Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Langdurige klachten na Covid, wie ook? (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

@ Lollypopje morgen ga je al op vakantie! Wat heerlijk, ik hoop voor je dat het dit weer blijft dan heb je in elk geval geen regen uitzicht vanaf je kamer en is het ook meteen fijn om eventjes buiten te komen als dat lukt. Ik wens je een hele fijne tijd

Hobbelster schreef op 03-03-2022 om 20:04:

@ Lollypopje morgen ga je al op vakantie! Wat heerlijk, ik hoop voor je dat het dit weer blijft dan heb je in elk geval geen regen uitzicht vanaf je kamer en is het ook meteen fijn om eventjes buiten te komen als dat lukt. Ik wens je een hele fijne tijd

Dankjewel. Ik ga heel erg genieten 😄

En een voor jou. Klote zeg een terugval. Kun je nu wel weer een stapje terugdoen van je werk?

En die ochtenden. Ik denk dat het goed is dat ik geen kind heb, want het had geen verschil gemaakt. Wat ik ook doe 's ochtends ik blijf moe. Hooguit het eerste half uurtje dat ik opsta en dat ik even denk dat heyt okee is. Maar daarna moe en duf en daardoor ook sneller buiten adem en eerder hartkloppingen. Terwijl ik diezelfde dingen dan 's middags zonder problemen kan doen. En soms kan ik dan echt opeens mijn hoofd voelen opklaren. Vanmiddag bijvoorbeeld. Ik zat te lunchen en dan opeens dat gevoel van 'ik ben er weer'.

@Azalea Ik heb even zitten spitten, omdat ik het niet kon laten, en ik heb hem gevonden

https://forum.viva.nl/coronavirus-covid-19/bang-voor-restklachten/list_messages/476730

Goede reis Lollypop!!!

Pheebs, had je klachten omdat je een thuistest deed? En hoe voel je je nu.

Hobbeltverder fijn  om weer van je te lezen! Maar ik lees bij ons allemaal hetzelfde proces met best wat terugvallen en veel onzekerheid.
Ook het eigenlijk de extra onvoorziene dingen er niet bij kunnen hebben.
Het moet eigenlijk weer een langere tijd beter gaan, wil je het vertrouwen in je lichaam weer wat terug kunnen krijgen helaas....

Lollypop ben je goed aangekomen?
Misschien ga je de komende dagen wel off line, weet ik niet hoor.

Mijn huilbui luchtte erg op gisteren. Mijn bad zat weer vol, net zoals je schreef Lollyop. Er moest weer even druk van het ventiel af!

Ik net naar de huisarts geweest, mijn borsten gevoeld. Ze voelde niets verontrustends, maar voor de zekerheid toch een mammografie. Dan kan ik het ook uit mijn hoofd zetten.
Nu as maandag in het ziekenhuis in Utrecht.
Op zich fijn hoor, maar weer een afspraak erbij en toch ook weer spannend.

Straks om 5 uur nog een gesprek met de overgangsconsulente.
Ik lees het wel hoor, maar vinden jullie dat je ook last hebt van stemmingswisselingen? Dat gevoelens je zo kunnen overvallen.
Jullie zijn volgens mij allemaal onder de 40, dus vandaar mijn vraag.

Ik weet soms ook niet meer waar het San vandaan komt, door de LC, de overgang of het verwerken van al het meegemaakt afgelopen jaren....
Maar het zal wel eek combi zijn! 

ik ben net gearriveerd en zit op mijn hotelkamer aan de koffie. Ga vandaag niet wandelen, maar misschien wel even bij de wellness kijken. Verder lekker rustig aan.

Ik heb niet zozeer stemmingswisselingen, althans die hen ik ook wel door autisme, maar merk wel dat ik prikkelbaarder ben waardoor het eerder omschiet.

Juffertje, fijn dat je voor de zekerheid een mammografie krijgt. Alhoewel het een vervelend onderzoek is, geeft het je meer rust. Allemaal onder de 40, dat ben ik ooit geweest maar is wel even geleden  Die stemmingswisselingen komen vaak voor bij long covid, heb er zelf ook last van en kan daarnaast ineens in paniek zijn. 

Lollypop je treft het met dit weer, geniet ervan!

Klinkt fijn Lollypop.
Schatte je jonger Yumi 
Ja het staat ook in de top 10 van symptomen van Long Covid.
Het draait allemaal om verstoorde hormonen.
Yumi heb jij dan ook al overgangsklachten?

JuffertjeinhetGroen schreef op 04-03-2022 om 15:49:

Klinkt fijn Lollypop.
Schatte je jonger Yumi
Ja het staat ook in de top 10 van symptomen van Long Covid.
Het draait allemaal om verstoorde hormonen.
Yumi heb jij dan ook al overgangsklachten?

Misschien verstoorde hormonen maar covid tast het zenuwstelsel aan en dat kan ook stemmingswisselingen geven. Ik heb bijna geen last gehad van de overgang, in die tijd gebruikte ik het mirena spiraal en dat heeft mij er volgens de huisarts doorheen getrokken. Toen ik het spiraaltje liet verwijderen, was ik er zo goed als doorheen. Aanrader

Dankjewel Lollypopje, voor het vinden van jullie oude topic! Heb al wat pagina's gelezen, bij de start was een aantal van jullie waar ik nu ben ongeveer. Heb er al wel wat tips uitgehaald (zoals de 20% 'regel'), dus heel fijn. Wel ontzettend balen voor jullie dat jullie nog steeds met veel klachten worstelen, al die maanden later. 

Ik heb waarschijnlijk een andere variant van het virus gehad dan jullie, en na vaccinaties, dus wellicht iets ander verloop. Hoesten en benauwdheid heb ik niet gehad (wel bij mijn eerste keer corona, 1,5 jaar geleden - toen was ik zieker dan nu, maar herstelde veel sneller), maar veel last van hoofdpijn, 'spierpijn', wiebelig op mijn benen staan, en vermoeidheid. Als de vermoeidheid erger wordt, is de rest ook stukken erger. 'Pas' 4 weken bezig, maar de laatste 2,5 week zie ik geen verbetering meer helaas. Vandaag bij huisarts geweest en bloed laten prikken. Komende week afspraak (gelukkig telefonisch) met bedrijfsarts, ben benieuwd hoe dat gaat.

Hoop dat jullie het oké vinden als ik, als 'groentje in de long covid' (denk hier een wrange smiley bij) ook af en toe hier meeschrijf of wat vraag. 

@juffertje: wat is die top 10 van symptomen/ waar vind ik die?

@lollypopje: heel fijne vakantie, hoop dat het heerlijk is even weg te zijn en het je meer energie oplevert dan kost!  

Even kort, maar voor mij ben je welkom Azelea. Ik weet hoe fijn ik het vond om mensen te hebben om mee te praten die het begrijpen. En ik duim voor je dat het snel weer beter gaat.

Hier al heerlijk aan het genieten, net naar de Wellness geweest en heerlijk in de sauna en het stoombad gelegen. Op een gegeven moment wel hartkloppingen, dus toen lekker afgedouchd en nu heerlijk ontspannen op de kamer. Misschien vanavond nog lekker het bad inwijden 😄

Klinkt heerlijk, Lollypopje. Hoop dat je vandaag ook een fijne dag hebt! 

Ik merk dat ik sinds gisteren, door een paar opmerkingen die ik kreeg, erg bezig ben met wat 'men' ervan vindt dat ik hier al zo lang mee zoet ben. Is vaak niet kwaad bedoeld, meer als oprechte verbazing, maar doet toch wat met me. Daarbij de opmerking dat 'een medisch onderlegd iemand' tegen een ander met langdurige vermoeidheid (weet niet of daar andere klachten waren) had gezegd dat je 'gewoon door moest gaan, of je nou moe bent of niet'. Ik heb zelf ervaren dat dit echt niet helpt, omdat ik dan de dag erna weer veel verder van huis ben, maar toch doet het me pijn dat anderen er zo naar kijken. Ook in het algemeen laat ik me helaas wel te veel gelegen liggen aan de (vermeende) mening van anderen, is een breder thema voor mij maar het speelt nu ook weer lekker op dus. Hoe gaan jullie hiermee om?

Daarnaast was ik aan het nadenken over de ontwikkeling van de klachten en dat het wellicht zinvoller is om het per week (en bij wie al erg lang bezig is, misschien wel per maand) te bekijken dan per dag. Ik denk dat er geen verbetering is, maar als ik bedenk hoe overprikkeld ik twee weken geleden was door geluid, licht, gesprekken, dan is dat nu toch ietsje minder (al is het zeker nog niet weg). Ik dacht eraan om eens per week op te schrijven hoe deze week was qua hoofdpijn, overprikkeldheid, vermoeidheid etc etc en zo wat beter een beeld te krijgen. Is er iemand die iets soortgelijks doet?  

Hier even een kort berichtje. Ik begon een paar dagen terug een beetje te hoesten en niezen dus voor de zekerheid een zelftest gedaan. Ik ben niet heel ziek, maar ook niet erg fit als jullie begrijpen wat ik bedoel. Komende dagen dus rustig aan. Mijn werk weet het nog niet. Hoef er woensdag eigenlijk pas weer heen dus kijk even hoe het loopt.

Vind het trouwens echt een raar virus en totaal anders voelen dan een griep of verkoudheid. Echt kenmerkende dingen die ik herken van de eerste besmetting. En het wordt me nu weer duidelijk welke van mijn klachten door long covid kwamen en welke door fibro. Corona heeft zeker wat met mijn hersenen gedaan. 

Hoi Pheebs, wat rottig dat je nu weer corona hebt! Ik hoop dat het deze keer geen na-effecten voor je heeft. Welke dingen zijn voor jou kenmerkend? Is het ergens ook 'fijn' om weer duidelijker te merken welke klachten door LC komen en welke door fibromyalgie, of heb je daar niks aan voor je gevoel? Veel beterschap voor nu!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.