Coronavirus Covid-19
Sun.lover
08-07-2021 om 16:46
Langdurige klachten na Covid, wie ook? (gesloten)
Op het Viva forum kletsen we over onze klachten en revalidatie na onze positieve test.
Hier gaan we gezellig verder.
Iedereen met langdurige klachten is natuurlijk welkom om mee te schrijven
Infobericht: praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/coronavirus-covid-19/langdurige-klachten-na-covid-deel-2
JuffertjeinhetGroen
01-03-2022 om 19:16
Balen Lollypop! Wat een verkeerde inschatting dan.
Hoe laat heb je morgen het gesprek en zie je er erg tegen op?
Vertrek je vrijdag naar je hotel toch en hoelang blijf je ook alweer?
Lollypopje
01-03-2022 om 19:24
JuffertjeinhetGroen schreef op 01-03-2022 om 19:16:
Balen Lollypop! Wat een verkeerde inschatting dan.
Hoe laat heb je morgen het gesprek en zie je er erg tegen op?
Vertrek je vrijdag naar je hotel toch en hoelang blijf je ook alweer?
Dat krijg je met halve vragen als 'kun je fietsen', wat ja is. En vervolgens staat er ergens dat ik meerdere dingen tegelijk kan doen, zoals en half uur fietsen door een drukke stad. Ehh nee, dat kan ik niet. Ik kan niet eens een half uur achter elkaar werken.
Er staat wel dat ik momenteel nog niet kan werken, maar er staat ook dat ik licht beperkt ben. Ehhh ik denk dat ik hooguit op 20% van mijn energie ziet van voor ik ziek werd, das wel meer dan licht. Maar misschien interpreteer ik het verkeerd hoor Ik heb in elk geval wat aantekeningen gemaakt voor het gsprek. Dat is morgen halverweg de middag. Dus okee tijd en dan hopen dat het niet het volle uur duurt. Ik zie vooral op tegen de lengte namelijk. Al helpt deze lijkt ook niet bij mijn zin er in
Ik ga vrijdag tot dinsdag, maar het is een groot hotel dus ik verwacht dat als ik op maandag besluit langrr te willen blijven dat dat kan. Dus die vrijheid gun ik mijzelf dan ook 😊
JuffertjeinhetGroen
01-03-2022 om 20:12
Blij als het weer achter de rug is Lollypop en daarna lekker bijkomen! Fijn vooruitzicht!
Pheebs hoe gaat het met jou? Ben/Ga je nog naar het werk deze week?
Yumi, hebben ze ondanks de goede uitkomsten van de onderzoeken adviezen gekregen wat betreft je pijn?
Moest denken aan je opmerking over topsport. Heb vorig jaar een training gevolgd Tension Release Exercises. Gaat over het ontladen van stress dmv trillen van je lichaam ( even in het heel kort).
Daar zat een mede deelnemer die altijd marathons had gelopen en super ontwikkelde been spieren had. Maar het lukte hem niet om dmv de oefeningen zijn spieren te ontspannen en te ontladen.
Dus eigenlijk stonden zijn getrainde spieren ' hem in de weg.'
Moest aan deze situatie denken terwijl ik jouw stukje las.
Heeft misschien helemaal geen overeenkomst, maar wilde het toch even opschrijven voor je.
Yumi
02-03-2022 om 08:59
Juffertje, lees dat je lekker op een terrasje hebt gezeten, en een weekje bij je moeder hebt gepland. Wat fijn voor je
Misschien moet je de hersenmist zien, als een gevolg van (te)veel indrukken. Ik woon in het centrum en hoor in mijn omgeving, dat veel mensen weer moeten wennen aan de drukte in de winkelstraten en op het terras.
Ik herken het wel, het was al moeilijk om mijn spieren te ontspannen tijdens het testen van mijn reflexen. Daar moest een andere arts bijkomen, omdat het niet lukte. Ze hebben aangeraden om door te gaan met de chiropractor behandelingen, omdat er wel wat verbetering is te zien. Helaas geeft dat elke keer heftige pijnklachten. Logisch als je heup lang scheef staat en die staat ineens recht, dat doet van alles met je spieren en gewrichten.
JuffertjeinhetGroen
02-03-2022 om 10:58
Hi Yumi.
Had het gisteren met de ergo nog over mijn brein klachten.
Ze gaf aan als het fysiek weer wat beter gaat deze extra op gaan vallen.
Las ook dat dit bij het herstel van Corona dat als het fysieke klachten afnemen de cognitieve klachten vermeerderen.
Heb jaren in het centrum van Utrecht gewoond.
Dacht er nooit aan om weg te gaan tot dat ik mijn burn out kreeg, kon echt niet goed meer tegen alle prikkels.
Nu vind ik het soms fijn om de drukte op te zoeken, maar heerlijk dat ik in de Bilt woon, dichtbij het bos en zoveel rust.
Behalve vandaag dan....was even verlost van de schilders, maar zijn nu een steiger op mijn dakterras aan het monteren om de ramen van mijn logeerkamer te verven. Dus een herrie en drukte, maar hoop dat het over 2 weken echt helemaal klaar is!
Verder voel ik een verdikking in mijn borst. Volgens mij is het klierweefsel, maar toch vrijdag langs de huisarts.
En ik merk dat ik zulke extra dingen er eigenlijk helemaal niet bij kan hebben!
Schilders, gesprekken met moeilijke buurvrouwen, zere borsten
Lollypopje
02-03-2022 om 12:01
Hebben jullie ook dat je soms energie krijgt van iets doen, andere keren weer totaal niet en dat je nooit kunt voorspellen welke van de twee het gaat zijn?
JuffertjeinhetGroen
02-03-2022 om 14:02
Ja herken ik zeker. Daarom vind ik het soms ook zo moeilijk om iets in te schatten!
Merk je het dan voornamelijk met leuke dingen die je doet?
Lollypopje
02-03-2022 om 14:57
JuffertjeinhetGroen schreef op 02-03-2022 om 14:02:
Ja herken ik zeker. Daarom vind ik het soms ook zo moeilijk om iets in te schatten!
Merk je het dan voornamelijk met leuke dingen die je doet?
Nee, als dat het was zat er nog logica in
Net gesprek gehad, was fijn en positief. Al voelt de uitleg over Spoor2 wel heel kut, al geloof ik nog steeds dat het niet zo ver komt.
En nu doodmoe en labiel. Zin om een potje te janken. Niet vanwege het gesprek, want echt super fijne vrouw en we zijn goed bezig volgens haar. Maar ik ben nu gewoon uitgeput En dat voel ik dan niet zolang ik aan het praten ben, maar zodra het dan klaar is dan boem. Maar dan moet je nog een kwartier blijven hangen voor gesprek samen met de manager. Maar nu klaar gelukkig.
Pheebs31
02-03-2022 om 15:27
Fijn dat het gesprek goed ging lollypopje! Herkenbaar dat daarna de uitputtings klap komt. Kan je misschien even bijkomen in het zonnetje vanmiddag?
@Juffertje vervelend om dan ineens weer met hersenmist op te staan. Ben je al volledig bekomen van het virus laatst of merk je nog vermindering?
Ik kom net van de ergo af en ze maakte een opmerking dat je met chronische klachten alsnog een heel fijn leven kan hebben. Maar ik heb op dit moment nog best moeite om dat voor me te zien. Ik voel me nooit volledig fijn of ontspannen en ik vraag me wel eens af of ik mij ooit weer gelukkig ga voelen. Daarnaast loop ik waarschijnlijk veel te veel op de zaken vooruit, maar heb ook wel eens gedachten als wat als het zo blijft als nu en uwv keurt me niet (gedeeltelijk) af en ik met al deze klachten ‘gedwongen’ word om te werken. Hoe gaat het dan verder etc. Vind het soms lastig om in het nu te blijven.
Lollypopje
02-03-2022 om 15:35
Pheebs
Ik geniet vanuit mijn woonkamer van de zon, al begint die nu achter het huis te draaien. Helaas is met wind uit het zuid oosten, mijn balkon niet zo lekker toeven.
Yumi
02-03-2022 om 19:28
Juffertje, Zo te horen woon je nu op een fijne plek. Ik dacht ook dat ik hier nooit zou weggaan, tot corona kwam en het erg lastig was om de drukte vermijden. Daarnaast merkte ik hoeveel last ik “normaal” heb van het uitgaanspubliek. Al die evenementen die eraan komen, ik zie er zo tegenop. Inmiddels alweer een tijd op zoek naar een andere woning, maar dat is bijna onmogelijk. Maar jij zit nu ook in de drukte van de schilders, kan je niet eerder naar je moeder, of moet je er thuis voor zijn?
Een verdikking in je borst, dat is altijd schrikken bah. Hoop dat je snel terecht kan voor een foto, maar misschien is dat zelfs niet nodig en voelt de huisarts meteen wat er aan de hand is. Sterkte!
Pheebs, vast goed bedoelt van de ergo maar wat moet je met die opmerking? Fijn leven met een beperking, dat wil je toch niet horen Als ik het zo lees dan krijg jij ook geen rust door de situatie waarin je nu zit met werk en een keuring door een UWV arts in het voorruitzicht. Laat je niet gek maken, ik hoor zo vaak dat het UWV moeilijk doet maar als je niet kan werken, dan hoeft dat ook niet. En ik spreek uit ervaring (WIA).
Lollypop fijn dat het gesprek goed is gegaan, en herkenbaar dat de klap later komt.
JuffertjeinhetGroen
03-03-2022 om 09:21
Goedemorgen!
Lollypop heb je goed kunnen slapen na je gesprek en je meeste spullen al gepakt?
Pheebs ik snap zo je gevoel van de angst om je niet meer fijn te gaan voelen, herken ik erg!
Vreemde opmerking van je ergo. We hopen toch met zijn allen ooit te herstellen van de Long Covid klachten en jij natuurlijk dat je Fibro ook weer meer leefbaar wordt.
En stel als het niet zo is, gaat er nog een heel (rouw) proces aan vooral wil je al enigszins bij accepteren komen toch...
Yumi tja verhuizen zowel kopen als sociaal huren is ook bijna onmogelijk. Snap dat je opziet tegen de drukte weer!
Ik gisteren naar Utrecht gefiets om een patatje te eten bij Dapp, zulke lekkere friet.
Het was zoooo druk in de stad, net of er helemaal geen Corona meer bestaat.
Gisteren opdracht gekregen van de psychosomatische fysio welke stemmen/rollen ik herken. Nou gisteren was de opstandige aanwezig. Zie je al die blije mensen op het terras zitten en verstandelijk weet ik dat dit niet zo is, maar zo voelt het wel.
Wil me dan ook weer de blije Juffer voelen die normaal zo kan genieten van dingen.
Maar ik besefte me ook dat ik mijzelf dan om mijn oren sla, waarom ik niet super kan genieten en de positieve knop kan omzetten....
Dus de strenge is dan ook aanwezig, wel weer een eye opener.
Yumi ben jij soms ook niet verdrietig en boos! Nu ook met die pijn die je hebt?
Succes weer iedereen vandaag
Lollypopje
03-03-2022 om 09:27
@Juffertje Best okee geslapen en bijna alles is gepakt Alleen de dingen nog, die ik vandaag nog nodig heb.
Herkenbaar die verschillende rollen in jezelf. Bij Gupta zit een oefening om daarmee/tegen te praten. Ik merk dat me dat dan soms wel helpt.
Dan vraag je eerst wat er is, luisterd naar het antwoord dat uit je komt. Om daarna die rol gerust te stellen. En eindigd mer een knuffel met jezelf.
JuffertjeinhetGroen
03-03-2022 om 09:34
Fijn Lollypop!
Ja daar had zij het ook over en bijvoorbeeld dan de rol die op dit moment niet helpend is zoals bij mij de strenge te vragen om een andere rol meer ruimte te geven.
Ze zei zie het als een orkest waarbij de tuba veel herrie maakt, maar je soms ook de triangel de ruimte mag geven.