Coronavirus Covid-19
lientje69
07-12-2021 om 13:54
Boosterprik Corona
Vrijdag ga ik voor mijn derde vaccinatie , de zg. boosterprik. Zijn er hier mensen die deze al gehad hebben? Hoe waren de bijwerkingen dit keer? Hetzelfde, minder of had je er juist meer last van?
Ik laat zelf uiteraard hier ook vrijdag en navolgende dagen horen of ik er last van heb gehad of niet.
Rondstruiner
26-12-2021 om 12:34
Hannemeike schreef op 26-12-2021 om 12:04:
Onze GGD meldt op de website waar de locaties zijn. Je zou even kunnen kijken of er wel een andere locatie is.
En als je belt, kun je eerder terecht, hoor ik.
Er zijn in mijn woonplaats maar liefst 4 priklocaties. Om te kunnen bellen voor een afspraak moet ik op de brief wachten dacht ik?
Daglichtlamp
26-12-2021 om 12:38
En verder is het vooral druk nadat de nieuwe jaren open worden gezet (om 11 uur 's ochtends). Dus daarvoor geeft altijd meer opties.
SophisticatedCaribou75
26-12-2021 om 12:54
Rondstruiner schreef op 26-12-2021 om 12:34:
[..]
Er zijn in mijn woonplaats maar liefst 4 priklocaties. Om te kunnen bellen voor een afspraak moet ik op de brief wachten dacht ik?
Mijn man kreeg op "zijn" dag eerst allemaal gekke opties, maar 's avonds, rond 23 uur, plots meerdere prima opties.
Mijn buuf kreeg vanochtend na een paar keer heen en weer zonder wijzigingen plots een optie voor deze middag nog, hier om de hoek.
Stel je in op een kwartier of desnoods half uur van je leven dat je hieraan moet spenderen en dan heb je vast beet. Ik ga voor je duimen!
Knutselkei
26-12-2021 om 13:04
Ik heb wel 9 x op nieuw ingelogd, heen en weer terug gedaan maar ik kreeg steeds dezelfde opties? Allemaal op donderdag. Pas toen ik t veel later weer probeerde toen kon ik op een andere dag.
Ik ben inderdaad vorige keer ook ingehaald, ik moest toen 3,5 week wachten op mn afspraak. Later kon je in dezelfde week al.
ShowyHummingbird30
26-12-2021 om 14:07
Rondstruiner schreef op 26-12-2021 om 12:34:
[..]
Gewoon online een paar keer op een ander tijdstip proberen. Vannacht of morgenochtend heel vroeg. Vandaag is iedereen vrij, dus massa's mensen die tegelijkertijd een afspraak proberen te maken.
Als je op basis van leeftijd aan de beurt bent hoef je niet op de brief te wachten, ook niet bij bellen.
Rondstruiner
26-12-2021 om 14:25
Coreopsis schreef op 26-12-2021 om 14:07:
[..]
Gewoon online een paar keer op een ander tijdstip proberen. Vannacht of morgenochtend heel vroeg. Vandaag is iedereen vrij, dus massa's mensen die tegelijkertijd een afspraak proberen te maken.
Als je op basis van leeftijd aan de beurt bent hoef je niet op de brief te wachten, ook niet bij bellen.
Volgens de website van de overheid wel:
"Telefonisch een afspraak maken is alleen mogelijk als u een uitnodigingsbrief van het RIVM heeft ontvangen."
https://coronatest.nl/ik-wil-me-laten-vaccineren/online-een-afspraak-maken
Ik ben nu onderweg naar familie, dus ga het waarschijnlijk morgenochtend weer proberen.
Fleece
26-12-2021 om 16:31
Zou zeker niet op de brief wachten.
Man en ik hebben 14 dagen geleden samen online een afspraak gemaakt. Met 2 apparaten ingelogd en afspraak kunnen maken bij dezelfde lokatie zelfde dag en ong zelfde tijd.
Brief nog steeds niet binnen.
Weet van anderen dat ze gewoon zonder brief gebeld hebben en een afspraak konden maken.
Rondstruiner
27-12-2021 om 10:46
Vandaag een paar keer geprobeerd en eindeloos postcode opnieuw ingevoerd. Krijg wel nieuwe woonplaatsen erbij, helaas niet de mijne
Gisteren zijn er gewoon weer 4! jaren opgeroepen om een afspraak te maken. Terwijl ik dus niet eens in mijn eigen stad een afspraak kan maken.... Ik geef het even op, wacht wel op de brief.
Biebel
27-12-2021 om 11:20
Rondstruiner schreef op 27-12-2021 om 10:46:
Vandaag een paar keer geprobeerd en eindeloos postcode opnieuw ingevoerd. Krijg wel nieuwe woonplaatsen erbij, helaas niet de mijne
Gisteren zijn er gewoon weer 4! jaren opgeroepen om een afspraak te maken. Terwijl ik dus niet eens in mijn eigen stad een afspraak kan maken.... Ik geef het even op, wacht wel op de brief.
Die brief gaat geen verschil maken. Dan moet je nog steeds Inloggen of bellen om een afspraak te maken.
Volgens mij zijn in dit topic genoeg tips gegeven; ander tijdstip proberen bijvoorbeeld. Maar misschien zit de prik plek in jouw stad nu vol tot half januari en dan zoekt de software naar een plaats ‘min of meer in de buurt’, waar je sneller terecht kunt. Met bellen kunnen ze zien wanneer er een plek is uitgevallen en Vaak kun je daardoor sneller of dichterbij terecht.
Tuinfluiter
27-12-2021 om 11:21
Wat een gedoe ik ben vandaag geprikt ook in een andere stad maar die locatie is ook met het openbaar vervoer goed en snel te bereiken. In mijn eigen woonplaats wordt niet geprikt.
CuddlyReindeer95
27-12-2021 om 11:23
Ik had helemaal niet beseft dat je moest wachten op de brief. Ik heb dus wel gebeld en kan de 30e de boosterprik halen. Dus ik zou gewoon bellen als ik jou was.
Rondstruiner
27-12-2021 om 11:45
Biebel schreef op 27-12-2021 om 11:20:
[..]
Die brief gaat geen verschil maken. Dan moet je nog steeds Inloggen of bellen om een afspraak te maken.
Volgens mij zijn in dit topic genoeg tips gegeven; ander tijdstip proberen bijvoorbeeld. Maar misschien zit de prik plek in jouw stad nu vol tot half januari en dan zoekt de software naar een plaats ‘min of meer in de buurt’, waar je sneller terecht kunt. Met bellen kunnen ze zien wanneer er een plek is uitgevallen en Vaak kun je daardoor sneller of dichterbij terecht.
Brief maakt wel degelijk verschil, dan mag je bellen, zonder niet. Vetgedrukte lijkt me nogal een open deur ja...
Er zijn inderdaad veel fijne tips gegeven. Ik heb alle tips ( op een na) opgevolgd die hier gegeven zijn, ik heb het op verschillende tijdstippen geprobeerd (gisteravond laat toen ik thuis kwam ook nog een keer), en eindeloos terug en opnieuw postcode ingevoerd.
Wat ik niet ga doen is bellen zonder brief, ik heb eerder de link geplaats waarin staat dat het niet de bedoeling is, en ik ben niet zo'n type van: daar heb ik schijt aan, voor mij geldt dat niet, ik bel lekker toch. Als je het niet weet zoals Wednesday is het een ander verhaal, maar ik weet het wel.
Het komt vanzelf goed, ik ben geen risicogroep ofzo.
CuddlyReindeer95
27-12-2021 om 11:50
Rondstruiner schreef op 27-12-2021 om 11:45:
[..]
Als je het niet weet zoals Wednesday is het een ander verhaal, maar ik weet het wel.
Het komt vanzelf goed, ik ben geen risicogroep ofzo.
Ik wel, dus ben meteen in actie geschoten toen mijn jaar werd vrijgegeven. Heb het online geprobeerd en kon pas 16 januari terecht en hing daarna meteen aan de telefoon. Zo veel stress gehad de vorige keer toen ik maar niet gevaccineerd kon worden terwijl er al gezonde vijftigers aan de beurt waren
Rondstruiner
27-12-2021 om 11:58
Wednesday schreef op 27-12-2021 om 11:50:
[..]
Ik wel, dus ben meteen in actie geschoten toen mijn jaar werd vrijgegeven. Heb het online geprobeerd en kon pas 16 januari terecht en hing daarna meteen aan de telefoon. Zo veel stress gehad de vorige keer toen ik maar niet gevaccineerd kon worden terwijl er al gezonde vijftigers aan de beurt waren
Dat snap ik helemaal ja! Dat is erg frustrerend.
Maar ik denk juist daarom dat het bellen vooral bedoeld is voor mensen die wel risicogroep zijn of die digitaal niet vaardig zijn. Zodat ze wel goed bereikbaar blijven.
Daarom vind ik het zo stom dat het online niet handig is ingericht.
SophisticatedCaribou75
27-12-2021 om 12:06
Rondstruiner schreef op 27-12-2021 om 11:58:
[..]
Dat snap ik helemaal ja! Dat is erg frustrerend.
Maar ik denk juist daarom dat het bellen vooral bedoeld is voor mensen die wel risicogroep zijn of die digitaal niet vaardig zijn. Zodat ze wel goed bereikbaar blijven.
Daarom vind ik het zo stom dat het online niet handig is ingericht.
Echt balen dat het zo moeizaam gaat voor jou. Gistermiddag kwamen er plots nog twee jaartallen vrij en dus ging de visite even één poging wagen aan de kerstdis, met permissie van iedereen aan tafel. Eerste optie geaccepteerd. Dat was wel pas over twee weken, maar gewoon in de eigen gemeente. Als er in jouw gemeente vier locaties zijn, dan ben ik zo verbaasd dat jij er daar telkens 0 van aangeboden krijgt. Balen!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.