Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
HAHA!wait..what
17-12-2021 om 13:56
Poezie schreef op 17-12-2021 om 13:53:
[..]
Dat vind ik een dooddoener. Waarom zeg je dan niet: "die 80-er kan wel 100 worden"?
Nou bij deze dan; die ene 80er kan wel 100 worden en voor die ene 20er is het haar laatste jaar, wie weet.. Als je het hebt over dooddoeners; daar ben je zelf anders ook mee bezig als je zegt dat die nog een heel leven voor zich hebben en dus niet 'mogen' klagen
Poezie
17-12-2021 om 13:57
Lollypopje schreef op 17-12-2021 om 13:55:
[..]
Jij vind het erger voor ouderen dan voor jongeren. Terwijl hoe erg het door die groepen zelf wordt ervaren persoonlijk is.
Dus laten we het niet naast elkaar leggen en voor anderen bepalen wie het erger heeft.
Ik vind het zo jammer dat het "nog enkele jaren kan duren" tot deprimerende gedachten kan leiden.
Poezie
17-12-2021 om 13:58
HAHA!wait..what schreef op 17-12-2021 om 13:56:
[..]
Nou bij deze dan; die ene 80er kan wel 100 worden en voor die ene 20er is het haar laatste jaar, wie weet.. Als je het hebt over dooddoeners; daar ben je zelf anders ook mee bezig als je zegt dat die nog een heel leven voor zich hebben en dus niet 'mogen' klagen
Als je kijkt naar de gemiddelde mens, dan weet je wat er redelijkerwijs te verwachten valt.
Lollypopje
17-12-2021 om 13:58
Poezie schreef op 17-12-2021 om 13:57:
[..]
Ik vind het zo jammer dat het "nog enkele jaren kan duren" tot deprimerende gedachten kan leiden.
Dat is ook jammer. Maar dat neemt dat gevoel niet weg. Dat bepaalt niet voor wie het deprimerender is.
HAHA!wait..what
17-12-2021 om 14:00
Poezie schreef op 17-12-2021 om 13:57:
[..]
Dat is ook jammer maar vooral heel vervelend toch? Ik vind het wel begrijpelijk dat het deprimerend kan zijn/voelen. Het voelt soms (vind ik) wel echt uitzichtloos. En ook die paar jaar is maar een schatting.. Verder hou ik m'n mond wel Ik wil en probeer het vaak wel positief te bekijken maar lukt niet altijd even goed
Poezie
17-12-2021 om 14:02
Mee eens hoor. Ergens heb ik denk ik vooral er inmiddels tabak van dat alles zo negatief wordt benaderd, terwijl er heel veel wel mogelijk is en was de afgelopen tijd. Waarom putten mensen daar niet iets meer positiviteit uit? Er zijn meer manieren om een leuk leven te hebben dan op vakantie gaan en feestjes te vieren.
ScarceKudu74
17-12-2021 om 14:06
ik vind het deprimerend en dat mag ik gewoon vinden. Dat gaat een ander echt niet voor mij bepalen. Sjongejonge.
Lollypopje
17-12-2021 om 14:07
Poezie schreef op 17-12-2021 om 14:02:
Mee eens hoor. Ergens heb ik denk ik vooral er inmiddels tabak van dat alles zo negatief wordt benaderd, terwijl er heel veel wel mogelijk is en was de afgelopen tijd. Waarom putten mensen daar niet iets meer positiviteit uit? Er zijn meer manieren om een leuk leven te hebben dan op vakantie gaan en feestjes te vieren.
Tja, dat hangt heel erg van de persoon af. De een kan dat makkelijker dan de andere.
En je moet ook niet vergeten dat continu moeten schakelen. Continu je verwachtingen moeten bijstellen. Vandaag niet weten of je plannen van volgende week wel door kunnen gaan. En daarbij regelmatig een teleurstelling incasseren, niet voor iedereen makkelijk is. Ik vond dat bijvoorbeeld het eerste coronajaar heel zwaar en stressvol. Dat is het enige voordeel van mijn long covid, geen stress over wat wel of niet kan. Want ik kan het toch niet Al is dat dan weer om andere redenen soms behoorlijk deprimerend.
Poezie
17-12-2021 om 14:07
Peen schreef op 17-12-2021 om 14:06:
ik vind het deprimerend en dat mag ik gewoon vinden. Dat gaat een ander echt niet voor mij bepalen. Sjongejonge.
En ik mag uitspreken dat ik dat irritant vind.
ScarceKudu74
17-12-2021 om 14:08
Poezie schreef op 17-12-2021 om 14:07:
[..]
Nu weten we het wel ja.
Lollypopje
17-12-2021 om 14:09
Poezie schreef op 17-12-2021 om 14:07:
[..]
Want jij hebt er last van dat een ander het deprimerend vind?
Echt zeg, inlevingsvermogen is blijkbaar soms lastig
HAHA!wait..what
17-12-2021 om 14:11
Poezie schreef op 17-12-2021 om 14:02:
Ja in dat opzicht begrijp ik je wel. Wat bij mij meespeelt is dat ik heel slecht tegen het onvoorspelbare kan.. Dus dingen plannen met het vooruitzicht dat er ook kans is dat het niet door kan gaan? Dan plan ik liever niks. Dat idee Ik wil gewoon weer een zo makkelijk leventje zonder nadenken over of je je telefoon wel geüpdatet hebt voor de QR code, je een mondkapje bij je hebt, etc.. Het spontane weer terug Ik ben echt wat verlamd de laatste 1.5 jaar ofzo. En wat ik zei; ik vind dit echt geen leuke tijd voor kinderen (en ja, ook voor de ouderen niet ). Mijn leven is niet vreselijk op het moment maar het kan wel veel leuker!
ScarceKudu74
17-12-2021 om 14:12
Je hoeft toch ook niet altijd alles maar blijmoedig te ondergaan. Iedereen is er vast wel op enig punt verdrietig, boos, gedeprimeerd over geweest. Anders ben je een robot.
Dat wil toch niet zeggen dat je dat altijd bent en blijft.
Poezie
17-12-2021 om 14:13
Lollypopje schreef op 17-12-2021 om 14:09:
[..]
Want jij hebt er last van dat een ander het deprimerend vind?
Echt zeg, inlevingsvermogen is blijkbaar soms lastig
Als dat vaak terug komt heb ik er wel last van ja. Iemand mag dat hier schrijven, en ik mag dan aangeven dat ik dat vervelend vind.
Waarom zou ik me moeten inleven in mensen die constant lopen te sippen omdat ze niet op vakantie of naar een feestje hebben gekund? Dat is toch een luxeprobleem? Ik leef me liever in, in mensen die echte problemen hebben. Bijvoorbeeld de partner van mijn beste vriendin die sinds eind 2019 weet dat hij alvleesklier kanker heeft en niet weet hoelang hij nog heeft te leven. Hij had heel graag nog naar een concert van Ramstein gewild, dat is verzet en de vraag is of hij dat nog gaat halen.
Lollypopje
17-12-2021 om 14:17
Poezie schreef op 17-12-2021 om 14:13:
[..]
Als dat vaak terug komt heb ik er wel last van ja. Iemand mag dat hier schrijven, en ik mag dan aangeven dat ik dat vervelend vind.
Waarom zou ik me moeten inleven in mensen die constant lopen te sippen omdat ze niet op vakantie of naar een feestje hebben gekund? Dat is toch een luxeprobleem? Ik leef me liever in, in mensen die echte problemen hebben. Bijvoorbeeld de partner van mijn beste vriendin die sinds eind 2019 weet dat hij alvleesklier kanker heeft en niet weet hoelang hij nog heeft te leven. Hij had heel graag nog naar een concert van Ramstein gewild, dat is verzet en de vraag is of hij dat nog gaat halen.
Dan blok je die mensen, probleem opgelost 💡
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.