Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

LostJellyfish83

LostJellyfish83

16-05-2022 om 17:42

Piratenkoningin schreef op 16-05-2022 om 08:00:

En gewoon nu in alle rust democratisch plannen maken voor verschillende scenario’s, in plaats van het erop aan laten komen en als het dan verkeerd uitpakt weer allerlei crisismaatregelen moeten nemen.

Ik had de ijdele hoop dat het beter zou gaan nu we iemand vanuit het ziekenhuis als minister hebben. Helaas lijkt dat niks uit te maken.

Het wordt weer too little too late,  ben ik bang 

https://www.ad.nl/politiek/kabinet-zit-zonder-coronawet-na-blokkade-eerste-kamer-dan-maar-weer-noodverordening~a8bb1533/`
Gaat het weer mis, dan worden het weer noodverordeningen. Ik weet niet of ik dat nu een verbetering vind.

ah nee, er is weer een golf in aantocht en al voordat het herfst wordt. Zo enorm geen zin in!!(Nou ja, natuurlijk geen mens)

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

17-05-2022 om 18:30

Wilgenkatje- schreef op 17-05-2022 om 18:07:

ah nee, er is weer een golf in aantocht en al voordat het herfst wordt. Zo enorm geen zin in!!(Nou ja, natuurlijk geen mens)

Waar haal je dat vandaan? Het r getal zit op 0,89 momenteel en het aantal coronapatiënten in de ziekenhuizen is laag en daalt nog steeds. 

Liever nu dan in de herfst. De kwetsbaren zijn recent nog een keer geboosterd, de niet kwetsbaren hebben massaal al een eerdere versie gehad van covid of zijn in elk geval beschermd tegen ernstige ziekte door hun inentingen.
Dus nu een golfje helpt de immuniteit op peil te houden hoop ik.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

17-05-2022 om 20:18

Daglichtlamp schreef op 17-05-2022 om 19:15:

Liever nu dan in de herfst. De kwetsbaren zijn recent nog een keer geboosterd, de niet kwetsbaren hebben massaal al een eerdere versie gehad van covid of zijn in elk geval beschermd tegen ernstige ziekte door hun inentingen.
Dus nu een golfje helpt de immuniteit op peil te houden hoop ik.

Ja ik vind dat ook prima, maar niks wijst erop dat er nu een golf komt. 

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/05/17/rivm-waarschuwing-voor-snelle-coronagolf-voorbarig-a4124721
Ook het RIVM denkt dat het wel meevalt i.v.m. de al opgebouwde immuniteit.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

18-05-2022 om 08:16

Ik kan me best voorstellen dat een flinke zomergolf ons juist goed door de herfst heen helpt, dus misschien is het wel jammer dat het daar niet op lijkt. 

Er werd toch een pfizer ontwikkeld tegen omikron die in de herfst beschikbaar komt? Lijkt me dat een nieuwe booster campagne dan best in september al kan beginnen.

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

18-05-2022 om 15:26

Ik maak me letterlijk nul zorgen om welke nieuwe golf dan ook.
Ik maak me wel zorgen om alles wat ermee samenhangt. 

Helena71 schreef op 18-05-2022 om 15:26:

Ik maak me letterlijk nul zorgen om welke nieuwe golf dan ook.
Ik maak me wel zorgen om alles wat ermee samenhangt.

Hetzelfde hier. Het gaat een eigen leven leiden en dat is nooit goed. We zijn net terug uit Canada, we vlogen KLM, op Schiphol draagt niemand meer mondkapjes, en op KLM-vluchten is het eigenlijk ook niet meer verplicht. Maar omdat we naar Canada vlogen, moest er worden voldaan aan Canadese federale wetgeving en zaten we dus 8 uur met een mondkap op in het vliegtuig. De waanzin, want in Canada is sinds 25 april j.l. ook alles weer vrij, dus zodra je de luchthaven af bent, kan die mondkap in de vuilnisbak, en is alles net zo vrij als hier, kroegen zitten vol, terrassen zitten vol, restaurants zitten vol, winkels en winkelstraten en winkelcentra lopen vol mensen, geen mondkapje te bekennen, ook niet in openbaar vervoer zoals bussen en treinen, maar zodra je de luchthaven betreedt, ben je blijkbaar een enorm gevaar voor de volksgezondheid als je niet gemaskerd bent. Wie verzint dit?

De omikronvarianten BA.4 en BA.5 lijken in een rap tempo de dominante varianten van het coronavirus in Nederland te worden. ( week geleden 27 % , nu 54 % )
Een stijging in het rioolwater en een toename in het aantal meldingen van besmettingen .

Zomergolfje ?

https://nos.nl/artikel/2432135-omikronvarianten-worden-snel-dominant-vrees-voor-zomergolf

Is de huidige vaccinatie al geschikt voor omicron? Wil me pas voor de tweede keer laten boosteren als ie ook tegen omicron werkt. 

redbulletje schreef op 10-06-2022 om 11:08:

Is de huidige vaccinatie al geschikt voor omicron? Wil me pas voor de tweede keer laten boosteren als ie ook tegen omicron werkt.

Nee nog niet . Ik las een tijd geleden dat die niet
vóór het najaar beschikbaar zullen zijn , maar heb er niets meer over gehoord .

wild-flower schreef op 10-06-2022 om 10:24:

De omikronvarianten BA.4 en BA.5 lijken in een rap tempo de dominante varianten van het coronavirus in Nederland te worden. ( week geleden 27 % , nu 54 % )
Een stijging in het rioolwater en een toename in het aantal meldingen van besmettingen .

Zomergolfje ?

https://nos.nl/artikel/2432135-omikronvarianten-worden-snel-dominant-vrees-voor-zomergolf

Ik schreef in het draadje over testen drie dagen geleden al dat het er op lijkt dat we weer aan het stijgen zijn. Zolang dat binnen de perken blijft is er geen probleem. Maar wel reden om als kwetsbare als je nog niet al je herhaalprikken hebt gehad die alsnog z.s.m. te halen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.