Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
Athan
14-12-2021 om 21:49
redbulletje schreef op 14-12-2021 om 21:08:
[..]
Dan is dat krantenartikel toch geen journalistiek meer te noemen dat ze dat aspect gewoon maar even niet vermelden?
Misschien spreekt het vanzelf?
redbulletje
14-12-2021 om 21:59
Athan schreef op 14-12-2021 om 21:49:
[..]
Misschien spreekt het vanzelf?
Ik vind dat ze het juist zouden moeten benadrukken als iemand is overleden doordat ie vaccinatie heeft geweigerd.
Daglichtlamp
14-12-2021 om 22:09
redbulletje schreef op 14-12-2021 om 21:59:
[..]
Ik vind dat ze het juist zouden moeten benadrukken als iemand is overleden doordat ie vaccinatie heeft geweigerd.
Ik denk dat het niet met zekerheid bekend is, dus schrijft de krant er niet over.
redbulletje
14-12-2021 om 22:11
Daglichtlamp schreef op 14-12-2021 om 22:09:
[..]
Ik denk dat het niet met zekerheid bekend is, dus schrijft de krant er niet over.
Maar dat is dan dus waardeloze journalistiek want een journalist hoort zoiets te onderzoeken naar mijn mening.
EnchantedDragonfly18
14-12-2021 om 22:12
redbulletje schreef op 14-12-2021 om 21:59:
[..]
Ik vond het schokkend dat iemand die sportief was en pas 27 jaar, 11 weken op de IC lig waarvan 8 weken aan de beademing en regelmatig op randje tussen leven en dood balanceerde. Jammer dat er nog teveel mensen zijn die op hun eigen immuunsysteem vertrouwen terwijl het eigenlijk een grote gok is.
EnchantedDragonfly18
14-12-2021 om 22:13
redbulletje schreef op 14-12-2021 om 22:11:
[..]
Maar dat is dan dus waardeloze journalistiek want een journalist hoort zoiets te onderzoeken naar mijn mening.
De familie wilde geen antwoord geven op de vraag.
redbulletje
14-12-2021 om 22:14
Tickel schreef op 14-12-2021 om 22:12:
[..]
Ik vond het schokkend dat iemand die sportief was en pas 27 jaar, 11 weken op de IC lig waarvan 8 weken aan de beademing en regelmatig op randje tussen leven en dood balanceerde. Jammer dat er nog teveel mensen zijn die op hun eigen immuunsysteem vertrouwen terwijl het eigenlijk een grote gok is.
In voorjaar 2020 waren er ook een stel van die sportieve skiërs die op de IC belandden of erger, snap niet dat mensen met vaccinaties voorhanden alsnog kiezen voor 't spelen van Russisch Roulette.
redbulletje
14-12-2021 om 22:15
Tickel schreef op 14-12-2021 om 22:13:
[..]
De familie wilde geen antwoord geven op de vraag.
Dan weet je eigenlijk ook al genoeg idd.
Hinoki
14-12-2021 om 23:03
redbulletje schreef op 14-12-2021 om 22:15:
[..]
Dan weet je eigenlijk ook al genoeg idd.
Nee hoor. Gewoon gevaccineerd. Maar dat gaat niemand wat aan.
Net zoals ik dat ook vind van iemand die niet gevaccineerd is.
Hier kent niemand me en ben ik anoniem. IRL gaat niemand mijn medische status aan. En nee, daar hoef je dus niet ongevaccineerd voor te zijn.
Moxxie
14-12-2021 om 23:17
Hinoki schreef op 14-12-2021 om 23:03:
[...] IRL gaat niemand mijn medische status aan. En nee, daar hoef je dus niet ongevaccineerd voor te zijn.
Zeg je het ook niet tegen mensen die extra kwetsbaar zijn in je omgeving?
Hinoki
14-12-2021 om 23:48
Moxxie schreef op 14-12-2021 om 23:17:
[..]
Zeg je het ook niet tegen mensen die extra kwetsbaar zijn in je omgeving?
Die heb ik niet. Sterker nog. Ik ben de kwetsbare. En nee. Mensen hoeven me het niet te vertellen. Ik heb alles gedaan wat in mijn mogelijkheid lag om mezelf te beschermen. Dat hoeft een ander niet te doen. We gebruiken allemaal ons gezonde verstand. Niet afspreken bij klachten, altijd afstand houden. In mijn vriendengroep weten we het van elkaar. Een deel is wel en een deel niet gevaccineerd. Ongeveer 70-30. Uiteraard hebben we het er over. Ik reageerde specifiek op RB die ervan uit gaat dat niet willen vertellen aan anderen per definitie betekent dat je niet gevaccineerd ben. En dat hoeft dus niet. Want ik mag mijn vaccinatiesatus dan wel delen met een vriend, de buurvrouw gaat het niets aan, de bakker ook niet en de ouders van een vriendje bij kind in de klas ook niet.
Moxxie
15-12-2021 om 00:08
Hinoki schreef op 14-12-2021 om 23:48:
[..] Ik reageerde specifiek op RB die ervan uit gaat dat niet willen vertellen aan anderen per definitie betekent dat je niet gevaccineerd ben. En dat hoeft dus niet. Want ik mag mijn vaccinatiesatus dan wel delen met een vriend, de buurvrouw gaat het niets aan, de bakker ook niet en de ouders van een vriendje bij kind in de klas ook niet.
Ik begrijp dat geheimzinnige gedoe nooit zo goed. De bakker hoeft het niet te vragen maar als ik een buurvrouw zou hebben die zich overdreven druk maakt over corona dan zou ik gewoon zeggen dat ik gevaccineerd ben. Waarschijnlijk zou ik het wel een zenuwpees vinden maar als je iemand ermee gerust kan stellen, wat maakt het dan uit?
Hinoki
15-12-2021 om 00:15
Moxxie schreef op 15-12-2021 om 00:08:
[..]
Ik begrijp dat geheimzinnige gedoe nooit zo goed. De bakker hoeft het niet te vragen maar als ik een buurvrouw zou hebben die zich overdreven druk maakt over corona dan zou ik gewoon zeggen dat ik gevaccineerd ben. Waarschijnlijk zou ik het wel een zenuwpees vinden maar als je iemand ermee gerust kan stellen, wat maakt het dan uit?
Oh, maar gerust stellen maakt me ook niet uit. Maar het merendeel is gewoon nieuwsgierig.
Even terugkomend op RB, uit de vraagstelling/opmerking blijkt nou niet echt empathie voor de man, meer een nieuwsgierig told you so, vast niet gevaccineerd.
ALs iemand zich echt zorgen maakt dan heb je een heel ander gesprek dan het gemiddelde: ben jij eigenlijk gevaccineerd.
ScarceKudu74
15-12-2021 om 11:20
Het AstraZeneca vaccin werkt niet tegen de nieuwe variant, zegt Van Dissel. Ben je mooi klaar mee dan.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.