Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
Lollypopje
25-10-2021 om 17:54
Granny71 schreef op 25-10-2021 om 17:49:
[..]
Zo ken ik weer niemand die is overleden is aan corona. Zelfs niemand die er erg ziek van geweest is.
Mogelijk zijn er wel mensen in je omgeving die het niet mogen maar er gewoon niet over praten om de discussie uit de weg te gaan. In mijn omgeving zijn er ook maar een paar mensen die het weten.
Het gaat mensen namelijk niets aan. En ik heb geen zin in de zoveelste discussie.
In mijn omgeving wordt er veel over gepraat. Vooral heel veel blije reacties als iemand eindelijk aan de beurt was en ook gesprekken over bijwerkingen. Niet omdat ik er actief naar vroeg, maar omdat ze het uit zichzelf vertelden. Daardoor weet ik dat al mijn vrienden en familieleden met wie ik veel contact heb gevaccineerd zijn. Van de groep daarbuiten weet ik het van een deel, maar ik ga het niet actief vragen.
en we zijn ons bewust van het verschil tussen niet willen en niet kunnen.
Mensen die iemand uit de tweede categorie veroordelen snap ik ook echt niet.
rionyriony
25-10-2021 om 17:56
Mallebeppie schreef op 25-10-2021 om 17:50:
[..]
Niet als je de handen niet hebt. Er is al te veel overwerk.
Kan Niet ligt op het kerkhof en Wil Niet ligt ernaast. Zou mijn oma gezegd hebben. Ik weet niet of ze gevaccineerd is.
Met wat flappen is alles mogelijk.
Granny71
25-10-2021 om 17:57
Mija schreef op 25-10-2021 om 17:53:
[..]
. Dan hoef je je namelijk niet meer te verantwoorden, behalve dan met die QR-code, wat we allemaal moeten.
We moeten helemaal niet allemaal een qr code hebben. Alleen als je ergens wil eten of naar een evenement wil.
Het gaat over al dan niet kunnen vaccineren en daar heeft een qr code niets mee te maken.
BumpyGrasshopper95
25-10-2021 om 17:58
Granny71 schreef op 25-10-2021 om 17:51:
[..]
Dus krijgen we uitgestelde zorg bij de huisartsen. Lijkt me zéér onwenselijk.
Hoe kom je daar bij?
Mijn reactie was gericht op het voorstel om huisartsen tegen een vergoeding patiënten aan te schrijven zich te laten vaccineren.
redbulletje
25-10-2021 om 17:59
rionyriony schreef op 25-10-2021 om 17:49:
[..]
Dat is jammer dan. Een vergoeding maakt veel goed.
Mensen hebben zich al kunnen laten vaccineren, er zijn genoeg oproepen en mogelijkheden geboden. Waarom denk je dat antivaxxers overstag zouden gaan door een oproep van de huisarts?
Granny71
25-10-2021 om 18:00
rionyriony schreef op 25-10-2021 om 17:56:
[..]
Met wat flappen is alles mogelijk.
Dan kan je die flappen ook gebruiken om meer handen aan het bed te krijgen op de ic zodat de gewone zorg ook door kan gaan naast de corona zorg.
Maar hé, waar zijn de artsen en verpleegkundigen? Newsflash; die zijn er niet. Zelfs niet als je er wat flappen tegenaan gooit.
Granny71
25-10-2021 om 18:01
Mallebeppie schreef op 25-10-2021 om 17:58:
[..]
Hoe kom je daar bij?
Mijn reactie was gericht op het voorstel om huisartsen tegen een vergoeding patiënten aan te schrijven zich te laten vaccineren.
Dat kost niet alleen geld maar vooral veel tijd. En dat is iets dat ze niet hebben.
Geen tijd en geen personeel los je niet op met extra geld.
Kersje
25-10-2021 om 18:07
Mija schreef op 25-10-2021 om 17:53:
[..]
Dan zou een situatie waarin jij een QR-code kan krijgen na een verklaring van een arts dat jij om medische redenen niet gevaccineerd kan worden voor jou misschien wel eens gunstig kunnen uitpakken. Dan hoef je je namelijk niet meer te verantwoorden, behalve dan met die QR-code, wat we allemaal moeten.
Juist ja en dat probeer al diverse keren te zeggen, maar het komt niet geheel goed over volgens mij. Wat is nu je échte boodschap en frustratie denk ik dan?
Mija
25-10-2021 om 18:09
Granny71 schreef op 25-10-2021 om 17:57:
[..]
We moeten helemaal niet allemaal een qr code hebben. Alleen als je ergens wil eten of naar een evenement wil.
Het gaat over al dan niet kunnen vaccineren en daar heeft een qr code niets mee te maken.
Ik ben kennelijk het spoor bijster. Ik dacht dat we het hadden over of jij wel of niet een gevaar vormde als je ongevaccineerd toch tussen gevaccineerden zou rondlopen. Op die vraag van jou reageerde ik in ieder geval. Ik bedoelde in die context: Stel dat het kabinet besluit om geen QR-codes meer te verstrekken op basis van testen. Dan zou er wat mij betreft een uitzondering gemaakt kunnen worden voor medisch niet-gevaccineerden. Die zouden dan na een verklaring van een arts een QR-code kunnen krijgen. In het openbare leven ben je dan niet meer te onderscheiden van een gevaccineerde. Hmm, nu ik het bedenk: nu is dat natuurlijk ook zo als je een QR-code hebt. Niemand weet of je dat hebt omdat je gevaccineerd bent of getest.
Nou ja, als je er niet over praat hoef je je niet te verantwoorden. En jij en je arts weten waaróm je niet vaccineert. Dus dan zou ik er gewoon niet teveel discussie over aangaan. Dat is ook nergens voor nodig.
Als ik de plank nog steeds volledig missla hoor ik het wel!
Granny71
25-10-2021 om 18:14
Mija schreef op 25-10-2021 om 18:09:
[..]
Als ik de plank nog steeds volledig missla hoor ik het wel!
Ik reageerde op een post van MarvelousM die stelde dat alle niet gevaccineerden deze winter verplicht in quarantaine zouden moeten.
En die discussie (waar MarvelousM schittert van afwezigheid) ontspoorde totaal.
Mija
25-10-2021 om 18:16
Granny71 schreef op 25-10-2021 om 18:14:
[..]
Ik reageerde op een post van MarvelousM die stelde dat alle niet gevaccineerden deze winter verplicht in quarantaine zouden moeten.
En die discussie (waar MarvelousM schittert van afwezigheid) ontspoorde totaal.
Oh zo! Laten we het dan maar op een misverstand houden 😄.
Kersje
25-10-2021 om 18:17
Granny71 schreef op 25-10-2021 om 17:57:
[..]
Ik vraag het gewoon nog een keer en quote even deze post. Wat is nu hetgeen waar je problemen mee ervaart?
- het feit dat de samenleving nu een tweedeling is geworden?
- dat jij, als niet gevaccineerde door medische indicatie, niet over 1 kam geschoren wilt worden met antivaxxers?
- je gewoon wilt ageren tegen de coronapas?
- anders, want……….?
Net als Mija ben ook ik het spoor een beetje bijster.
Granny71
25-10-2021 om 18:20
Kersje schreef op 25-10-2021 om 18:17:
[..]
- het feit dat de samenleving nu een tweedeling is geworden?
- dat jij, als niet gevaccineerde door medische indicatie, niet over 1 kam geschoren wilt worden met antivaxxers?
Shropshire
25-10-2021 om 18:56
Enorme uitbraken in de AZC's.
Waarom niet de regel: als je Nederland in wil komen, dan dien je je te laten vaccineren.
Wil je dat niet? Ook goed, eigen keus, maar dan blijf je in je eigen land
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.