Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic


Drietje schreef op 10-07-2021 om 16:33:

[..]

Dat is nu nog voorbarig inderdaad, maar ik volg die analist al een tijdje en die zit altijd schrikbarend goed. Er is nu ook nog geen stijging te zien natuurlijk en dat is logisch omdat vrijwel alle besmettingen onder jongeren zitten. We zullen dan eerst de besmettingen onder de leeftijden daarboven zien stijgen en dan eventueel (hopelijk niet) pas de ziekenhuisopnames. Dus dat duurt sowieso nog wel even.

Inmiddels is er een stijging te zien bij alle leeftijdsgroepen onder de 70. Dus het is nu al aan het verspreiden onder meerdere generaties. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

10-07-2021 om 18:46

Sun.lover schreef op 10-07-2021 om 17:02:

[..]

Inmiddels is er een stijging te zien bij alle leeftijdsgroepen onder de 70. Dus het is nu al aan het verspreiden onder meerdere generaties.

Ik zag het inderdaad. Spannende fase dit. Wij hebben twee belangrijke voordelen: een extreem hoge vaccinatiebereidheid onder ouderen en ze hebben allemaal al lang twee prikken gehad. 

LoveCats!

LoveCats!

11-07-2021 om 08:36 Topicstarter

En gisteren hadden we weer eens deze in het altijd zo geliefde Urk. Ze hadden beter op 23 juli kunnen gaan wandelen om de verbrande teststraat te herdenken. 

https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/243274/demonstratie-op-urk-verloopt-rustig

Ik sprak 2 weken geleden de kassiere van de supermarkt (een bekende) en die had bij wijze van spreke al d'r mondkapjes weggegooid omdat ze dacht ze niet meer nodig te hebben.
Sorry, maar dan vind ik je gewoon dom..

Sophia_!

Sophia_!

11-07-2021 om 13:24

Ik las dit bij het AD: 


Viroloog en OMT-lid Menno de Jong waarschuwt dat besmettingen, ondanks het vaccin, toch doorsijpelen naar kwetsbare mensen. Bij mensen die al vroeg ingeënt zijn, loopt de bescherming af, zegt hij.

nou lekker dan, wat heeft dat vaccineren dan voor zin??

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

11-07-2021 om 13:55

Nou, hij is wat voorbarig volgens mij. Ik hoorde afgelopen week de directeur van Pfizer op radio 1 en hij vertelde dat van de allerkwetsbaarsten, die helemaal in het begin zijn ingeënt, vanaf nu heel langzaam de weerstand begint te verminderen, zodat ze aan het begin van de winter een booster nodig kunnen hebben. Dan hebben we het over hele oude of hele zieke mensen. 

Het valt mij op dat ook deskundigen nogal eens de klok hebben horen luiden en niet helemaal weten waar de klepel hangt. 

Sammy70

Sammy70

11-07-2021 om 17:51

Sophia_! schreef op 11-07-2021 om 13:24:

Ik las dit bij het AD:


Viroloog en OMT-lid Menno de Jong waarschuwt dat besmettingen, ondanks het vaccin, toch doorsijpelen naar kwetsbare mensen. Bij mensen die al vroeg ingeënt zijn, loopt de bescherming af, zegt hij.

nou lekker dan, wat heeft dat vaccineren dan voor zin??

Dat is toch helemaal niet gek? De griepprik moet ook elk jaar door de mutaties. Covid muteert nog veel sneller juist omdat niemand er tegen was gevaccineerd. 

Sophia_!

Sophia_!

11-07-2021 om 18:00

Sammy70 schreef op 11-07-2021 om 17:51:

[..]

Dat is toch helemaal niet gek? De griepprik moet ook elk jaar door de mutaties. Covid muteert nog veel sneller juist omdat niemand er tegen was gevaccineerd.

Nou, ik vind na een half jaar best wel snel. Dan kun je nu meteen opnieuw beginnen met iedereen vaccineren. 

Hoop dat we van 't najaar voor de booster kunnen. In elk geval toch de kwetsbaren die ook al voor de griepprik uitgenodigd worden. Dat kan dan mooi in één moeite door. 

Sophia_!

Sophia_!

11-07-2021 om 18:02

Drietje schreef op 11-07-2021 om 13:55:

Nou, hij is wat voorbarig volgens mij. Ik hoorde afgelopen week de directeur van Pfizer op radio 1 en hij vertelde dat van de allerkwetsbaarsten, die helemaal in het begin zijn ingeënt, vanaf nu heel langzaam de weerstand begint te verminderen, zodat ze aan het begin van de winter een booster nodig kunnen hebben. Dan hebben we het over hele oude of hele zieke mensen.

Het valt mij op dat ook deskundigen nogal eens de klok hebben horen luiden en niet helemaal weten waar de klepel hangt.

Oh kijk, dit klinkt inderdaad dan wel weer logisch.  

Dat geroeptoeter in de media van alle verschillende deskundigen gaat me nogal irriteren.  Hou toch eens op met dat paniek schoppen.  

Sammy70

Sammy70

11-07-2021 om 18:04

Sophia_! schreef op 11-07-2021 om 18:00:

[..]

Nou, ik vind na een half jaar best wel snel. Dan kun je nu meteen opnieuw beginnen met iedereen vaccineren.

Het begínt af te nemen, de griepprik moet je ook elk jaar, en nogmaals: de mutaties volgen elkaar snel op met corona. Dus je zult toch zeker in oktober weer moeten beginnen om het vóór te zijn. Dat verbaast mij helemaal niks. 

Sophia_!

Sophia_!

11-07-2021 om 18:05

redbulletje schreef op 11-07-2021 om 18:01:

Hoop dat we van 't najaar voor de booster kunnen. In elk geval toch de kwetsbaren die ook al voor de griepprik uitgenodigd worden. Dat kan dan mooi in één moeite door.

ik zit wel in de griepprik-groep, maar ik heb pas net mijn tweede Pfizer gehad. Ik weet niet of ik dan al wel een booster wil. Ik hou het wel in de gaten tegen die tijd. 

Ik heb 2 AZ's gehad waarvan de 2e half mei. Ik zou wel een booster met Pfizer of Moderna kunnen waarderen. 

Sophia_!

Sophia_!

11-07-2021 om 18:19

Ja, dat kan ik me wel voorstellen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.