Coronavirus Covid-19
lientje69
07-12-2021 om 13:54
Boosterprik Corona
Vrijdag ga ik voor mijn derde vaccinatie , de zg. boosterprik. Zijn er hier mensen die deze al gehad hebben? Hoe waren de bijwerkingen dit keer? Hetzelfde, minder of had je er juist meer last van?
Ik laat zelf uiteraard hier ook vrijdag en navolgende dagen horen of ik er last van heb gehad of niet.
OmaVan2
14-12-2021 om 20:40
Friezinnetje schreef op 14-12-2021 om 20:32:
[..]
maar dat hoorde je bij de persconferentie?
Ja, drie maanden na je laatste vaccinatie mag je een booster, zei de Jonge. Ik zit nu al op bijna vijf maanden en ook nog eens gedeeltelijk AstraZeneca, tweede was Pfizer. Twee AZ's geven weinig bescherming tegen Omikron. Hoe het met de combi AZ/Pfizer zit, heb ik niet kunnen vinden.
redbulletje
14-12-2021 om 20:50
OmaVan2 schreef op 14-12-2021 om 20:40:
[..]
Ja, drie maanden na je laatste vaccinatie mag je een booster, zei de Jonge. Ik zit nu al op bijna vijf maanden en ook nog eens gedeeltelijk AstraZeneca, tweede was Pfizer. Twee AZ's geven weinig bescherming tegen Omikron. Hoe het met de combi AZ/Pfizer zit, heb ik niet kunnen vinden.
En mag jij nu vanwege je leeftijd of omdat AZ toch voorrang krijgt?
Friezinnetje
14-12-2021 om 21:04
OmaVan2 schreef op 14-12-2021 om 20:40:
[..]
maar jij verwacht, dat wanneer hij het vandaag zegt in de persconferentie, meteen het systeem is aangepast op de nieuwe tijd tussen de vaccinaties en de booster?
Zou het morgen of overmorgen nog maar eens proberen, dan is het vast aangepast.
CuddlyReindeer95
14-12-2021 om 21:05
Yumi schreef op 08-12-2021 om 12:15:
[..]
"Iedereen krijgt binnen zeven maanden na de laatste vaccinatie een oproep voor de booster", belooft De Jonge.
Ik vraag me af of hij beseft dat veel mensen uit de griepprikgroep begin juli al volledig gevaccineerd waren. Ik lees nu dat zij “voor een groot deel” (wat dat ook moge inhouden) “vanaf” 23 december hun oproep krijgen. Dat is wel nogal krap allemaal. Waarom niet die groep voor de gezonde zestigers laten gaan?
En waarom krijgt onderwijspersoneel dat met ongevaccineerde basisschoolkinderen werkt geen voorrang? Zulke vreemde afwegingen worden er gemaakt.
EnchantedDragonfly18
14-12-2021 om 21:07
redbulletje schreef op 14-12-2021 om 20:50:
[..]
Ik heb ook 2 AZ gehad en de laatste 6 maanden geleden. Wacht eigenlijk op een brief van de SVB omdat ik zorgverlener via PGB ben. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. Bij mijn weten krijgt een AZ gevaccineerde geen voorrang.
Malibu2
14-12-2021 om 21:38
Wednesday schreef op 14-12-2021 om 21:05:
[..]
Ik vraag me af of hij beseft dat veel mensen uit de griepprikgroep begin juli al volledig gevaccineerd waren. Ik lees nu dat zij “voor een groot deel” (wat dat ook moge inhouden) “vanaf” 23 december hun oproep krijgen. Dat is wel nogal krap allemaal. Waarom niet die groep voor de gezonde zestigers laten gaan?
En waarom krijgt onderwijspersoneel dat met ongevaccineerde basisschoolkinderen werkt geen voorrang? Zulke vreemde afwegingen worden er gemaakt.
Vanwege de snelheid. Als elke 18+ uiterlijk in januari de uitnodiging moet hebben, dan is dat binnen anderhalve maand. Als je daarbinnen nog weer voorrang moet geven aan bepaalde groepen dan werkt dat weer enorm vertragend. Want wie wel en wie niet? Dan krijgen we dat gedoe weer.
OmaVan2
14-12-2021 om 22:43
redbulletje schreef op 14-12-2021 om 20:50:
[..]
Ik ben in de zestig, dus vanwege mijn leeftijd.
OmaVan2
14-12-2021 om 22:46
Friezinnetje schreef op 14-12-2021 om 21:04:
[..]
maar jij verwacht, dat wanneer hij het vandaag zegt in de persconferentie, meteen het systeem is aangepast op de nieuwe tijd tussen de vaccinaties en de booster?
Zou het morgen of overmorgen nog maar eens proberen, dan is het vast aangepast.
Ja, dat was heel erg optimistisch, maar het is een aanpassing van niets. Ik dacht: verras me. Jaag vandaag deze aanpassing op het systeem door de pijplijn. Iets te optimistisch.
CuddlyReindeer95
14-12-2021 om 23:15
Malibu2 schreef op 14-12-2021 om 21:38:
[..]
Vanwege de snelheid. Als elke 18+ uiterlijk in januari de uitnodiging moet hebben, dan is dat binnen anderhalve maand. Als je daarbinnen nog weer voorrang moet geven aan bepaalde groepen dan werkt dat weer enorm vertragend. Want wie wel en wie niet? Dan krijgen we dat gedoe weer.
Het leek mij wel logisch om hetzelfde schema aan te houden als bij de eerste prikken. Dus eerst de ouderen en de zorg, dan naar beneden werken tot 55 jaar, dan de griepprikgroep en dan de rest. Dan is er geen verwarring en het werkt ook niet vertragend.
Tango
14-12-2021 om 23:23
Ik begrijp dus dat je als booster Pfizer of Moderna krijgt. Zit daar nog een logica in of wordt er niet gekeken naar wat je eerder hebt gehad? Ik heb 2 keer Pfizer gehad en zou die graag nog een keer willen, met name omdat ik uit mijn omgeving nogal heftige reacties hoorde op Moderna. Maar die keuze heb je niet zeker?
Yumi
14-12-2021 om 23:24
Op de site van het RIVM lees ik dat je alsnog 2 prikken moet halen als je corona hebt gekregen nadat je 1 prik hebt gehad. Maar andersom, dus corona en daarna 1 prik, heb je dan nu ook nog 2 prikken nodig?
Kan het nergens vinden
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/vragen-achtergronden/boostervaccinatie
Ik heb 1 prik gehad en daarna corona. Krijg ik dan ook een boostervaccinatie?
Alleen wanneer je Janssen hebt gehad. Voor de andere vaccins geldt dat als je corona hebt gehad nadat je 1 vaccinatie hebt gehad, je nog niet een volwaardige basisserie van het vaccin hebt gekregen. Je hebt dan nog eerst een tweede vaccinatie nodig. Daarna moet je 3 maanden wachten voordat je een booster kunt halen.
Yumi
14-12-2021 om 23:25
Tango schreef op 14-12-2021 om 23:23:
Ik begrijp dus dat je als booster Pfizer of Moderna krijgt. Zit daar nog een logica in of wordt er niet gekeken naar wat je eerder hebt gehad? Ik heb 2 keer Pfizer gehad en zou die graag nog een keer willen, met name omdat ik uit mijn omgeving nogal heftige reacties hoorde op Moderna. Maar die keuze heb je niet zeker?
Nee die keuze is er helaas niet, volgens de site van het RIVM
CuddlyReindeer95
14-12-2021 om 23:25
En hoe zou het zitten met mensen die twee keer gevaccineerd zijn en daarna pas corona kregen? Daar ken ik zelf een stuk of vijf voorbeelden van.
Yumi
14-12-2021 om 23:33
Wednesday schreef op 14-12-2021 om 23:25:
En hoe zou het zitten met mensen die twee keer gevaccineerd zijn en daarna pas corona kregen? Daar ken ik zelf een stuk of vijf voorbeelden van.
Het is weer lekker duidelijk, maar andere inzichten en mutaties ik snap het en toch
OmaVan2
15-12-2021 om 09:48
OmaVan2 schreef op 14-12-2021 om 22:46:
[..]
Ja, dat was heel erg optimistisch, maar het is een aanpassing van niets. Ik dacht: verras me. Jaag vandaag deze aanpassing op het systeem door de pijplijn. Iets te optimistisch.
Vanochtend was het vragenformulier wel aangepast. Hulde voor de overheid. Dus het is me gelukt om dit jaar nog een afspraak te maken dicht in de buurt.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.