Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic


LydiaDietz schreef op 18-07-2021 om 09:39:

[..]

Ben ik helemaal mee eens hoor! Ik vroeg me gewoon af wat de ziekenhuizen verwachten.

Ik moet ook bekennen dat ik me uit de groepsapp heb geschreven en ook mijn mail niet ga openen tijdens mijn vakantie. Dus ik kom er tijdens mijn vakantie ook niet achter.

LoveCats! schreef op 18-07-2021 om 16:20:

En opnieuw toename ziekenhuisbezetting:

https://nos.nl/artikel/2389838-ziekenhuisbezetting-loopt-licht-op-10-247-positieve-tests

3 keer zoveel mensen in zkh dan week geleden dus. Dat lijkt me een zorgwekkende trend. 

Ik ben benieuwd welk percentage daarvan volledig gevaccineerd is. Weet iemand dat? 

Mick87 schreef op 18-07-2021 om 17:03:

[..]

3 keer zoveel mensen in zkh dan week geleden dus. Dat lijkt me een zorgwekkende trend.

Maar de besmettingen nemen af. Hopelijk is dit een golfje (zoals voorspeld 2 weken na de oplopende besmettingen) en ziet het er over 2 weken beter uit. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

18-07-2021 om 18:08

Julali schreef op 18-07-2021 om 17:08:

Ik ben benieuwd welk percentage daarvan volledig gevaccineerd is. Weet iemand dat?

Ik ook. Ik weet dat er uit het Vk wel berichten zijn dat het daar nauwelijks om volledig gevaccineerde mensen gaat. 

Je ziet aan de leeftijden die in nl worden opgenomen wel dat in verhouding nu vooral mensen onder de 50 in het ziekenhuis komen. Daar was eerder heel anders.  Dus dat zegt al wat. Daarnaast zijn er weer meer besmettingen in de verpleeghuizen maar is daar nauwelijks ziekte en sterfte.

In december zaten we met vergelijkbare besmettingen, maar wel 400 opnames per dag. Dat is nu enorm veel lager. 

Dus de tekenen die er zijn, zijn gunstig. 


Echt mooi om te zien hoe goed de vaccins werken 

LydiaDietz schreef op 18-07-2021 om 17:57:

[..]

Maar de besmettingen nemen af. Hopelijk is dit een golfje (zoals voorspeld 2 weken na de oplopende besmettingen) en ziet het er over 2 weken beter uit.

Maar de besmettingen zijn nog steeds enorm hoog. En in de UK nemen ze ook nog steeds toe en die trend volgen we aardig. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

18-07-2021 om 19:05

Sun.lover schreef op 18-07-2021 om 18:48:

[..]

Maar de besmettingen zijn nog steeds enorm hoog. En in de UK nemen ze ook nog steeds toe en die trend volgen we aardig.

Het gaat er nu juist om dat de keten tussen besmettingen en ziekenhuisopnames doorbroken wordt door vaccinatie. En alle tekenen wijzen erop dat dat zo is. Dan zijn besmettingen niet meer belangrijk.

Bovendien volgen wij niet de trend in de UK. Hier stegen de besmettingen veel en veel sneller dan daar, nu lijkt het te stagneren. Lijkt in niets op elkaar. 

Drietje schreef op 18-07-2021 om 19:05:

[..]

Het gaat er nu juist om dat de keten tussen besmettingen en ziekenhuisopnames doorbroken wordt door vaccinatie. En alle tekenen wijzen erop dat dat zo is. Dan zijn besmettingen niet meer belangrijk.

Bovendien volgen wij niet de trend in de UK. Hier stegen de besmettingen veel en veel sneller dan daar, nu lijkt het te stagneren. Lijkt in niets op elkaar.

Hoe dan? Het percentage compleet gevaccineerden scheelt niet veel met de UK. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

18-07-2021 om 20:24

Sun.lover schreef op 18-07-2021 om 19:30:

[..]

Hoe dan? Het percentage compleet gevaccineerden scheelt niet veel met de UK.


Wij komen veel hoger uit in vaccinatiegraad. Bovendien was het aantal opnames in het vk sowieso al hoger dan hier, wegens ongezondere leefstijl. En ze hebben vrijwel alleen AZ geprikt. En ook in het VK komen nu naar verhouding veel minder mensen in het ziekenhuis dan eerder. Dus ook daar zie je het effect. 

LoveCats!

LoveCats!

19-07-2021 om 08:02 Topicstarter

Patiënten nu in het ziekenhuis:
(het verschil met gisteren)

🔴415 (54)

🔴Kliniek: 315 (38)
🔴IC: 100 (16)

Nieuwe opnames: 96 
Kliniek: 76
IC: 20

Sophia_!

Sophia_!

20-07-2021 om 14:30

Virologen slaan opnieuw alarm over het coronavirus. De deltavariant is zó besmettelijk dat ook mensen die volledig gevaccineerd zijn het virus door kunnen geven, schrijft De Volkskrant. Wetenschappers waarschuwen dat dat grote consequenties kan hebben voor het beleid.

Hoewel gevaccineerden die de deltavariant oplopen doorgaans niet zo ziek worden dat ze in het ziekenhuis belanden, kunnen ze het virus wel overdragen op anderen. Daarom zouden mensen die zijn gevaccineerd zich aan dezelfde spelregels moeten houden als niet-gevaccineerden: direct testen bij klachten, testen voor toegangsbewijzen en na terugkomst van vakantie, en extra afstand houden tot mensen die nog niet zijn gevaccineerd.

Livebog AD.

---

Nou, dat is niet zo mooi dan. Ik denk weer maatregelen binnenkort, zou het niet? 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

20-07-2021 om 14:38

Nou, het lijkt mij eigenlijk niet zo'n probleem als gevaccineerden het virus doorgeven, mits er genoeg mensen gevaccineerd zijn zodat ze niet meer ziek worden. Ik kan het artikel niet lezen, maar het was al lang bekend dat gevaccineerden ook corona kunnen overdragen, maar wel in mindere mate dan niet-gevaccineerden. 

Van de besmettingen nu is minder dan 5 procent volledig ingeënt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.