Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Twijfels over kapper en gemaakte afspraken


Yumi

Yumi

17-09-2024 om 18:15 Topicstarter

Diyer schreef op 17-09-2024 om 17:27:

[..]

Dan zou ik al helemaal weggaan. Ze is dus ook niet te vertrouwen. Of in ieder geval, jij vertrouwt haar niet. Ken je iemand die je leuk haar vindt hebben? Misschien die eens vragen waar zij heengaat? En ben je zelf heel (heel) erg kritisch? Het is toch maar haar? Als de coupe net wat anders zit, dan meestal, is er toch niet meteen een vrouw overboord?

Als het net wat anders zit dan vind ik dat prima. Als ik ze niet meer los kan dragen omdat het slecht geknipt is en steeds op moet steken dan baal ik enorm. Ik ken genoeg mensen die leuk haar hebben, maar ik heb een enorme bos die in model gehouden moet worden en dat kan niet iedereen. 

Ik heb inmiddels wel besloten dat ik niet meer terug ga, dus over een tijdje ben ik te volgen in het topic, waar heb jij je vandaag aan geërgerd 

Yumi

Yumi

17-09-2024 om 18:22 Topicstarter

watertoren schreef op 17-09-2024 om 17:59:

Als jij van je uitgroei af wilt dan moet ze die zeker niet kleuren want dan kom je er nooit vanaf en verf die een uur in moet trekken is niet normaal. Echt zoek een andere kapper


Die uitgroei heb ik de laatste keer niet meer laten doen, ze liet de folies nu 'n uur zitten. Volgens mij is dat niet best voor mijn haar, maar ik zal haar al verwijderen  uit mijn telefoon  

Misschien moet je naar een nieuwe kapper gaan nu het net goed geknipt is. En dat dan aangeven dat dit het kapsel is wat je wil, dan kan ze misschien notities maken?

Yumi schreef op 17-09-2024 om 14:09:

[..]

Ben bang van wel.... Heb bijna 2 jaar mijn haar opgestoken gehad omdat het elke keer verknipt was, en nu zit het top. Hoop dat ik het de volgende keer beter tref.

Laat maar… achterhaald.

watertoren schreef op 17-09-2024 om 17:59:

Als jij van je uitgroei af wilt dan moet ze die zeker niet kleuren want dan kom je er nooit vanaf en verf die een uur in moet trekken is niet normaal. Echt zoek een andere kapper.

het komt best veel kijken hoor minimaal 35-45 min qua intrekken en het hangt ook af wat je doet uitgroei of highlights, bleaching hoe dik je haar is  warmte,  ''donker''/licht natuurlijke kleur  enz enz

To ga opzoek naar een andere kapster, ik was al niet meer terug gekomen na haar laatste stunt.

ik laat het altijd aan de klant over, wanneer deze weer wilt komen sommige komen om de 6 weken  andere komen 1x in het jaar. 

als een kapster snel volzit/ wachttijd heeft raad ik wel aan om meteen te boeken.

klanten zijn niet je eigendom al denken veel mensen van wel  


Ik zou een andere kapper zoeken ja. Dit is wel heel gek eerlijk gezegd.

Ik heb ook highlights en ga 2x/3x per jaar om die bij te werken met folies en dan 2x per jaar wel uitgroei erbij want ik heb een hekel aan mijn grijze haren. Het intrekken is ongeveer 45 minuten. Daarna gaat er een toner over met askleur die ook even moet blijven zitten dus als ik naar de kapper ga ben ik zomaar 3 uur binnen met knippen, wassen en föhnen erbij.

Maar mijn kapster doet altijd precies wat ik vraag en niks meer. Soms stelt ze weleens wat anders voor maar is het gewoon aan mij om ja of nee te zeggen. 

Yumi

Yumi

17-09-2024 om 21:20 Topicstarter

April2021 schreef op 17-09-2024 om 19:21:

Misschien moet je naar een nieuwe kapper gaan nu het net goed geknipt is. En dat dan aangeven dat dit het kapsel is wat je wil, dan kan ze misschien notities maken?

Bedankt voor de tip, dat ga ik doen 

Yumi

Yumi

17-09-2024 om 21:35 Topicstarter

Miraval schreef op 17-09-2024 om 21:00:

Ik zou een andere kapper zoeken ja. Dit is wel heel gek eerlijk gezegd.

Ik heb ook highlights en ga 2x/3x per jaar om die bij te werken met folies en dan 2x per jaar wel uitgroei erbij want ik heb een hekel aan mijn grijze haren. Het intrekken is ongeveer 45 minuten. Daarna gaat er een toner over met askleur die ook even moet blijven zitten dus als ik naar de kapper ga ben ik zomaar 3 uur binnen met knippen, wassen en föhnen erbij.

Maar mijn kapster doet altijd precies wat ik vraag en niks meer. Soms stelt ze weleens wat anders voor maar is het gewoon aan mij om ja of nee te zeggen.

2 keer per jaar uitgroei is te doen, maar om de 6 weken, plus 4 keer folies is echt teveel. Bij mijn oude kapper ging ik 3 keer per jaar voor de uitgroei. 

Zo hoort het ook! Hoe meer ik er over nadenk, hoe minder ik begrijp dat ik hier nog terug wou gaan. 

Yumi

Yumi

17-09-2024 om 21:38 Topicstarter

Blij dat ik dit topic heb geopend zat zo te twijfelen, bedankt voor alle berichten en goede tips! 

Yumi schreef op 17-09-2024 om 18:15:

[..]

Als het net wat anders zit dan vind ik dat prima. Als ik ze niet meer los kan dragen omdat het slecht geknipt is en steeds op moet steken dan baal ik enorm. Ik ken genoeg mensen die leuk haar hebben, maar ik heb een enorme bos die in model gehouden moet worden en dat kan niet iedereen.

Ik heb inmiddels wel besloten dat ik niet meer terug ga, dus over een tijdje ben ik te volgen in het topic, waar heb jij je vandaag aan geërgerd

Ooo dit herken ik! Die enorme bos temmen is echt moeilijk en dan zit t raar. Ik snap je wel. Ik ben ook een half jaar geleden gewisseld van kapper.  ik had fijne kapster maar die stopte. Eerste x zat t top en 2e keer ging ze met uitdunschaar aan de slag. Nou mijn haar zat nog hoger dan mevrouw Stemband. Voor mijn gevoel dan he.  Dus twijfel of ik terug ging. Wel gedaan omdat eerste keer echt fijn zat en meteen gezegd wat ik wel en vooral niet wilde. Dacht wel…. Oooo als ze nu boos is dan verknipt ze me dalijk echt. Maar t zit nu netjes getemd. Niet zo fijn als eerste x maar wel goed.  ( en nu gaat ze met verlof….) dus weer op zoek.

Tip

Maak nu meteen foto’s van je haar van alle kanten op een paar dagen . Dat is fijn om te laten zien bij t uitleggen wat je wil.

Yumi schreef op 17-09-2024 om 21:35:

[..]

2 keer per jaar uitgroei is te doen, maar om de 6 weken, plus 4 keer folies is echt teveel. Bij mijn oude kapper ging ik 3 keer per jaar voor de uitgroei.

Zo hoort het ook! Hoe meer ik er over nadenk, hoe minder ik begrijp dat ik hier nog terug wou gaan.

Ja dat is echt bizar veel. Ook helemaal niet goed voor je haar lijkt me.

Nu heb ik heel dun boerenpeeënhaar dus dat lijdt al behoorlijk van het blonderen. Vandaar ook dat ik extensions heb want anders hangt het als een theedoek om mijn hoofd.

Maak een paar foto's van je haar zoals het nu naar je zin zit en neem die t.z.t.mee naar je nieuwe kapper.

zitten de kappers dan niet overal overvol?
Ik heb een maand geleden 9! kappers gebeld voor een plek ruim een week later. En dan vroeg ik niet eens om een bepaalde dag of tijd.

Yumi

Yumi

18-09-2024 om 09:48 Topicstarter

Knutselkei schreef op 17-09-2024 om 22:06:

[..]

Ooo dit herken ik! Die enorme bos temmen is echt moeilijk en dan zit t raar. Ik snap je wel. Ik ben ook een half jaar geleden gewisseld van kapper. ik had fijne kapster maar die stopte. Eerste x zat t top en 2e keer ging ze met uitdunschaar aan de slag. Nou mijn haar zat nog hoger dan mevrouw Stemband. Voor mijn gevoel dan he. Dus twijfel of ik terug ging. Wel gedaan omdat eerste keer echt fijn zat en meteen gezegd wat ik wel en vooral niet wilde. Dacht wel…. Oooo als ze nu boos is dan verknipt ze me dalijk echt. Maar t zit nu netjes getemd. Niet zo fijn als eerste x maar wel goed. ( en nu gaat ze met verlof….) dus weer op zoek.

Tip

Maak nu meteen foto’s van je haar van alle kanten op een paar dagen . Dat is fijn om te laten zien bij t uitleggen wat je wil.

Zo'n uitdunschaar is voor mijn haar ook vreselijk. Begrijp ook niet dat de kappers dat zo maar doen en niet vragen of ze het mogen uitdunnen.

Dus jij bent ook bang dat een boze kapster je verknipt, dat gevoel herken ik namelijk. Hoop dat je weer een fijne kapper vindt 👍️

Yumi

Yumi

18-09-2024 om 09:56 Topicstarter

Ysenda schreef op 18-09-2024 om 08:31:

zitten de kappers dan niet overal overvol?
Ik heb een maand geleden 9! kappers gebeld voor een plek ruim een week later. En dan vroeg ik niet eens om een bepaalde dag of tijd.

Hier zitten ze ook vol, vandaar dat ze aandringen om meteen een afspraak te maken na een behandeling.

Bezoekje aan de kapper? In veel salons beland je dan eerst op een wachtlijst. Er is een tekort aan kappers in ons land, en daarom vraagt de branche aandacht voor het vak met een nieuwe campagne. "Kappers zijn vaak bescheiden, maar ze mogen zich best wat trotser uitspreken."
RTL Nieuws & Entertainment

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.