Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

ScarceKudu74

ScarceKudu74

15-12-2021 om 11:22

Heb jij die Redbulletje? 

Ja, ik heb AZ helaas. Hopen dus maar dat het snel gaat met die boosters. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

15-12-2021 om 11:26

Oei, dat is kut. Inderdaad maar snel hopen op de booster. Het gaat wel hard geloof ik.

Peen schreef op 15-12-2021 om 11:20:

Het AstraZeneca vaccin werkt niet tegen de nieuwe variant, zegt Van Dissel. Ben je mooi klaar mee dan.

Ja daar was ik net ook over aan het schrijven in een ander topic. Ik baal er flink van was er toen al niet blij mee dat ik Astra kreeg (dag later werd hij niet meer gegeven in mijn leeftijdsgroep) en nu is er weer gedoe mee. 
Vraag me ook af of 1 booster genoeg is als de vorige vaccinatie niks meer doet of dat je er eigenlijk 2 zou moeten. Ga er van uit dat daar geen onderzoek naar gedaan is en dat niemand daar dus antwoord op kan geven. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

15-12-2021 om 11:43

Pooh-Bear schreef op 15-12-2021 om 11:40:

[..]

Ja daar was ik net ook over aan het schrijven in een ander topic. Ik baal er flink van was er toen al niet blij mee dat ik Astra kreeg (dag later werd hij niet meer gegeven in mijn leeftijdsgroep) en nu is er weer gedoe mee.
Vraag me ook af of 1 booster genoeg is als de vorige vaccinatie niks meer doet of dat je er eigenlijk 2 zou moeten. Ga er van uit dat daar geen onderzoek naar gedaan is en dat niemand daar dus antwoord op kan geven.

Daar zat ik ook net over na te denken.  Alleen de booster lijkt mij niet voldoende,  met bijv Pfizer heb je 3 vaccins gehad, met AZ eigenlijk maar 1 die werkt. Ben benieuwd wat ze daarover gaan zeggen. 

Peen schreef op 15-12-2021 om 11:43:

[..]

Daar zat ik ook net over na te denken. Alleen de booster lijkt mij niet voldoende, met bijv Pfizer heb je 3 vaccins gehad, met AZ eigenlijk maar 1 die werkt. Ben benieuwd wat ze daarover gaan zeggen.

Naar de combi AZ/Pfizer is onderzoek gedaan en daar kwamen toen positieve berichten over. AZ was goed voor de cellulaire immuniteit en Pfizer voor de antilichamen. Ik heb in juli om die reden gekozen voor Pfizer na AstraZeneca. Hopelijk geldt dit nog steeds voor Omikron.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

15-12-2021 om 16:09

Peen schreef op 15-12-2021 om 11:20:

Het AstraZeneca vaccin werkt niet tegen de nieuwe variant, zegt Van Dissel. Ben je mooi klaar mee dan.

Dat is mooi kaauutee. Hoop dat de brief van de SVB snel op de mat valt zodat ik een afspraak kan gaan maken.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

15-12-2021 om 16:15

Ik hoor van Dissel net zeggen dat AZ nauwelijks bescherming biedt bij klachten bij een infectie maar dat de bescherming tegen ziekenhuisopname nog niet bekend zijn. Data uit Engeland is dat.
https://www.ad.nl/video/playlist/corona-1605/productie/van-dissel-astra-vaccin-beschermt-niet-tegen-omikron-270876

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

15-12-2021 om 23:37

Kabinet vreest omikron: ‘Denkbaar dat volgende week al strengere coronamaatregelen nodig zijn’
https://www.ad.nl/politiek/kabinet-vreest-omikron-denkbaar-dat-volgende-week-al-strengere-coronamaatregelen-nodig-zijn~ad157d13/

Het is mij een raadsel waarom kinderen nog altijd niet ook worden gevaccineerd. In Zuid-Afrika liggen er juist kinderen met omikron in het ziekenhuis, maar hier houden we dapper vast aan het mantra dat corona kinderen niet ziek maakt. Ik houd mijn hart vast.

Ik weet alleen niet of de situatie in Zuid Afrika wel te vergelijken is met een land als Nederland? Wat ik erover gelezen heb is dat die kinderen griepverschijnselen hebben en geen ernstige zuurstofproblemen zoals met de Delta. De kinderen/mensen die in het ziekenhuis belanden hebben vaak mildere symptomen dan bij de andere variant. Ik vind het dus best positief/hoopvol klinken eerlijk gezegd.

HAHA!wait..what schreef op 16-12-2021 om 00:28:

Ik weet alleen niet of de situatie in Zuid Afrika wel te vergelijken is met een land als Nederland? Wat ik erover gelezen heb is dat die kinderen griepverschijnselen hebben en geen ernstige zuurstofproblemen zoals met de Delta. De kinderen/mensen die in het ziekenhuis belanden hebben vaak mildere symptomen dan bij de andere variant. Ik vind het dus best positief/hoopvol klinken eerlijk gezegd.

En zo werkt het met een virus ook. Wel besmettelijker, niet gevaarlijker (even gechargeerd). 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

16-12-2021 om 07:52

Hinoki schreef op 16-12-2021 om 01:31:

[..]

En zo werkt het met een virus ook. Wel besmettelijker, niet gevaarlijker (even gechargeerd).

Dat is mijn hoop ook. Dat is de normale ontwikkeling voor een virus, dus maar duimen dat ook covid zich nu zo ontwikkelt.  

Die berichten over dat Omikron gevaarlijk is voor kinderen geloof ik niet zo. Dat werd bij alle varianten tot nu toe geroepen en is nooit juist gebleken.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

16-12-2021 om 08:19

Hinoki schreef op 16-12-2021 om 01:31:

[..]

Ik hoop dat het inderdaad zo blijkt te zijn. Dat omikron "slechts" een gewone griep wordt. Nog steeds vervelend, en er zullen dan nog steeds mensen in het ziekenhuis belanden en sterven, maar niet meer zo maatschappij ontwrichtend als de afgelopen 2 jaar.

Coreopsis schreef op 16-12-2021 om 08:19:

[..]

Ik hoop dat het inderdaad zo blijkt te zijn. Dat omikron "slechts" een gewone griep wordt. Nog steeds vervelend, en er zullen dan nog steeds mensen in het ziekenhuis belanden en sterven, maar niet meer zo maatschappij ontwrichtend als de afgelopen 2 jaar.

Ja inderdaad. Alleen.. Als dat náást de 'gewone' griep blijft bestaan dan zijn en blijven het er waarschijnlijk wel te veel ieder jaar in het ziekenhuis?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.