Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

ScarceKudu74

ScarceKudu74

16-12-2021 om 09:11

Hinoki schreef op 16-12-2021 om 09:04:

Waarom hopen?
https://www.uzleuven.be/nl/uz-magazine/oktober-2020/pandemielessen-van-vroeger-en-nu

Van Ranst legt het uit.

Hij zegt daarin ook wel dat het nog enkele jaren kan duren voor het virus minder ziekteverwekkend wordt, dat vind ik dan weer deprimerend. 

Peen schreef op 16-12-2021 om 09:11:

[..]

Hij zegt daarin ook wel dat het nog enkele jaren kan duren voor het virus minder ziekteverwekkend wordt, dat vind ik dan weer deprimerend.

Als je 80 bent is dat idd deprimerend. Als je 25 bent kun je je erop verheugen dat je over een paar jaar weer alle vrijheid hebt om alles te kunnen doen en laten wat je wil.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

17-12-2021 om 11:39

Poezie schreef op 17-12-2021 om 11:14:

[..]

Als je 80 bent is dat idd deprimerend. Als je 25 bent kun je je erop verheugen dat je over een paar jaar weer alle vrijheid hebt om alles te kunnen doen en laten wat je wil.

Vind ik wel weer wat kort door de bocht. Tijdens verschillende leeftijdscategorieën zijn er mijlpalen, dus dat het leven 2-3 jaar anders loopt dan normaal, wetende dat het komende jaar die ene mijlpaal niet ingevuld kan worden zoals je normaal gezien zou doen, kan zeker deprimerend zijn.  Fijn dat het de jaren daarna weer is zoals het was, maar dat veranderd niet dat je diploma-uitreiking, je afsluiting op de basisschool, je bruiloft, de tijd met je opa en oma anders is gegaan etc. dan normaal, dat kan je niet meer terugdraaien. Het gaat niet alleen om de toekomst, ook om hetgeen wat er nu gebeurd.

Amber82 schreef op 17-12-2021 om 11:49:

[..]

Vind ik wel weer wat kort door de bocht. Tijdens verschillende leeftijdscategorieën zijn er mijlpalen, dus dat het leven 2-3 jaar anders loopt dan normaal, wetende dat het komende jaar die ene mijlpaal niet ingevuld kan worden zoals je normaal gezien zou doen, kan zeker deprimerend zijn. Fijn dat het de jaren daarna weer is zoals het was, maar dat veranderd niet dat je diploma-uitreiking, je afsluiting op de basisschool, je bruiloft, de tijd met je opa en oma anders is gegaan etc. dan normaal, dat kan je niet meer terugdraaien. Het gaat niet alleen om de toekomst, ook om hetgeen wat er nu gebeurd.

Om nou de rest van je leven te gaan sippen om 1 gemiste mijlpaal vind ik wel triest. Er volgen nog zoveel meer als je jong bent, verheug je daar dan op.

Poezie schreef op 17-12-2021 om 12:03:

[..]

Om nou de rest van je leven te gaan sippen om 1 gemiste mijlpaal vind ik wel triest. Er volgen nog zoveel meer als je jong bent, verheug je daar dan op.

Dat zeg ik niet he. Ja er volgen er meer, maar sommigen komen niet meer terug. Het een vervangt niet perse het ander.

Het is voor de een niet erger of deprimerende dan voor de ander. Ieder heeft zijn eigen baal en/of deprimerende redenen. Maar dat is slechts mijn mening.

Amber82 schreef op 17-12-2021 om 12:17:

[..]

Dat zeg ik niet he. Ja er volgen er meer, maar sommigen komen niet meer terug. Het een vervangt niet perse het ander.

Het is voor de een niet erger of deprimerende dan voor de ander. Ieder heeft zijn eigen baal en/of deprimerende redenen. Maar dat is slechts mijn mening.

Wat heeft het nou voor zin om te blijven hangen in die ene gemiste kans die toch nooit meer terug te halen is, terwijl er nog zoveel meer in de toekomst zullen liggen.

Poezie schreef op 17-12-2021 om 12:21:

[..]

Wat heeft het nou voor zin om te blijven hangen in die ene gemiste kans die toch nooit meer terug te halen is, terwijl er nog zoveel meer in de toekomst zullen liggen.

Echt je maakt hetgeen wat ik zeg veel groter dan het is en je verdraaid mijn woorden (of legt ze in mijn mond), want ik heb het niet over blijven hangen en sippen de rest van je leven. Jij geeft aan dat als je 25 bent je tenminste nog een leven voor je hebt in vergelijking met een 80plusser, dus dat het daarom voor een 80plusser deprimerender is als deze situatie nog een paar jaar duurt in vergelijking tot een 25jarige. Het enige wat ik aangaf dat ik het daar niet mee eens ben.

Maar let's agree to disagree, omdat we er beiden anders over denken. 

Poezie schreef op 17-12-2021 om 11:14:

[..]

Ik vind het ook kort door de bocht. Als je 80 bent heb je ook al een heel leven achter je en berust je er misschien juist in dat het nu zo is. Voor jongeren rond de 20 - 25 is dit juist een heel lastige periode. 3 jaar of misschien wel langer is voor hen een lange periode waarin ze vaak veel dingen willen doen die nu niet haalbaar zijn en later niet meer kunnen. Bijvoorbeeld een buitenlandse stage voor een opleiding, een groot feest omdat je 21 wordt. Voor de wat oudere volwassenen lijkt dit soms niet belangrijk. Ikzelf vond het helemaal geen ramp om mijn 50e verjaardag klein te vieren. Maar mijn dochter van 20 staat daar echt anders in. 

Tango schreef op 17-12-2021 om 13:18:

[..]

Ik vind het ook kort door de bocht. Als je 80 bent heb je ook al een heel leven achter je en berust je er misschien juist in dat het nu zo is. Voor jongeren rond de 20 - 25 is dit juist een heel lastige periode. 3 jaar of misschien wel langer is voor hen een lange periode waarin ze vaak veel dingen willen doen die nu niet haalbaar zijn en later niet meer kunnen. Bijvoorbeeld een buitenlandse stage voor een opleiding, een groot feest omdat je 21 wordt. Voor de wat oudere volwassenen lijkt dit soms niet belangrijk. Ikzelf vond het helemaal geen ramp om mijn 50e verjaardag klein te vieren. Maar mijn dochter van 20 staat daar echt anders in.

Die 80-jarigen hebben ook van allerlei mijlpalen gemist om diverse redenen. Het leven wat hen nog rest zou fijn zijn als dat nog een beetje leuk is.

De dingen die jij opnoemt: een buitenlandse stage en een groot feest omdat je 21 wordt heb ik ook niet gehad (en met mij heel veel anderen).

kunnen we niet gewoon concluderen dat deze situatie en het missen van dingen voor iedereen kut is en dat ongeacht leeftijf dat voor de één makkelijker is dan voor de andere.

Het is niet aan ons om te bepalen hoe erg iemand iets mag vinden.

Lollypopje schreef op 17-12-2021 om 13:31:

kunnen we niet gewoon concluderen dat deze situatie en het missen van dingen voor iedereen kut is en dat ongeacht leeftijf dat voor de één makkelijker is dan voor de andere.

Het is niet aan ons om te bepalen hoe erg iemand iets mag vinden.

Mijn eerste reactie was op deze opmerking: "Hij zegt daarin ook wel dat het nog enkele jaren kan duren voor het virus minder ziekteverwekkend wordt,dat vind ik dan weer deprimerend."

Als je nog maar een paar jaar te leven hebt (de paar jaren dat het virus nog gevaarlijk rondwaard?) dan vind ik dat wel erg voor de ouderen. 

Alleen weet je niet of die jongeren nog een heel leven voor zich hebben.. Ik vind het persoonlijk niet voor de 1 erger dan de ander. Wel vind ik het erger voor mijn kinderen dan voor mezelf. Een andere (single) dertiger zonder kinderen vindt het dan weer erger voor zichzelf of voor haar opa en oma juist. Ik ben het er mee eens dat je niet voor een ander kan bepalen voor wie het deprimerender is. Ik denk zélfs dat er genoeg ouderen zijn die het erger/deprimerender vinden voor hun (klein)kinderen dan voor hunzelf

HAHA!wait..what schreef op 17-12-2021 om 13:52:

Alleen weet je niet of die jongeren nog een heel leven voor zich hebben.. Ik vind het persoonlijk niet voor de 1 erger dan de ander. Wel vind ik het erger voor mijn kinderen dan voor mezelf. Een andere (single) dertiger zonder kinderen vindt het dan weer erger voor zichzelf of voor haar opa en oma juist.

Dat vind ik een dooddoener. Waarom zeg je dan niet: "die 80-er kan wel 100 worden"?

Poezie schreef op 17-12-2021 om 13:37:

[..]

Mijn eerste reactie was op deze opmerking: "Hij zegt daarin ook wel dat het nog enkele jaren kan duren voor het virus minder ziekteverwekkend wordt,dat vind ik dan weer deprimerend."

Als je nog maar een paar jaar te leven hebt (de paar jaren dat het virus nog gevaarlijk rondwaard?) dan vind ik dat wel erg voor de ouderen.

Jij vind het erger voor ouderen dan voor jongeren. Terwijl hoe erg het door die groepen zelf wordt ervaren persoonlijk is.

Dus laten we het niet naast elkaar leggen en voor anderen bepalen wie het erger heeft. De enige maatstaf is die mensen zelf.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.