Coronavirus Covid-19
LoveCats!
08-07-2021 om 12:34
Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic
⚠ Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic ⚠
Het is nu ruim 4.5 jaar geleden dat de COVID-19 pandemie begon.
De coronapandemie was de zwaarste pandemie sinds 1918. Op 5 mei 2023 is de internationale noodtoestand voor de publieke volksgezondheid opgeheven, door de WHO, die sinds 30 januari 2020 van kracht was. Op 15 juni 2023 werd de A-status geschrapt en is COVID-19 niet langer meer meldingsplichtig in Nederland. Op 18 augustus 2023 lagen er voor het eerst 0 mensen op de IC met het COVID-19 virus. Vanaf 1 september 2023 wordt het Coronadashboard slechts een keer per week op woensdag bijgewerkt en vanaf 2 april is het Coronadashboard opgeheven. Vanaf 1 juni 2024 wordt de ziekenhuisbezetting niet meer bijgehouden.
Vanaf 16 september 2024 komt er een nieuwe vaccinatieronde voor 60-plussers, mensen die jaarlijks de griepprik ontvangen en zorgmedewerkers.
We kregen te maken met jarenlange maatregelen, extreme sterfte, strenge lockdowns, overvolle ziekenhuizen, polarisatie en een economische catastrofe.
Wereldwijde statistieken:
Officiële dodentol: 7.000.000 (0,09% van de wereldbevolking)
WHO schatting dodentol: 20.000.000 (0,25% van de wereldbevolking)
The Economist schatting dodentol: 28.500.000 (18.000.000 - 34.000.000) (0,25 - 0,42% van de wereldbevolking)
In Nederland vielen er 23.000 doden. Naar schatting overleden er 50.000 mensen aan het longvirus. Naar schatting kregen 100.000 tot 450.000 mensen Long Covid tijdens de coronacrisis.
Op verschillende plekken komen er monumenten om de pandemie te herdenken:
https://erfgoedstem.nl/monument-voor-slachtoffers-corona-in-delft/
https://www.bd.nl/waalwijk/coronamonument-om-te-gedenken-aan-de-ijssel~a2c409e
https://www.rtvdordrecht.nl/nieuws/nieuws/zwijndrecht-staat-met-herdenkingsboom-stil-bij-coronaleed
Dit topic is voor het laatst ge-update op 21 juli 2024
WickedCurlew89
11-01-2022 om 23:14
Oh top: Ikea Nederland wordt nu geboycot want Ikea Engeland heeft iets besloten wat hier niet kan.
De wappies verdwijnen gewoon vrijwillig uit allerlei winkels. 😂
Win-win.
SophisticatedCaribou75
11-01-2022 om 23:14
Hetvrijewoord schreef op 11-01-2022 om 23:14:
Oh top: Ikea Nederland wordt nu geboycot want Ikea Engeland heeft iets besloten wat hier niet kan.
Win-win.
Wat wat wat?
SophisticatedCaribou75
12-01-2022 om 07:22
Oh, wat hoop ik intussen dat hij wordt uitgezet om zijn bizarre gedrag.
https://www.ad.nl/sport/novak-djokovic-over-aanleveren-misleidende-informatie-vergissing-van-mijn-agent~ac400986/
Tango
12-01-2022 om 09:25
Hetvrijewoord schreef op 11-01-2022 om 23:14:
Win-win.
Wat bedoel je? Heb je een link?
ShowyHummingbird30
12-01-2022 om 09:28
niet_rechts schreef op 12-01-2022 om 07:22:
Oh, wat hoop ik intussen dat hij wordt uitgezet om zijn bizarre gedrag.
https://www.ad.nl/sport/novak-djokovic-over-aanleveren-misleidende-informatie-vergissing-van-mijn-agent~ac400986/
Dat is er eentje voor border security. Jemig, wie vinkt er nu een leugen aan op een officieel formulier bij de douane. Dat lees je tot zélf voordat je je handtekening ergens onder zet?? En dan zijn adviseur te schuld geven. Koekkoek.
ShowyHummingbird30
12-01-2022 om 09:29
Tango schreef op 12-01-2022 om 09:25:
[..]
Wat bedoel je? Heb je een link?
Ik geloof dat IKEA GB ongevaccineerd personeel niet meer volledig gaat doorbetalen bij quarantaine.
Tango
12-01-2022 om 09:32
Coreopsis schreef op 12-01-2022 om 09:29:
[..]
Ik geloof dat IKEA GB ongevaccineerd personeel niet meer volledig gaat doorbetalen bij quarantaine.
Oh oké, ik heb dat niet gelezen. Maar dat wil niet zeggen dat dit ook voor Nederland geldt natuurlijk.
ShowyHummingbird30
12-01-2022 om 09:34
Tango schreef op 12-01-2022 om 09:32:
[..]
Oh oké, ik heb dat niet gelezen. Maar dat wil niet zeggen dat dit ook voor Nederland geldt natuurlijk.
Dat geldt hier ook niet. Mag volgens mij niet eens (wettelijk).
SophisticatedCaribou75
12-01-2022 om 09:35
Tango schreef op 12-01-2022 om 09:32:
[..]
Als ongevaccineerde mafketels iets boycotten dan is dat toch een pré voor de rest van het land?
Tango
12-01-2022 om 09:37
Gisteren bij Op 1 werd er gesproken over het advies van het OMT in de aanpassing van de mondkapjesplicht. Dat er op meerdere plekken mondkapjes gedragen moeten worden en dan mondkapjes van type II. Dat laatste vind ik dus echt bijzonder. Het verschil tussen type I en II is 3 % minder doorlaatbaarheid. Dat is toch bijna niets? Je ziet ook geen verschil tussen de mondkapjes, dus hoe ga je dat controleren? Daarnaast zijn er veel te weinig van die mondkapjes en zitten mensen dus met voorraden mondkapjes die niet meer bruikbaar zouden zijn. Dat de stoffen mondkapjes in de ban gaan snap ik nog enigszins.
wild-flower
12-01-2022 om 09:37
Viroloog Marc van Ranst is nog steeds positief
Van Ranst hoopvol over omikrongolf: “Dit komt meer in de buurt van griep.
redbulletje
12-01-2022 om 09:57
Tango schreef op 12-01-2022 om 09:37:
Gisteren bij Op 1 werd er gesproken over het advies van het OMT in de aanpassing van de mondkapjesplicht. Dat er op meerdere plekken mondkapjes gedragen moeten worden en dan mondkapjes van type II. Dat laatste vind ik dus echt bijzonder. Het verschil tussen type I en II is 3 % minder doorlaatbaarheid. Dat is toch bijna niets? Je ziet ook geen verschil tussen de mondkapjes, dus hoe ga je dat controleren? Daarnaast zijn er veel te weinig van die mondkapjes en zitten mensen dus met voorraden mondkapjes die niet meer bruikbaar zouden zijn. Dat de stoffen mondkapjes in de ban gaan snap ik nog enigszins.
Ik snap vooral niet dat die papieren dingen nu worden geadviseerd terwijl toch al vanaf voorjaar 2020 duidelijk was dat alleen FFP2 je de beste bescherming biedt.
WickedCurlew89
12-01-2022 om 10:02
Dat van Ikea gaat er inderdaad over dat het personeel in Engeland dat ongevaccineerd in quarantine moet, gekort gaat worden.
Dat kan hier wettelijk helemaal niet maar laten we dat de wappies vooral niet uitleggen, hoe meer winkels ze boycotten hoe beter. Die lijst wordt steeds langer.
Mija
12-01-2022 om 10:09
wild-flower schreef op 12-01-2022 om 09:37:
Viroloog Marc van Ranst is nog steeds positief
[..]
Ik ben ook optimistisch, al een paar weken. Dat komt door Dr. John Campbell. Die schijnt op YouTube al twee jaar zo’n beetje dagelijks zijn licht over de pandemie en die ziet het einde ook naderen. Hij onderbouwt alles met wetenschappelijke studies en hij formuleert altijd behoedzaam en zorgvuldig dus ik heb hem hoog zitten.
Ik merk wel dat ik daardoor recalcitranter word. Ik heb helemaal geen zin meer om moeite te doen om dure mondkapjes te kopen of eventueel het gedoe van quarantaine/isolatie door te moeten als het toch onvermijdelijk is dat we het allemaal krijgen omdat Omikron nou eenmaal superbesmettelijk is. Ik ben in het stadium van ‘God zegene de greep’ aangeland. Ik vind het nog steeds logisch om voorzichtig te zijn met mijn oude vadertje maar verder geloof ik het allemaal wel. Ik hou me heus nog wel aan de regels maar zo langzamerhand wel met veel frisse tegenzin.
wild-flower
12-01-2022 om 10:12
Ongevaccineerden in Quebec gaan gezondheidsbijdrage betalen
Het bestuur van de Canadese provincie Quebec wil dat
ongevaccineerde inwoners een "gezondheidsbijdrage" betalen als ze zich
om niet-medische redenen niet laten inenten tegen corona. Volgens
premier François Legault vormen mensen die niet zijn gevaccineerd, zo'n 10 procent van de bevolking van Quebec, een financiële last voor
gevaccineerde inwoners van de provincie. Ongeveer de helft van de mensen op de IC's in Quebec is niet ingeënt, zei hij.
bron : NOS live blog
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.