Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Ga jij in de herfst de herhaalprik tegen corona halen?

https://nos.nl/artikel/2435884-alle-belgen-van-18-jaar-en-ouder-krijgen-vanaf-september-herfstbooster-tegen-corona
In België is al zeker, maar waarschijnlijk mag Nederland ook in september weer een herhaalprik tegen corona halen. Ben jij van plan om te gaan? Of denk je dat je inmiddels wel genoeg immuniteit hebt opgebouwd?

Peiling

Ga je in de herfst de herhaalprik tegen corona halen?
307 stemmen
51%
31%
18%

Blomke82 schreef op 11-09-2022 om 22:51:

[..]

Vind jij het ergeren aan personen die afwijken van jou "professionele " mening niet zonde van je tijd?

Geniet nog ff lekker van je weekend en let it go.

Ik vind het vooral gevaarlijk wat jij en redbulletje zonder enige gêne ten toon spreiden en verspreiden. Als ik me aan iets "erger" dan zou ik er geen woord aan wijden. 

Gr Angela

Ik ben niet van plan het vaccin te halen. Dat kan nog veranderen wanneer het aantal ziekenhuisopnames tgv corona gaat stijgen

duizel schreef op 12-09-2022 om 00:04:

Ik ben niet van plan het vaccin te halen. Dat kan nog veranderen wanneer het aantal ziekenhuisopnames tgv corona gaat stijgen

Je kunt je voorstellen dat deze redeneren zelfvervullende voorspelling is? Vaccineren heeft het algemene  belang op het oog en in sommige of veel gevallen ook het persoonlijke belang. Maar niet andersom.

Gr Angela 

Angela1967 schreef op 12-09-2022 om 00:15:

[..]

Je kunt je voorstellen dat deze redeneren zelfvervullende voorspelling is? Vaccineren heeft het algemene belang op het oog en in sommige of veel gevallen ook het persoonlijke belang. Maar niet andersom.

Gr Angela

Kun jij me concreet aantonen wat de meerwaarde is van een vierde vaccinatie nadat ik al drie hebt gehad + een coronabesmetting eerder dit jaar en niet tot een risicogroep behoor?

Angela1967 schreef op 12-09-2022 om 00:15:

[..]

Je kunt je voorstellen dat deze redeneren zelfvervullende voorspelling is? Vaccineren heeft het algemene belang op het oog en in sommige of veel gevallen ook het persoonlijke belang. Maar niet andersom.

Gr Angela

Die moet je even uitleggen. Het afgelopen jaar is toch wel duidelijk geworden dat het effect van vaccinatie veel meer zit in niet zelf ziek worden dan in tegengaan van transmissie.

Dus mij lijkt het evident dat vaccinatie juist het persoonlijke belang op het oog heeft.

Malibu2 schreef op 12-09-2022 om 06:51:

[..]

Kun jij me concreet aantonen wat de meerwaarde is van een vierde vaccinatie nadat ik al drie hebt gehad + een coronabesmetting eerder dit jaar en niet tot een risicogroep behoor?

Dat kan niemand. Uiteindelijk lijkt de gamechanger ook niet de vaccinaties te zijn geweest, maar dat de Omikron variant de overhand heeft gekregen.

Malibu2 schreef op 12-09-2022 om 06:51:

[..]

Vaccinatieprogramma's zijn erop gericht om risico's voor de hele bevolking te verminderen. Dus een gevaccineerde zal minder bijdragen aan verspreiding en zal inderdaad soms zelf geen voordeel ervaren want al drie keer gevaccineerd en geen risicogroep.

Gr Angela

Daglichtlamp

Daglichtlamp

12-09-2022 om 08:30 Topicstarter

DS1971 schreef op 12-09-2022 om 07:45:

[..]

Die moet je even uitleggen. Het afgelopen jaar is toch wel duidelijk geworden dat het effect van vaccinatie veel meer zit in niet zelf ziek worden dan in tegengaan van transmissie.

Dus mij lijkt het evident dat vaccinatie juist het persoonlijke belang op het oog heeft.

Recent is er nog onderzoek gepubliceerd dat zelfs in het eigen gezin de overdracht significant beperkt wordt als degene die corona heeft gevaccineerd is. Dus juist in de overdracht heeft vaccinatie ook nut.

Daglichtlamp schreef op 12-09-2022 om 08:30:

[..]

Recent is er nog onderzoek gepubliceerd dat zelfs in het eigen gezin de overdracht significant beperkt wordt als degene die corona heeft gevaccineerd is. Dus juist in de overdracht heeft vaccinatie ook nut.

Maar is het iemand al opgevallen dat ook in landen waar nauwelijks is gevaccineerd met de Omikron variant het probleem is verdwenen? En dat we toen we al ver waren met vaccinatie en de Omikron variant net opdook we een lockdown hadden?

Een enkel onderzoek is leuk om kennis van te nemen, maar altijd beperkt.

Wat ik gewoon zie op wereldschaal is dat sinds Omikron het probleem weg is, ongeacht of de bevolking in hoge mate is gevaccineerd. En ja, in China blijft men volharden in Zero Covid, maar daar zijn de experts vrij duidelijk over dat dit volstrekte waanzin is.

Mijn redenen om niet meer te vaccineren zijn:
- ik geloof dat corona iets is wat nooit meer weg gaat.  Het hoort bij het leven net als andere ziektes die je regelmatig oppikt. Op dit moment worden weinig mensen ernstig ziek van het virus. Waarom dan nog vaccineren? Als er ergens signalen zijn van een variant die meer ziekmakend of dodelijker is dan ben ik zeker bereid om die prik weer te halen. Nu zie ik de noodzaak niet. 
- bij alle drie de prikken heb ik een aantal dagen plat gelegen met hoofdpijn. Nu heb ik sowieso migraine dus kan toeval geweest zijn maar daar ben ik meestal sneller doorheen dan nu het geval was. Als ik zou geloven dat ik er ernstige ziekte mee voorkom (bij mezelf of anderen) dan is het de moeite waard. Nu voor mij niet. 

Maar ieder zijn keuze en zijn overwegingen. Ik post dit niet om over gehaald te worden om het toch te doen. Net zo goed als dat ik anderen niet wil overhalen om niet te vaccineren. 

duizel schreef op 12-09-2022 om 09:47:

Mijn redenen om niet meer te vaccineren zijn:
- ik geloof dat corona iets is wat nooit meer weg gaat. Het hoort bij het leven net als andere ziektes die je regelmatig oppikt. Op dit moment worden weinig mensen ernstig ziek van het virus. Waarom dan nog vaccineren? Als er ergens signalen zijn van een variant die meer ziekmakend of dodelijker is dan ben ik zeker bereid om die prik weer te halen. Nu zie ik de noodzaak niet.
- bij alle drie de prikken heb ik een aantal dagen plat gelegen met hoofdpijn. Nu heb ik sowieso migraine dus kan toeval geweest zijn maar daar ben ik meestal sneller doorheen dan nu het geval was. Als ik zou geloven dat ik er ernstige ziekte mee voorkom (bij mezelf of anderen) dan is het de moeite waard. Nu voor mij niet.

Maar ieder zijn keuze en zijn overwegingen. Ik post dit niet om over gehaald te worden om het toch te doen. Net zo goed als dat ik anderen niet wil overhalen om niet te vaccineren.

Zo sta ik er ook in

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

12-09-2022 om 10:29

Blomke82 schreef op 08-09-2022 om 22:23:

[..]

Okay, dus op de vraag of ik komende herfst de herhaalprik haal mag ik alleen maar ja en amen of nee zeggen?

Dat heeft niet veel met democratie te maken hè. Ik mag het toch wel vreemd vinden waarom er na de 3e vaccinatieronde oversterfte is en er geen onafhankelijk onderzoek kan plaatsvinden? Dat is toch geen "complotshit"?

Als er geen openheid van zaken kan worden gegeven als het mensenlevens betreft krijg ik nu eenmaal argwaan.

Ps. Het melden van mensen met een andere mening noemt men geen democratie maar censuur. Het is nu eenmaal een discussie forum.

Exact! Dit gaat nergens over en je wordt gewoon monddood gemaakt door structurele melders. 

Tickel schreef op 12-09-2022 om 10:29:

[..]

Exact! Dit gaat nergens over en je wordt gewoon monddood gemaakt door structurele melders.

Neehoor, want het zijn nog altijd de mods die bepalen of ze daar iets mee doen. 

of ik hem ga halen? Zeer zeker nu ik weet dat hij is aangepast aan de nieuwste variant.

Ik krijg door de meest lulige redenen zware terugslagen in mijn long covid herstel. Ik besef mij dat vaccinatie op dat gebied ook een klein risico met zich meebrengt, maar tot nu toe bleef mijn situatie daarbij gelijk, maar corona is gewoon een vrijwel zekere garantie op een terugslag vrees ik.
Daarnaast vind ik het ook fijn dat de kans kleiner is dat ik mijn omgeving kan besmetten, maar de hoofdreden is puur voor mijzelf.

Tickel schreef op 12-09-2022 om 10:29:

[..]

Ze reageert op mijn opmerking dat ik vanaf nu bepaalde dingen ga melden, en ik kan je zeggen dat ik zeer zelden iets meld. Ik ben voorstander van zelfregulatie waar mogelijk.

Mensen moeten zich eens niet zo aanstellen met hun "monddood maken" en "censuur". We hebben het over een klein internetforum, overdrijf niet de hele tijd zo. Lees verdomme eens een geschiedenisboek of een krant voor je met dat soort termen gaat gooien en wees dankbaar dat je in een vrij land woont. 

Ik heb ook wel eens een waarschuwing gehad, dan pas ik mijn gedrag aan, ik ga er niet over lopen janken.

Als je het hier niet bevalt, kun je zelf een forum beginnen en daar alles zeggen wat je wil (binnen de wet). Succes ermee. Maar hou op met dat gejank over "ik mag ook niks zeggen ", melders en groepjes. Zielig gedoe.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.