Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic

wild-flower schreef op 15-12-2021 om 15:15:

[..]

Daar zijn ze volgens mij al veel verder met boosteren .

Sorry, ik had mijn post onderwijl aangepast. Ze zijn inderdaad veel verder met boosteren, maar hebben ook veel meer met AstraZeneca gevaccineerd, dus ze zijn nu als een gek de rest aan het boosteren.

wild-flower schreef op 15-12-2021 om 14:21:

Nou lekker dan !!!

" Mensen die twee keer gevaccineerd zijn met AstraZeneca lijken niet
beschermd te zijn tegen ziek worden door de Omikron-variant
van het
coronavirus. Dat zei Jaap van Dissel woensdag in de technische briefing
in de Tweede Kamer.

Van Dissel baseert zich op cijfers uit Engeland over de nieuwe
virusvariant. "Voor klachten bij infectie biedt het in het Verenigd
Koninkrijk geen beschermende werking", aldus Van Dissel. "

https://nieuws.nl/algemeen/20211215/van-dissel-astrazeneca-lijkt-niet-te-beschermen-tegen-omikron/

En welke actie wordt daar nu op ondernomen???

Tango schreef op 15-12-2021 om 15:30:

[..]

Iedereen uit die groep als de sodemieter een booster ( of 2 ) gaan halen lijkt mij ?

Tango schreef op 15-12-2021 om 15:30:

[..]

Voor de 60-ers is het onderwijl opgelost, ook die pas laat gevaccineerd zijn, mogen onderwijl op voor een booster. Dan houden we de groep van zorgmedewerkers over die met AstraZeneca zijn gevaccineerd. Maar hopen dat ze op 1 januari alles in 1 klap open zetten zodat de mensen die dat willen gelijk een afspraak kunnen maken.

DistinctMarten43

DistinctMarten43

15-12-2021 om 18:32

Dit gaat over bescherming tegen besmetting hè! Niet over ernstig ziek worden of ziekenhuisopname.

Doornroosje9 schreef op 15-12-2021 om 18:32:

Dit gaat over bescherming tegen besmetting hè! Niet over ernstig ziek worden of ziekenhuisopname.

Ja , ze doen het nu voorkomen alsof je helemaal niet meer beschermd bent en ik zie dan al weer een volgende golf aankomen .  Er is ook zoveel onzeker . Gelukkig ben jij altijd zo positief

Dit artikel legt het iets beter  uit denk ik :

https://nos.nl/artikel/2409628-weinig-bescherming-vaccins-tegen-infectie-door-omikron-booster-noodzakelijk

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

16-12-2021 om 23:00

Niet achter de betaalmuur, wel interessant. 

Waarom zijn we zo bang voor de omikronvariant?
https://www.ad.nl/binnenland/waarom-zijn-we-zo-bang-voor-de-omikronvariant~a48fa5f7/

niet_rechts schreef op 16-12-2021 om 23:00:

Niet achter de betaalmuur, wel interessant.

Waarom zijn we zo bang voor de omikronvariant?
https://www.ad.nl/binnenland/waarom-zijn-we-zo-bang-voor-de-omikronvariant~a48fa5f7/

Ik wil het niet eens meer lezen. Laat er eerst maar eens duidelijkheid zijn over met name de ernst van de klachten veroorzaakt door deze variant. Er wordt nu zoveel onrust gezaaid dat ik er af en toe bijna moedeloos van word. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

17-12-2021 om 15:33

Tango schreef op 17-12-2021 om 13:22:

[..]

Ik wil het niet eens meer lezen. Laat er eerst maar eens duidelijkheid zijn over met name de ernst van de klachten veroorzaakt door deze variant. Er wordt nu zoveel onrust gezaaid dat ik er af en toe bijna moedeloos van word.

Dat snap ik. Toch is het wel goed om te begrijpen hoe de vlag erbij hangt. De kans op een nieuwe lockdown is best groot helaas. Ik vind het zelf in elk geval wel fijn om het gevoel te hebben dat ik snap waarom dat moet. Hoe rot ik het ook vind en hoe klaar ik er ook al maanden mee ben. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

17-12-2021 om 16:10

Ik heb toch wel een flinke dejavu van de Beta variant. Weten jullie nog? Vorig jaar rond deze tijd ineens een reisverbod naar het VK. Want veel besmettelijker en o ja, ook veel gevaarlijker voor kinderen. De ziekenhuizen in de vk lagen er vol mee. 
Net als een jaar geleden met de betavariant groeit Omikron nu vooral heel hard in landen zonder maatregelen midden in het griepseizoen. En met relatief lage vaccinatiegraad en veel gebruik van astrazenica. 

Ik vermoed dat de kritiek en het lage vertrouwen in het coronabeleid ervoor zorgen dat er nu anders gecommuniceerd wordt. Denk dat dit uitvloeisel is van de nieuwe communicatiestrategie die is aangekondigd. Het helpt wel, nu zijn het niet allerlei 'deskundigen' die paniek zaaien, want het kabinet is zelf al negatief genoeg. 

Maar over Omikron zegt het allemaal maar weinig. Het zou ook juist het einde van de pandemie kunnen betekenen als Omikron werkelijk veel minder ziek maakt. Dan moet juist alles open om de Deltavariant zo snel mogelijk te verdrijven.

Nou hier zakt je de moed ook van in de schoenen
https://www.telegraaf.nl/nieuws/730662283/de-jonge-maakt-zich-grote-zorgen-over-omicron-extra-lockdownmaatregelen-liggen-op-de-loer

En na de omicron komt de volgende variant enz , je kunt niet aan de gang blijven met de lockdowns, paar maanden verder en de horeca/theaters zijn omgevallen, dan valt er niks meer te lockdownen.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

17-12-2021 om 16:24

majorette2005 schreef op 17-12-2021 om 16:17:

Nou hier zakt je de moed ook van in de schoenen
https://www.telegraaf.nl/nieuws/730662283/de-jonge-maakt-zich-grote-zorgen-over-omicron-extra-lockdownmaatregelen-liggen-op-de-loer

En na de omicron komt de volgende variant enz , je kunt niet aan de gang blijven met de lockdowns, paar maanden verder en de horeca/theaters zijn omgevallen, dan valt er niks meer te lockdownen.

Volgens meneer van Ranst zal het virus mettertijd muteren in iets ongevaarlijks. Dat is best een hoopvolle voorspelling.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

17-12-2021 om 16:28

niet_rechts schreef op 17-12-2021 om 16:24:

[..]

Volgens meneer van Ranst zal het virus mettertijd muteren in iets ongevaarlijks. Dat is best een hoopvolle voorspelling.

En Omikron is een stapje in de goede richting. 

Drietje schreef op 17-12-2021 om 16:28:

[..]

En Omikron is een stapje in de goede richting.

Dat hopen we heeeeeeeel hard met zijn allen. Nu maar afwachten of het klopt.

niet_rechts schreef op 17-12-2021 om 16:24:

[..]

Klopt, het best overlevende virus is een virus wat goed verspreid. 

Als het mega dodelijk is dan is de "gastheer" niet in staat het over te dragen. Over het algemeen zijn nieuwe varianten dus varianten die besmettelijker zijn maar niet dodelijker. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.