Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Boosterprik Corona

Vrijdag ga ik voor mijn derde vaccinatie , de zg. boosterprik. Zijn er hier mensen die deze al gehad hebben? Hoe waren de bijwerkingen dit keer? Hetzelfde, minder of had je er juist meer last van?
Ik laat zelf uiteraard hier ook vrijdag en navolgende dagen horen of ik er last van heb gehad of niet.

TanSwallow86

TanSwallow86

04-01-2022 om 21:47

Ik heb geen printen, maar ik doe het daar wel. Alle antwoorden zijn toch "nee" 

Angela1967 schreef op 04-01-2022 om 17:23:

[..]

omdat er heel veel priklocaties dicht zijn gegaan ten gunste van grote locaties.

Kijk dus eerst op de pagina van je ggd regio om te zien wat er beschikbaar is .

dan voel je je niet zo 'verongelijkt'. Het is allemaal pittig werken om het zo goed mogelijk en zo snel mogelijk te regelen en ICT technisch is de overheid nu eenmaal niet zo snel en goed en flitsend als een commercieel softwarebedrijf dat geld verdient met een superhandige website. Als ik dan zo'n klaagposting lees denk ik: misschien kun je zelf ook bedenken dat het een reden heeft waarom het niet in je eigen woonplaats is, wat je ziet? En daarbij: niet iedereen wil per se in eigen woonplaats, misschien wil iemand zsm geprikt worden.

gr Angela

Wie zegt dat ik me verongelijkt voel? Ik niet hoor. Ik heb een datum kunnen vinden waarop ik geprikt wil worden. Dat dit niet zo snel is, jammer dan. Ik heb niet zoveel haast want ik zie momenteel toch nauwelijks mensen. Mijn doel was voor 1 februari geprikt te zijn en dat lukt nu in ieder geval. Mijn man is nog erger, die wil tot maart wachten want hij hoopt dat de boosters dan zijn aangepast aan Omikron. Hij las nu ook weer ergens dat de booster helemaal niet beschermt tegen de Omikron variant. Tja, ik weet het niet hoor. Ik heb ook geen zin meer om alles te lezen eigenlijk.
En op een pagina van de GGD regio heb ik inderdaad nog nooit gekeken. Moet dat dan? Ik weet toch waar er geprikt wordt in mijn woonplaats en daar wil ik gewoon terecht kunnen en niet 5 dagen eerder een uur rijden verderop. Is dat raar?

Voor wie snel de booster wil en zin/tijd heeft om ervoor te reizen. Bij het WTC in Leeuwarden kun je nu zonder afspraak terecht

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

04-01-2022 om 23:54

Ik ben benieuwd wat het plan wordt voor de 12 tot 18 jarigen. 

niet_rechts schreef op 04-01-2022 om 23:54:

Ik ben benieuwd wat het plan wordt voor de 12 tot 18 jarigen.

Daarvoor kwam ik ook even om het hoekje kijken. Dochter heeft haar 2e gehad in augustus en vroeg me gisteren al wanneer zij haar booster mag halen. 
Zou ze bijvoorbeeld zo in Leeuwarden terecht kunnen? Dat is voor ons niet al te ver. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

05-01-2022 om 09:31

erinhanson schreef op 05-01-2022 om 09:27:

[..]

Daarvoor kwam ik ook even om het hoekje kijken. Dochter heeft haar 2e gehad in augustus en vroeg me gisteren al wanneer zij haar booster mag halen.
Zou ze bijvoorbeeld zo in Leeuwarden terecht kunnen? Dat is voor ons niet al te ver.

Ik heb gisteren zitten zoeken naar artikelen hierover. Ik vond er maar een paar. In één stond dat er advies is gevraagd aan de gezondheidsraad over wat te doen, omdat de EMA de boosters voor jongeren nog onderzoekt. Mijn (misschien voorbarige) conclusie is dat de vaccins nog goedgekeurd moeten worden voor pubers.

https://www.nationalezorggids.nl/dossier-corona/nieuws/62723-gezondheidsraad-onderzoekt-mogelijkheid-booster-jongeren-van-12-tot-18-jaar.html

Hierboven het enige artikel dat ik kon vinden dat echt expliciet pubers noemt.

erinhanson schreef op 05-01-2022 om 09:27:

[..]

Je ID wordt gecheckt; het is voor 18 jr en ouder bedoeld (dus de huidige doelgroep).

gr Angela

Zoon van 17 wil helemaal geen booster. Hij is keurig de eerste 2 keer gevaccineerd, vooral omdat hij graag een aantal dingen wilde blijven bezoeken en niet wilde testen. Hij heeft autisme en is echt panisch voor die wattenstaaf in zijn neus en keel. Nu met die booster heeft hij zoiets van het helpt toch allemaal niet. Eerlijk gezegd vind ik het ook lastig om het hem uit te leggen. Zeker omdat mijn man en dochter (20) ook geen haast maken met boosteren. Die wachten tot hun QR gaat verlopen, zodat ze wel op vakantie kunnen e.d. 
Zoon had van de eerste 2 prikken ook echt last, dus dat is voor hem al gauw een argument om een volgende niet te nemen. 

niet_rechts schreef op 05-01-2022 om 09:31:

[..]

Ik heb gisteren zitten zoeken naar artikelen hierover. Ik vond er maar een paar. In één stond dat er advies is gevraagd aan de gezondheidsraad over wat te doen, omdat de EMA de boosters voor jongeren nog onderzoekt. Mijn (misschien voorbarige) conclusie is dat de vaccins nog goedgekeurd moeten worden voor pubers.

https://www.nationalezorggids.nl/dossier-corona/nieuws/62723-gezondheidsraad-onderzoekt-mogelijkheid-booster-jongeren-van-12-tot-18-jaar.html

Hierboven het enige artikel dat ik kon vinden dat echt expliciet pubers noemt.

Helder! Dankjewel niet_rechts en Angela. Nog even afwachten dus.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

05-01-2022 om 11:44

Tango schreef op 05-01-2022 om 10:09:

Zeker omdat mijn man en dochter (20) ook geen haast maken met boosteren. Die wachten tot hun QR gaat verlopen, zodat ze wel op vakantie kunnen e.d. 

Maar willen ze dan niet optimaal beschermd zijn? Het is toch geen administratieve handeling ten behoeve van je vakantie?

Ik geloof dat de booster niet zo veel doet tegen omicron dus ik wacht nog even af.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

05-01-2022 om 12:55

Bolmieke schreef op 05-01-2022 om 12:46:

Ik geloof dat de booster niet zo veel doet tegen omicron dus ik wacht nog even af.

Ik las juist dat je zonder de booster vrijwel geen bescherming meer hebt en met booster weer wel. Dus ik wilde niet afwachten. 

Peen schreef op 05-01-2022 om 12:55:

[..]

Ik las juist dat je zonder de booster vrijwel geen bescherming meer hebt en met booster weer wel. Dus ik wilde niet afwachten.

Bron?

Bolmieke schreef op 05-01-2022 om 12:46:

Heb je daar een bron van? Is er al onderzoek gepubliceerd waar dat uitkomt? Ik heb wel gelezen dat ze het nog niet zeker weten allemaal (wat mij logisch lijkt want er is nog maar heel weinig tijd tijd geweest voor deugdelijk wetenschappelijk onderzoek) maar dat ze wel verwachten dat de vaccins (enigszins) helpen tegen besmetting en (behoorlijk) tegen ernstige ziekte. Maar als jij dit ergens hebt gevonden, lees ik het graag!

ScarceKudu74

ScarceKudu74

05-01-2022 om 13:05

Bolmieke schreef op 05-01-2022 om 13:00:

[..]

Bron?

Ik ga ff zoeken. Ik las het gewoon in de krant geloof ik. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.