Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

Bierdopjes schreef op 14-09-2021 om 12:30:

[..]

Of getest, in een teststraat een kwartier verderop voor 7,5 per keer steaks

Of een officiële vastgestelde besmetting afgelopen periode.

Knap overigens dat je mijn iq uit mijn post kan halen.

Maargoed het gaat erover dat niemand iets met mijn medische gegevens te maken heeft. Als je niet snapt waarom dat zoiets niet voor niets sterk verankerd is in de wet en we niet voor niets een hele avg discussie hebben gehad een paar jaar terug, is discussies voeren redelijk zinloos. Prima als jij een andere mening toebedeelt bent overigens. Niks mis mee.

Ik zeg helemaal niets over jouw IQ. Alleen dat je de discussie een bepaalde hoek in probeert te duwen door het groene vinkje gelijk te stellen aan gevaccineerd zijn. Want dat is pertinent onwaar.

Dus degene die die app checkt ziet helemaal niets van jouw medische gegevens. Zelfs niet of je een wappie bent.

willem1959 schreef op 14-09-2021 om 12:23:

[..]

En dan krijgen ze helemaal de wind van voren van types zoals jij.

Neem een voorbeeld aan Denemarken. Die hebben al maanden geleden ingezet op de corona-app. En met succes, omdat niemand zeurde. Mede daardoor zijn ze nu een stuk verder dan wij, omdat wij steeds maar weer moeten dealen met dat gezeur van mensen die het als schending van mensenrechten zien. Waarom vraag ik me af. Waarom?

Ik weet niet of jij reddit wel eens leest, maar daar zitten ook veel Denen op. Die schrijven toch een heel ander beeld op dan hoe in nederland met de crisis is omgegaan. Politiek is daar blijkbaar heel open over de verschillende bewegredenen geweest. Ook wanneer waterschapelijk conclusies niet volledig gevolgd werden. Ook werd er een plan uitgelegd en werd dat gevolgd. In nederland is het toch wat visieloos en opertuun geweest en is er nooit ook maar enigzinds recht toegedaan aan de plannen zoals voorzien. In denemarken, met andere woorden als ik die anekdotische verhalen moet geloven, was men transparant en concistent. Allicht zorgt dat ook voor minder wantrouwen.

Overigens al eens afgevraagd waarom engeland het toch niet doorzette, die pas...? 

Hetvrijewoord schreef op 14-09-2021 om 12:13:

Welke grove schendingen van de mensenrechten heb je het over?

Nou dit inderdaad.

Het word voor een aantal mensen opgenaaid door een paar idioten, een principekwestie die helemaal nergens over gaat.

Ik ben weg hier. De discussie is zinloos en de tegenargumenten slaan kant noch wal.

Wereldwijd klooien alle landen maar wat aan de laatste anderhalf jaar. Want er is niks of nauwelijks aan de hand geweest. Of zo.

En ja. Sommige dingen zouden achteraf misschien iets anders hebben gemoeten. Maar goed. Er is nu een aparte situatie en doe zorgt voor aparte maatregelen. Het is echt niet zo dat alle regeringsleiders wereldwijd het ook niet liever anders zien, zoals in 2019. 

Als je tegenwoordig nog steeds niet gevaccineerd bent zonder een goede medische reden, dan mag je het van mijn uitzoeken en blijf je maar thuis. Als dat discriminatie is, so be it.

Bierdopjes schreef op 14-09-2021 om 12:40:

Overigens al eens afgevraagd waarom engeland het toch niet doorzette, die pas...?

Wellicht omdat alleen aankondigen van de pas de vaccinatiegraad al genoeg heeft doen stijgen? In Frankrijk zag je ook dat al voordat de pas was ingevoerd de prikstraten het opeens druk kregen. Daar zie ik hier wel een probleem ontstaan trouwens, hebben we niet al te veel afgeschaald in de prikstraten? De XL locaties zijn voor een groot deel al dicht.

willem1959 schreef op 14-09-2021 om 12:38:

[..]

Ik zeg helemaal niets over jouw IQ. Alleen dat je de discussie een bepaalde hoek in probeert te duwen door het groene vinkje gelijk te stellen aan gevaccineerd zijn. Want dat is pertinent onwaar.

Dus degene die die app checkt ziet helemaal niets van jouw medische gegevens. Zelfs niet of je een wappie bent.

Tuurlijk wel. Ik moet toch bewijzen dat ik gezond ben (van corona, de rest boeit niet) anders mag ik er niet in. En om die code uberhaupt te krijgen of te printen moet ik dat via mijn digi-d doen. Een geel boekje is itt duitsland en oostenrijk niet voldoende, terwijl daar braaf mijn twee vacinaties instaan.

Maargoed willem, als ik de vrije aanname mag maken, je bent 60+ statisch gezien kost jij meer aan zorg dan een 30er zoals ik. Wat doe jij nog meer om geen corona te krijgen om je statische achterstand op mij te verkleinen?. Is je bmi gezond? Let je een beetje op met alcohol? Je rookt toch niet hopelijk? Sport je genoeg?

Je bent een veel groter risico om de ic's te bezetten dan ik. Maar hier heb je een aantal methoden om dat te compenseren. Wel zo eerlijk, want we moeten mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen maar straffen. Weet je wat, we leggen het vast in een app. Dan hebben je keuzes om ongezond te blijven natuurlijk concequenties, maar dik zijn of bier zuipen kan gewoon nog. 

/Sarcasm

Ik wil je overigens niet persoonlijk aanvallen, echt niet!. Wat mij betreft is iedereen vrij om te doen wat ie wilt, daarom ben ik dus ook tegen die dwang, ik probeer gewoon een punt te maken en ik gebruik een anekdotisch voorbeeld. 

Is het gele boekje niet genoeg? Die heb ik dus net gekocht….😥 Ik ben netjes gevaccineerd, maar geen telefoon waar de app nog op past. Over twee weken ga ik een nachtje naar een hotel….

WickedCurlew89

WickedCurlew89

14-09-2021 om 12:56

Schemerlampje schreef op 14-09-2021 om 12:55:

Is het gele boekje niet genoeg? Die heb ik dus net gekocht….😥 Ik ben netjes gevaccineerd, maar geen telefoon waar de app nog op past. Over twee weken ga ik een nachtje naar een hotel….

Je mag ook een geprint documentje laten zien. 

Hetvrijewoord schreef op 14-09-2021 om 12:56:

[..]

Je mag ook een geprint documentje laten zien.

Wat voor documentje?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

14-09-2021 om 13:01

Schemerlampje schreef op 14-09-2021 om 12:55:

Op coronacheck.nl kun je een papieren bewijs aanmaken en printen. Iets naar beneden scrollen - onder de info over de app staat  "Maak een papieren bewijs".

https://mensenrechten.nl/nl/coronavirus-en-mensenrechten#Vraag14
.............................
14. Privileges voor gevaccineerden?

..................
Een vaccinatiebewijs bevat medische gegevens, die alleen met toestemming
van de betreffende persoon ingezien mogen worden.
Bij het vragen om
persoonsgegevens moet volgens de Algemene Verordening
Gegevensbescherming (AVG) het geven van toestemming expliciet,
geïnformeerd en in vrijheid gebeuren.

Private partijen kunnen het tonen van bewijs van coronavaccinatie eisen in de toegang tot goederen en diensten. Horeca-uitbaters en festivalorganisatoren bijvoorbeeld mogen een eigen deur/toegangsbeleid voeren, mits binnen de grenzen van de wet. De rechter heeft bepaald dat ook private partijen alleen inbreuk mogen maken op grondrechten (zoals de onaantastbaarheid van het lichaam) wanneer dat proportioneel en is en niet op een minder ingrijpende manier mogelijk is. Als zij een klant weigeren omdat die geen vaccinatiebewijs toont, moeten zij aantonen dat zijn of haar beleid noodzakelijk is om de gezondheid van zijn klanten en personeel te waarborgen, dat dat doel niet met andere maatregelen
bereikt kan worden en dat het doel de inbreuk op het grondrecht
rechtvaardigt.

...............etc.etc.etc............

Coreopsis schreef op 14-09-2021 om 13:01:

[..]

Op coronacheck.nl kun je een papieren bewijs aanmaken en printen. Iets naar beneden scrollen - onder de info over de app staat "Maak een papieren bewijs".

Dank je wel, het is gelukt. Wel 15 Euro voor niks uitgegeven…

WickedCurlew89

WickedCurlew89

14-09-2021 om 13:13

Schemerlampje schreef op 14-09-2021 om 13:09:

[..]

Dank je wel, het is gelukt. Wel 15 Euro voor niks uitgegeven…

Er is nooit beweerd dat gele boekje nodig gaat hebben in dit verband.

Fleurtje_5 schreef op 14-09-2021 om 13:09:

De 'koek is op' zegt de Horeca. Ze willen niet gaan controleren.

https://www.bd.nl/brabant/mag-iemand-zonder-toegangsbewijs-je-cafe-straks-niet-meer-in-weer-gebombardeerd-tot-ordehandhaver~a14690a5/
Alleen gevaccineerde, negatief geteste of herstelde klanten mogen nog naar binnen.
,,Zeg je dan: ‘Wilt u de zaak verlaten?’ Dat is nogal wat als iemand geen QR-code kan of wil laten zien”, stelt Van Geffen.

https://www.gelderlander.nl/arnhem-e-o/horecatycoon-khalid-oubaha-weigert-klanten-te-controleren-op-vaccinatiestatus-de-koek-is-op~a895ce893/

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3918466/horeca-woest-over-nieuwe-coronaregels-oproep-om-niet-te-gaan-controleren

https://www.nu.nl/coronavirus/6156362/coronapas-wordt-verplicht-in-horeca-en-culturele-sector-15-meter-verdwijnt.html

Ik zie de check bij meerendeel van de restaurants ook niet gebeuren moet ik eerlijk toegeven, en bij rustige café’s met stamgasten ook niet. Laat staan bij de lokale voetbalvereniging, waar op een dag honderden tot duizenden het sportpark en/of de kantine zal betreden - je zult bijna 24/7 moeten gaan controleren, niet te doen!

Daarentegen zie ik de checks wel gebeuren bij de drukke café’s waar veel jongeren komen, en de caféstraten (zoals kroegenstraat Stratumseind te Eindhoven).

Ik vind het zo dubbel..

Bierdopjes schreef op 14-09-2021 om 12:50:

[..]

Tuurlijk wel. Ik moet toch bewijzen dat ik gezond ben (van corona, de rest boeit niet) anders mag ik er niet in. En om die code uberhaupt te krijgen of te printen moet ik dat via mijn digi-d doen. Een geel boekje is itt duitsland en oostenrijk niet voldoende, terwijl daar braaf mijn twee vacinaties instaan.

Maargoed willem, als ik de vrije aanname mag maken, je bent 60+ statisch gezien kost jij meer aan zorg dan een 30er zoals ik. Wat doe jij nog meer om geen corona te krijgen om je statische achterstand op mij te verkleinen?. Is je bmi gezond? Let je een beetje op met alcohol? Je rookt toch niet hopelijk? Sport je genoeg?

Je bent een veel groter risico om de ic's te bezetten dan ik. Maar hier heb je een aantal methoden om dat te compenseren. Wel zo eerlijk, want we moeten mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen maar straffen. Weet je wat, we leggen het vast in een app. Dan hebben je keuzes om ongezond te blijven natuurlijk concequenties, maar dik zijn of bier zuipen kan gewoon nog.

/Sarcasm

Ik wil je overigens niet persoonlijk aanvallen, echt niet!. Wat mij betreft is iedereen vrij om te doen wat ie wilt, daarom ben ik dus ook tegen die dwang, ik probeer gewoon een punt te maken en ik gebruik een anekdotisch voorbeeld.

Even aannemende dat mijn bmi te hoog is, dat ik drink en rook en dat ik niet beweeg, dan nog zal mijn eventuele verblijf op de ic veel korter zijn dan wanneer jij met corona op de ic komt te liggen. In de tijd die jij daar verblijft kunnen ze vier of vijf Willems behandelen.

En over het bewijzen dat je gezond bent: heb je ooit van een gezondheidsverklaring in combinatie met verzekeringen gehoord? Dat is pas iets. Niet het groene vinkje dat oplicht als je aan de deur wordt gecontroleerd.

Nee, de coronawappies hoppen van item naar item. En iedere keer vissen ze achter het net.

Mondkapjes om je monddood te maken.
De avondklok om repressie te kunnen uitvoeren.
De anderhalve meter om mensen murw te krijgen.
De vaccinatieplicht.
De inhoud van de vaccinaties, mensen vallen meteen, binnen twee weken, over twee maanden, over vijf jaar dood, Bill Gates, chips, 5G.
Het vaccineren van kinderen.

En dan nu tenslotte de corona-app.

En straks is alles voorbij en dan kankeren we gewoon weer op andere niet ter zaken doende dingen.

Wat een onrustig leven heb je zo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.