Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Granny71 schreef op 25-10-2021 om 17:32:

[..]

Nee, ik begrijp niet wat je ermee bedoeld. Behalve dan dat de woorden "als je daadwerkelijk" ongeloof uitdrukken.

Jij wil niet dat je woorden op een schaaltje worden afgewogen. Ik wil niet over 1 kam geschoren worden met mensen die complottheorieën aanhangen. En toch gebeurd dat.

En hoe zag jij voor corona(vaccinaties) een tweedeling?

Ik bedoelde deze woorden dus niet als ongeloof, al begrijp ik zeker wel dat je het zo leest. Dat is dus het nadeel van geschreven tekst zonder intonatie, maar bij deze hopelijk rechtgezet.

Juist door wat ik schreef maakt duidelijk dat ik de non-vaxxers níet over 1 kam wil scheren, mocht dit nog niet duidelijk genoeg zijn?! Die tweedeling was er niet voor corona(vaccinaties), maar wel vanaf het moment dat de maatregelen werden losgelaten en nee, ik vind dat ook niet vreemd met de kennis van vandaag de dag, jij wel?

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

25-10-2021 om 17:40

Granny71 schreef op 25-10-2021 om 16:36:

[..]

Dus als ik ongevaccineerd met een qr code rondloop ben ik ineens niet gevaarlijk meer terwijl een weigeraar zonder qr code als gevaarlijk gezien wordt?

Want blijkbaar gaat het dan ineens niet meer om de bescherming die het vaccin zou geven maar om de qr code.

Gezien de groep mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kan worden erg klein is, zie ik het probleem niet. 

Mija schreef op 25-10-2021 om 17:33:

[..]

Jij vormt én loopt ongewild een risico op Corona.

Dat weet ik. Het gaat me meer om de toon die aangeslagen wordt en ik me constant moet verdedigen. Ze vragen nog net niet om een verklaring van mijn arts

Mallebeppie schreef op 25-10-2021 om 17:40:

[..]

Gezien de groep mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kan worden erg klein is, zie ik het probleem niet.

Hoe weet jij nou of die groep erg klein is? Ik ken er zo in mijn omgeving al zeker 6 die niet gevaccineerd kunnen worden.

De overheid zou de huisarts kunnen verzoeken aan iedereen die binnen de groep valt die de grootste kans heeft op een opname (qua leeftijd, lifestyle en gezondheid) een brief te sturen met het verzoek zich in te laten enten omdat hun kans op een ernstig verloop erg groot is voor deze persoon.

Ik zou dat niet in ambtenarentaal doen maar op een betrokken toon, zoals een huisarts betaamt.

De overheid kan de arts een vergoeding geven voor het extra werk.

Verder kan het me niet veel schelen zolang ze niet overgaan tot het dichtgooien van alles wat leuk is.

Granny71 schreef op 25-10-2021 om 17:41:

[..]

Hoe weet jij nou of die groep erg klein is? Ik ken er zo in mijn omgeving al zeker 6 die niet gevaccineerd kunnen worden.

6 jeetje wat veel. Ik ken echt niemand die niet gevaccineerd mag worden.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

25-10-2021 om 17:44

Granny71 schreef op 25-10-2021 om 17:41:

[..]

Dat kan. 

En toch is die groep klein.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

25-10-2021 om 17:45

Lollypopje schreef op 25-10-2021 om 17:43:

[..]

Ik ook niet. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

25-10-2021 om 17:47

rionyriony schreef op 25-10-2021 om 17:42:

De overheid zou de huisarts kunnen verzoeken aan iedereen die binnen de groep valt die de grootste kans heeft op een opname (qua leeftijd, lifestyle en gezondheid) een brief te sturen met het verzoek zich in te laten enten omdat hun kans op een ernstig verloop erg groot is voor deze persoon.

De overheid kan de arts een vergoeding geven voor het extra werk.

Verder kan het me niet veel schelen zolang ze niet overgaan tot het dichtgooien van alles wat leuk is.

Huisartsen hebben het retedruk momenteel. Die zullen daar echt niet blij mee zijn. 

[..]

Ik kende mezelf, maar ik vond de redenering van mijn arts onzin en hijzelf uiteindelijk gelukkig ook. De redenering was dat eventuele bijwerkingen gevaarlijk voor me zouden kunnen zijn, maar mij leken de ‘bijwerkingen’ van een besmetting dan nog veel gevaarlijker en daar was ie het mee eens. Een andere situatie van die van Granny dus. 

De redenering van mijn arts hebben meer mensen van hun arts te horen gekregen weet ik en volgens mij klopt ie niet - behalve als je je compleet afzondert waardoor je geen risico op besmetting loopt. 

[..]

Zo ken ik weer niemand die is overleden is aan corona. Zelfs niemand die er erg ziek van geweest is.

Mogelijk zijn er wel mensen in je omgeving die het niet mogen maar er gewoon niet over praten om de discussie uit de weg te gaan. In mijn omgeving zijn er ook maar een paar mensen die het weten. 

Het gaat mensen namelijk niets aan. En ik heb geen zin in de zoveelste discussie.

Mallebeppie schreef op 25-10-2021 om 17:47:

[..]

Huisartsen hebben het retedruk momenteel. Die zullen daar echt niet blij mee zijn.

Dat is jammer dan. Een vergoeding maakt veel goed.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

25-10-2021 om 17:50

rionyriony schreef op 25-10-2021 om 17:49:

[..]

Dat is jammer dan. Een vergoeding maakt veel goed.

Niet als je de handen niet hebt. Er is al te veel overwerk. 

Mallebeppie schreef op 25-10-2021 om 17:47:

[..]

Dus krijgen we uitgestelde zorg bij de huisartsen. Lijkt me zéér onwenselijk.

Granny71 schreef op 25-10-2021 om 17:40:

[..]

Dat weet ik. Het gaat me meer om de toon die aangeslagen wordt en ik me constant moet verdedigen. Ze vragen nog net niet om een verklaring van mijn arts

Dan zou een situatie waarin jij een QR-code kan krijgen na een verklaring van een arts dat jij om medische redenen niet gevaccineerd kan worden voor jou misschien wel eens gunstig kunnen uitpakken. Dan hoef je je namelijk niet meer te verantwoorden, behalve dan met die QR-code, wat we allemaal moeten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.