Coronavirus Covid-19
lientje69
07-12-2021 om 13:54
Boosterprik Corona
Vrijdag ga ik voor mijn derde vaccinatie , de zg. boosterprik. Zijn er hier mensen die deze al gehad hebben? Hoe waren de bijwerkingen dit keer? Hetzelfde, minder of had je er juist meer last van?
Ik laat zelf uiteraard hier ook vrijdag en navolgende dagen horen of ik er last van heb gehad of niet.
lientje69
10-12-2021 om 21:54
Nu inmiddels wel een heel pijnlijke arm. Als ik hem niet gebruik heb ik nergens last van. Maar helaas moest ik man helpen met een klus dus nu voel ik hem goed.
Verder nog geen klachten dus denk dat het wel meevalt. Pfizer gehad
lientje69
12-12-2021 om 14:05
Wat spierpijn, beetje hoofdpijn en een pijnlijke arm
Dat was alles. Sinds gisteravond geen last meer ( vrijdagochtend gevaccineerd). Viel dus reuze mee.
Chiquita
12-12-2021 om 14:10
Mijn man had gisteren afspraak om 17 uur, ben mee naar binnen gegaan. Gezegd dat ik er niet door kwam om als jongere partner (wel 60+) telefonisch afspraak te maken. Ik mocht ook gewoon meteen. Geprikt met Moderna (eerste 2 Pfizer), nu pijnlijke plek waar geprikt is. Echtgenoot voelt zich nu rillerig.
Hannemeike
12-12-2021 om 14:29
"Veel is nog onbekend over de omikronvariant. Het lijkt erop dat dubbel gevaccineerden redelijk beschermd zijn tegen ernstig ziek worden bij besmetting met deze variant. Maar de vaccinaties lijken minder goed te werken tegen besmetting, en dus verspreiding. “Dat geldt met name voor vaccinaties met AstraZeneca”, zegt Rosendaal. Vooral zestigplussers zijn daarmee gevaccineerd. en die staan op de lijst om snel een ‘boosterprik’ te krijgen met Pfizer of Moderna. “Het is zaak dat zo snel mogelijk te doen”, zegt Rosendaal. “Voor hen geldt dat ze zes maanden geleden hun laatste prik moeten hebben gehad. Maar na vijf maanden een boosterprik kan ook prima, en geeft waarschijnlijk een goede bescherming tegen de omikronvariant.”
Kersje
13-12-2021 om 17:54
Hannemeike schreef op 12-12-2021 om 14:29:
"Veel is nog onbekend over de omikronvariant. Het lijkt erop dat dubbel gevaccineerden redelijk beschermd zijn tegen ernstig ziek worden bij besmetting met deze variant. Maar de vaccinaties lijken minder goed te werken tegen besmetting, en dus verspreiding. “Dat geldt met name voor vaccinaties met AstraZeneca”, zegt Rosendaal. Vooral zestigplussers zijn daarmee gevaccineerd. en die staan op de lijst om snel een ‘boosterprik’ te krijgen met Pfizer of Moderna. “Het is zaak dat zo snel mogelijk te doen”, zegt Rosendaal. “Voor hen geldt dat ze zes maanden geleden hun laatste prik moeten hebben gehad. Maar na vijf maanden een boosterprik kan ook prima, en geeft waarschijnlijk een goede bescherming tegen de omikronvariant.”
Mijn 3e vaccinatie volgde zelfs na 4 maanden, het komt allemaal niet zo nauw, als ie er maar inzit! 😉
Friezinnetje
13-12-2021 om 18:01
hier vandaag de prik ook gehaald. Door werk in de zorg, regelt mijn werkgever dat altijd super.
Puknijmegen
14-12-2021 om 08:53
Ik heb gisteren de booster gehad en behalve een pijnlijke arm heb ik nergens last van.
Destijds had ik van de 2e prik wel last (verhoging/hoofdpijn/erg moe) maar van de booster dus helemaal niets.
Ik heb 3x Pfizer gehad.
PriceyRook54
14-12-2021 om 08:59
Kersje schreef op 13-12-2021 om 17:54:
[..]
Mijn 3e vaccinatie volgde zelfs na 4 maanden, het komt allemaal niet zo nauw, als ie er maar inzit! 😉
Hier in Ierland gaan ze het zelfs terugbrengen naar drie maanden (momenteel is dat vijf). Ik vind dat wel erg vaak trouwens, maar goed, wat moet dat moet.
OmaVan2
14-12-2021 om 19:27
Ik hoor de Jonge zeggen dat ik nu ook mijn boostervaccinatie kan krijgen binnen 6 maanden. Dus ik naar het online formulier, ik word er weer uitgegooid bij de vraag of mijn vaccinatie langer dan 6 maanden geleden was. Toen gebeld. 3x alle lijnen bezet. Toen het formulier ingevuld en gelogen bij de betreffende vraag. Ja hoor ik kom er doorheen, maar bij de DIGID doorschakeling crasht de site. Ok, ik probeer het morgenochtend of vannacht (als ik midden in de nacht wakker mocht worden) nog een keer.
Brabeau
14-12-2021 om 19:32
rooiekater schreef op 10-12-2021 om 18:51:
[..]
Pfizer ben zelf ook wel geschrokken van de reactie.
Heb uit wanhoop zelf de HAP gebeld maar advies was toch liever alleen paracetemol. Anders zou het kunnen dat de werking van de booster zou kunnen verpesten.
He? Ik mocht ibuprofen pakken bij de eerste 2 prikken 😮
Wattenbolleke
14-12-2021 om 19:37
Ik heb hem vorige week gehad. De dag erna werd ik knetter beroerd wakker. Maar na twee paracetamol ging het wel weer. Ik heb wel veel collega’s gehoord over rare klachtjes.
Friezinnetje
14-12-2021 om 19:58
ik heb hem gisteren gehad, en totaal geen last. Alleen de prikplek doet wat zeer. Collega hetzelfde
wild-flower
14-12-2021 om 20:17
OmaVan2 schreef op 14-12-2021 om 19:27:
Ik hoor de Jonge zeggen dat ik nu ook mijn boostervaccinatie kan krijgen binnen 6 maanden. Dus ik naar het online formulier, ik word er weer uitgegooid bij de vraag of mijn vaccinatie langer dan 6 maanden geleden was. Toen gebeld. 3x alle lijnen bezet. Toen het formulier ingevuld en gelogen bij de betreffende vraag. Ja hoor ik kom er doorheen, maar bij de DIGID doorschakeling crasht de site. Ok, ik probeer het morgenochtend of vannacht (als ik midden in de nacht wakker mocht worden) nog een keer.
Laat weten of het gelukt is . Ik ben benieuwd , succes alvast !
Friezinnetje
14-12-2021 om 20:32
OmaVan2 schreef op 14-12-2021 om 19:27:
maar dat hoorde je bij de persconferentie?
rooiekater
14-12-2021 om 20:40
Brabeau schreef op 14-12-2021 om 19:32:
[..]
He? Ik mocht ibuprofen pakken bij de eerste 2 prikken 😮
Ik de eerste 24 uur niet was mij gezegd. Maar hoor dat er wisselend advies over is.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.