Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic


Hen74 schreef op 20-07-2021 om 20:07:

[..]

Dank je. Maar door wie worden ze dan besmet? Niet door de jongeren die het nu massaal hebben/hadden?

Omdat zo ongeveer alles open is en iedereen een stuk meer contacten heeft, dat ligt toch voor de hand? 

Hen74 schreef op 20-07-2021 om 19:57:

[..]

Waardoor wordt het dan drukker in de ziekenhuizen?



Onder de mensen die met corona worden opgenomen in het
ziekenhuis, zijn vooral dertigers en vijftigers, blijkt uit cijfers van
stichting NICE.


https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5242999/belanden-jonge-coronapatienten-ziekenhuis-door-deltavariant

Sophia_!

Sophia_!

20-07-2021 om 20:29

Hen74 schreef op 20-07-2021 om 19:52:

[..]

Dat is nooit anders geweest hoor. Er is nooit beweerd dat je het na volledige vaccinatie niet meer door zou kunnen geven. En de maatregelen zijn ook al die tijd voor iedereen geldend geweest.

Beetje stemmingmakerij van de Volkskrant en het AD.

Ja, dat blijkt inderdaad. Daar zijn ze wel goed in he? Daarom volgde ik het nieuws de laatste tijd eigenlijk ook niet meer zo heel goed. 

Julali schreef op 20-07-2021 om 19:38:

[..]

Dat is hopelijk dan over. Deze mensen hebben (voor het grootste deel) zelf de keuze gemaakt. Ze weten dat er risico's aanzitten om het vaccin te weigeren, dus dan zijn ook de consequenties voor henzelf.

Daar kun je het zorgpersoneel niet voor laten opdraaien. Die willen ook gewoon op vakantie en dagen vrij hebben. Ze zullen toe zijn aan meer rust.

Hier ben ik het volledig mee eens. Zodra iedereen de kans heeft gehad om zich volledig te laten vaccineren, is het de keuze van eenieder geweest. Daarna hoeven er geen extra maatregelen meer genomen te worden om de groep ongevaccineerden te beschermen of de zorg ermee te belasten. 

Sun.lover schreef op 20-07-2021 om 17:34:

[..]

Ik zou dan alleen ook graag zien dat er dan ook geen extra maatregelen meer worden geeist van zorgmedewerkers. Dus niet meer extra laten werken, geen extra afdelingen meer en geen vakanties meer intrekken. Dan moeten we met z'n allen ook de gevolgen accepteren.

Dat gaat voorlopig ook niet op. Nog minstens 9 maanden in de inhaalzorg, die allemaal gedaan moet worden met het huidige personeel. Dat wordt nog een hele kluif. Als ik alleen al kijk naar de afdeling waar ik werk moet er 2 maanden onafgebroken geopereerd worden om de wachtlijsten weg te werken. 
Laten we hopen dat de ziekenhuis opnames na de vakanties niet nog verder toenemen.

Miss_Moneypenny schreef op 22-07-2021 om 23:38:

[..]

Dat gaat voorlopig ook niet op. Nog minstens 9 maanden in de inhaalzorg, die allemaal gedaan moet worden met het huidige personeel. Dat wordt nog een hele kluif. Als ik alleen al kijk naar de afdeling waar ik werk moet er 2 maanden onafgebroken geopereerd worden om de wachtlijsten weg te werken.
Laten we hopen dat de ziekenhuis opnames na de vakanties niet nog verder toenemen.

Klopt, er gaat in de weekenden ook geopereerd worden. Dat betekent dat we dus minder weekenden vrij kunnen krijgen. Ik hoop dat het nog wel mogelijk gaat zijn om in ieder geval 22 vrije weekenden te kunnen krijgen zoals dat in het CAO staat. 

Eta- , Epsilon- , Gamma- , Kappa variant . Ik wist niet eens dat er zoveel varianten van het cornavirus waren aangetroffen in Nederland in de kiemsurveillance

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/virus/varianten

Irritant die nieuwe benamingen, voor 't grote publiek is de benaming naar oorsprong duidelijker. 

Over een 3e prik zijn ze al aan het nadenken .

"Het ministerie van Volksgezondheid laat weten dat er wordt nagedacht
over het scenario dat nieuwe prikrondes nodig zijn. "Daarmee houden we rekening, ook bij de vaccinvoorraden."

We hebben de Gezondheidsraad gevraagd om samen met het OMT verkenningen te doen naar de boostervaccinatie. Er komt een advies gebaseerd op nieuwe kennis en laatste wetenschappelijke inzichten. We hopen in september meer duidelijkheid te hebben."

RTL nieuws

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

31-07-2021 om 12:33

wild-flower schreef op 31-07-2021 om 09:23:

Over een 3e prik zijn ze al aan het nadenken .

"Het ministerie van Volksgezondheid laat weten dat er wordt nagedacht
over het scenario dat nieuwe prikrondes nodig zijn. "Daarmee houden we rekening, ook bij de vaccinvoorraden."

We hebben de Gezondheidsraad gevraagd om samen met het OMT verkenningen te doen naar de boostervaccinatie. Er komt een advies gebaseerd op nieuwe kennis en laatste wetenschappelijke inzichten. We hopen in september meer duidelijkheid te hebben."

RTL nieuws

Het zou toch beter zijn als we eerst delen van de wereld eerst hun eerste vaccinatie geven? Dan komen er ook minder snel mutaties. Daarbij vind ik dat we toch al in een luxe positie zitten hier in het westen. En ik iedereen graag gelijk behandeld zou zien. Zo oneerlijk als je elders geboren bent...

Hen74 schreef op 31-07-2021 om 12:33:

[..]

Het zou toch beter zijn als we eerst delen van de wereld eerst hun eerste vaccinatie geven? Dan komen er ook minder snel mutaties. Daarbij vind ik dat we toch al in een luxe positie zitten hier in het westen. En ik iedereen graag gelijk behandeld zou zien. Zo oneerlijk als je elders geboren bent...

Nederland heeft voor 2021 in totaal 84,5 miljoen vaccindoses besteld.

Ik neem aan dat ze wat ze over hebben doneren aan COVAX.

Ik neem juist aan dat die gereserveerde vaccins grotendeels bestaan uit de boosters die onze kwetsbaren de winter door moeten helpen. 

Nederland geeft dit jaar ook al €25 miljoen extra voor de aanschaf van grofweg 5 miljoen doses van het vaccin. Nederland droeg vorig jaar al €60 miljoen bij aan het initiatief dat door de WHO wordt gecoördineerd. Dat geld was behalve voor vaccins ook bestemd voor de ontwikkeling en levering van diagnostische tests in ontwikkelingslanden.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2021/01/11/extra-nederlandse-steun-voor-vaccins-in-arme-landen

" Vaccinontwikkelaars Pfizer en Moderna hebben de prijsvan hun coronavaccins verhoogd voor de Europese Unie. Dat meldt deFinancial Times.

De prijs van Pfizer is gestegen van 15,50 naar 19,50 euro meldt de krant, die delen van het contract heeft ingezien.
Moderna kostte eerst 19,00 en nu 21,50 euro per dosis, volgens het contract. Dat is minder dan de eerder overeengekomen 24 euro omdat er meer vaccins zijn besteld, bericht de krant op basis van een bron rond het contract. "

NOS nieuws

wild-flower schreef op 01-08-2021 om 14:53:

" Vaccinontwikkelaars Pfizer en Moderna hebben de prijsvan hun coronavaccins verhoogd voor de Europese Unie. Dat meldt deFinancial Times.

De prijs van Pfizer is gestegen van 15,50 naar 19,50 euro meldt de krant, die delen van het contract heeft ingezien.
Moderna kostte eerst 19,00 en nu 21,50 euro per dosis, volgens het contract. Dat is minder dan de eerder overeengekomen 24 euro omdat er meer vaccins zijn besteld, bericht de krant op basis van een bron rond het contract. "

NOS nieuws

En eigenlijk is dat nog steeds heel goedkoop, zeker als je het vergelijkt met andere vaccins. Zo kost een griepvaccin tussen de 24 en 40 euro.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.