Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

01-11-2021 om 18:45

Coreopsis schreef op 01-11-2021 om 15:20:

[..]

Als dit het wordt: graag! Onderwijs blijft open, da's voor mij nu een van de belangrijkste dingen. Mondkapje, thuiswerken, coronacheck, allemaal prima maatregelen waar de samenleving weinig hinder van heeft.

Zal het 1,5 meter advies geen gevolgen hebben voor het hoger onderwijs. Ben daar wel bang voor, hoop het niet.   

Drietje schreef op 01-11-2021 om 18:45:

[..]

Zal het 1,5 meter advies geen gevolgen hebben voor het hoger onderwijs. Ben daar wel bang voor, hoop het niet.

Ik las niks over 1,5 meter

Ik denk niet dat de anderhalve meter gevolgen heeft voor het onderwijs, het wordt naar verluidt een dringend advies. Wel mogelijk coronapas.

En de helft van de tijd naar kantoor.  Mijn werkgever is nu al strenger: 1 à 2 dagen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

01-11-2021 om 21:25

Coreopsis schreef op 01-11-2021 om 18:23:

[..]

Heeft Halsema inmiddels aangekondigd dat ze in Amsterdam wél gaat handhaven? Het staat of valt inderdaad met veiligheidsregio/gemeente/politie/boa's die de maatregelen openlijk steunen en uitvoeren.

Nou, als het onderdeel van hun baan is, met name handhaving, dan hebben ze dat gewoon te doen. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

01-11-2021 om 21:26

Een ziekenhuis in Weert, Limburg neemt per direct geen corona patiënten meer op, je hoeft je ook niet meer te melden met corona klachten want je wordt niet geholpen. Dit om de kwaliteit van zorg te kunnen blijven waarborgen.

De wal keert het schip.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

01-11-2021 om 21:29

Hetvrijewoord schreef op 01-11-2021 om 21:26:

Een ziekenhuis in Weert, Limburg neemt per direct geen corona patiënten meer op, je hoeft je ook niet meer te melden met corona klachten want je wordt niet geholpen. Dit om de kwaliteit van zorg te kunnen blijven waarborgen.

De wal keert het schip.

Aan de ene kant denk ik, goed zo! Aan de andere kant denk ik aan de mensen die wél hun steentje hebben bijgedragen door een vaccinatie te nemen maar waarbij het niet goed werkt. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

01-11-2021 om 21:33

Tickel schreef op 01-11-2021 om 21:29:

[..]

Aan de ene kant denk ik, goed zo! Aan de andere kant denk ik aan de mensen die wél hun steentje hebben bijgedragen door een vaccinatie te nemen maar waarbij het niet goed werkt.

De goeden lijden onder de kwaden, altijd al zo geweest...

Tickel schreef op 01-11-2021 om 16:11:

[..]

Ik heb je reactie even ingekort want je dwaalt af van het onderwerp. Het ging over het controleren van de QR code en dat er zaken zijn die dat niet doen en degene die het wel doen hoe die het geregeld hebben.

Aan de deur wordt een geldige QR code gevraagd en ID, als antwoord op je vraag.

Ik dwaalde niet af van het onderwerp, iig niet onnodig. Het controleren van de QR code hoort breder te zijn dan het tot nu toe was. Nu denkt men misschien dat het maar flauwekul is, omdat de ene wel en de andere niet getest moet worden. Ik denk dat als het serieus en bij iedereen hetzelfde gebeurd, dat zaken minder- of zelfs helemaal niet meer zullen tegen werken en ze allemaal zullen controleren.

Sun.lover schreef op 01-11-2021 om 16:48:

Ik denk dat de maatregelen niet gaan helpen. En ik snap echt niet waarom we niet een mondmaskerplicht met medische masker doen zoals in Duitsland. Dan is het argument, het helpt niet, ook gelijk van tafel.

Dat ben ik helemaal met je eens.

Ik vind die maskers niet alleen beter maar ze zitten ook fijner.

Ik heb liever een ongevaccineerde naast me in de kroeg. Die is tenminste die dag getest. Wij als wel gevaccineerde lopen misschien het virus maar rond te strooien en zo zwakkere te besmetten.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

01-11-2021 om 23:27

Pilatespas schreef op 01-11-2021 om 23:09:

Ik heb liever een ongevaccineerde naast me in de kroeg. Die is tenminste die dag getest. Wij als wel gevaccineerde lopen misschien het virus maar rond te strooien en zo zwakkere te besmetten.

Alleen zijn er best veel weigeraars die ook geen test willen doen om naar de kroeg te kunnen. Wat ik vaak lees is dat ze eigenlijk niet zoveel willen, geen masker, geen vaccin, geen test. Oh ja, het enige wat ze wel willen is hun leven voor corona terug zonder beperkingen. En daarin staan ze niet alleen, maar de weg er naartoe vinden willen ze niet bewandelen. 

Kersje schreef op 01-11-2021 om 16:49:

[..]

Oké, dan gaan we jouw zgn ongelijke behandeling écht doorvoeren, ongevaccineerden geen toegang tot uitgaansgelegenheden! Dat is ongelijkheid! Maar nee hoor, ongevaccineerden willen gelijke rechten met gevaccineerden vwb toegang bij uitgaansgelegenheden icm de huidige maatregelen (nee, niet wat het OMT adviseerde, maar de echt geldende maatregelen). Rijkt je verstand dan echt niet ver genoeg om te beseffen hoe krom deze gedachtegang is?

Je praat vooral poep en je (herhalende) links lijken inmiddels een hangende langspeelplaat te worden. Ik kan, als gevaccineerde, inderdaad nog mensen besmetten, maar de kans dat zij (als gevaccineerde) de zorg gaan belasten is zeer gering tot klein. Zitten daar ongevaccineerden tussen, dan is het water naar de zee dragen. Juist dát verschil lijk jij maar niet te kunnen en willen begrijpen. Het gaat niet om het besmetten, maar om de kans een IC bed bezet te houden! Serieus

Kersje, (.....ik tel tot tien......) ik heb NERGENS geschreven dat ik wil dat ongevaccineerden moeten kunnen uitgaan zoals gevaccineerden willen uitgaan. Ik vind wel dat iedereen (ongevaccineerden én gevaccineerden) getest moeten worden voor toegang zoals onder andere het OMT dat ook adviseerde aan het kabinet.

Het gaat juist wel én ook om besmetten, er is nog te veel viruscirculatie, gevaccineerden kunnen het virus door blijven geven ook als ze het zelf niet merken dat ze besmet zijn. Zo blijft het virus doorsudderen. En zelfs als je alle ongevaccineerden de toegang zal weigeren zodat alleen gevaccineerden in de kroeg rondhangen, kunnen gevaccineerden elkaar onderling blijven besmetten waardoor er een mutant kan ontstaan. En wat word daarover gezegd? Lees hier onderen het artikel. Dat werd in mei al gezegd. Als ze dat serieus hadden genomen was het wellicht niet zo uit de hand gelopen zoals nu het geval is:

https://www.mumc.nl/actueel/nieuws/gevaccineerd-maar-toch-nog-besmettelijk 18 mei 2021

............
Mutaties

Medisch microbioloog prof. dr. Paul Savelkoul over de mutaties: “Elke
virus uit een herbesmetting onderzoeken we in het laboratorium nauwgezet
op mogelijke mutaties. Juist in de periode dat de vaccinatiegraad al op
weg is maar nog niet voorbij de 70%, ligt het gevaar van voortdurend
elkaar besmetten op de loer.Weliswaar word je niet meer zo ziek als je
gevaccineerd bent maar je kunt nog steeds besmettingen overdragen op
zowel gevaccineerde als niet-gevaccineerde personen in je directe
omgeving. Zo blijft het virus doorwoekeren in de bevolking. Bij dat
voortdurend doorgeven wordt het gevaar op mutaties steeds groter en dus
ook de kans op mutaties die om de vaccinatie heen kunnen en daardoor nog
moeilijker te bestrijden.”

.............

kortom, je komt er nooit meer van af. Immuniteit opbouwen is de enige uitweg helaas.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

02-11-2021 om 00:02

Fleurtje_5 schreef op 01-11-2021 om 23:27:

[..]

Kersje, (.....ik tel tot tien......)

Doe maar tot 10 miljoen. 

Mija schreef op 29-10-2021 om 12:25:

[..]

...............................

Staat dan de wereld stil omdat de politiek niet heeft gedaan wat jij de beste oplossing had gevonden? Of eigenlijk: blijf jíj dan stilstaan? Kán dat? Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat functioneel en gezond is. Op enig moment moet je je 'verlies' incasseren en het doen met hoe in de werkelijkheid is gekozen. Ik vind het Red Team daarvan altijd nog een inspirerend voorbeeld. Zij hebben in het begin enorm geijverd voor een veel hardere aanpak. Ik was het hartgrondig met ze eens. Hun overwegingen werden keer op keer terzijde geschoven. Zij hebben er op een gegeven moment voor gekozen niet iedere keer te blijven herhalen wat zij vonden dat er 'had moeten' of 'zou moeten' gebeuren maar zichzelf terug te trekken. Achteraf krijgen ze nu eigenlijk gewoon hartstikke gelijk. En toch heeft het geen zin om te blijven aandringen als de deur dicht blijft. Daar word je zelf ook niet vrolijker van! Je zult toch op de een of andere manier moeten meedoen aan het spel zoals het daadwerkelijk gespeeld wordt. Als je je eigen spelregels nog altijd probeert toe te passen, loopt dat spaak.

...............................

Ik heb je bericht ingekort, maar wil het toch even aanhalen, omdat we het over het Red Team hadden.   Heeeeeeel jammer, Het Red Team stopt ermee. Met deze woorden:

https://www.ad.nl/binnenland/red-team-stopt-ermee-de-zorg-is-nu-echt-stuk-het-kabinet-heeft-zichzelf-vastgedraaid~ae5daca0/ 01-11-21

.......
‘De zorg is nu echt stuk. Het kabinet heeft zichzelf vastgedraaid.’ Met
die woorden heft het Red Team zichzelf per direct op. De onafhankelijke
corona-adviesclub zegt in een statement op Twitter niets meer bij te
kunnen dragen aan het coronabeleid, omdat dat meer gebaseerd is op
‘gezichtsverlies en beeldvorming’ dan op het daadwerkelijk bestrijden
van het virus.

Het Red Team, een groep experts uit diverse beroepsvelden, voorzag sinds
medio vorig jaar het kabinet gevraagd en ongevraagd van adviezen over
de bestrijding van de coronacrisis. Keer op keer voorspelde het Red Team
in een vroegtijdig stadium nieuwe coronagolven en koppelde daar
maatregelen aan, maar die werden in de meeste gevallen genegeerd.
‘Niet
anticiperen op dat wat voorspelbaar is en niet leren van de ervaring die
we hebben opgedaan, is de slechtst denkbare keuze', zegt het Red Team
nu in een verklaring.

Prominent lid van het het Red Team was onder meer arts-microbioloog Bert
Mulder van het Nijmeegse CWZ. Hij pleitte enkele weken geleden
bijvoorbeeld al voor de herinvoering van de mondkapjesplicht, iets waar het kabinet morgen pas een besluit over neemt.

.................etc.etc.etc..........

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.