Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Twijfels over kapper en gemaakte afspraken

Sinds eind vorig jaar heb ik een kapper waar ik blij mee was, want knipt goed maar er gaat ook het e.a. mis. De eerste keer zijn er afspraken gemaakt, ik wou van het verven af en door high en low lights te plaatsen, zou het grijze haar gaan blenden en was verven niet meer nodig. Dat hele proces zou 'n jaar duren, om het half jaar de high en low lichts zetten zou voldoende zijn. (In totaal dus 3 keer)

Ze bleef de uitgroei echter ook kleuren, op mijn vraag of we daarmee niet moesten stoppen kreeg ik een vaag antwoord. 
Tijd geleden is het misgegaan met de uitgroei verven, niet goed uitgespoeld waardoor ik een allergische reactie heb gehad en dit niet meer aandurf. Wekenlang mijn hoofd moeten koelen met natte handdoeken, kreeg een sorry en dat was het.

Daarna heeft ze folies gezet (eerst bracht ze het aan met de kwast) en dat heeft er 'n uur in moeten trekken. Dat lijkt me erg lang, weet iemand of dit normaal is?
Toen ik klaar was, wou ze direct een afspraak voor over 3 maanden. Ik kreeg te horen dat ik daar 'n jaar mee moet doorgaan, daarna zou het niet meer nodig zijn om ze te verven. Dat betekent dus 4 keer folies zetten, naast de 4 keer die ik al heb gehad. 

Die afspraken gaan dus nergens over en het vertrouwen is weg, wat zouden jullie doen? Weer een andere kapper zoeken met het risico dat mijn haar, weer verschrikkelijk zit of nog een keer het gesprek aangaan? 


Andere kapper zoeken!  Echt al die jaloers die meteen willen afspreken voor over 6 weken of 3 maanden willen alleen maar veel verdienen. 

Zeker een andere kapper zoeken. Ik snap dat dat spannend is, maar naar deze kapper zou ik sowieso niet meer heen gaan. 

Yumi

Yumi

17-09-2024 om 14:07 Topicstarter

Bakblik schreef op 17-09-2024 om 13:56:

Andere kapper zoeken! Echt al die jaloers die meteen willen afspreken voor over 6 weken of 3 maanden willen alleen maar veel verdienen.

Die uitgroei plande ze elke 6 weken en dat vond ik ook belachelijk heb toen aangegeven dat ik zelf wel bel als het nodig is. 

Yumi

Yumi

17-09-2024 om 14:09 Topicstarter

Jorni schreef op 17-09-2024 om 13:59:

Zeker een andere kapper zoeken. Ik snap dat dat spannend is, maar naar deze kapper zou ik sowieso niet meer heen gaan.

Ben bang van wel.... Heb bijna 2 jaar mijn haar opgestoken gehad omdat het elke keer verknipt was, en nu zit het top. Hoop dat ik het de volgende keer beter tref.

en alleen bij haar laten knippen en een andere kapper zoeken voor kleuren?

Yumi

Yumi

17-09-2024 om 15:01 Topicstarter

Ambra schreef op 17-09-2024 om 14:44:

en alleen bij haar laten knippen en een andere kapper zoeken voor kleuren?

Daar heb ik ook aan gedacht, maar ik ben bang dat ze dat niet doet/wil. 

Gewoon stoppen met laten kleuren en alleen laten knippen. 

Naar een andere kapper. Er zijn meer kappers die goed knippen. Ze is onbetrouwbaar, heeft je al eens niet goed behandeld met allergische reactie tot gevolg, je kaart dingen aan en ze blijft vaag. Hier kun je niet op bouwen en je blijft uit misplaatste afhankelijkheid erbij. Dat voelt niet goed en onafhankelijk. Een kapper is je energie op deze manier niet waard. 

Yumi schreef op 17-09-2024 om 15:01:

[..]

Daar heb ik ook aan gedacht, maar ik ben bang dat ze dat niet doet/wil.

Maar dat beslis jij toch gewoon? Daar heeft de kapper niks over te zeggen natuurlijk. Je zegt gewoon ‘alleen knippen graag’. En bij de andere kapper zeg je ‘alleen verven graag want het is al in model geknipt’.

Yumi

Yumi

17-09-2024 om 16:40 Topicstarter

Ninoea schreef op 17-09-2024 om 15:48:

Naar een andere kapper. Er zijn meer kappers die goed knippen. Ze is onbetrouwbaar, heeft je al eens niet goed behandeld met allergische reactie tot gevolg, je kaart dingen aan en ze blijft vaag. Hier kun je niet op bouwen en je blijft uit misplaatste afhankelijkheid erbij. Dat voelt niet goed en onafhankelijk. Een kapper is je energie op deze manier niet waard.

Dank je, je legt de vinger precies op de juiste plek.....Naast dat ik een hekel heb aan afhankelijkheid, is ze dit niet waard gebleken. Ik ben bij haar gekomen toen ik verschrikkelijk baalde omdat mijn haar al zo lang niet goed zat, daarom blijf ik terug gaan. Inmiddels schiet de weegschaal de andere kant ze blijkt onbetrouwbaar te zijn. Ik ga maar eens bij andere kappers binnen lopen, kijken wat die voor advies geven. 

Yumi

Yumi

17-09-2024 om 16:45 Topicstarter

Klarabellaaaaa schreef op 17-09-2024 om 16:32:

[..]

Maar dat beslis jij toch gewoon? Daar heeft de kapper niks over te zeggen natuurlijk. Je zegt gewoon ‘alleen knippen graag’. En bij de andere kapper zeg je ‘alleen verven graag want het is al in model geknipt’.

Durf ik niet, veel te bang dat ze de schaar op een verkeerde plek zet 

Poezie schreef op 17-09-2024 om 15:04:

Gewoon stoppen met laten kleuren en alleen laten knippen.

Zó mee eens!   Wat doe je jezelf aan? 

Yumi schreef op 17-09-2024 om 15:01:

[..]

Daar heb ik ook aan gedacht, maar ik ben bang dat ze dat niet doet/wil.

ik wil deze emoticon plaatsen . Zo van proest, die is gek.
Deze kapper vind en wil wel een hele hoop als ik dat zo hoor. Ik ben nog nooit een kapper tegengekomen die voor mij de voorwaarden ging bepalen. Rare kapper. Ik zou een ander zoeken.

Yumi schreef op 17-09-2024 om 16:45:

[..]

Durf ik niet, veel te bang dat ze de schaar op een verkeerde plek zet

Dan zou ik al helemaal weggaan. Ze is dus ook niet te vertrouwen. Of in ieder geval, jij vertrouwt haar niet. Ken je iemand die je leuk haar vindt hebben? Misschien die eens vragen waar zij heengaat? En ben je zelf heel (heel) erg kritisch? Het is toch maar haar? Als de coupe net wat anders zit, dan meestal, is er toch niet meteen een vrouw overboord?

Als jij van je uitgroei af wilt dan moet ze die zeker niet kleuren want dan kom je er nooit vanaf en verf die een uur in moet trekken is niet normaal. Echt zoek een andere kapper.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.