Coronavirus Covid-19
lientje69
07-12-2021 om 13:54
Boosterprik Corona
Vrijdag ga ik voor mijn derde vaccinatie , de zg. boosterprik. Zijn er hier mensen die deze al gehad hebben? Hoe waren de bijwerkingen dit keer? Hetzelfde, minder of had je er juist meer last van?
Ik laat zelf uiteraard hier ook vrijdag en navolgende dagen horen of ik er last van heb gehad of niet.
Herfstappeltaart
15-12-2021 om 11:41
Ik heb online een afspreek kunnen maken. Vlak na de kerst kan ik een booster halen.
Beterlaat2021!
15-12-2021 om 11:53
Ik heb zaterdag online geboekt, kan maandag de 20e terecht. En ik hoor net van een buurman die vandaag gebeld heeft en die kan a.s. vrijdag terecht.
Pooh-Bear
15-12-2021 om 11:56
vanmorgen voor mijn moeder gebeld ze kom of vlak voor kerst op een plek een eindje hier vandaan of ze kon vandaag 50 min vanaf moment van telefoon op een half uur rijden hier vandaan terecht.
dus ze heeft nu haar booster.
Herfstappeltaart
15-12-2021 om 15:09
Herfstappeltaart schreef op 15-12-2021 om 11:41:
Ik heb online een afspreek kunnen maken. Vlak na de kerst kan ik een booster halen.
Afspraak bedoel ik
Tango
15-12-2021 om 15:39
Yumi schreef op 14-12-2021 om 23:25:
[..]
Nee die keuze is er helaas niet, volgens de site van het RIVM
Nou, ik ben daar niet blij mee dan. Ik hoorde ook al van mijn schoonouders dat die een booster hebben gehad met Moderna, terwijl ze daarvoor twee keer Pfizer hadden, en dus ziek waren van de booster. Van de eerdere vaccinaties hadden ze geen last.
Zou een combinatie Pfizer en Moderna beter beschermen, dan begrijp ik het wel, maar dat lees ik dus ook niet.
Sowieso blijkt dus nu al dat er hier en daar te snel beslissingen zijn genomen over wie welk vaccin krijgt. Achteraf is Astra Zeneca dus een redelijk matig aftreksel dat minder goed tot niet beschermt tegen varianten. Maar dat mag ik vast niet zo formuleren van de farmaceuten.
Lollypopje
15-12-2021 om 16:03
Tango schreef op 15-12-2021 om 15:39:
[..]
Nou, ik ben daar niet blij mee dan. Ik hoorde ook al van mijn schoonouders dat die een booster hebben gehad met Moderna, terwijl ze daarvoor twee keer Pfizer hadden, en dus ziek waren van de booster. Van de eerdere vaccinaties hadden ze geen last.
Zou een combinatie Pfizer en Moderna beter beschermen, dan begrijp ik het wel, maar dat lees ik dus ook niet.
Sowieso blijkt dus nu al dat er hier en daar te snel beslissingen zijn genomen over wie welk vaccin krijgt. Achteraf is Astra Zeneca dus een redelijk matig aftreksel dat minder goed tot niet beschermt tegen varianten. Maar dat mag ik vast niet zo formuleren van de farmaceuten.
Vanaf het begin was wel bekend dat het afwachten is hoe de vaccinaties zouden werken bij nieuwe varianten. Dat valt nu eenmaal niet te voorspellen. Dat hangt maar net van de mutaties af. Nu lijkt dat bij Astra Zeneca negatief uit te vallen helaas.
Jammer dat de farmaceuten geen glazenbol hadden.
Malibu2
15-12-2021 om 23:16
Ik weet eigenlijk niet wat ik straks liever krijg, een Pfizer of Moderna vaccin.
Mijn eerste prikken waren van Moderna en ja, van die tweede prik ben ik een dag serieus van slag geweest en moest me toen ziek melden. Aan de andere kant heb ik zelf ervaren dat Moderna erg goed beschermt. Ik had vóór vaccinatie nog geen antistoffen (had ik laten testen) en ben na de prikken een paar keer blootgesteld aan corona, waarvan 1x behoorlijk intensief, dagen achtereen zonder voorzorgsmaatregelen. Drie anderen met Pfizer hebben toen wel corona opgelopen, de drie met Moderna niet. Zal vast toeval zijn, maar ik heb daardoor gevoelsmatig wel vertrouwen in Moderna.
EnchantedDragonfly18
21-12-2021 om 10:22
Ik snap er geen klote van. Iedereen moet die booster krijgen en dan is de grootste priklocatie hier open van 8-15:30. En op diverse locatie rond Rotterdan zijn ze zelfs maar 1 dag in de week open. https://prikkenzonderafspraak.rijksoverheid.nl/nl/locaties
Lollypopje
21-12-2021 om 10:27
Tickel schreef op 21-12-2021 om 10:22:
Ik snap er geen klote van. Iedereen moet die booster krijgen en dan is de grootste priklocatie hier open van 8-15:30. En op diverse locatie rond Rotterdan zijn ze zelfs maar 1 dag in de week open. https://prikkenzonderafspraak.rijksoverheid.nl/nl/locaties
Maar is dat niet alleen voor prikken zonder afspraak? Voor de booster moet je een afspraak maken. Ik kan me voorstellen dat ze daarvoor meer tijd hebben ingepland.
wild-flower
21-12-2021 om 10:29
Dit is " prikken zonder afspraak " en die heeft niet zo veel locaties nee . Maar de booster kan je niet zonder een afspraak gaan halen . De boosterlocaties zijn juist opgeschaald . Gewoon een afspraak maken ( als je jaartal aan de beurt is ) bij www.coronatest.nl .
Biebel
21-12-2021 om 10:31
Is dat misschien omdat dit de prikken zonder afspraak locaties zijn, en de ggd juist zoveel mogelijk personeel naar de booster plekken wil? Bij ggd Rotterdam Rijnmond zie ik dat er vier boosterlocaties zijn, waarvan een op de 24e open gaat en de ander ‘snel’, beiden in Ahoy. In mijn eigen stad zie ik ook dat er een locatie bijkomt. Had natuurlijk allemaal sneller gekund - maar er wordt aan gewerkt.
PriceyRook54
21-12-2021 om 11:12
Ik heb inmiddels mijn derde Moderna en behalve een zere arm nergens last van. Na mijn tweede was ik een dag niet lekker maar nu niets dus.
EnchantedDragonfly18
21-12-2021 om 11:45
Oh ja, zie nu dat het zonder afspraak is, stom
Afgelopen weekend zou er een brief komen van de SVB met een unieke code, voor zorgmedewerkers. Nog steeds niets binnen. Ik heb zelf maar een afspraak gemaakt en gezegd dat ik een uitnodiging heb gekregen. Mijn budgethouder heeft een enorm grote bubbel en ondanks het verzoek van de uni om 2 keer in de week zelf te testen heeft hij dat niet gedaan. Best kut zo.
EnchantedDragonfly18
21-12-2021 om 11:47
Zie ook net dat ze ook voor boosteren open zijn van 8-15:30.
Biebel
21-12-2021 om 11:51
Tickel schreef op 21-12-2021 om 11:45:
Oh ja, zie nu dat het zonder afspraak is, stom
Afgelopen weekend zou er een brief komen van de SVB met een unieke code, voor zorgmedewerkers. Nog steeds niets binnen. Ik heb zelf maar een afspraak gemaakt en gezegd dat ik een uitnodiging heb gekregen. Mijn budgethouder heeft een enorm grote bubbel en ondanks het verzoek van de uni om 2 keer in de week zelf te testen heeft hij dat niet gedaan. Best kut zo.
Dat is gewoon balen. Ik zat bij de eerste vaccinatie ronde in de griepprik club, en toen heb ik de vraag over de brief beantwoord met in gedachten dat de brief naar me is verstuurd. Dat ik hem nog niet heb, ligt aan de post, maar hij is wel opgestuurd. Stond zelfs al in de postnl app, dus hij was er echt bijna.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.