Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatieplicht NL

Wat zouden jullie willen in Nederland qua indirecte vaccinatieplicht, dus weigeren in horeca, bioscopen, theaters, etc. Ik zou zelf voor zijn.

Peiling

Indirecte vaccinatieplicht in NL?
253 stemmen
49%
51%

WickedCurlew89

WickedCurlew89

09-09-2021 om 14:32

Ok.
Duidelijk dat ik tegen een muur aan het praten ben en het eenrichtingsverkeer is.

Hetvrijewoord schreef op 09-09-2021 om 14:32:

Ok.
Duidelijk dat ik tegen een muur aan het praten ben en het eenrichtingsverkeer is.

Vind het al knap dat zovelen überhaupt nog op haar reageren?!

Ok.

Je bedoeld een zoekfunctie, die altijd net met de verkeerde websites naat boven komt

WickedCurlew89

WickedCurlew89

09-09-2021 om 14:57

Lollypopje schreef op 09-09-2021 om 14:45:

[..]

Je bedoeld een zoekfunctie, die altijd net met de verkeerde websites naat boven komt

😂

Ik voel steeds meer voor het Duitse beleid waarbij je voor bepaalde locaties waar de kans op besmetting groot is gevaccineerd of genezen moet zijn. De twee groepen die de minste kans hebben om de zorg bij een nieuwe besmetting te belasten. Beleid dat er ook voor zorgt dat je voor deze locaties niet alsnog de gevaccineerden moet laten testen om te voorkomen dat ze ongevaccineerden besmetten.

https://nos.nl/collectie/13875/artikel/2396801-discussie-over-duitse-2g-regel-feesten-alleen-als-je-gevaccineerd-of-genezen-bent

Ok.

Soheey ik zie dat je drie punten hebt gescoord met deze post. Dat zal dan wel een hele goeie bijdrage zijn in deze discussie. Zal ik je post ook even 'liken' dan heb je vier punten.

Wat was je vraag? Of ik die link gelezen heb? Tuurlijk heb ik die gelezen en ik heb je ook antwoord gegeven om 13:57 u.

Daglichtlamp schreef op 09-09-2021 om 16:18:

Ik voel steeds meer voor het Duitse beleid waarbij je voor bepaalde locaties waar de kans op besmetting groot is gevaccineerd of genezen moet zijn. De twee groepen die de minste kans hebben om de zorg bij een nieuwe besmetting te belasten. Beleid dat er ook voor zorgt dat je voor deze locaties niet alsnog de gevaccineerden moet laten testen om te voorkomen dat ze ongevaccineerden besmetten.

https://nos.nl/collectie/13875/artikel/2396801-discussie-over-duitse-2g-regel-feesten-alleen-als-je-gevaccineerd-of-genezen-bent

Zoals ik hier al eerder schreef. In Duitsland kom je de drempel van een winkel niet over zonder mondkapje al heb je drie prikken gehad. Terwijl ze hier rondlopen alsof de corona-zaak al gewonnen is.

Sun.lover schreef op 09-09-2021 om 17:03:

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/09/08/we-moeten-proberen-de-verpleegkundigen-die-we-hebben-te-behouden-a4057719

Dat is logisch. Tuurlijk moeten 'we' proberen de verpleegkundigen die we hebben te behouden. Er word in dit bericht niets gezegd wat we nog niet wisten. En zeker hebben andere patiënten ook zorg nodig.

Wel vind ik dat ze voorheen slordig om zijn gegaan met dit beroep in de zorg. Ik ken jonge meiden die van opleiding zijn veranderd toen er zo enorm bezuinigd werd in de zorg, en er maar weinig stageplaatsen waren.

Hetvrijewoord schreef op 09-09-2021 om 10:33:

Is het een idee dat we naar een soort 'vervuiler betaalt' principe gaan? Mensen die nog steeds niet gevaccineerd zijn en met corona gerelateerde zorgkosten te maken krijgen een eigen bijdrage laten betalen?

Kan dat geld weer terug naar de zorg.

Of mensen die inmiddels wel volledig gevaccineerd zijn een leuke korting geven, gebeurt nu al via verzekeringen op allerlei gebied.

Een soort "reclamewereld" in de gezondheidszorg bedoel je?

Mensen die niet ziek worden hebben gewoon al heel veel geluk.

Hetvrijewoord schreef op 09-09-2021 om 13:18:

[..]

Wat denk je zelf?
Uiteraard heb ik het over mensen die zich niet laten vaccineren zonder medische reden. En met medische reden bedoel ik waar een arts zegt: doe maar niet.

Leuk je gordelroos verhaal: een op de vier mensen krijgt ooit gordelroos, al dan niet gevaccineerd.

ps. Dat verhaal is niet leuk en ook niet verzonnen.

Er zijn vast nog meer mensen die geregeld misselijk of duizelig zijn, hoofdpijn of gewrichtsklachten hebben. Of een van de andere bijwerkingen van de vaccinatie. Die worden zonder meer geloofd zonder dat ze zich moeten verantwoorden omdat iemand zegt 'leuk je gordelroosverhaal'.

Fleurtje_5 schreef op 10-09-2021 om 08:24:

[..]

Een soort "reclamewereld" in de gezondheidszorg bedoel je?

Mensen die niet ziek worden hebben gewoon al heel veel geluk.

Als je ernstig ziek worden met een prik had kunnen voorkomen, heeft het weinig met geluk te maken. 

Ik vind 'verplicht vaccineren' is iets anders dan 'verplicht testen'. Dat laatste vind ik prima en zeker terecht. Maar ook mensen die gevaccineerd zijn mogen wat mij betreft getest worden als ze de drukte opzoeken of opgezocht hebben, want er zijn nou eenmaal ook mensen bij wie het vaccin niet werkt, mensen die geen vaccin hebben gehad om verschillende redenen, en kinderen op zeer jonge leeftijd die niet gevaccineerd zijn.

Wat ik elders las:

Na vaccinatie is de kans dat je besmet wordt niet kleiner. Het vaccin houdt het virus niet tegen. Het zorgt alleen dat het sneller word opgeruimd en minder diep kan doordringen als het in je lichaam zit.

Bij het RIVM staat:

Besmettelijkheid na vaccinatie

Als je gevaccineerd bent kun je nog steeds besmet raken met het
coronavirus. De vaccinatie beschermt tegen ziek worden door het
coronavirus.

https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... en/werking

Het beschermt tegen Covid 19. En Covid is de ziekte die je krijgt door het virus SARS-CoV-2.
Het vaccin beschermt niet tegen besmetting met het virus.

Lollypopje schreef op 10-09-2021 om 08:36:

[..]

Als je ernstig ziek worden met een prik had kunnen voorkomen, heeft het weinig met geluk te maken.

Als je corona krijgt en ernstig ziek word en op de IC beland, heb je ontzettend veel pech.

Als je corona krijgt en ontzettend ziek thuis op bed ligt, maar na twee of drie weken weer aan het werk kan, misschien zelfs immuun bent geworden, heb je pech maar ook veel geluk gehad dat je niet op de IC terecht bent gekomen.

Mensen die niet ziek werden van de prik hebben geluk.
Mensen die ziek worden van die prik hebben geen geluk.
Een anafylactische shock is niet niks.
En tuurlijk stelt een gordelroos of hartkloppingen of een tia niet veel voor naast de klachten die een zieke op de IC heeft. Maar niet iedereen beland op de IC. En zoals ik de laatste dagen heb gelezen heb je behoorlijk pech als je straks dan ook niet behandeld gaat worden op de IC want 'vol is vol'.

Fleurtje_5 schreef op 10-09-2021 om 08:54:

[..]

Als je corona krijgt en ernstig ziek word en op de IC beland, heb je ontzettend veel pech.

Als je corona krijgt en ontzettend ziek thuis op bed ligt, maar na twee of drie weken weer aan het werk kan, misschien zelfs immuun bent geworden, heb je pech maar ook veel geluk gehad dat je niet op de IC terecht bent gekomen.

Mensen die niet ziek werden van de prik hebben geluk.
Mensen die ziek worden van die prik hebben geen geluk. En tuurlijk stelt een gordelroos of hartkloppingen of een tia niet veel voor naast de klachten die een zieke op de IC heeft. Maar niet iedereen beland op de IC. En zoals ik de laatste dagen heb gelezen heb je behoorlijk pech als je straks dan ook niet behandeld gaat worden op de IC.

De bijwerkingen van de prik zijn vele malen minder heftig dan die vam corona

De kans op heftig verlopen bijwerkingen van de prik, is vele malen kleiner dan heftig verlopen bijwerkingen van corona.

Die volle IC's komt door ongevaccineerden. Daardoor is er ook veel meer uitgestelde zorg voot niey corona patienten.

Dus als iemand niet vrijwillig het geluk een handje wil helpen door zich te laten vaccineren, mogen daar van mij consequenties tegenover staan. Want de consequenties van diens keuzes daar heeft de maatschappij als geheel last van.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.