Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic


LoveCats!

LoveCats!

12-08-2021 om 17:30 Topicstarter

Coreopsis schreef op 12-08-2021 om 17:16:

https://nos.nl/artikel/2393591-hoger-onderwijs-weer-open-zonder-anderhalve-meter

Eindelijk! Ik vind dit zo ontzettend fijn voor al die jongvolwassen studenten die anderhalf jaar vrijwel alleen maar online les hebben gekregen.

Lijkt mij wel gevoelig voor mogelijke Coronaverspreiding gezien het zelftesten vrijwillig wordt.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

12-08-2021 om 17:37

LoveCats! schreef op 12-08-2021 om 17:30:

[..]

Lijkt mij wel gevoelig voor mogelijke Coronaverspreiding gezien het zelftesten vrijwillig wordt.

Na een hele zomer vakantiefeestvieren? Die groep heeft het allemaal of al gehad of is volledig gevaccineerd. Geen garantie op geen besmetting, maar de kans dat het enorm misgaat lijkt me klein.


Deze jongeren hebben anderhalf jaar lang geen fysiek les gehad. Het werd tijd.


QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

12-08-2021 om 17:39

Coreopsis schreef op 12-08-2021 om 17:16:

https://nos.nl/artikel/2393591-hoger-onderwijs-weer-open-zonder-anderhalve-meter

Eindelijk! Ik vind dit zo ontzettend fijn voor al die jongvolwassen studenten die anderhalf jaar vrijwel alleen maar online les hebben gekregen.

Zeker! Gewoon echt noodzakelijk. Maar... hoorcolleges met max 75 studenten. Daar baal ik nog wel van. Dat betekent voor heel veel studenten alsnog online les. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

12-08-2021 om 17:42

Drietje schreef op 12-08-2021 om 17:39:

[..]

Zeker! Gewoon echt noodzakelijk. Maar... hoorcolleges met max 75 studenten. Daar baal ik nog wel van. Dat betekent voor heel veel studenten alsnog online les.

Als de werkgroepen maar weer gewoon fysiek zijn. Dat zijn de "gewone" lessen, waar veel interactie is met medestudenten. En er zijn een hoop (kleinere) studies waar niet veel meer dan 75 studenten in een jaar zitten.  Al hoop ik dat ook hoorcolleges weer snel met volle zaal mogen. Desnoods met verplichte sneltest van te voren.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

12-08-2021 om 18:00

Coreopsis schreef op 12-08-2021 om 17:42:

[..]

Als de werkgroepen maar weer gewoon fysiek zijn. Dat zijn de "gewone" lessen, waar veel interactie is met medestudenten. En er zijn een hoop (kleinere) studies waar niet veel meer dan 75 studenten in een jaar zitten. Al hoop ik dat ook hoorcolleges weer snel met volle zaal mogen. Desnoods met verplichte sneltest van te voren.

Ja klopt, dat is het belangrijkst. Maar ik vind het eerlijk gezegd raar dat je met veel meer mensen in een theater mag of in een stadion. Terwijl onderwijs nogal noodzakelijk is. En al het langst heeft stilgelegen van alles.

LoveCats!

LoveCats!

12-08-2021 om 18:01 Topicstarter

Coreopsis schreef op 12-08-2021 om 17:37:

[..]

Na een hele zomer vakantiefeestvieren? Die groep heeft het allemaal of al gehad of is volledig gevaccineerd. Geen garantie op geen besmetting, maar de kans dat het enorm misgaat lijkt me klein.


Deze jongeren hebben anderhalf jaar lang geen fysiek les gehad. Het werd tijd.


Het is heel erg fijn voor die jongeren natuurlijk. Maar in grote groepen lesvolgen zonder afstand met vrijwillige zelftesten die een klein percentage studenten waarschijnlijk gaat doen lijkt mij persoonlijk niet verstandig. Maar goed, waarschijnlijk vind het OMT een prima idee en die hebben kennis van Corona, in tegenstelling tot mijn gevoel 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

12-08-2021 om 18:04

LoveCats! schreef op 12-08-2021 om 18:01:

[..]

Het is heel erg fijn voor die jongeren natuurlijk. Maar in grote groepen lesvolgen zonder afstand met vrijwillige zelftesten die een klein percentage studenten waarschijnlijk gaat doen lijkt mij persoonlijk niet verstandig. Maar goed, waarschijnlijk vind het OMT een prima idee en die hebben kennis van Corona, in tegenstelling tot mijn gevoel

Jongeren nog langer dan 1,5 jaar online les geven is nog veel minder verstandig. Er is meer in het leven dan corona. Zij moeten alles nog opbouwen en daar hoort een goede opleiding bij. Dat is zelfs een grondrecht, dat nu al anderhalf jaar opzij wordt geschoven.

Drietje schreef op 12-08-2021 om 18:04:

[..]

Jongeren nog langer dan 1,5 jaar online les geven is nog veel minder verstandig. Er is meer in het leven dan corona. Zij moeten alles nog opbouwen en daar hoort een goede opleiding bij. Dat is zelfs een grondrecht, dat nu al anderhalf jaar opzij wordt geschoven.

Volgens mij zijn best veel jongeren voor het janssen vaccin gegaan, en anders hebben ze in ieder geval de eerst prik pfizer gehad. Dat biedt al heel veel bescherming.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

12-08-2021 om 20:57

Poezie schreef op 12-08-2021 om 18:07:

[..]

Volgens mij zijn best veel jongeren voor het janssen vaccin gegaan, en anders hebben ze in ieder geval de eerst prik pfizer gehad. Dat biedt al heel veel bescherming.

Klopt,  64 procent van de 18 tot 24 jarigen hebben hun eerste prik gehad en dit aantal groeit nog steeds. 34 procent heeft ook al een tweede prik gehad. Bovendien zijn in deze groep al heel veel besmettingen geweest, dus veel natuurlijke immuniteit bovenop de vaccinatiegraad. 

LoveCats!

LoveCats!

13-08-2021 om 16:53 Topicstarter

Kabinet mikt erop om de 1.5 meter los te laten in de tweede helft van september:
https://nos.nl/artikel/2393719-kabinet-mikt-op-loslaten-anderhalve-meter-medio-september

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

13-08-2021 om 17:00

LoveCats! schreef op 13-08-2021 om 16:53:

Kabinet mikt erop om de 1.5 meter los te laten in de tweede helft van september:
https://nos.nl/artikel/2393719-kabinet-mikt-op-loslaten-anderhalve-meter-medio-september

Dat lijkt me dan weer niet handig. Dan is het hoger onderwijs net een weekje of zo gestart en kun je effect daarvan nog niet zien.
Laat die 1.5m en zoveel mogelijk thuiswerken nu nog maar even duren, dat zijn de minst ingrijpende maatregelen. (Want wie geen zin heeft in 1.5m doet dat privé toch al niet).

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

13-08-2021 om 17:02

LoveCats! schreef op 13-08-2021 om 16:53:

Kabinet mikt erop om de 1.5 meter los te laten in de tweede helft van september:
https://nos.nl/artikel/2393719-kabinet-mikt-op-loslaten-anderhalve-meter-medio-september

Hmm, dus eigenlijk niks anders dan nu, volgens velen. Man man, als ik het gedrag van veel mensen toch zie en hoor! Alsof corona volledig weg is. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

13-08-2021 om 17:04

Coreopsis schreef op 13-08-2021 om 17:00:

[..]

Dat lijkt me dan weer niet handig. Dan is het hoger onderwijs net een weekje of zo gestart en kun je effect daarvan nog niet zien.
Laat die 1.5m en zoveel mogelijk thuiswerken nu nog maar even duren, dat zijn de minst ingrijpende maatregelen. (Want wie geen zin heeft in 1.5m doet dat privé toch al niet).

Ja eens. Eerst maar gewoon volle collegezalen en de mondkapjes weg op school. En dan de anderhalve meter loslaten. 

Aan de andere kant: na half september zal de vaccinatiegraad niet meer veel hoger kunnen. Dus als het dan niet kan, wanneer dan wel?

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

13-08-2021 om 17:05

Hen74 schreef op 13-08-2021 om 17:02:

[..]

Hmm, dus eigenlijk niks anders dan nu, volgens velen. Man man, als ik het gedrag van veel mensen toch zie en hoor! Alsof corona volledig weg is.

Corona hoeft niet volledig weg en corona gaat ook niet volledig weg. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

13-08-2021 om 17:13

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.