurlew89
18-09-2021 om 18:05
Bierdopjes schreef op 18-09-2021 om 08:51:
niet iedereen die tegen die pas is is een wappie natuurlijk. Maar het is makkelijk ze weg te zetten als een of andere inbeciel dan ingaan op de bezwaren die er zijn.
De pas geeft schijnveiligheid en heeft niets te maken met ziektebestrijding. Dat het advies is om thuis te blijven bij ziekte garandeert helemaal niets. Zeker omdat een substantiele groep het niet eens merkt dat ze het heeft.
De voorstanders vinden zulke controles vaak prima totdat zij opeens in het verdomhoekje komen. De rokers, de bmi'ers boven de 25 zouden ook gewoon een rood Vinkje moeten krijgen als je het over ic opnames hebt. Er zitten hier gegarandeerd een hoop mensen die in die groep vallen. Kijken of je nog zo piept als dat een criterium wordt voor toegang aan de horeca.
Als je wilt schelden doe het dan goed, het is imbeciel.
Laten we het eens omdraaien: kijken als je nog zo piept als jij zorg nodig hebt maar mag gaan wachten omdat de ongevaccineerden de zorg overbelasten.
De mensen die nu in het verdomhoekje zitten zijn mensen die zich niet kùnnen laten vaccineren of hun zorg uitgesteld zien, die hebben niets te kiezen, niet de mensen die een vinkje moeten laten zien als ze naar de horeca willen.
Laten we de zaken wel even in perspectief blijven zien.
Fleurtje_5
19-09-2021 om 01:55
Hetvrijewoord schreef op 18-09-2021 om 18:05:
[..]
Laten we het eens omdraaien: kijken als je nog zo piept als jij zorg nodig hebt maar mag gaan wachten omdat de ongevaccineerden de zorg overbelasten.
De mensen die nu in het verdomhoekje zitten zijn mensen die zich niet kùnnen laten vaccineren of hun zorg uitgesteld zien, die hebben niets te kiezen, niet de mensen die een vinkje moeten laten zien als ze naar de horeca willen.
Ik mag helaas een heel goed artikel niet plaatsen anders deed ik dat nu wel.
Poezie
19-09-2021 om 08:18
Fleurtje_5 schreef op 19-09-2021 om 01:55:
[..]
Ik mag helaas een heel goed artikel niet plaatsen anders deed ik dat nu wel.
Wat is je mening hierover dan? Dat kun je toch best in je eigen woorden vertellen in plaats van andermans woorden steeds te gebruiken? (En verkeerd te interpreteren)
Bierdopjes
19-09-2021 om 09:58
Hetvrijewoord schreef op 18-09-2021 om 18:05:
[..]
Als dat je werkelijke issue is. Die rokende vette bierzuipende mensen waarmee de ic's vol liggen (al járen lang) die zorgen er voor dat mijn zorg wordt uitgesteld.
Het zou goed zijn als zij hun verantwooding nemen, zodat wij niet standaard als medisch ongezond zijn tenzij we bewijzen wèl gezond te zijn.
Er wordt nu al geopperd in Europa om de je hele hebben en houden aan die qr-code te koppelen.
We hoeven echt niet ver te kijken om te weten waar dit naar toe gaat en hoe dit mis kan gaan.. want verzekeringen, betalingsgevens en of je wel gezond leeft is dadelijk allemaal een voorwaarde voor een groen vinkje. Dit gaat iedereen raken in zijn en haar vrijheid, want iedereen heeft wel wat op zijn of haar kerfstok. Nu sta je nog aan de juiste kant, met je twee prikjes. Het is uiterst dom om te denken dat zoiets niet jouw ooit kan raken.
redbulletje
19-09-2021 om 10:07
Bierdopjes schreef op 19-09-2021 om 09:58:
[..]
Als dat je werkelijke issue is. Die rokende vette bierzuipende mensen waarmee de ic's vol liggen (al járen lang) die zorgen er voor dat mijn zorg wordt uitgesteld.
Het zou goed zijn als zij hun verantwooding nemen, zodat wij niet standaard als medisch ongezond zijn tenzij we bewijzen wèl gezond te zijn.
Er wordt nu al geopperd in Europa om de je hele hebben en houden aan die qr-code te koppelen.
We hoeven echt niet ver te kijken om te weten waar dit naar toe gaat en hoe dit mis kan gaan.. want verzekeringen, betalingsgevens en of je wel gezond leeft is dadelijk allemaal een voorwaarde voor een groen vinkje. Dit gaat iedereen raken in zijn en haar vrijheid, want iedereen heeft wel wat op zijn of haar kerfstok. Nu sta je nog aan de juiste kant, met je twee prikjes. Het is uiterst dom om te denken dat zoiets niet jouw ooit kan raken.
Daar ben ik ook op tegen, al die digitale controle.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.