Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic


Loeki72 schreef op 22-07-2024 om 21:59:

[..]

De patiënt lag er al en kreeg ademhalingsproblemen omdat die besmet werd door covid door zieke gezinsleden. Die kwamen met hun griepje en koorts gewoon langs. Dat zorgt dan wel voor de fatale afloop. Mensen die met Covid als opnamereden opgenomen worden zien we niet meer zo vaak, en dan eigenlijk alleen bij mensen die ooit een orgaantransplantatie hebben gehad of zwak zijn door chemo. Die overleven het ook bijna nooit.

Maar maakt het voor de patiënt nog veel verschil of het covid of griep is? Lijkt me dat beiden fataal kunnen zijn op de ic. 

Schemerlampje schreef op 22-07-2024 om 22:36:

[..]

Maar maakt het voor de patiënt nog veel verschil of het covid of griep is? Lijkt me dat beiden fataal kunnen zijn op de ic.

Misschien wel, alleen zien we dat bijna nooit. Griep heeft wel seizoenen, Covid niet en is er veel vaker. 

Loeki72 schreef op 22-07-2024 om 21:39:

[..]

Covid gaat heel erg rond in tegenstelling tot andere virussen. Ik zie op mijn IC mensen op bezoek komen met een “griepje” die hun geliefden hebben aangestoken, die verbaasd zijn als het Covid blijkt te zijn. Helaas hebben ze ook vaak afscheid kunnen nemen van hun geliefde.

Ik draag nog steeds mondkapjes op mijn werk. Mensen hebben geen idee wat Covid nog steeds kan aanrichten.


Ik zie hier en daar toch ook weer mensen met een mondkapje. 

Gisteren heb ik een zelftest gedaan want een vriendin heeft chemo gehad.

Fleurtje_5 schreef op 23-07-2024 om 14:33:

[..]


Ik zie hier en daar toch ook weer mensen met een mondkapje.

Gisteren heb ik een zelftest gedaan want een vriendin heeft chemo gehad.

Ik heb een vriendin met een auto immuunziekte. Ik doe bij klachten geen zelftest meer maar communiceer met haar of over de klachten en wat we doen met de afspraak. Soms bellen we of spreken we buiten af, soms wel gewoon binnen. 

Het maakt voor haar immers weinig uit of het Covid of Influenza of een ander verkoudheidsvirus is. 

Fleurtje_5 schreef op 23-07-2024 om 14:33:

[..]


Ik zie hier en daar toch ook weer mensen met een mondkapje.

Gisteren heb ik een zelftest gedaan want een vriendin heeft chemo gehad.

Had jij nog testen of ergens gekocht?

Ik moet om bepaalde reden testen, maar zag online waar ik eerder bestelde, kruidvat/etos/picnic etc allemaal niet meer leverbaar. 

Bij bol.com vond ik het te duur. 

Door weinig energie ben ik benieuwd of iemand weet of ze gewoon nog bij kruidvat bv in de winkel te koop zijn?

Zijn ze überhaupt nog te koop en waar.



Happy_Alpaca schreef op 24-07-2024 om 15:22:

[..]

Had jij nog testen of ergens gekocht?

Ik moet om bepaalde reden testen, maar zag online waar ik eerder bestelde, kruidvat/etos/picnic etc allemaal niet meer leverbaar.

Bij bol.com vond ik het te duur.

Door weinig energie ben ik benieuwd of iemand weet of ze gewoon nog bij kruidvat bv in de winkel te koop zijn?

Zijn ze überhaupt nog te koop en waar.




Ik had er nog in huis. Maar meen dat ik ze pas geleden ook zag liggen bij Kruidvat.

En anders apotheek misschien?

Happy_Alpaca schreef op 24-07-2024 om 15:22:

Zijn ze überhaupt nog te koop en waar.



Bij onze Kruidvat in elk geval wel.
Zag ze er maandag nog liggen .
Deze :  https://www.kruidvat.nl/flowflex-covid-19-zelftest/p/5455493

wild-flower schreef op 24-07-2024 om 22:17:

[..]

Bij onze Kruidvat in elk geval wel.
Zag ze er maandag nog liggen .
Deze : https://www.kruidvat.nl/flowflex-covid-19-zelftest/p/5455493

Dankjewel! 

Die online helemaal gemist.

Ik zal dan naar kruidvat gaan als ik puf heb. 

kruidvat heeft ze inderdaad al een tijdje liggen. Ik heb ook weer wat testjes gedaan afgelopen weken. Ik werk in de thuiszorg en had al 2 cliënten die corona bleken te hebben. 

Happy_Alpaca schreef op 24-07-2024 om 15:22:

[..]

Had jij nog testen of ergens gekocht?

Ik moet om bepaalde reden testen, maar zag online waar ik eerder bestelde, kruidvat/etos/picnic etc allemaal niet meer leverbaar.

Bij bol.com vond ik het te duur.

Door weinig energie ben ik benieuwd of iemand weet of ze gewoon nog bij kruidvat bv in de winkel te koop zijn?

Zijn ze überhaupt nog te koop en waar.



Gisteren nog bij een Etos in een stationshal 

Vf_Watervrouw schreef op 30-07-2024 om 07:40:

[..]

Gisteren nog bij een Etos in een stationshal

Ze liggen overal wat minder prominent in de schappen maar nu bij het standaard assortiment zelftesten. Maar door de opleving zijn ze weer regelmatig beperkt verkrijgbaar 

Vandaag las ik een goed citaat van Agnes Kant in het Financieel Dagblad. En heb het artikel toen opgezocht.

https://x.com/FD_Nieuws/status/1818603603709321366



Fleurtje_5 schreef op 08-08-2024 om 09:32:

Vandaag las ik een goed citaat van Agnes Kant in het Financieel Dagblad. En heb het artikel toen opgezocht.

https://x.com/FD_Nieuws/status/1818603603709321366



Welk citaat bedoel je want ik neem aan dat het niet gaat over het vegetarisch eten.

Het is geen diepgravend artikel en raakt maar heel zijdelings aan Covid, het gaat over bijwerkingen in het algemeen. 

Citaat Agnes Kant (vandaag in onze krant) vanuit het Financieele Dagblad:

En dus zegt ze: ‘De afweging of iemand een vaccin of geneesmiddel neemt, moet iedereen zelf maken. Daar vind ik als directeur van Lareb niets van. Ik wil vooral goede informatie geven over bijwerkingen, die mensen kunnen laten meewegen bij hun besluit.’

Ik vind het best een goed artikel en adviseer het hele artikel te lezen.

Vandaag in de digitale krant:

Nieuwe vaccinatiecampagne tegen corona in Limburg van start: ‘Het virus probeert toch steeds weer het immuunsysteem te omzeilen’
..............

„Alleen al in Zuid-Limburg worden naar verwachting 100.000 mensen gevaccineerd.” In Midden- en Noord-Limburg wordt een even groot aantal uitgenodigd. „De vaccinatieronde tegen corona is bedoeld voor mensen van 60 jaar en ouder, maar ook voor mensen die werkzaam zijn in de zorg, voor 18- tot en met 59-jarigen die jaarlijks een uitnodiging krijgen voor een griepprik en voor mensen met afweerstoornissen.”
................

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.