Coronavirus Covid-19
Sun.lover
08-07-2021 om 16:46
Langdurige klachten na Covid, wie ook? (gesloten)
Op het Viva forum kletsen we over onze klachten en revalidatie na onze positieve test.
Hier gaan we gezellig verder.
Iedereen met langdurige klachten is natuurlijk welkom om mee te schrijven
Infobericht: praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/coronavirus-covid-19/langdurige-klachten-na-covid-deel-2
JuffertjeinhetGroen
09-08-2021 om 18:13
Mijn bericht is al geplaatst, maar nog niet af...
Merk dat ik last ervan heb en bij de osteopaat niet helemaal op mijn plek zit hiervoor. Kan vrijdag al terecht, fijn!
Vanochtend tandarts gebeld, stukje van mijn kies af en daar kan ik morgen ochtend terecht.
Verder voelde ik me vanochtend zo boos op alles en iedereen!!! Heel de dag ook chagrijnig gebleven, laat het maar toe.
Hoe voel jij je vandaag Lollypop na je sociale afspraak gisteren?
Lollypopje
09-08-2021 om 18:20
wat ontzettend frustrerend Juffer.
Hier best okee. Vanochtend wel moe, maar na de lunch en een fijne yoga nidra sessie werd dat beter. Zelfs gekookt vandaag.
JuffertjeinhetGroen
09-08-2021 om 18:27
Fijn om te horen! En moet je zeggen dat de psycholoog waar ik een aantal gesprekken mee heb gehad vond dat ik eigenlijk wel meer boos mag zijn! Dat dit normaal is bij wat ik allemaal mee heb gemaakt. Dus het voelt nieuw maar ook wel gezond en laat het nu toe en dat is ook al nieuw
Vind je de yoga nidra ook zo fijn?
Laatst deed ik er eentje van een half uur. Hoorde ik stap in gedachten onder de waterval vandaan.....nou had heel de waterval gemist, was dus in slaap gevallen.
Net hier een enorme wolkbreuk!!!
Lollypopje
09-08-2021 om 18:33
Je mag zeker boos zijn. Ben ik ook heel slecht in, want het is niet dat iemand er bij mij wat aan kan doen.
Ik val niet in slaap bij nidra, maar het het is wel heel fijn. Ik kan nooit slapen overdag, maar zo krijgt mijn hoofd toch wat extra rust. Ik hoop dat het helpt als ik hier elke dag na een lunch een half uurtje tijd voor kan maken
Sun.lover
09-08-2021 om 19:59
Ik heb vandaag weer een wandel test bij de fysio gehad. En dit keer was de uitslag normaal. Daar ben ik blij mee, wandelen en fietsen gaat ook steeds beter.
Morgen ga ik na mijn vakantie weer werken (een half uur meer dan eerder) en hoop dat dat goed gaat. Het gaat echt steeds beter, maar dingen als extra werken vind ik toch eng omdat ik zo bang ben voor weer een terugval.
Lollypopje
09-08-2021 om 20:05
@sun.lover Wat bedoel je met normale uitslag? Saturatie en hartslag?
Ik snap dat meer werken heel eng is, maar hou jezelf voor dat als het niet gaat je weer terug kunt.
Hobbelster
09-08-2021 om 21:11
JuffertjeinhetGroen schreef op 09-08-2021 om 21:09:
Succes morgen Sunlover
Ook van mij!
Hobbelster
09-08-2021 om 21:16
Jojo70 schreef op 09-08-2021 om 08:07:
[..]
Ik heb geen corona gehad, maar sinds de vaccinaties, maand of 3 terug, niks als moe,moe,moe. Kan toeval zijn, maar begon de dag na de eerste vaccinatie.
Balen zeg! Ik hoop dat je je snel beter voelt. Ben je aan het werk?
JuffertjeinhetGroen schreef op 09-08-2021 om 18:09:
Lollypopje waar zou je naartoe gaan?
Nou ik heb vrijdag een afspraak bij een kaakfysiotherapeut. M
Daar heb ik een aantal jaren geleden ruim een jaar gelopen, wekelijks en later om de week het heeft niet zoveel geholpen uiteindelijk bij mij. Wat wél hielp, waar ik voor andere (namelijk bekken-)kochten heen ging, was behandeling door een chiropractor. Die vroeg ook veel meer door en door haar heb ik oa een nieuw en veel geschikter bed gekocht en ook het antiknars gebitje. Had dat +10 jaar geleden ook al eens gehad maar die was van hard plastic en niet fijn. Nu heb ik een zachte op de ondertanden. Ik voel m’n kaak ontspannen zodra ik m in heb s avonds. Heb ook minder nekpijn enzo. Alleen de migraine blijft maar dat heb ik altijd al. Klemmen en knarsen is bij mij vermoedelijk ontstaan na een trauma op 15-jarige leeftijd.
Sterkte bij de tandarts morgen! Kapotte tanden sucks. Hopelijk heb je vrijdag ook wel iets aan de fysio. Maar mijn bericht is meer van als het niet genoeg doet blijf er niet te lang mee doorlopen , er zijn nog andere mogelijkheden.
Sun.lover
09-08-2021 om 21:19
Lollypopje schreef op 09-08-2021 om 20:05:
@sun.lover Wat bedoel je met normale uitslag? Saturatie en hartslag?
Ik snap dat meer werken heel eng is, maar hou jezelf voor dat als het niet gaat je weer terug kunt.
Afstand, hartslag en saturatie.
Hobbelster
09-08-2021 om 21:24
Borrelhap wat ontzettend jammer dat je niet naar Brugge kunt. Ik snap het wel maar toch. Het is zo’n leuke stad.
krijg je wel geld terug?
Man en ik hebben ook aardig in de stress gezeten voor deze huidige vakantie. De vorige keer ging het echt slecht. Maar dit keer (natuurlijk ook weer een hele tijd verder) verrassend goed tot nu toe. Ik ben wel een beetje bang voor wanneer de man met de hamer komt. Maar ik pak nu al veel beter tussendoor M’n rustmomenten en bij twijfel blijf ik thuis / doe ik niet wat ik had gepland / voorgenomen. Voorheen ging ik toch maar dat heeft Mijn herstel echt wel in de weg gezeten….
Overigens vermijd ik echt plekken waar ik veel moet lopen. Mijn ebike is echt mijn redding in deze tijden. Anders kwam ik bijna niet buiten, is niet te doen en zeker niet in niet-vlakke gebieden. Ik overweeg woensdag een uurtje of 2 naar een pretparkje te gaan met kind. Als ik morgen en woensdag middag en avond voldoende rust houd zou dat mogelijk moeten zijn. Zo niet, dan niet. Ik verklap haar dus niets, wil de evt teleurstelling besparen. Verzin wel iets wat wel kan dan
Borrelhap
09-08-2021 om 23:41
@Hobbelster
Ja baal er ook behoorlijk van. Heb namelijk wel behoefte om even weg te zijn, andere omgeving. Maar ben weer zo benauwd en kortademig, dat ik een stad niet zie zitten.
Het geld krijgen we deels wel terug. Door de pandemie zijn de regelingen soepeler, maar door mijn brainfog had ik me vergist tot wanneer we konden annuleren zonder kosten, dus kost het ons wel iets. Ach ja. Het is niet anders
Hopelijk kunnen we het over een paar weken weer proberen!
Wat fijn dat jouw vakantie deze keer een stuk beter gaat! Klinkt alsof er toch vooruitgang zit in je herstel en dat je beter weet wat je wel of niet kan. Echt goed hoor!
Vind het heel knap hoor hoe jij (en anderen) dit doet terwijl je ook de zorg hebt voor een kind. Lijkt me heel lastig, ook al helpt je man je.
Hopelijk lukt het om naar het pretpark te gaan!
Borrelhap
09-08-2021 om 23:45
Ben overigens wel jaloers op mensen met een ebike nu.
Ik zei tegen mijn man dat een rollator me best handig leek. Kan je op steunen tijdens het lopen plus je kan er even op zitten om uit te rusten. Hij zei dat ie wel een rollator voor me kon regelen, maar heb dat toch maar beleefd afgeslagen
Dan liever een ebike
Sun.lover
10-08-2021 om 06:58
Borrelhap schreef op 09-08-2021 om 23:45:
Ben overigens wel jaloers op mensen met een ebike nu.
Ik zei tegen mijn man dat een rollator me best handig leek. Kan je op steunen tijdens het lopen plus je kan er even op zitten om uit te rusten. Hij zei dat ie wel een rollator voor me kon regelen, maar heb dat toch maar beleefd afgeslagen
Dan liever een ebike
Een E-bike is echt een uitkomst vind ik. En ik heb ook een lange tijd gehad dat ik graag een rollator had gehad, maar dat heb ik toch niet gedaan.
Hopelijk kan je binnenkort nog naar Brugge, leuke stad! En soms kan je net wat meer in een andere omgeving, maar ja, dan moet je benauwdheid wel beter zijn.